Rok výroby:2008Typ motoru:2.0 i-VTECStav km při koupi:0 kmStav km nyní:25 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:21. 9. 2010
Pokiaľ ide o výrobné závady, tak zatiaľ mi len na jar začali pískať brzdy keď boli studené a vonku bolo vlhko a teplota tesne nad nulou. Pri najbližšej servisnej prehliadke mi to však opravili. Dali pod brzdové platničky nejaké, výrobcom dodávané, plechové podložky a už to je ok. Túto opravu vraj robia skoro na všetkých cr-v.
Hodnocení a zkušenosti s autem
CR-V mám už rok a pol. Dlho som porovnával a z pomedzi všetkých SUV v tejto cene to bola pre mňa tá najlepšia voľba. Ako jediné malo napr. dvojzónovú automatickú klimatizáciu, čo je u mňa dosť potrebná vec. Auto takmer nemá chybu, ale keďže dokonalé auto sa ešte nikomu vyrobiť nepodarilo, tak spomeniem zopár vecí, ktoré by som ešte vylepšil.
Čo sa týka vonkajšieho vzhľadu, tak predná maska sa zdá veľa ľuďom byť zvláštna. Aj mne. Trocha by som ju upravil. Auto som kúpil v čiernej farbe, takže ten kúsok čierneho plastu na chladiči sa stratí a je to o čosi lepšie.
Miesta vo vnútri je síce asi najviac z pomedzi konkurentov a napriek tomu spolujazdec vyššej postavy si úplne nevystrie nohy. Je tam taká zošikmená plocha, na ktorú dobre dosadnú chodidlá, ale skracuje to trocha priestor na nohy. Je to zrejme kôli zdvihnutému podvozku a zaveseniu kolies. Ale to bude asi problém väčšiny SUV (ak nie všetkých). To isté je na mieste vodiča. Tie pedále sú viac vhodné pre menšie postavy alebo ženy. Pre mňa sú trochu blízko. Môžem si síce posunúť sedadlo dozadu bez toho aby som obmedzil pasažiera za mnou, ale to už potom ledva dotiahnem na volant (a ten už mám vysunutý nadoraz). A aj keby sa dal volant ešte viac vysunúť, to by som zase už nedotiahol na rýchlostnú páku, pretože je umiestnená pri palubnej doske.
Ale zase vďaka tomu, že je na tej doske, nieje potrebný medzi sedadalmi stĺpik a do medzeri si zvyknem položiť nejakú tašku, alebo sa dá ľahko presadnúť na druhé sedadlo (ak treba napr. kôli nedostatku miesta na parkovisku vystúpiť z opačnej strany). Takisto oceňujem absenciu stredového stĺpika na zadných sedadlách. Piaty pasažier má viac priestoru. Celkovo na zadných sedadlách je asi najviac miesta na kolená, čo som doteraz zažil u iných áut. Variabilita zadných sedadiel je výborná. Dajú sa dokonca posúvať až o cca 15cm dopredu, čím sa ešte zväčší objem kufra. Toto tiež nieje bežné u konkurencie.
Volant je síce pekný, inšpirovaný civicom, ale ak chcem pri parkovaní točiť volant iba palcom, tak v spodnej časti ramien sú dosť ostré vnútorné hrany. Treba ten palec položiť do hornej časti. Tam je to v pohode. Ja mám benzínovú verziu a tá ma elektrický posilňovač riadenia, oproti naftovej verzii, ktorá ma elekro-hydraulický. Na testovacej jazde som skúšal nafťák a môžem povedať, že na benzíne ide volant asi o polovicu ľahšie. Takisto pohýňanie sa z miesta mi ide na benzíne oveľa hladšie.
Poniektorí sa tu sťažujú na lakťovú opierku na predných sedadlách, ja si ju však od prvej chvíle neviem vynachváliť (možno preto, že som predtým žiadnu nemal). Vo verzii 2010 ju už spravili o čosi širšiu. Som vyššej postavy a sadne mi akurát. A dobre sa z nej ovláda páka, ktorá je vyššie ako u bežných áut.
Nádrž by mohla mať aj kus väčší objem, 58 litrov sa mi zdá byť na takéto auto málo.
