Dobrý den, tak se Vám všem po skutečně dlouhé době ozývám, protože mi to nedalo a slíbil jsem, že se ozvu tak tak činím a to vše na základě mého hodnocen vozu HONDA CRV 2,2 diesel ze dne 6.1.2009. Takže nejpodstatnější změna od uvedeného data je to, že mám najeto 65000 km a od toho se bude odvíjet mé dnešní povídání či recenze. Nyní je zima a tuto zimní sezonu autíčko dostalo zabrat a to byly hlavně zimní cesty za lyžováním do Itálie v lednu do Monte Bondone - to jsme si užívali sami s manželkou a pak na začátku února jsme vyrazili do Itálie do Madony di Campiglio a to s naší osvědčenou lyžařskou partou a samozřejmě s našimi vnoučaty 5 a 8 let, pak to byly cesty na Špičák, Lipno, Hochficht atd. Když jsem Vás opouštěl při první recenzi, tuším měl vůz najeto něco kolem 5500 km. Abych Vám od zbytečně nenapínal ( a tedy hlavně vás - řidiče či řidičky, kteří uvažujete o koupi tohoto vozu ) musím konstatovat, že pocitově a snad i technicky na voze nenastaly žádné podstatné změny až na jednu - o tom později. S autem jsem skutečně, až na určité výhrady spokojený. Chová se tak jak se na diesel má a měl jsem s ním i jednu zajímavou skutečnost a to zimní start vozu který stál venku a bylo skutečně -32 stupnů C. Takové podmínky jsem dlouho nezažil, ale ráno jsme museli odjet a tak jsem byl hodně zvědavý. Můj start probíhal jednoduše, ale trošku mi to stejně vrtalo hlavou - nastartuje či ne?. Oškrábal jsem boční okénka, na tom předním jsem měl karton od papír. krabice takže to bylo bez problému. Tentokráte jsem startoval trochu jinak než jsem byl zvyklý - zima byla fakticky u nás a asi všude arkticky krutá a vědom si této teploty tak jsem při startu sice čekal, až zhasne signalizace žhavení, ale ještě jsem tuto dobu prodloužil asi o 2 vteřiny a pak jsem otočil klíčkem. Popravdě motor kladl skutečně startéru odpor - bylo to znát na zvuku - tedy ne takové to hu-hu jak znáte když je slabá baterie, ale otáčky byly nižší než obvykle, ale ke cti Hondy motor chytl okamžitě, šel sice do otáček asi kolem 1600 a po 5 vteřinách začaly otáčky klesat na svoji obvyklou míru. (opět nevím - z nedostatku informací - jestli počítač při zhasnutí kontrolky žhavení utne a proud již do žhavicích svíček nejde a nebo mám jenom pocit, že po zhasnutí kontrolky žhavení počkám ještě asi 2 vteřiny a po ty 2 vteřiny dochází k neustálému žhavení) Do nafty dávám aditivum - myslím, že to ochránilo naftu před zamrznutím- prostě skutečně vůbec žádný problém motor šel jak švýcary. Docela se mi ulevilo - dával jsem tomu šanci tak 50 na 50 - do dneška nevím, jestli je palivový filtr vyhřívaný či ne - informace se bohužel shánějí na tento vůz hůře. Se zimními starty prostě problém není.Jízdní vlastnosti neustále stejné - excelentní vedení stopy obzvláště, když si auto mlaskne na pěkný asfalt a v zatáčkách si to skutečně vychutnáváte - vynikající vedení stopy. Motor - úžasný kamarád - tahoun , nic mu nevadí, ani vysoké rychlosti na dálnicích či kdekoliv - super - dávám mu skutečně nejvyšší ohodnocení. Spotřeba je taková jakou jsme odhadoval - jezdím v ročním průměru kolem 7 litrů plus mínus. Jak už jsem uvedl dokážete jezdit i za méně, ale je to taková jízda nezáživná a neustále hlídáte spotřebu a to trochu unavuje a hlavně odvádí pozornost od samé jízdy a i pocitu z tohoto auta. Pohon 4x4 - nemám s ním ani ten nejmenší problém - absolutně suverénní auto ve ztížených achdezních podmínkách - tam kde dvojkolky nevyjedou - HONDA frčí jak po suchém asfaltu. Ještě jednu zajímavou zkušenost, či postřeh - při jízdě v takové té rozsolené břečce či nachumelené cestě auto drží daleké lepší stopu než dvojkoly a i pocit z něho při zpětné reakci volantu je výborný a hlavně pocitově - jak se říká cítíte to prdelí jak se auto chová - prostě HONDA si to valí 80 - 90km/hod. tam kde dvojkoly jedou 50-60km/hod. (omlouvám se za ten hrubší výraz, ale připadne mi ten pravý). Abych zase jenom nechválil - musíte být na těchto površích velice obezřetní - ubrzdit toto auto s váhou 1,7 tuny má své zásady a není vhodné je porušovat. Stále se vracím k pohonu 4x4, ale toto byl hlavní důvod proč jsem auto kupoval, zkoušel jsem v této zimě zastavit na zledovatělé příjezdové cestě upozornuji cesta s veliký sklonem a zase se rozjet - tady upřímně jsem pohořel - honda se sice snažila ale nevyjela. Musel jsem couvnout a pak se rozjet a to už bylo o něčem jiném - bez problému. Ale na omluvu HONDY - byl to extrém. Vůz prohlížím zezhora, zespoda - nikde žádný únik kapaliny či něco podobného - vše O.K. A nyní kritika - po ujetí 50000km začaly mírné vibrace v řízení při brždění. Bylo mi jasné ,že se potvrzuje mé podezření, které jsme měl již když jsem auto kupoval nové. Přední brzdové kotouče a to ať se zástupci HONDY nezlobí - nejsou a nejsou kvalitní. Já to viděl, již když jsem auto koupil- přijedete zaparkujete - vedle vás zaparkuje BMW , VOLVO, či jiné kvalitní auto. Za dva dny pobytu přijdete k autu - kotouče orezlé, nepěkné - vedle u kolegů brzdové kotouče se jenom bliští. Můj odhad - tyto brzdové kotouče obsahují málo legujících prvků - nevím, kdo to Hondě dodává - jestli někdo z jiných zemí, ale prostě kvalita není. Za tím si stojím, protože vím jak s autem zacházím a jak brzdím. A přitom brzdové destičky velice málo sjeté. Ale závěrem musím říci, že na servisu tuto reklamaci vzali bez problémů - jenom s tím že Vám nevymění brzdové kotouče za nové - ač by to správně mělo tak být- ale mají mašinku která se přímo připne na kolo - a brzdový kotouč pomalu osousruží - takže házivost je zase v normě. Takže to byla moje jediná a doufám, že poslední závada na tomto autě - jinak skutečně absolutní spokojenost a jak se říká - "vynikající kamarád do deště". A úplně závěrem - nyní je už HONDA zase k mání s vylepšeným naftovým motorem - takže v Japonsku nespí a neustále tvoří a to se mi líbí - hlavně ta jejich vrozená pečlivost, skromnost a tím i vysoká kvalita jejich výrobků. Celé motoristické veřejnosti přeji hodně úspěšných km a snad ..... trochu lepší silnice - snad se někdy dočkáme. Hezký den Jarda J.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda CR-V