Recenze Ford Sierra 2.0 DOHC EFI
“Pořád super vůz”

Autor recenze: Luboš (38 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:1998ccm Stav km při koupi:230 000 km Stav km nyní:284 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 6. 3. 2012

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Ascona 2.0i

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

relativně slušný pohodlí
nadčasovej design
solidní poměr mezi výkonem a spotřebou
jízdní vlastnosti
při správný udržbě a zacházení pořád kvalitní

Slabé stránky

občas se objevuje koroze
v dnešní době již nedostatečná bezpečnost

Závady a opravy na autě

Za 6let co tento vůz vlastním jsem žádný važný problemy neměl.
Jednalo se vždycky o běžný opotřebení.Hnedka při koupi jsem musel vyměnit olej pač už na něj bylo najeto cca 15000
Na 240 000 zadní brzdový kotouče,levej zadní tlumič a asi před 2měsícema termostat, jinak je auto naprosto bezproblemový a spolehlivý.


Hodnocení a zkušenosti s autem

I v týhle době se jedná o nadčasovej a elegantní vuz, kterej svým vzhledem rozhodně neurazí. Jeho jízdní vlastnosti jsou díky zadnímu náhonu super, pokud se člověk se zadokolkou sžije tak si pak doslova užívá. Podmínkou jsou však kvalitní pneu zejmena vzadu a cit v noze samozřejmě. Motor má již od nižších otáček velmi pěkný tah odspoda a působí i v dnešní době na silnici jako živý auto, co je pořád plný energie.
Spotřeba auta je taky slušná, město 9-10 litrů,mimo město ve 120km/h 6.5litru, kombinovanou dlouhodobou spotřebu má kolem 8litrů, někdy víc někdy míň, záleží jak tomu dávám:D.Pohodlí je dle mýho názoru naprosto dostatečný. Kvalita a dílenský zpracování uplně na pohodu.Interier je světlej mikroplyš, precizně zpracovanej a vubec celý auto je dost povedený, řek bych že ve svý době a daný kategorii, jedno z nejlepších. Spotřeba oleje taky naprosto v pořádku, žere cca 0.2l oleje na 1000km, na 20 let starý auto skoro super!!! Maximálku jsem s nim zoušel jet zhruba před 3lety na Italský dálnici a vytáh jsem z ní 215km, což mi připadalo neuvěřitelný. Kdo tohle auto měl ví o čem je řeč. Jedná se o poctivý německý auto z 80 a částečně 90 let.


SIERRA FOREWER:D

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Sierra

Vložit komentář

Sierra dohc efi

Sierry s tímhle motorem byly opravdu užasný:D Muj táta kdysi před 7lety vlastnil Sierru 2.0 DOHC EFI rok 1990 85kw a jen a jen si ji chválil.Ani koroze nebyla nijak závažná.Ze spotřeby taky nemusel mít člověk mít obavy.Běžnej pruměr měla tátova Sierra stabilně kolem 8litrů, ve městě si vzala něco málo nad 9litrů, mimo město jela v pohodě mezi 6-7litrama.Sierru bych doporučil lidem, který sháněj kvalitní a poctivý auto, a nevadí jim, že už je dot starý.Ovšem je potřeba trefit při koupi ten správnej kus, pak je to všechno v pohodě pokud se povede najít ten pravej.

20.07.2012 | 12:25:42 | Milan  | 88.100.57.* Reagovat

Taky souhlas,

akorát já dával vždy kvalitnější pneu na předek (a všichni se tomu divili), ale přišlo mi daleko bezpečnější mít lepší vzorek na nápravě, která zatáčí a brzdí než na té která jenom žene. Hlavně v zimě to je důležitý. Dozadu jdou vždy dát v nejhorším řetězy.

07.03.2012 | 10:24:11 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Radšej to Aliky nejako okomentuj, lebo nemám chuť vidieť ďalšieho samovraha.

P.S. To je rovnaká hlúposť, ako učiteľ v autoškole!! odporúčal na Favorita ZIMNE dopredu, že vzadu stačia aj letné....

