Recenze Ford Sierra 2.0 DOHC EFI
“Je to starej poctivej držák”

Autor recenze: Pavel (28 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru: Stav km při koupi:230 000 km Stav km nyní:316 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 let Palivo: Benzín Vloženo: 16. 10. 2011

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Ascona 1.8i

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

240 000 špatná lambda
246 000 svíčky
253 000 zadní tlumiče
282 000 silentbloky na zadní nápravě
305 000 brzdový kotouče+ brzdový destičky


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vlastnim tenhle vuz již 7. rokem a nemám si prakticky nač stěžovat. Je to stará poctivá německá kovařina, která má ještě dneska co říct, pokud je ve slušnym stavu. Za celou dobu co ji mám jsem s ní najel přes 80 000. Byl jsem s ní i v Itáli dokonce dvakrát a pokaždý jsem jel za 6.6 litrů. Ve městě mi žere okolo 10 litrů a kombinovaná spotřeba je zhruba 8.5 litru/100km. V zimě je díky zadnímu náhonu o zábavu postaráno. Je však dobrý naložit dostatečně kufr hlavně když se jezdí do kopcích a v náročnym terenu.Jezdil jsem s ní každou zimu a neměl jsem nikdy problemy, a to jsem s ní byl ve Špindlu. Vlastnim jště jeden vůz a to Opel Omega 2.0 16V ECO TEC CARAVAN.Je sice prostornější ale neni to kvalitativně jak dokonalý jak Sierra nebo Ascona kerou jsem prodal asi před 5rokama.Jinak Sierra je dost dobrej držák. Tohle je motor dohc efi a ten má odolnost dost vysokou. Při správný udržbě a slušnym zacházení vydrží klidně i přes 600 000.Je to výkoný, spolehlivý a i v tomto věku nadčasový. Mondea už za moc nestáli. Taky koroze se začíná objevovat,ale na to má tato stařena v takovym věku nárok a nerezne nijak extra.Vyvařovat ji nebylo nikdy potřeba, jen jsem kytoval lemy a natřel náterovkou podvozek. Je naprosto spolehlivá a v pohodě. Zkrátka a stručně: Poslední skutečně poctivý auto z Německa.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Sierra

Vložit komentář

Kdysi jsem byl vlastníkem 2.0 DOHC efi 88kw rok výroby 1992 a absolutní spokojenost:D Spotřeba i s městem okolo 8litrů, dálky jsem jezdil svižně pod 7litrů.Byl to hodně poctivej držák.Ještě předtím jsem měl Sierru MK1 rok 1985 2.0i 74kw a taky spokojenost.Sice žrala stabilně kolem 9-10 litrů ale za to byla dost spolehlivá.Na tyhle auta vzpomínám jedině s oblibou a v dobrým:D

09.08.2012 | 18:12:00 | Michal  | 88.100.57.* Reagovat

RE:

jo dohc efi se doopravdy povedlo:D Měl sem sierru MK3 2.0dohc efi 85kw rok 1990 a spokojenej sem byl až moc.Nerad jsem se s ní loučil, před 4rokama na jaře když šla do světa měla najeto cca 330 000 km a jela uplně bez problémů, z kopce jela podle tacháku 220, na rovině cca 210km, je to auto, kerý fakt něco vydrželo a obvykle nenechá nikoho v štychu.

28.03.2013 | 22:15:09 | Vojta  | 88.100.57.* Reagovat

Taky jsem byl v minulosti vlastníkem Sierry 2.0 OHC 77kw kufrový verze a spokojenost vyloženě uplná:D Byl to rok 1986, čili generace MK1.Mimo koroze, která se logiky ukázala jí nemužu nic zasadního a negativního vytknout.Spotřeba sice taky nebyla nejlepší, ve městě sem se pod 10 nedostal, ač jsem nejezdil jak závodník, na dálky to bylo lepší to jela i lehce pod 7 při slušný jízdě.Byl to držák, kterej skoro všechn vydržel a já na něj nedal dopustit:D Bejvalo to prostě auto, co mělo smysl:D



Sierra 4EVER:D :D

26.07.2012 | 18:35:40 | jířa  | 88.100.57.* Reagovat

Sierra bylo to nejlepší co Ford vyrobil.

