Recenze Ford Sierra XR4i hatchback
“Velké auto pro malé řidiče.”

Autor recenze: Picasso (36 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:2.0 DOHC Stav km při koupi:145 000 km Stav km nyní:155 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 7. 3. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 105 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Auto bylo v minulosti bouráno na pravý předek, proto chybí el. motorek pro nastavení sklonu pravého světlometu. Velmi malý únik kapaliny z chladiče, vyřešeno dolitím přípravku pro ucpání děr. Kmitání volantu při rychlosti 50km/h a pulsující brzdový pedál při brzdění, vyřešeno výměnou předních brzdových kotoučů a destiček. Nefunkční ostřikovače, vyřešeno výměnou motorku ostřikovačů z vrakoviště.

Zadní stěrač má omletý pastorek.

Vnitřní zpětné zrcátko upadlo (celkem 2x), přilepeno.

Během tří let provozu se 2x prakticky přes noc úplně vybila baterie, vyřešeno zakoupením nabíječky baterií a případným odložením odjezdu "na jindy", dodnes nevím co to způsobuje. Vypadávající dvojka při studeném oleji v převodovce, nevyřešeno.

Mírná koroze zadních lemů blatníků.

Jinak běžná výměna kapalin.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Velmi silný vůz, ale zároveň těžký a velký rozvor náprav, takže méně obratný v nižších rychlostech, ve vyšších rychlostech je jako doma (80 - 120 km/h), strmé řízení, takže pro předjíždění stačí jen mírně pootočit volantem a už jste v protisměru, vhodnější na delší cesty než do města. Dlouhé kroky převodovky, tam, kde jsem se Škodovkou 105L podřazoval na dvojku jsem musel u Sierry dávat jedničku. Poloha řidiče je poměrně nízko nad vozovkou (snížená verze), ale výhled všemi směry je výborný, protože sloupky karoserie jsou úzké, trochu tvrdší sedačky. V zimě starty bez problémů, výborné topení, ale zadní náhon, takže pořádný špalky na zimních gumách a zatížit kufr, aby člověk vyjel alespoň menší kopeček.

Přesto, že má zadní náhon se jí do přetáčení moc nechce - vyzkoušeno na sněhu - což je dobře. Prokluzování kol zadní nápravy též v létě na mokré trávě (!). Výfuk je uložen velmi nízko, pozor při jízdě po polní cestě ve vyjetých kolejích. Prostor pro řidiče je narozdíl od prostoru pro zbytek posádky omezený. Měřím 183 cm a i při nejnižší poloze sedačky pro řidiče (stavitelná) si musím opěradlo sklopit dozadu, takže u řízení téměř ležím, abych neměl hlavu ve střešním okénku.

Převodovka zasahující do prostoru pro posádku omezuje výrazně prostor pro pravou nohu řidiče v oblasti pod plynovým pedálem, takže chodidlo mám vytočené vpravo (patu mám pod brzdovým pedálem), všechny pedály jsou velmi blízko u sebe - zimní boty - problém, spojkový pedál má velmi dlouhou dráhu, takže při řazení levou nohu propínám jako na baletu, spojkový i plynový pedál kladou velký odpor, takže pravá noha musí vyvíjet stálý velký tlak, obsluha pedálů je fyzicky náročná. Volant je sice stavitelný, ale po nastavení dolní polohy se za něj vejde pouze drobná žena nebo malý Japonec.

Malý prostor je také pro pravé koleno - palubka natočená k řidiči. Musím pochválit motor, ten šlape jako hodinky (rozvod řetězem - DOHC) a strašně rád se vytáčí, ručička otáčkoměru je v červeném poli ani nevíte jak rychle (po vytočené trojce na 110 km/h se krásně řadí pětka), vysoká účinnost ruční brzy (vzadu jsou kotouče). Omezený prostor pro řidiče a výše popsaná nespolehlivost - náhlé úplné vybití baterie - jsou dva hlavní důvody, proč auto prodávám. Jinak si myslím, že je to bytelné auto vyrobeno z kvalitních materiálů.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Sierra

Vložit komentář

prostor

zdravim vsechny sierrkare, ohledne toho mista pro ridice, tak ja merim 202cm a mam i to kylo navic a jsem s nim spokojen. Rada pro ty kteri maji s timto problem, bud auto bez nastaveni volantu(nevim jak je to mozne, ale vlastnil jsem jej a vice mista nez auto s) a take je mozne ze volant je mensi. jinak mista je dost zdarec

11.12.2007 | 21:23:39 | keflek Reagovat

2:Sierrak...

naprosto s Tebou souhlasím!!!!mám sedan(r.v.1992),2.0DOHC-ale z kupátka iS-150koní!!!!měřím kolem 190cm a s místem jsem nikdy neměl jedinej problém(když nepočítám první jízdu!!!měl jsem sedačku uplně nahoře a kolenama jsem pořád tlačil na volant!!!)a co se týče místa u pedálů????mám nohu 46 a žádnej problém!!!tak zdar a ať jezděj!!!
SIERRA==>

12.09.2007 | 08:56:41 | L30 Reagovat

Sierrak...

Ahoj sierraci, protoze jsem nemel driv moc pristup na net, tak az nedavno jsem nasel tuto adresu,kde si toho muzu spoustu o me "plechove lasce" precist!!! Mel jsem dve, jednu teda porad jeste mam, ale nejsem doma, takze stoji doma pod plachtou, je bez technicke,ve stadiu koroze a s RS kolama! Ja nechci plivat na sierry, bylo to moje prvni auto, takze k tomu autu opravdu hodne citim, ale muzu rict, ze jsem s nim zazil sve, ale kazdy auto ma neco!!!Obe byli 2.0iOHC(74kW)sedan. Muzu rict, mam 194cm a s mistem jsem nemel nikdy zadny problem!!!Kolem motoru nebo prevod. nebyl nikdy problem, az ta predni naprava,a korze, to byla bolest obou!!!Jinak Ti co chvali nadcasovy design, spoustu prostoru,spolehlivost-co se motoru tyce,tak se k nim musim pridat a podotknout, ze sam bych jednou chtel 2.0i DOHC 16v COSWORTH!!! At uz sedan nebo cupatko,myslim si, ze takovymu autu se dokaze vyrovnat jen Lancia DELTA.

11.04.2007 | 13:08:57 | Kosta Reagovat

?????

Tak si kup náklaďak,když potřebuješ místo.Mám 2metry,110kg a 48 nohu a nemá žádnej problém!!!!!!!!!!!!!!!Jezdit na jedničku nebo řadit z 3 na 5tku!!!!!Že ti prokluzujou kola na mokrý trávě nebo že škrtáš výfukem na poli,se nediv,když jezdiš jako prase,že máš špatnej synchron na 2 a blbou kostru nebo špatný relátko v pojistkové skřini!!!Je opravdu vidět,že si jezdil s traktorem a koupil sis pořádný auto.Než příště něco napíšeš,dobře si to rozmysli co napíšeš a co budeš kritzovat.

11.03.2007 | 12:32:31 | kokys Reagovat

vybitá baterka

u escorta jsem měl stejný problém a nezbylo než napojit měřák na baterku a postupně vyndávat pojistky, u které odběr zmizel tak v tom okruhu byla chyba. u mě to bylo autorádio a to mi taky za noc dokázalo vybít baterku

09.03.2007 | 08:22:51 | akiro Reagovat

Velmi silný vůz, ale zároveň těžký a velký rozvor náprav

08.03.2007 | 14:38:40 | Taurus Reagovat