Rok výroby:1999Typ motoru:1.2 16VStav km při koupi:106 500 kmStav km nyní:116 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:7. 4. 2009
Ihned po koupi: - Výměna svíček a kabelů (auto "škytalo", cukalo se - pokud byl motor zahřátý) - opotřebené zadní tlumiče (výměna po 2 měsících) - termostat (auto netopilo, což je v zimě problém, projevovalo se kontrolkou vstřiku) - rez na výfuku, která způsobila jeho uvolnění - nutná výměna
Ani jeden z těchto problémů nevidím jako fatální a vzhledem ke stáří 10 let a 106 tisíc najetých kilometrů se daly předvídat.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fiat Bravo jsem si koupil jako auto do práce, kdy potřebuju převážet mobilní bar a jiné vybavení a kufr tohoto automobilu mi po sklopení zadních sedadel dal vynikající prostor.
Hledal jsem automobil s nízkou spotřebou a zároveň s dobrým tahem. S nízkým objemem se váže i nízké povinné ručení.
Čekal jsem, že 1.2ka bude líná, opak je pravdou, je to velmi živé auto, které nebrzdí provoz ani v levém pruhu dálnice. Na stovku se dostane poměrně rychle, ke 150km/h už to trvé déle. Motor se nechá vytáčet až na 6500 otáček za minutu, řadit se dá už na dvou tisících a při předjíždění zvládne na trojku i přes 100 km/hod.
Brzdy jsou velmi ostré, chce to zvyk (zvyknout si trvá 10 minut...), každý, kdo to auto řídil, se hned zakousl do palubky :) Stejnětak posilovač je nastavený spíš na město, otočit jde opravdu jedním prstem na místě. Na okreskách prostě velmi jemné korekce směru.
Bravo drží v zatáčkách v libovolné rychlosti dobře (teď se bavím o povolených rychlostech, 130 km/h a středně ostrá zatáčka není problém = suchá cesta, ani se nehne).
Auto používám taky jako dopravní prostředek do školy (2x týdně 200km), vozívám s sebou 3 další lidi a ani vysocí jedinci si neztěžovali na nedostatek místa na zadních sedačkách. Ano, připouštím, nastupování do zadní řady je artistický výkon, ale místo na nohy i nad hlavou je dobré.
Komfort při cestování: Pro mě osobně přestává být sedadlo řidiče pohodlné po 100 km. Ergonomii hodnotím jako dobrou, všechno na dosah, uvítal bych místo na plechovku s pitím...
Před pár dny jsme byli projet moje bravo a Golfa (IV., 1998, 1.4 16V) a bravo ačkoliv s nižším objemem, má o 3 koně víc a v praxi to znamená o fous vyšší rychlost. V roce 1999 se přestalo vyrábět 1.4 12V a nahradila ho 1.2 16V se stejnými koňmi. Oproti Golfovi 1.4 16V má bravíčko o 1000 otáček výše omezovač. (nechci hanit golfa, je skvělý, jen mi to přišlo jako fajn srovnání)
na kazdem aut najde te chyby,i na novem,ale s fiatkem bravo jsem absolutne spokojen.spotreba okolo 5ti lna 100km.jezdim s tim docela hodne.porucha zadna vazna,samozrejme brzdy,olej,geomettrie,cepy,to potrebuje kazde auto.pri koupi melo 213000km,ted mam 457000km.muzu podotknout bez tezkych zavad.jen se o to trosku starat.jinak v servisech oblbjou lidi,takze,co muzu si opravim sam a to nejsu automechanik,jen trosicku chtit.fandim a drzim palce.
19.01.2014 | 15:55:31 | Roman
| 88.83.169.*Reagovat
Výměna spojky (Valeo).
Se spojkou se pracovalo dost ztěžka - tuhý pedál. Výměna proběhla, ale moje očekávání to rozhodně nenaplnilo, pedál se teď sice sešpalpuje jako peříčko, ale řazení dost zlobí - např. ze trojky na dvojku při 40km/hod, celkem se to se mnou pere a trvá to aspoň 2-3 vteřiny, než řadící páka zajede, kam má (synchrony???) - zvláštní je, že na staré spojce toto šlo. Seřídili jsme to tam i zpátky oběma směry, bez výsledků. Jedničku zařadím, jen pokud stojím (ani třeba v 5km/hod, ani ve 2km/hod!!!!).