18.07.2012 | 12:22:52 | Lukáš  | 88.100.57.* Reagovat

sirka

...jojo,taky jsem vlastnil tento vůz 2.0 DOHC r.v.92 zakoupen od policie čr.Auto bylo pravidelně servizováno,takže maximální spokojenost.

25.10.2011 | 21:12:37 | remus  | 92.62.224.* Reagovat

RE: sirka

Moje řeč: Měl jsem taky sierru 2.0 16V dohc efi hatchbacka rok 1991 a musim říct, že to bylo perfektní auto. Žrala mi sice trochu olej cca 0.5l/1000km, ale na to maj starší auta nárok.Spolehlivost a jízdní vlastnosti paráda. V zimě jsem si s ní užil:D

24.02.2012 | 17:47:59 | Vlastik 38  | 94.112.220.* Reagovat

RE: sirka

Proboha, jakej 16V?To DOHC má 8 ventilů....DOHC je označení pro dvě vačky a ne počet ventilů

01.04.2012 | 18:58:01 | Breakthru  | 109.238.43.* Reagovat

RE: sirka

DOHC (double - dvakrát ! OHC rozvod), jinak já zase neviděl Sirku Hatchback. Byly sedan,kombi nebo liftback - hatch nikdy ne :-)

01.04.2012 | 20:45:20 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: sirka

Hatchback je všeobecně známější slovo..a používá se mezi lidmi více.Sousta lidí slovo LIFTBACK ani nezná.:)Ale každý ví o co se jedná...když se podíváte třeba na náhradní díly na internetu tak u tohoto vozu a jim podobným je napsáno Hatchnack.

01.04.2012 | 22:27:59 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: sirka

Každá věc má své správné pojmenování, Sierra prostě hatchback NENÍ - lhostejno co píšou na netu :-). Zrovna tak, jako není Octavia sedan nebo hatchback a možná to někde na internetu někdo píše - nevím......

02.04.2012 | 10:52:43 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

Pojmenovávejme věci správným jménem.

To, že neznáš že kategorii liftback neznamená, že neexistuje. Hatchback je např. Fabie, Felicie atd., tzn. vůz s výklopnou zádí. Liftback je vůz se stupňovitou zádí, vzhledově připomínající sedan, ale mající výklopné i zadní okno. Fastback je vůz nemající stupňovitou, ale splývající záď, např. Mondeo druhé generace - ne však sedan, Audi A7 atd. A Hatchnack? Ten neznám. :-)))

02.04.2012 | 12:17:48 |   | 188.175.52.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

Já neříkám že neznám kategorii liftback...a vím co je hatchback.
A taky souhlasím s Vaškem!Ale říkám že mezi lidmi i mechaniky apod.Je spíše pro tyto auta používáno právě hatchback.A asi to nebudu tak vidět jen já..nebo pár lidí kolem mě.Stačí se podívat na webu na autobazary recenze apod.A na slovo liftback člověk ani moc nenarazí.I když je to správně řečeno tak z 90% právě liftback nahrazuje slovo hatchback.Proto například Vlastík taky napsal hatchback.Jen reaguji na to proč to napsal.A ten (hatchnack)??Člověk se snad může překlepnout ne?

02.04.2012 | 12:57:44 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

V klidu kluci, vždyť o nic nejde a každý se může upsat. Teda až na Luboše :-) ten je dokonalý, všechno ví, všechno zná...........ale vždyť víme :-))))

02.04.2012 | 13:04:39 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

Najprv si kúp auto a potom mudruj...:)

02.04.2012 | 14:29:55 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

Áno Lubošku provedu , nebo vykonám - podle národnosti.......

