Recenze Honda CR-V
“S autem jsem spokojený, ale kdybych si pořizoval znovu SUV, tak současné CR-V by to určitě nebylo (to je opravdu jen na silnici,), jinak jiné auto od Hondy bych určitě koupil.”
Rok výroby:2006Typ motoru:2,2Stav km při koupi:127 000 kmStav km nyní:150 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:4. 3. 2011
Ne, pouze výměna zvlněných brzdových kotoučů v 135.000km, což je ale normální opotřebení.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Předchozí auto jsem měl Toyotu Corollu-velmi spolehlivé auto a svou poslední úlohu splnila i při autonehodě, kdy při bočním nárazu do stromu v cca. 40 km/h-smyk na namrzlé vozovce v zatáčce (kvalitní zimní gumy Nokian, vzorek 8mm), mi zachránila život tuhost její karoserie. Mnozí říkali, že stát se toto ve Fabii, tak následky by byly mnohem horší. Nestalo se mi vůbec nic, což je obrovské štěstí. Každopádně po tomto jsem řešil, jaké auto další. Na nové jsme neměli, takže ojetina a i ta na splátky. Každopádně jsem chtěl auto s pohonem 4x4 a i pro rodinu. Velice se mi líbí off-roady a novější pickupy, kde to už není jen pracovní stroj, ale i auto pro volný čas. Ale bohužel citové hledisko muselo ustoupit tomu rozumovému.
Velmi se mi sice líbí Mitsubishi L200, Toyota Hillux, Nissan Navara,nyní i VW Amarok, jenže vše jsou to hlavně pracovní stroje (navíc nevím, jak moc je příjemné sezení vzadu na delší cestu, snad jen Amarok je dostatečně pohodlný-tehdy ale vůbec ještě neexistoval a ta cena).
Moje využití auta je 80% denní ježdění do práce po asfaltu,15%, delší cesty do Alp na hory (v létě, v zimě), 5% lehčí terén (pro radost, s rodinou do lesa, na houby apod.). Takže volba padla na SUV. Chtěl jsem to v dieselu, pro kultivovanější chod, menší spotřebu a větší kroutící moment. Vybíral jsem jen z japonských vozů z důvodu osobních preferencí-spolehlivost, cena/užitná hodnota. Nejvíce by moje požadavky splňovala Suzuki Grand Vitara, ale měla malý kufr. Mitsubishi Outlander byl v dieselu (tehdy motor 2.0 od VW) moc drahý, stejně jako Subaru Forester a Toyota Rav 4(chtěl jsem až tu 3.generaci), Nissan X-trail měl tehdy také malý kufr. Zůstala Honda CR-V 2,2 i-CTDI-II.gen.(r.v. 2006). Dost pomohlo i to, že otec má CR-V I. gen., i když je to benzíňák, tak to know-how Hondy tam prostě je, otec má auto 10 let a žádná porucha.
Auto se mi líbilo jak z vnějšku, tak i interiér. Osobně je mi jedno, zda má auto měkčené nebo tvrdé plasty, ale tady nic nevrže, neskřípe a sedačky jsou pohodlné i na dlouhé cesty, jak vpředu, tak vzadu. Vadí mi hlavně volant stavitelný jen výškově a ovládání palub. počítače (pokud se tomu tak dá říkat), "knoflíkem mezi budíky", nevím proč to nedali na volant, když už se tak ovládá rádio, tempomat, aj. Naopak kufr 530-630 l, podle polohy zadních posuvných sedaček je super.
Každopádně srdcem auta je motor, a ten je velmi dobrý, ale v základu na skoro 1,7 t těžké auto, tak tak. Protože jsem chtěl mít rezervu na krizové situace (nouzové předjetí apod.), nechal jsem udělat chiptunning, nyní je tam 125 kW/4100 ot. a 428 Nm/1900 ot. (ověřeno, že to skutečně udělali i z jiného zdroje). Ten výkon využívám naplno opravdu jen při nouzovém předjetí, nebo občas na dálnici.