Ahoj, díky za komentář, máš pravdu - jak termostat, tak výfuk je zcela běžným neduhem těchto aut. Výfuky padají u všech aut, že jo :-) HGT je nejvyšší liga Bravíček, excelentní brzdý, snížená světlá výška, menší počet otoček na plný rejd... Kdokoliv si počte, tak se u Bravíček pořád dokola objevují tytéž komplikace (kontrolka vstřiku, levé okýnko zajíždí pomalejc než pravé, výfuky, termostaty,...) Když se o to pěkně staráš, myslím, že je v klidu auto (ale to jistě víš). F/I/A/T je hlavně srdcová záležitost, Golfík by mě stál podobně, ale prostě to nebylo "ono" :)
ahoj, z poloviny se dá souhlasit s tvojí recenzí. Že má Bravo super podvozek je pravda. Drží stopu a je jistý líbí se mi to. ergonomie 7 hvězdiček z deseti. Předi jenom nemci umí lépe. Vadný termostat apodl to je normální folklor u těchto vozů včetně alf a lancií. Jenom mi do takového auta nepatří takvoý líný motor. Já jsem jezdil s bravom HGT a to je král třetího pruhu. ale jsi li spokojený je to jen dobře.
Když mi bylo 23, tak jsem taky koukal na auta jinak.. Dnes vím, že už když to sjelo z linky, nedalo se to označit za kvalitní auto.. Možná jen motorově.. Ale jízdní vlastnosti, pohodlí, spolehlivost a ovládání spíše podprůměrné...
Musím nesouhlasit, vlastním fiata bravo 1.2 16V. Mám nalítáno přes 246tis. a pořád pěkně jezdí a doufám že s ním nalítám aspoň 300tis. Když se o auto staráte a dáváte mu co potřebuje tak vydrží opravdu dlouho.
31.08.2014 | 13:17:51 | Dan Fiáta
| 37.188.133.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Bravo
fiat bravo 1,9 105gt diesel
na kazdem aut najde te chyby,i na novem,ale s fiatkem bravo jsem absolutne spokojen.spotreba okolo 5ti lna 100km.jezdim s tim docela hodne.porucha zadna vazna,samozrejme brzdy,olej,geomettrie,cepy,to potrebuje kazde auto.pri koupi melo 213000km,ted mam 457000km.muzu podotknout bez tezkych zavad.jen se o to trosku starat.jinak v servisech oblbjou lidi,takze,co muzu si opravim sam a to nejsu automechanik,jen trosicku chtit.fandim a drzim palce.
19.01.2014 | 15:55:31 | Roman | 88.83.169.* Reagovat
Výměna spojky (Valeo).
Se spojkou se pracovalo dost ztěžka - tuhý pedál. Výměna proběhla, ale moje očekávání to rozhodně nenaplnilo, pedál se teď sice sešpalpuje jako peříčko, ale řazení dost zlobí - např. ze trojky na dvojku při 40km/hod, celkem se to se mnou pere a trvá to aspoň 2-3 vteřiny, než řadící páka zajede, kam má (synchrony???) - zvláštní je, že na staré spojce toto šlo. Seřídili jsme to tam i zpátky oběma směry, bez výsledků. Jedničku zařadím, jen pokud stojím (ani třeba v 5km/hod, ani ve 2km/hod!!!!).
26.11.2009 | 14:42:53 | Kuba Reagovat
RE:
Ahoj, díky za komentář,
máš pravdu - jak termostat, tak výfuk je zcela běžným neduhem těchto aut. Výfuky padají u všech aut, že jo :-)
HGT je nejvyšší liga Bravíček, excelentní brzdý, snížená světlá výška, menší počet otoček na plný rejd...
Kdokoliv si počte, tak se u Bravíček pořád dokola objevují tytéž komplikace (kontrolka vstřiku, levé okýnko zajíždí pomalejc než pravé, výfuky, termostaty,...) Když se o to pěkně staráš, myslím, že je v klidu auto (ale to jistě víš).
F/I/A/T je hlavně srdcová záležitost, Golfík by mě stál podobně, ale prostě to nebylo "ono" :)
07.04.2009 | 14:26:07 | Kuba Reagovat
no tak napůl
ahoj, z poloviny se dá souhlasit s tvojí recenzí. Že má Bravo super podvozek je pravda. Drží stopu a je jistý líbí se mi to. ergonomie 7 hvězdiček z deseti. Předi jenom nemci umí lépe. Vadný termostat apodl to je normální folklor u těchto vozů včetně alf a lancií. Jenom mi do takového auta nepatří takvoý líný motor. Já jsem jezdil s bravom HGT a to je král třetího pruhu. ale jsi li spokojený je to jen dobře.
07.04.2009 | 12:42:46 | Gumvěd Reagovat
Vůbec...
Když mi bylo 23, tak jsem taky koukal na auta jinak..
Dnes vím, že už když to sjelo z linky, nedalo se to označit za kvalitní auto..
Možná jen motorově.. Ale jízdní vlastnosti, pohodlí, spolehlivost a ovládání spíše podprůměrné...
07.08.2012 | 12:35:13 | Hondzik | 77.237.146.* Reagovat
RE: Vůbec...
Musím nesouhlasit, vlastním fiata bravo 1.2 16V. Mám nalítáno přes 246tis. a pořád pěkně jezdí a doufám že s ním nalítám aspoň 300tis. Když se o auto staráte a dáváte mu co potřebuje tak vydrží opravdu dlouho.
31.08.2014 | 13:17:51 | Dan Fiáta | 37.188.133.* Reagovat