07.03.2012 | 11:46:24 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Nějaké duševní problém?
Tu sirku už léta nemám, ale rozhodně je z hlediska bezpečnosti lepší mít lepší gumu na předku, který je těžký, řiditelný a také při brždění se na něj přenáší více hmoty, než než na zadní nápravě, která sice žene, ale jinak je tam auto lehčí. Že někde nevyjedu tak lehce (v zimě, v létě je to fuk) je mi jedno, podstatnější je, že včas zatočím nebo zabrzdím. Zapni mozek Lubošku.
Mimochodem ten učitel asi věděl co říká - na rozdíl od tebe, protože fáčko má navíc tu přední i hnanou.

07.03.2012 | 13:05:37 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Když už to jinak ,nejde tak souhlasím s lepšími pneumatikami na hnací nápravě.Co si i pamatuji na 2101,která měla náhon na zadek.Tak vzadu měla skoro trakaře ,a ve předu normální pneu.Je to pár let zpátky,co jsem odjezdil celou zimu na nových letních pneu.Vzhledem k tomu,že jsem chodil ještě do školy,a neměl na vyhození 6000Kč.Navíc s tím,že jsem jezdil s 99% po městě.Kde jsou mokré silnice.A se sněhem se člověk potká,maximálně na parkovištích a neudržovaných komunikací.A třeba i některé Ulice apod.Pravda,že vyjet s tím mimo město by byla v celku blbost,protože co jsi pamatuji byla celkem krušná zima.Jediný problém ,co jsi za celou zimu pamatuji ,že jsem asi 5x zapadl před garáží.Kde bylo,tak 30 Cm sněhu a pod tím ledovka.A pokud ,to bylo horší jel jsem MHD.Ale pokud se tomu člověk nevyhnul,nezbývalo než jet prostě tak aby dojel.A naštěstí ,se to povedlo.Ale nebylo to,nějak extrémní prostě to více klouzalo,než na zimních.Navíc na autě co nemá ABS ESP apod.A 13 palcová kola,to zase tak až moc veliký rozdíl nedělá.Na Felicii ,byla taky 13 palcová a zimní.A kromě toho ,že to lépe vyjelo v hlubším sněhu,tak na mokré silnici to ani nešlo moc poznat.Rozdíl ,můžu posoudit, až s tou 406 co má ASR ESP váží skoro 1500kg a má 15Palcová kola.Tam kde jsem dřív zapadl.Jsem ted vyjel bez problému.:)Ale na ledu,to klouže stejně.Zimní jsou na 100% lepší,ale zase nemyslím si že by se to mělo nějak přehánět.Netvrdím situace na silnicích ,se změnila za posledních 20let určitě.Ale všeobecně..třeba výbava na kolo,helma chrániče,v autě autosedačka atd.Je to určitě,lepší jsou případy kdy to opravdu pomůže.Ale já jako děcko,jsem neměl v autě pásy ,žádnou sedačku.Na kole ,jsem neměl helmu apod.A stále žiji.:D.Taky ,je spousta lidi co na to moc spoléhá.A kolikrát to dopadá ,dost špatně.Určitě,jsem pro aby se to používalo.Ale zase si nemyslím že by se to mělo moc přehánět.Kolikrát jsem jel,s někým.Kdo mě upozornil ,abych se vzadu připoutal.Z důvodu ,že kdyby došlo k nehodě.Mohl,bych ho ohrozit koleny apod.A pak pan starostlivý 3X boural.Způsobem,že vrazil do auta před ním protože ho neviděl.Takže,neřeknu stane se ,ale většinou tyto případy ,zaznamenávám jen u těch.Co se v těchto věcech přímo vyžívají.:))

07.03.2012 | 13:41:37 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Klucííí, kolik Vám je ?
Jasně, že se to tak běžně dělalo, protože hnací náprava má záběr a auto se lépe rozjelo a víc vyjelo. ALE u kombinace motor vpředu - hnaný zadek a specielně u Sierry,kde nejsou hmoty vyvážené, ale je ten dvoulitr s převodovkou tlačí hodně na předek je bezpečnější obout tam lepší pneu. Nejde ani tak o to, kam zimní a kam letní, protože to už se dneska snad ani nesmí, ale po jedné sezóně jsou pneu nestejnoměrně sjeté a tak je vždy bezpečnější dát lepší gumu na řiditelnou nápravu, kde lépe točí a navíc i brzdí. Že to vzadu nemá takový odpich je celkem fuk, navíc ten rozdíl nebývá tak extrémní, ale v krizovce je keždý mm dezénu dobrý. U favorita , kde je předek i hnaný je to vůbec bez debat, lepší guma na hnanou ,více bržděnou a ovládanou nápravu - tedy na PŘEDEK.