02.04.2012 | 15:12:16 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

Navíc záleží na homologaci...
Kamarád si koupil VW Golf...hatchback.A v TP má napsáno kombi.Což se může zdát až příliš zvláštní.Ale v pobočce VW mu řekli že Němci mají takovou homologaci.Vím že třeba stará Croma by měla být taky liftback.Ale v TP měla hatchback.Takže dle rozdělení designu je jedna věc.Ale jak je to bráno mezi lidmi a psáno je druhá.:)

02.04.2012 | 13:06:47 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

Homologace s tím nemá nic společného. Ta neurčuje, jak bude vůz zařazen do té, které kategorie. Chyba je v lidech a konkrétně u toho Golfa je to problém "lopaty", která vypisovala TP. Obdobně je na tom i CROMA z příspěvku. Příklad: málokterý výrobce označuje svoje kombi jako kombi, ale přesto, když se řekne kombi, každý ví, o jaký vůz se jedná, bez ohledu na to, zda jej výrobce nazval SW, WP, Tourer apod. A tak to má být i liftbacku a hatchbacku. Znalý motorista hned ví, o jaké provedení vozu se jedná. Že si lidé pletou pojmy s průjmy a hatche s liftbacky, je věc druhá.

02.04.2012 | 13:41:14 |   | 188.175.52.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

Jo, a mimochodem, VolksWagen svá kombi označuje jako VARIANT. Takže je to blábol z něčí strany.

02.04.2012 | 13:48:51 |   | 188.175.52.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

No tak to asi bude tím..že to není kombík.(nebo ten Variant) ale na oko hatchback.Ale v TP...má jako Typ karoserie naspáno kombi.A navíc Variant je obchodní označení...a nejsem si jist že se píše do TP jako Variant a nebo Combi.Blábol to není.Koupil si nový GOLF V.Potom tam volal.A řekli mu že Němci to tak mají.Dokonce jsme našli na VW Clubu to samé,co se stalo mu.I s povinným ručením.Nahlásil že je to hatchback.Pak to opravoval..a tam mu řekli že to není poprvé co se to někomu stalo.Ale mysli si co chceš je mě to jedno.....

02.04.2012 | 14:09:47 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Pojmenovávejme věci správným jménem.

Je to vše o designu.Ten liftback je jakoby sedan jen s tím že se dá manipulovat se zadním oknem.Což taková Sierra jako sedan nevypadala.Pokud tedy to nebyl model sedan...od té doby se design hodně změnil a určit u auta co je staré už 25 let.Přesný typ dle dnešních měřítek..asi jen těžko.Dle testu z roku 1993 co jsem našel na netu.Je prezentována jako hatchback...dokonce i Mondeo z roku 1993 co jsem našel pod slovem liftback.Je bráno v době vzniku jako hatchback.Takže vše je to jen otázkou času.A změny designu...a nových měřítek.:))Takže po hledání na netu najdete Sierru označenou tak i tak.Takže obě strany mají svou pravdu:)

02.04.2012 | 13:52:09 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Stop nesmyslům.

Hoši, hoši, hoši... Pravda může být vždy jen jedna, je však fakt, že si jí mnozí vykládají po svém. To, že se web hemží nesprávnými pojmenováními těchto typů vozidel neznamená, že pravdu mají obě strany. To jen nezasvěcení vydávají "svou pravdu" za psaný zákon. Pro ty, co pořád tápou : cs.wikipedia.org/wiki/Liftback

02.04.2012 | 14:02:50 |   | 84.42.241.* Reagovat

RE: Stop nesmyslům.

No dobře:))Ale pak mě řekni proč doboví test uvádí Sierru jako Hatchback.A když sem dáváš tu Wikipedi...tak proč to píšou i tady.cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra.
Co se týče nových aut dobře.Ale dle mě třeba ta Sierra je auto z doby jenž patřila mezi hatchbacky.A spousta lidí si jí tak pamatují.Postupem času došla změna..kam by měla dle dnešních měřítek patřit.Ale myslím že tam dle designu nemá co dělat.:)))

02.04.2012 | 14:14:46 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Stop nesmyslům.