V režime pohonu 4x4 mi spočiatku chýbala možnosť stáleho pohonu všetkých kolies, ale neskôr som zistil, že pri vypnutí VSA (stabilizačný systém) sa zapne nastálo aj zadná náprava. Len neviem do akej rýchlosti to vydrží zapnuté. Len škoda, že to tlačidlo VSA OFF treba asi sekundu držať aby sa vyplo. V teréne teda odporúčam jazdiť s vypnutým stabilizačným systémom a vyhnete sa zbytočnému preklzu predných kolies, pretože to Real-time AWD nieje až také real-time :). V zime som išiel do kopca k veži na Kamzíku kde viedla asi 200m dlhá zasnežená neposypaná cesta. Mal som tretí prevodový stupeň a plný plyn. Nepretržite blikala kontrolka VSA, takže bolo zapojený aj zadok, pridala sa k tomu aj trakčná kontrola a ešte aj systém pribrzďoval to koleso, ktoré malo práve prešmyk voči ostatným kolesám. V aute sme boli piati. Držalo pekne stopu. Keď som hore zastavil na parkovisku a vystúpil, cítil som vonku od bŕzd ako by niekto pálil gumu. Proste ten VSA im dal riadne zabrať. Pri dlhšom takomto prejazde by som aj tu radšej volil vypnúť VSA, na úkor toho že auto nebude až tak na 100% držať stopu. V bežnom režime ak ste v teréne na strmom svahu s nie pevným povrchom najprv preklznú predné kolesá, následne sa zapne zadok a vo veľmi krátkej chvíli majú oba nápravy rovnakú rýchlosť, takže systém povolí medzinápravovú spojku a ak predné kolesá opäť prešmyknú tak sa celý proces opakuje. Našťasie nieje cítiť žiadne šklbanie, pretože spojka sa zoviera plynule. Ak by auto stálo na svahu a predné kolesá by boli na povrchu s nulovou adhéziou (napr. ľad) a zadné na pevnom, tak to auto proste so zapnutým VSA navyjde. Tam treba stály pohon 4x4. Ideálna by bola uzávierka diferenciálov, čo tomuto autu chýba.
V meste pri prudkom prejazde zákruty sa tiež aktivuje VSA, ktorý pekne drží auto v stope.
Ako jediné SUV v tejto cene malo pri benzínovej verzii 6-st. prevodovku, vďaka čomu má aj z pomedzi benzínov najnižšiu spotrebu. Mne dlhodobý priemer ukazuje 8,5 l/100km. Jazdím prevažne v meste (BA) a diaľnica. Málokedy mimo mesta. Ak však idem cez BA mimo špičky (napr. sobota večer), tak spotreba klesne aj pod 7. Podarilo sa mi dokonca zajazdit 5,9 BA-Moson (Maďarsko), ale tam som išiel cez dediny a medzi nimi (50 - 100km/h). Pri 100km/h na 6-ke sú otáčky motora 2500/min., pri 130km/h 3300, pri 160km/h 4100 a pri 190km/h 5000. Pri 90km/h sa dá ísť po rovine na spotrebe 5 l/100km, pri 130 na 8 a pri 160 je to 10. V aute ani pri vyšších rýchlostiach nevzniká hluk a počuť aj rádio. Karoséria je pevná, ani na nerovnom povrchu nepočuť jej krútenie (čo sa o mojom predošlom aute (citroen C3) povedať nedalo).
Auto má na ceste veľmi dobré jazdné vlastnosti. Spomedzi podobných SUV má najnižší podvozok, vďaka čomu veľmi dobre sedí na ceste. Nižší podvozok mu však veľmi neuberá na prejazdnosti, pretože ma vpredu i vzadu celkom slušné nájazdové uhly. Podvozok je síce tuhší, ale vyriešil som to takým spôsobom, že na leto som si kúpil nové alu disky s menším ET oproti pôvodným o 12mm, čiže som zväčšil rozchod kolies o 24mm. Kedže je teraz rameno zavesenia kolesa o 12 mm dlhšie, znížila sa tým tuhosť podvozku a ešte viac zväčšila stabilita v zákrutách. Teraz režem križovatky v meste s minimálnym náklonom auta. Ono by to zase chcelo aj širšie gumy.
Piate dvere sa pri zatváraní občas nedobre pribuchnú, ale to len treba prísť na to ako správne s nimi tresnúť. Nie príliš rýchlo a ani nie príliš pomaly. Ale to som si už nacvičil.
Mám základnú verziu, ktorá ma len 6 reproduktorov a nieže by to hralo slabo, ale nejaký subwoofer by bodol, lebo podanie hlbokých tónov je trocha slabšie. Rádio má line-in konektor, ale zišiel by sa aj USB, ktorý už verzia 2010 má. Privítal by som aj funkciu automatického zvyšovania hlasitosti so zvyšujúcou sa rýchlosťou. Keď zastavím na križovatke, stišujem zvuk, lebo sa mi zdá že to ide hlasno a pri rozjazde zase zvyšujem hlasitosť.