07.03.2012 | 14:02:15 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Takže v ZIME na snehu, či ľade, kde sú OK gumy na PREDKU-Favorite.... čo to urobí v takej zákrute?

Neskutočné, začne sa vychyľovať zadná časť.... idete do PRETAČAVEHO šmyku, ktorý NIKTO na svete nezvládne, pretože príde OKAMŽITE!! Predné kolesá držia stopu, ale zadok lieta ako handra,
na ceste, kde je premávka.... jasná samovražda.

Na Sierre, aj na tej som čo to pojazdil..., zadný náhon, OK gumy iba VZADU... na snehu-ľade NEDOTAČAVY šmyk, lebo predok, kde sú gumy na h..o... ide rovno a nezatočí!! nemá čo ich udržať v smere jazdy.

Ak už sú gumy mizerné, tak MUSIA byť ROVNAKÉ!!! na všetkých kolesách.

V 90-130 km/h, ak vybehnete na sneh, alebo vrstvu vody... istá havárka a pri troche "šťastia" smrť.

Radšej všetky letné na snehu, ako rozdielnu adheziu. v lete to nevadí, lebo súčinitele trenia sú posunuté oveľa vyššie, ako ich dokáže bežný človek prekonať/koľko z nás dokáže prejsť zákrutu riadeným šmykom na suchu? 0,0005%?, aj to som optimista/, ale v zime, na vode...nad 70-80 km/h.... istá smrť./ a ak to niekto takto robí, ešte jazdí... tak je to iba o šťastí, že neprišla tá vhodná chvíľa..

Aby som nekrivdil, ak niekto jazdí po meste, dedine, pár km okolo domu, no, tak to ešte čert ber, ale akónáhle s týmto na diaľnicu, či v snehovej kalamite...bez šance.

07.03.2012 | 15:48:30 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

No tak koukám, že řídíš jen koloběžku. Auta s motorem ve předu jsou (to je dáno fyzikálními zákona a ani Luboš to nemůže změnit) nedotáčivá, tedy mají tendenci nezatočit a jít předkem ze zatáčka ven, kdežto auta s motorem vzadu (obecně větší hmotností vzadu) jsou přetáčivá a přestože jsou přední kola stále na silnici, zadek se začne předbíhat směrem ze zatáčky. Toliko úvod do fyziky základní školy.
Čili u nedotáčivého vozu je důležité, aby přední náprava na kterou působí větší odstředivé síly měla co nejlepší trakci.
Tvrdit, že nikdo nezvládne přetáčivý smyk je ovšem také úsměvné, protože to je základní způsob jízdy třeba v rallye a kdo měl 120-ku, ví o čem je řeč.

07.03.2012 | 16:42:50 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Ty kokos, takže vieš, že autá s motorom VPREDU sú nedotáčavé a ešte mu pridáš PRIĽNAVOSŤ, aby bolo ešte viac? Základy fyziky, či zdravého rozumu Ti asi nič nehovoria, koľko máš km, aspoň 300.000/čo je taká materská/ už máš?

nepochopiteľné..., si rovnaký typ "vodiča"-kamaráta, ktorý si pochvaľoval, ako mu "super" sedí na ceste A4, potom si kúpil A6, kde je pomaly motor PRED nápravou..., keď som ho bol pozrieť v nemocnici, čudoval sa, ako mohol vyletieť z tej zákruty, ktorú sme voľakedy na 405 prechádzali od 110 km/h a vyššie, dlhá pravá, uťahovaná/polomer sa skracuje/ a s opačným sklonom..., on sa vyvalil pri 90-tke..., tak sa mu zasekol tachometer.

07.03.2012 | 17:25:39 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

No jo, no.............komu není rady , tomu není vzájemné hospodářské pomoci Luboši. Tak si dej na řiditelnou nápravu u sierry ohoblovaný potvory a........................doufej.


Že ta tvoje torie bude platit v zatáčce.....

Jen tak pro informaci, když přidáš(jak ty říkáš "přilnavost"), znamená to, že auto déle drží směr a stopu, než začne opouštět vozovku, to je zase můj "zdravý rozum".

08.03.2012 | 07:44:11 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

To je Fyzika..., iba fyzika pre 5.ročník ZŠ. To nemá nič spoločné s Tvojim rozumom, či domienkami.