Ono to není tak, že někdo vymyslel pojmenování typů karoserií - tudor, sedan atd. a výrobci začali sekat jednotlivá provedení karoserií dle vzniklých názvů, ale tak, že vznikla karoserie a bylo potřeba, pokud se odlišovala od zavedených typů, jí někam zařadit i za cenu, že vznikne nová kategorie. Tak vznikla i kategorie hatchback - "dveře na zádi", kam zprvu patřila všechna vozidla s "dveřmi" vzadu. Vznikla však potřeba odlišit vozy typu SIERRA a další od skutečných hatchbacků a tak vzniklo pojmenování liftback. Jenomže ani to nepostihovalo všechny varianty v tomto segmentu a tak vznikla kategorie fastback - vozy se splývavou zádí, která nepřipomíná sedan. Nyní nově vznikla kategorie sportback, kam se řadí třeba AUDI A7, které se zprvu řadilo do kategorie fastback. Nazývat tedy Sierru hatchbackem je sice v zásadě možné, ale právě i kvůli ní však vznikla kategorie liftback, kam správně patří.

02.04.2012 | 15:39:12 |   | 188.175.52.* Reagovat

RE: Stop nesmyslům.

No tak nějak to asi bude:)

02.04.2012 | 16:40:51 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: sirka

Každý DOHC má dvojitou vačku a 4ventily na kždej válec:D

07.04.2012 | 23:12:19 | Jirka  | 94.112.220.* Reagovat

Jj

Taky jsem ji měl (kombajn) a s láskou vzpomíná, bylo to ještě auto, nejlepší co jsem kdy měl.

23.10.2011 | 17:08:19 | Vašek  | 85.71.164.* Reagovat

RE: Jj

Sierry bejvaly vynikající káry. Sám jsem měl dvě, jednu 1.8 cl v základu MK2 ROK VÝROBY 1987 sedanovou verzi a až na vysokou spotřebu oleje hodně slušný auto, spotřeba benzinu se pohybovala v pruměru kolem 8.5litru, což taky zas tak špatný nebylo v tý době.Má druhá sierra byla 2.0 DOHC EFI sedan rok 1992 a na tu jsem nemoh dát dopustit:D Bylo to auto se srdcem, neměl jsem sebemenší potíže s ní na dálnici vytáhnout 215km/h, byl to neskutečnej nezmar- levnej, jednoduchej, spolehlivej, hezkej a i celkem uspornej. Dálku na 120km jsem jel za 6.3litru, ve 140 za nějakejch 7.5-8litru.I spotřeba po městě šla pohabvala se stabilně kolem 9litrů, pruměrná byla necelejch 8, jak je udáváno v dokumentech. Současný auta jsou s prominutím komerční sračky, nacpaný elektronikou a všelijakejma hovadinama.
Sierra u mě zustane navždy parádní károu, nezapomutelnou legendou.

20.07.2012 | 12:01:58 | Roman  | 88.100.57.* Reagovat

RE: Jj

njn,já na ni měl kouli a 2.0 DOHC nepoznal jsem jestli táhnu koloběžku nebo Tatru, ten motor si poradil se vším a nebylo to znát :-)

20.07.2012 | 21:09:11 | Vašek  | 46.13.102.* Reagovat

RE: Jj

Tak DOHC EFI je opravdu výbornej motor, taková rozumná volba, jede solidně, spotřeba taky slušná.Jinak já s tou svou 2.0DOHC 16V jezdil svižně a spotřeba pořád slušná.Dyt i dálkový jízdy při 140 šly za necelejch 8litrů.Podle mě se svýho času jednalo o jedno z nejlepších aut ve svý daný třídě.

Sieerám zdar:D



22.07.2012 | 13:26:33 | Roman  | 88.100.57.* Reagovat