Rok výroby:2003Typ motoru:1.6Stav km při koupi:49 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:6. 3. 2007
Po mé předchozí špatné zkušenosti s Opelem, jsem svou opatrností při výběru dalšího vozu trefil přímo JACKPOT. Na to, že Tigra byla dovezená bouračka z Německa se po 40000km tvářila mnohem zdravěji než tehle démonický kousek z Turína.
S Fiatem jsem se dostal do širokého kruhu přátel značkových servisů a časem přibyly i servisy neznačkové, kde jsem proslul jako známý milovník poruchových popelnic.
Z důvodu příliš dlouhého výčtu poruch zde uvedu jen ty uživatelsky a finančně nejpříjemnější.
První zima: zamrzlé zámky, chyba čidla airbagu řidiče, chyba ASR a ABS. Cca každé tři týdny výměna některé ze žárovek. Porucha osvícení interieru. Další rok se začaly projevovat velké nedostatky eletroinstalace, včetně chybných hlášení, kde examiner nebyl schopen závadu korektně identifikovat a servis mě odkázel na pozůstatek chybových kódů z předešlých poruch, které však již nejsou aktuální. Seriál elktro peripetii vyvrcholil chybou v osvětlení vnějších světel, kde se náhodně nevypínaly směrová a čelní světla.
Po opravě čekalo překvapení v podobě mrtvého bodycomputeru a řídící jednotky. Po zhruba dvou měsících kdy jsem auto již inzeroval odhodlán ho prodat jsem byl náhle kontrolkou servo mechanismu upozorněn, že ani tato funkce již nebude pokračovat ve své službě, a já začal při parkování posilovat :) Ze city serva na no-servo celkem mazec.
Nemluvím už o nekonečných problémech s brzdami, které jsem měnil a pak čistil, avšak k opravě nepravidelného kvílení se nemohli dopracovat ve třech servisech nezávisle. Oni totiž vždy na chvíli po vyčištění přestaly, ale po trchu svižnější nebo delší jízdě se vše vracelo do původního stavu. Pískání, je pro přesnost, nebylo charkteru lehkého pískání, ale u otevřeného okna to málem perferovalo bubínky. Zkrátka mé naivní srdce začínajícího motoristy utrpělo další elektro terapii a kdykoliv si teď dávám špagety, dostavují se nevysvětlitelné úzkostné stavy a nepochopitelné tendence volat odtahovku :)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jen pro úplnost. K výběru tohoto auta jsem přistupoval velice obezřetně, zejména díky zkušenosti s předchozím "miláčkem". Samozřejmě jsem byl mnoha skeptiky odrazován od koupě Fiatu, ale říkal jsem si, že se jedná o přetrvávající předsudky vůči této značce a že novější auta jsou již za zenitem "temperamentniho" zpracovani a vikendove životnosti. V první fázi jsem téměř 2 měsíce procházel rozličná fóra a servery informující o těchto vozech, kontaktoval přímé majitele a srovnával vše pro i proti.Když jsem měl stále jasněji o jaký vůz mám zájem, rozhodl jsem se aktvněji vyhledávat z nabídek prodejců a přímých majitelů.
Měl jsem "štěstí". Narazil jsem na 70 letého páa, který auto zakoupil nové v ČR, měl precizně vedenou servisní knížku, auto garážoval a nikdy nehavaroval. Proto, že jeho zdrav. stav mu již neumožňoval řídit rozhodl se auto čerstvě po záruce prodat. No a já byl tím "štastlivcem", který mu zavolal jako první. Pro auto jsem jel celkem dvakrát. Jednou s mým kamarádem, který pracuje v autorizovaném servisu Fiat (díky němu aspoň nějaké ty slevy na opravy), reference jsem získal i auto ze značkového servisu kde auto bylo servisováno, no a nakonec jsem byl s autem na diagnostice v jiném značkovém servisu. Vše proběhlo ok a 50000km vskutku působilo důvěryhodně co se stavu týká. Auto sice nebyl "v plný", ale mělo 6 airbagů a příjemny čistý interiér kde na elektriku bylo vše co být mělo :)
Nadšen z auta jsem dědečkovi dal penízky a vyrazil domů.
Prvních 5 měsíců bylo ok a z auta jsem měl fakt radost. V té době bych za něj dal ruku do ohně a byl spokojeny, ze jsem nenaletěl tě pesimistů z klubu anti-Fiat. V této době jsem, vzhledem k perfektnímu stavu, jezdil pravidelně do značkového servisu - kapaliny, filtry atd... a nechal si vést poctivě servisní knížku.
Pak přišla zima a jednoho rána jsem nemohl otevřít dveře..... no a zbytek už znáte ... ach jo :/)
podobné skúsenosti mám so Stillom MW aj ja.Mám dnes po 4 rokoch používania 115 tis km,autíčko papá 1l oleja na 1200km ,pokazená elektronika bola viackrát.Túto kúpu mimoriadne lutujem a odporúčam maximálnu opatrnost pri kúpe Fiatu.Mam motor 1,6 benzin.
No nevím kde a od koho jsi to auto koupil,ale ne asi všechno bylo v pořádku.Já jezdím jtd wagon a nemám sebemenší problém.Auto stojí celej rok na sídláku a když do něj sednu v mrazu nebo dešti nastartuju a jedu.Kámoši tu mají golfa i pasata a problémy s turbem a váhou vzduchu se jim nevyhýbají.Tak nevím.