Mimochodom, priľnavosť v zákrute zvýšiš UBRANIM plynu pred zákrutou, alebo odľahčením, keď pridáš plyn. Ale to ako hrdý exmajiteľ Thálie a "bijca" Renaultov určite vieš.

08.03.2012 | 14:03:18 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Vzdal jsem to, pochopil jsem, že černá koule na kterou se dívám je ve skutečnosti podle Luboše bílá krychle a když už to jednou řekl , tak to tak prostě bude na věky. Všechno zná, všechno ví nejlépe, všude byl (dvakrát -pro jistotu) a od všeho má klíče. Ani bych se nedivil,kdyby byl jeho tatík Klaus.............

08.03.2012 | 21:35:57 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

ja som tohoto pacoša nazval Vševedko pretože je to taký chuck noris,vie všetko (mal,riadil)všetky autá čo existujú na našej zemeguli.ak trebárs napíšeš že máš passata on ti o chvíľu napíše že sa ti pokazí presne pri 234221 kilometroch.a to nehovorím že v kľude jazdí 180 po zamrznutých cestách samozrejme že na zjazdených let.pneumatikách,má najazdené niekoľko mil.možno aj miliárd km,už ako 7-8 ročný vozil opitého tatka z krčmy,PSA sú najlepšie autá na svete aj ked všetci odborníci a rebríčky spoľahlivosti tvrdia presný opak,všetkých presviedča že si nemajú kupovať nové autá ale on sám si ich kupuje.Nuž čo,neberme mu jeho svet.

09.03.2012 | 19:54:04 |   | 91.127.211.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Nedávaš pozor, asi máš poruchu nielen osobnosti, ale aj pozornosti...,mimochodom, ak ma tak dobre sleduješ, tak v takom 2008 som tu písal, že treba počkať s kúpou auta, lebo pôjdu ceny dole..., pretože kríza, to iba na okraj.

Nemám dôvod písať o niečom, o čom nie som presvedčený, alebo neviem, že to funguje. Predpokladám, že si ešte mladý, nakoľko si nedokážeš niektoré veci ešte predstaviť, ale možno sa Ti raz zíde vedieť, čo dokážu urobiť zle zvolené pneumatiky / aj ked nové, iba na poháňanej náprave.../

zatiaľ nemáš skúsenosti, ani ja som ich nemal za mlada, ale snaž sa rýchlo učiť,lebo tu ide o ŽIVOT, ak teda máš na benzín/naftu.

Ostatné beriem ako Tvoju nepozornosť, lebo prvý krát som šoféroval ešte ako škôlkar z vedľajšej dediny, sediac na kolenách..., viem, že si to asi nevieš predstaviť, dokonca aj V3S, neviem, ako 10-11 ročný?, mali sme ich doma 2, ešte za socíku, ale km nemám toľko, niečo nad 1,6-1,8 mil+- ?

K tým Tvojím "rebríčkom" spoľahlivosti: TUV posudzuje aj také hlúposti, ako sú vôle na nápravach, vtedy dáva okamžite známku dole, ale aj ked sa pokakáš, motory -nafťáčiky sú najlepšie od Fiatu a PSA...pomer cena/výkon/spotreba. /pozri si také 8-10 ročné 406, ktoré sú spoľahlivejšie ako MAZDA 6, záhada, nie?:))

3.0 D sú vynikajúce od BMW, ale tam nemám toľko skúseností, takže nemôžem povedať na 1000%, že vydržia nejakých 300-400.000 km bez nejakých väčších problémov, čo na 1,8 TD od PSA 1988/ cez 600.000 km/, či 2.0 HDi,/2000 r.v./ 400.000, 2,2 HDi/2004/ 375.000 km nemám problém prehlásiť, nakoľko mám VLASTNU skúsenosť.

Ak benzíny, tak Nissan /či Japonca/, ak diesla, tak PSA, FIAT, ak si pri peniazoch a neriešiš náklady, ani spotrebu, tak BMW..., dúfam, že si spokojný.

Ozaj, nové autá si už nekupujem dááávno a po 2008-2009 roku, resp. nové modely išli rapídne DOLE s kvalitou, kvôli kríze, síce majú kopec hlúpostí, ako MP3, internet, led diody a podobné somariny, ale poctivá mechanika bola niekedy do 1995-1997?