Ovládač módov displaya palubného počítača je trocha nevhodne umiestnený priamo pri tachometri, ale ani ho veľmi nepoužívam, pretože všetky údaje je vidno naraz na celom displayi. Stlačením tlačidla je vidno zase len to isté ibaže v móde B, ktorý meria nezávisle od módu A. Teda môžete si zmerať spotrebu a vzdialenosť dvoch úsekov, ktoré sa môžu prekrývať. A ešte je tam tretí mód, ktorý ukazuje celkovo najazdené kilometre. Potočením tlačidla sa nastavuje jas. Chýba tam ukazovateľ priemernej rýchlosti, ktorý som na predošlom aute mal, avšak počas celej doby užívania som sa na ten údaj pozrel asi len 2x.
V daždi ak sa začne rosiť predné okno, tak je na to tlačidlo, ktorým sa spustí intenzívne ofukovanie skla. Sklo je za pár sekúnd úplne odrosené. Zároveň sa do auta vženie príjemný zvieži vzduch. Taktiež v zime keď je uz motor zahriaty, tak to veľmi rýchlo rozmrazí okno. Len problém je v tom, že je to dosť hlučné a preto to používam iba chvíľkovo. V daždi, keď sa okno zarosuje opakovane, musím to stále spúšťať. Ideálne by bolo keby sa ten ventilátor po chvíli upokojil a znížil otáčky aspoň o polovicu a to by stačilo na udržanie suchého okna. Na palubnej doske je ešte jedno tlačidlo na ovládanie módu bežného ofukovania, na ktorom je aj režim fúkania na okno a nohy, ale to často nestačí na udržanie suchého okna (zvlášť keď je v aute viac ľudí a viac sa aj nadýcha).
V interiéri je nad spätným zrkadlom umiestnené komunikačné zrkadielko, v ktorom sa vidia navzájom všetci cestujúci, keďže je vypuklé. To však aj dosť zmenšuje obraz, takže keď sa chcem pozrieť na dieťa vzadu či už spí, tak sa radšej otočím. Navyše sa mi ho podarilo škrabnúť a ryha v ňom ide akurát cez tvár.
dobrý potrebujem radu,stale my v kratkych intervaloch zapina ventilator chladenie motora aj ked je studeny motor,mám cr-v 2008 diesel a ešte citim aj taky spojkový zapach,ale spojka sa javý že je OK dakujem
Myslíme-li to stejné, tak to se spíná ventilátor klimatizace... :-) Zkuste, jestli to dělá i s vypnutou klimou. P.S. Kompresor u Hondy neběží trvale, ale je spínán přes elmg. spojku.
10.04.2014 | 12:56:26 | Konrad
| 212.65.229.*Reagovat
super
pekna recenzia.mame v plane kupit crv.rozhodujeme sa medzi benzinom a dieslom.
Máš pravdu s tým tlačidlom na ofuk skla. Hneď som to bol vyskúšať. Len nechápem prečo ma to doteraz nenapadlo :)
O tom stálom pohone 4x4 som tiež nikde nič nenašiel, ale dá sa overiť tak, že posadíš niekoho za volant a ty sa budeš pozerať zo strany pod auto keď sa bude pohýňať. V bežnom režime sa netočí hriadeľ zadnej nápravy, ale pri vypnutom VSA sa točí. Ďalší spôsob ako to zistiť: Na križovatke keď naskočí zelená poriadne dupni na plyn. V bežnom režime budú najprv prešmykovať predné kolesá, tak sa pripojí zadok. Pri VSA OFF bude odpich bez prešmyku, alebo bude šmýkať trocha aj zadok. Alebo v zime choď na zasnežené parkovisko, vypni VSA o možeš sa točiť na mieste. A okrem toho na youtube som našiel nejakú ukrajinskú moto reportáž, kde moderátor testoval CR-V v teréne a pred jazdou vypínal VSA.
A ešte by som chcel opraviť čo som písal o rádiu, že sa nezvyšuje úroveň hlasitosti s rýchlosťou. V menu je funkcia SVC a nevedel som čo znamená. Je to zrejme Speed Volume Control, kde sa dajú nastaviť 4 úrovne zvyšovania hlasitosti s rýchlosťou.
chcem sa opýtať, že ako si prišiel na to že pri vypnutom VSA sa nastálo pripojí zadná náprava. je to nikde v manuály? lebo sa o tom neviem nikde dočítať.
"bolo keby sa ten ventilátor po chvíli upokojil a znížil otáčky " ....no nevím, mám CRV ve výbavě executive a diesel motor, ale předpokládám, že rozdíl by být neměl - pokud mám aktivován ofuk čelního skla spec.tlačítkem, ať už pro rozmrazení nebo odmlžení, lze otáčky ventilátoru normálně manuálně regulovat k tomu určenými tlačítky..