Větší přínos mělo zvětšení toč. momentu, to se hodí v terénu, kam občas zavítám. Zkoušel jsem v zimě,co auto zvládne v lehkém terénu. Kopec (podklad tráva, 5 cm sněhu), proměnný sklon 25°- 40°, pneu běžné silniční zimní-Continental Cross Contact Winter, vzorek 7mm. S autem jsem vyjel 35°svah, ale 40°už bylo nad jeho síly. Myslím, že mít terénní gumy, tak to vyjelo i bez uzávěrek diferenciálů a redukce, co mají off-roady, sílu by auto na to mělo. Pohon 4x4 se připojil bez problémů, ale adheze už nestačila na dostatečný záběr. Lesní cestu částečně rozbahněnou, sklon 30° auto vyjelo. Myslím, že na SUV to není špatné, CR-V není off-road. Jednička je kratší, což je právě do terénu potřeba, ale redukci rozhodně nenahrazuje), tak to má snad jen Dacia Duster, ale slyšel jsem, že ostatní zpřevodování tohoto auta není vůbec dobré, i další věci). Slyšel jsem, že pohon 4x4 od Hondy nestojí za nic-prodleva s připojením zadku, kopance do zad, apod. Po pravdě jsou lepší systémy u SUV, když člověk, ale ví o tomto nedostatku, hlavně v kopci v zatáčce na namrzlém podkladu, tak se tomu přizpůsobí stylem jízdy. Není potřeba pohon hned zatracovat, i když ozn. RealTime 4WD je od Hondy hodně sebevědomé. Každopádně prodleva není úplně tragická (do 1s), žádný výrazný kopanec jsem nikdy nepozoroval. Mě nehoda s předokolkou dostatečně poučila a ani se sebe lepším pohonem 4x4 bych v zatáčce nezkoušel, jestli zabere nebo nezabere.
Normální jízda po asfaltu-velmi dobrá, podvozek příjemně tuhý, v zatáčkách se musí opatrněji,díky vyššímu těžišti, odezva volantu výborná, chod motoru, jak v nízkých tak i vysokých otáčkách-vynikající (zejména dole - žádné klepání apod.), nejčastěji jezdím 1800-2500 ot., spotřeba v létě cca. 6-6,5 l/100km, v zimě o litr výše, s více aditivovanými palivy, pak jde o nějakých 0,3l/100km níže, takže to není vzhledem k ceně paliva významná úspora na spotřebě, ale snad se dá věřit, že to čistí palivový systém. Při dalekých cestách do Alp v létě-spotřeba 5,7 l/100km (obsazení 4 lidmi, plná bagáž)-svou roli určitě sehrála i mnohem vyšší kvalita německé nafty a pak fakt, že dieselu svědčí nejvíce dlouhodobý chod v nižších až středních otáčkách (dálnice, rychlost cca.110-130 km/h podle provozu). Zatím je moc krátká doba na posouzení spolehlivosti (dosavadní nájezd 23000 km), věřím, že vše bude fungovat a nebudu muset řešit nic závažného.
Dobrý den,plně s Vámi se vším souhlasím.Vlastním Hondu asi pul roku kterou jsem jsi přivezl z Německa jako ojetinu.11000km.najeto stoprocentní stav,koupeno v HONDĚ žádný překupník.Auto jsem nechal přestavět na LPG.Nádrž uložena místo rezervy pod podlahou spotřeba 11.L.plynu při ceně 15.10.za litr plynu neznám šetrnější provoz.Auto po 8letech provozu absolutně bez koroze.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda CR-V
Honda CR-V
Dobrý den,plně s Vámi se vším souhlasím.Vlastním Hondu asi pul roku kterou jsem jsi přivezl z Německa jako ojetinu.11000km.najeto stoprocentní stav,koupeno v HONDĚ žádný překupník.Auto jsem nechal přestavět na LPG.Nádrž uložena místo rezervy pod podlahou spotřeba 11.L.plynu při ceně 15.10.za litr plynu neznám šetrnější provoz.Auto po 8letech provozu absolutně bez koroze.
27.11.2013 | 12:52:35 | Milan | 93.99.5.* Reagovat