Ak by som nevedel čo s peniazmi, OK, tak aj každý týždeň novú hračku, sú aj takí medzi nami, ale ked vidím v autobazároch 1-2 ročné autá, ktoré boli zhabané len preto, že v 2009 bolo "šrotovné"... s 5-15.000 km, za 50% z ceny..., alebo "luxusný" segment, 70% dole za 2-3 roky.. nie je o čom.

Auto je rovnaký spotrebný tovar ako vysávač, treba brať do úvahy faktor NUDY, pretože práve NUDA Ťa ženie kúpiť nový mobil, nové auto, novú frajerku...,písať sem hovadiny...:)), ked tento fenomén pochopíš...., pochopíš, ako funguje svet SPOTREBY a ako sa mu vyhnúť.

pekný víkend a dobre voľ vo voľbách, ak už môžeš voliť.

10.03.2012 | 00:08:39 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Počuli sme slovo Božie.

10.03.2012 | 08:52:45 |   | 91.127.211.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Vašku, Ty si ten, čo nadáva na Renaulty, lebo si si voľakedy kúpil Tháliu?

Až si kúpiš aj auto, potom dávaj rozumy...

02.04.2012 | 10:30:04 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Ano Lubošku, já vím, všechno víš, všechno znáš........... a pak jsi se probudil s rukou v nočníku :-)

02.04.2012 | 10:54:01 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

Chlapi lepši nežli se tu handrkovat je mít stejný obutí na obouch napravach a je to předek zatočí a zabrzdí zadek neuklouzne B)

12.04.2012 | 13:25:14 | Miloš  | 85.162.215.* Reagovat

RE: Taky souhlas, Dobrý návod na zabitie....

To dá rozum :-) , jde o to, že po jedné sezoně jsou vždycky gumy na hnané nápravě víc sjeté a pak jde o to, kam je dát příští sezonu :-).

12.04.2012 | 13:53:24 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Taky souhlas,

To je ta nejhorší fáma, se kterou jsem se kdy potkal.Kdysi jsem dělával v jedný stavební firmě, kde byly jako služební vozy felicie kombi a formani.Samozřejmě se v zimě šetřilo na zimácích, tak se to klasicky dalo jen na hnanou nápravu, která je vepředu.Když jsme podotkl, že to je o hubu, blbost, kokotina a když už, tak v zimě lepší pneu musí být vzadu, tak se mi každej smál.No, byla tehdá tuhá zima a spousta z kluků z práce se přesvědčila (a i já), že mám pravdu.Dostat v zimě se předoškrabkou smyk, mít vzádu letní, tak je to nesrovnatelný.Natvrdo neřízená střela.tady ty kraviny o zátěži, brždění atd., to je slabej argument.Zabrzdit a rozjet se to dá i na letních, pokud je šofér šikovnej a není led.Zimáky maj bejt po celým autě, ale vždycky, vždycky ty lepší musijou být vzadu....

01.04.2012 | 19:10:42 | Breakthru  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Taky souhlas,

Vešek Ti to vysvetlí...., že sa mýliš...:))

Inak 1000% súhlas.

02.04.2012 | 10:31:23 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

siera

..se vším plně souhlasím, super vůz, mě se povedla rychlost 220 a na čtyřku 180.

06.03.2012 | 20:51:59 | remus  | 92.62.224.* Reagovat

RE: siera

hm...... měl sem fiat uno 1.0// toyotu corrolu 1.3 1990// sierru 2.0i DOHC ... všechno mi na kluzku ujíždělo zadkem takže asi je to pravda .. ale kdo má dens rozdíl ve vzorku víc jak 1-2 mm ??
zajimaví je že ted má citron Xsara 1.6 combi a tam se mi dřív utrhnou přední kola ( asi je hodně těžká na předek )

02.09.2012 | 16:33:03 | pepe  | 128.2.10.* Reagovat

RE: siera

tak já měl jak sierru tak xsaru, sierra byla teda 2.0 OHC 74kw rok 1989 a Xsaru jsem měl 1.816V rok 1998 kombi a s oběma autama jsem moh bejt spokojenej:D Akorát že na Xsarře už jsem si nemoh udělat všechno sám pač tam bylo dost elektroinstalace, kdežto na Sieřře sem si moh udělat prakticky vše samostatně.

KDO Sierru neměl nemá co komentovat:D

27.11.2012 | 18:03:48 | Ondra  | 88.100.57.* Reagovat