No nedokážu posoudit, jestli to auto někdo utopil, ale ja jsem byl s koupí mého Stila spokojen asi 5 hodin dokud mi ŘJ nezačala házet problémy okolo ABS a ASR, dále pak klekl motorek naklápění levého světlometu a elektrika v oknech. Fiat sice má snahu se zase postavit na nohy, staví docela pěkné auta, ale je to zkrátka Fiat. Jezdit s fiatem mi dodá alespoň notnou dávku ADRENALINU. Čus
Tak na mém Stilu r.v.2002 mi také zamrzli zámky, brzdy také kvílely a teď se mi k tomu přidali nefunkční směrová světla, t.j. výměna řídící jednotky.... Jo a vytopené to nebylo.
Vím o čem píšeš,měl jsem ty samé problémy.Se zadními brzdami,které se připekli po 2.měsících.Po zhlédnutí v servisu se zjistili zarezlé válečky.Nespočet závad s elektroinstalací,řídící jednotkou(motor jel jen na tři válce)a airbegy.
No nevím sice jak Fiatum říkají soudruzi v německu,ale když se kouknu na recenze značky Fiat a koncernových VW,tak to na smajlíky vidím minimálně na remízu!
to mě připadá jako klasická utopenka neřek ti to někdo náhodou, přesně tak se chovaj auta po záplavách který někdo vyčistil a zprovoznil zkus se pozeptat
Ty závady elektriky to je hnus to nasere.Většinou je ale na vině že se do elektra dostane vlhkost.A ty brzdy když ti nespraví ve třech servisech tak to mi teda pověz kde ti to dělali.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Stilo
presne
podobné skúsenosti mám so Stillom MW aj ja.Mám dnes po 4 rokoch používania 115 tis km,autíčko papá 1l oleja na 1200km ,pokazená elektronika bola viackrát.Túto kúpu mimoriadne lutujem a odporúčam maximálnu opatrnost pri kúpe Fiatu.Mam motor 1,6 benzin.
02.05.2008 | 09:43:59 | filadendron Reagovat
No nevím kde a od koho jsi to auto koupil,ale ne asi všechno bylo v pořádku.Já jezdím jtd wagon a nemám sebemenší problém.Auto stojí celej rok na sídláku a když do něj sednu v mrazu nebo dešti nastartuju a jedu.Kámoši tu mají golfa i pasata a problémy s turbem a váhou vzduchu se jim nevyhýbají.Tak nevím.
02.12.2007 | 19:13:44 | Maťo Reagovat
No nedokážu posoudit, jestli to auto někdo utopil, ale ja jsem byl s koupí mého Stila spokojen asi 5 hodin dokud mi ŘJ nezačala házet problémy okolo ABS a ASR, dále pak klekl motorek naklápění levého světlometu a elektrika v oknech. Fiat sice má snahu se zase postavit na nohy, staví docela pěkné auta, ale je to zkrátka Fiat. Jezdit s fiatem mi dodá alespoň notnou dávku ADRENALINU. Čus
01.12.2007 | 17:55:26 | Michal Majtán Reagovat
Petko
Na každou značku najdeš vhodný slogan
Ford - všechno co děláme tlačíte Vy
Škoda - Simply never
a tak dále :o)
05.10.2007 | 23:59:21 | KubikCv Reagovat
Tak na mém Stilu r.v.2002 mi také zamrzli zámky, brzdy také kvílely a teď se mi k tomu přidali nefunkční směrová světla, t.j. výměna řídící jednotky.... Jo a vytopené to nebylo.
05.10.2007 | 21:35:05 | mike Reagovat
;-)))
Jasná vytopenka... gratuluju k výhodné koupi, příště si vezmi s sebou radši mechanika...
27.07.2007 | 00:23:02 | Andee Reagovat
Vím o čem píšeš,měl jsem ty samé problémy.Se zadními brzdami,které se připekli po 2.měsících.Po zhlédnutí v servisu se zjistili zarezlé válečky.Nespočet závad s elektroinstalací,řídící jednotkou(motor jel jen na tři válce)a airbegy.
17.03.2007 | 17:02:58 | Wolf Reagovat
No nevím sice jak Fiatum říkají soudruzi v německu,ale když se kouknu na recenze značky Fiat a koncernových VW,tak to na smajlíky vidím minimálně na remízu!
07.03.2007 | 16:03:27 | Reagovat
Fiat
ked som pracoval v nemecku, hovorili tej skratke (FIAT) "fehler in allen teilen" :-))
06.03.2007 | 23:42:13 | petko Reagovat
s tou povodni by to nemuselo byt daleko od pravdy
06.03.2007 | 20:37:54 | Reagovat
To je stará věc,že největší slabinou italských a francouzských aut je elektrika.Je to hnus,trefit na tokového zmetka.
06.03.2007 | 19:47:19 | zdenda13 Reagovat
to mě připadá jako klasická utopenka neřek ti to někdo náhodou, přesně tak se chovaj auta po záplavách který někdo vyčistil a zprovoznil zkus se pozeptat
06.03.2007 | 16:44:03 | sanbay Reagovat
Ty závady elektriky to je hnus to nasere.Většinou je ale na vině že se do elektra dostane vlhkost.A ty brzdy když ti nespraví ve třech servisech tak to mi teda pověz kde ti to dělali.
06.03.2007 | 15:52:02 | Reagovat
Auto asi nestálo za nic, ale ta recenze je fakt hodně dobrá.
06.03.2007 | 15:35:27 | farfan Reagovat