Pěkně napsaná recenze. Mám CRV 2009 a problém s pískajícíma brzdama jsem měl taky. Vyřešili to úplně stejným způsobem, jako u vás. I když je to celkem dobré auto, tak musím říct, že kvalita už není taková, jaká byla dřív. Měl jsem Civic 2004 a ten mi připadal mnohem lépe dílensky zpracovaný.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda CR-V
ventilátor
dobrý potrebujem radu,stale my v kratkych intervaloch zapina ventilator chladenie motora aj ked je studeny motor,mám cr-v 2008 diesel a ešte citim aj taky spojkový zapach,ale spojka sa javý že je OK dakujem
14.11.2013 | 15:29:20 | Matej | 78.99.9.* Reagovat
RE: ventilátor
Ahoj,
moja Honda CR-V 2008 sa sprava uplne rovnako. Mam ju len kratko. Ako si to vyriesil?
08.01.2014 | 06:59:13 | Stevo | 194.1.215.* Reagovat
RE: ventilátor
my máme ten istý problém, máme 2007, ventilátory hučali asi týždeň, potom prestali na pár dní a teraz hučia zas. Vyriešili ste to nejako?
27.01.2014 | 16:43:35 | | 85.248.177.* Reagovat
RE: ventilátor
Nevím jak u Hondy ale ve většině případech se jedná o vadné relátko nebo nějaké čidlo.
27.01.2014 | 18:21:42 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: ventilátor
Myslíme-li to stejné, tak to se spíná ventilátor klimatizace... :-) Zkuste, jestli to dělá i s vypnutou klimou.
P.S. Kompresor u Hondy neběží trvale, ale je spínán přes elmg. spojku.
10.04.2014 | 12:56:26 | Konrad | 212.65.229.* Reagovat
super
pekna recenzia.mame v plane kupit crv.rozhodujeme sa medzi benzinom a dieslom.
28.01.2012 | 19:30:50 | palo | 90.176.5.* Reagovat
RE: super
Tak napiste ako ste sa rozhodli a ci ste spokojny.
02.07.2012 | 13:04:42 | mariner | Reagovat
ofuk skla, 4x4 a SVC
Máš pravdu s tým tlačidlom na ofuk skla. Hneď som to bol vyskúšať. Len nechápem prečo ma to doteraz nenapadlo :)
O tom stálom pohone 4x4 som tiež nikde nič nenašiel, ale dá sa overiť tak, že posadíš niekoho za volant a ty sa budeš pozerať zo strany pod auto keď sa bude pohýňať. V bežnom režime sa netočí hriadeľ zadnej nápravy, ale pri vypnutom VSA sa točí. Ďalší spôsob ako to zistiť: Na križovatke keď naskočí zelená poriadne dupni na plyn. V bežnom režime budú najprv prešmykovať predné kolesá, tak sa pripojí zadok. Pri VSA OFF bude odpich bez prešmyku, alebo bude šmýkať trocha aj zadok. Alebo v zime choď na zasnežené parkovisko, vypni VSA o možeš sa točiť na mieste.
A okrem toho na youtube som našiel nejakú ukrajinskú moto reportáž, kde moderátor testoval CR-V v teréne a pred jazdou vypínal VSA.
A ešte by som chcel opraviť čo som písal o rádiu, že sa nezvyšuje úroveň hlasitosti s rýchlosťou. V menu je funkcia SVC a nevedel som čo znamená. Je to zrejme Speed Volume Control, kde sa dajú nastaviť 4 úrovne zvyšovania hlasitosti s rýchlosťou.
04.01.2011 | 12:56:25 | mariner Reagovat
4x4
chcem sa opýtať, že ako si prišiel na to že pri vypnutom VSA sa nastálo pripojí zadná náprava. je to nikde v manuály? lebo sa o tom neviem nikde dočítať.
01.12.2010 | 16:49:45 | rado Reagovat
ofuk skla
"bolo keby sa ten ventilátor po chvíli upokojil a znížil otáčky "
....no nevím, mám CRV ve výbavě executive a diesel motor, ale předpokládám, že rozdíl by být neměl - pokud mám aktivován ofuk čelního skla spec.tlačítkem, ať už pro rozmrazení nebo odmlžení, lze otáčky ventilátoru normálně manuálně regulovat k tomu určenými tlačítky..
17.11.2010 | 18:01:04 | Jirka Reagovat
.
Pěkně napsaná recenze. Mám CRV 2009 a problém s pískajícíma brzdama jsem měl taky. Vyřešili to úplně stejným způsobem, jako u vás. I když je to celkem dobré auto, tak musím říct, že kvalita už není taková, jaká byla dřív. Měl jsem Civic 2004 a ten mi připadal mnohem lépe dílensky zpracovaný.
22.09.2010 | 07:40:56 | Adam Reagovat