Rok výroby:1995Typ motoru:1,36Stav km při koupi:82 000 kmStav km nyní:93 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:15. 8. 2006
Předchozí auto:Vlastní výroba ne jen zkušenost s Escortem Felicií
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Sliby bazarníka o lehce zajetém autě a předchozí jedné majitelce, byly samozřejmě kecy. Posledním majitelem auta byl 18 letý němec, který mu dal co proto a najeto mělo tak 2x víc než ukazoval tachásek... Auto mělo za rok provozu tyto vady:
- poškozená vačková hřídel zřejmě kvůli ucpanému mazání (cena 20-30000,- podle servisu), neopravil jsem protože se s tím dalo dočasně jezdit.
- nefunkční termostat (900,-)
- špatné řazení 2. a 4. rychlosti a zpátečky (cena opravy cca 7000,-), neopravil jsem
- hnusně popraskané kliky dveří - oprava stáhnutím měkkého plastu je asi nejlepší řešení a zadarmo.
- špatné těsnění hlavy (400,-), prosakování oleje skrz kontrolku oleje
- spálené žárovky - často a zpravidla několik zároveň
Hodnocení a zkušenosti s autem
Kvalita - toto auto mělo všechny typické neduhy Fiatů Bravo a nepovedeného motoru 1,4. Závad bylo hodně a nelze je omluvit ani tím, že se jednalo o první sérii Bravíček. Kvalita zpracování je prostě nízká. Jediné co bych vyzdvihl je karoserie, která neměla ani kousek rzi.
Zde jedna poznámka - i přes množství závad mě auto nikdy nenechalo na holičkách, vždy nastartovalo a dojelo do cíle.
Komfort - zde mohu i chválit. Pohodlí na předních sedadlech a dostatek místa vzadu mě překvapil. Výborný posilovač, nastavitelné sedadlo i volant. Automatické vypínání/zapínání světel - skvělá věc, může ušetřit bodíky. :-) Výbava u verze S téměř nulová (jen posilovač).
Motor 1,4 - vyhněte se mu. Špatný zřejmě už od prvních výkresů. Nevelký výkon, nadprůměrná spotřeba, zbytečně vyšší pojistka (1,36 l), časté vady. Spotřeba 8-9 litrů, později díky vadnému motoru 9-10l.
Závěrem - než se pouštět do kompletní opravy, tak jsem vůz raději se slevou 25tkč prodal. A když vezmu v úvahu, že do oprav jsem investoval jen nějakých 2000,-, tak to myslím, že to mohlo být i horší. Případným zájemcům velmi doporučuji koupit novější kus (99+ prý maj dost much vychytaných), s motorem 1,2 nebo silnějším a opravdu důkladně si vůz prohlédnout před koupí.
Auto Motor und Sport měl nejnižší index poruchovosti v testu na 100 000 km ze všech vozů právě u Bravy 1.6 SX (a že rozhořčení Němci psali i sprosté dopisy, co si to dovolili napsat). Obecně platí, že výborný jsou verze 1.2 16v/80 k, 1.6 16v/103 k a 1.9 JTD/105 k. Verze 1.8 16v/113 k a 1.8 16v/131 k (velmi málo) jsou sice spolehlivé, ale mají dost vysokou spotřebu paliva; u 131 k je potřeba po cca 120 000 km vyměnit variátor (cca 7 000 Kč), ale v ČR se tato vrze nikdy neprodávala (ani v D, viděl jsem ji jen v I). Nedoporučené verze jsou 1.4 12v, 1.9 TD/100 k - přesně, jak je zde v recenzi uvedeno. Stejná skupiny je Lancia Delta (lepší Bravo), Lancia Dedra (lepší Marea), přičemž u Delty byly socka verze 1.6 8v 75 koní, což je lepší nebrat kvli elektronice Bosch, pak 1.6 8v/90 k (celkem málo - hodně se vyskytovala naopak v Dedře) je dobrá a moc nežere a výborná 1.6 16v/103 k. Málo se vyskytovaly verze 1.8 16v/113 k, spíše byly GT 1.8 16v/131 k, kde zase platí 120 000 km na variátor. 1.9 TD stály za prd a JTD se do Delty a Dedry nikdy nedostaly. Lancie Delta/Dedra jsou spolehlivostí na úrovni Fiata Bravo/Brava/Marea, ale jsou líp udělaný, mají lepší sedadla, kvalitnější materiály a lepší podvozek. Nezlobí u nich kliky ani páčky ovládání světel, u 1.6 se klasicky mění termostat, pokud auto dýl stojí. Někdy ůpřeskočí" klimatizaci, že je potřeba ji dát o stupeň výš a pak zase zpět. U všech je potřeba "díky" českým tankodromům občas přehodit přední ramena, v Praze po cca 60 000 km, na vsi s kvalitníma silnicema vydrží i dvojnásobek, cena ramene od Vemy je 1550 Kč, oscilačky je za 300 a to vše krát 2. Výfuky doporučuju Zara, jsou celkem kvalitní a laciné, v ČR bohužel ale kralují Němci (Bosal, Sebrink), který jsou kvalitativně sice na stejné úrovni, ale citelně dražší.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Bravo
1.4 byla zlá volba
Auto Motor und Sport měl nejnižší index poruchovosti v testu na 100 000 km ze všech vozů právě u Bravy 1.6 SX (a že rozhořčení Němci psali i sprosté dopisy, co si to dovolili napsat).
Obecně platí, že výborný jsou verze 1.2 16v/80 k, 1.6 16v/103 k a 1.9 JTD/105 k. Verze 1.8 16v/113 k a 1.8 16v/131 k (velmi málo) jsou sice spolehlivé, ale mají dost vysokou spotřebu paliva; u 131 k je potřeba po cca 120 000 km vyměnit variátor (cca 7 000 Kč), ale v ČR se tato vrze nikdy neprodávala (ani v D, viděl jsem ji jen v I).
Nedoporučené verze jsou 1.4 12v, 1.9 TD/100 k - přesně, jak je zde v recenzi uvedeno.
Stejná skupiny je Lancia Delta (lepší Bravo), Lancia Dedra (lepší Marea), přičemž u Delty byly socka verze 1.6 8v 75 koní, což je lepší nebrat kvli elektronice Bosch, pak 1.6 8v/90 k (celkem málo - hodně se vyskytovala naopak v Dedře) je dobrá a moc nežere a výborná 1.6 16v/103 k. Málo se vyskytovaly verze 1.8 16v/113 k, spíše byly GT 1.8 16v/131 k, kde zase platí 120 000 km na variátor. 1.9 TD stály za prd a JTD se do Delty a Dedry nikdy nedostaly. Lancie Delta/Dedra jsou spolehlivostí na úrovni Fiata Bravo/Brava/Marea, ale jsou líp udělaný, mají lepší sedadla, kvalitnější materiály a lepší podvozek. Nezlobí u nich kliky ani páčky ovládání světel, u 1.6 se klasicky mění termostat, pokud auto dýl stojí. Někdy ůpřeskočí" klimatizaci, že je potřeba ji dát o stupeň výš a pak zase zpět. U všech je potřeba "díky" českým tankodromům občas přehodit přední ramena, v Praze po cca 60 000 km, na vsi s kvalitníma silnicema vydrží i dvojnásobek, cena ramene od Vemy je 1550 Kč, oscilačky je za 300 a to vše krát 2. Výfuky doporučuju Zara, jsou celkem kvalitní a laciné, v ČR bohužel ale kralují Němci (Bosal, Sebrink), který jsou kvalitativně sice na stejné úrovni, ale citelně dražší.
31.07.2009 | 12:04:30 | Reagovat