Rok výroby:2008Typ motoru:2.O benzinStav km při koupi:0 kmStav km nyní:23 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9,5 l/100 kmVloženo:18. 11. 2010
Koupě vozu předcházela dlouhá a pracná porovnání ruzcných typů. Vycházel jsem z podmínek - benzin, 4x4, automat. Nakonec to vyhrála Honda CRV. Jsem s ní spokojen, ale jak to bývá, je zde nějaké "ale". To je problém světel. Hned zpočátku jsem měl nedůvěru ke xenonovým světlometům. Údajně to je v pořádku, což je nesmysl, jezdím často večer a vím jak svítí světla u Boxera, Vita a strané Nubiry. Xenony svítí sice lépe, ale mnohem blíž, takže je to vlastně horší. Navíc snad tam ani nejde alespoň zvednout dálkové světla - ty momentálně svítí sice o něco dál, ale jen o něco. Jelikož jsem s oficiálním trvzením servisu nebyl spokojený, pokoušel jsem se udělat něco sám. Ale je to samá elektronika, seřizování se údajně programuje přes počítač a laická kontrola není možná. Zkoušel jsem sám v garáži zvedat a nebo zatěžovat auto a sledovat, jak pracuje naklápění a nic se nedělo. Elektronická jednotka naklápění světel údajně pracuje až při rychlosti nad 15 km/hod. Proč to tak musí být mi nikdo nedokázal vysvětlit. Nostalgici vzpomínám na auto Škoda 125, kde jsem si byl schopen všechny problémy řešit sám (a bylo jich velice málo), pneu jsem měnil v 90000 km a spotřeba 7l. Dnes mám dojem, že nám v podstatě servis ty auta jen půjčuje, abychom se trochu svezli. Zajímalo by mne, zda má někdo podobnou zkušenost s tímto problémem, nebo zda to někdo už řešil. Děkuji za zprávu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jinak jsem s tím spokojený, spotřeba při klidné jízdě do 9 litrů, pokud se chci trochu svézt a radar v nedohlednu, tak je to těch 10 l. Mimo těch světel jen dva nedostatky. 1) Hrozně malá nádrž- dojezd tak 550 km (bez rizika) a to je málo. Bohužel, ostatní vozy jsou na tom podobně. Zde musím nostalgicky vzpomínat na můj služební VW 1600 TDI, kde jsem po ujetí 1200 km přemýšlel, zde mám tankovat nebo ještě ne. 2) Při nastoupení a opření se do sedačky povyjede opěrka hlavy a zůstane trochu vysunutá. Je to nepříjemné a musím to vždy pracně zasouvat.
...a ešte v jednom prípade xenony pália oči,keď sú špinavé. Tie osrekovače na svetlá v prípade xenónov tam nie sú pre dobrý pocit,na tej špine sa xenónové svetlo triešti a oproti idúci vodiči to vedia "oceniť". Inak xenóny uznávam!
Najviac do očí pália "xenony" za 500 KČ, t.j. farebné žiarovky. Ked sú xenony riadne nastavené, nehrozí žiadne oslňovanie... Keď vidím oproti auto, v noci, tak sa VEDOME prinútim nepozerať do svetla, mozog automaticky ťahá pozrieť do najjasnejšieho bodu na tmavom pozadí.
P.S.Čudoval by si sa, koľko m prejdem naslepo, keď míňam nejakú škodovku, kde si maník 1 svetlo nastaví tak, aby "videl" na chodcov, lebo mu to tak niekto poradil a tým druhým páli do očí.
O dodávkach, preťažených kombíkoch ani nehovorím...:(
Xenon je super v noci, pretože diaľkové sa už prakticky ani nepoužívajú, na diaľnici na SK sa už ani o 02-03.00 nedajú použiť, o DE a spol. ani nehovoriac.
sice řidiči krásně posvítí, ale pro ostatní, kteří jej míjejí je to velkej voprus. Stačí ve tmě (a nejlépe v dešti) potkat pár xenonů a vidím úplný h...o. Nechápu, že něco takovýho může být vůbec homologovaný.
zase to v té tvé zamilované horečce nepřeháněj. Taky jsem měnil za 5 let jednu žárovku H4, určitě levnější než xenony. A co že ty takový staromilec, pro kterého jsou jen stará auta dobrá, a nová všechna nestojí za nic, najednou obhajuješ novinku - xenony? Že by sis jen neviděl do úst?
že sa, podobne ako na klasických halogénoch, nastavia tak, aby neoslňovali, nesvietili do boku a podobne..
Akurát treba dávať pozor, aby to bolo pri BEŽIACOM motore, lebo raz mi nastavovali pri vypnutom, keď som večer zapol, svetlá sa dvihli samé a svietili do neba... oči oprotiidúcim:((
Keď zhasne motor, svetlá samočinne "padajú" dole, naštartuje, svetelný lúč sa dvihne.
Zatiaľ mi nikdy nič nerobili so svetlami cez počítač...A aj keď napracem do kufra zemiaky, cement, kufre, tak, že zadok ťahám ako zdochnutá ryba...., tak svieti stále rovnako, asi 50-70 m pred seba...., sú to originál xenony, zatiaľ iba raz 1 x menená žiarovka, po 5 rokoch, celkovo za 6 rokov a cez 330.000 km....jednoznačne LACNEJŠIE ako "klasika"
pokiaľ viem origoš xenony by mali mať senzory na nápravách a podľa aktuálneho zaťaženia sa sami nastaviť a ich prípadné doštelovanie sa tiež deje cez počítač v servise, ale je tam ešte kopec iných prkotín ktoré v tom hrajú svoju úlohu. Chcelo by to nájsť spoľahlivého maníka alebo servis čo sa v tom dobre vyznajú.
Když jsem ještě měl fabii chtěl jsem na ni xenony a kamarád automechanik povídal: že originál xenon při každém zapnutí si srovná výšku svícení podle polohy auta a potom si ji dále rovná jak se prostě jede, a proto když se seřizují světla třeba na octávii tak se seriovou diagnostikou spojí s řídícíma jednotkama světel a nastaví je do základní polohy, následně provádí doladění klasicky šroubovákem podle regoskopu, to je ten přístroj co se podle něj seřizují světla. Kam se ta elektronika dohrabala to já třeba ani nepobírám.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda CR-V
...a ešte v jednom prípade xenony pália oči,keď sú špinavé. Tie osrekovače na svetlá v prípade xenónov tam nie sú pre dobrý pocit,na tej špine sa xenónové svetlo triešti a oproti idúci vodiči to vedia "oceniť".
Inak xenóny uznávam!
22.11.2010 | 10:03:04 | peugeotista Reagovat
To: marne:
Najviac do očí pália "xenony" za 500 KČ, t.j. farebné žiarovky.
Ked sú xenony riadne nastavené, nehrozí žiadne oslňovanie...
Keď vidím oproti auto, v noci, tak sa VEDOME prinútim nepozerať do svetla, mozog automaticky ťahá pozrieť do najjasnejšieho bodu na tmavom pozadí.
P.S.Čudoval by si sa, koľko m prejdem naslepo, keď míňam nejakú škodovku, kde si maník 1 svetlo nastaví tak, aby "videl" na chodcov, lebo mu to tak niekto poradil a tým druhým páli do očí.
O dodávkach, preťažených kombíkoch ani nehovorím...:(
Xenon je super v noci, pretože diaľkové sa už prakticky ani nepoužívajú, na diaľnici na SK sa už ani o 02-03.00 nedajú použiť, o DE a spol. ani nehovoriac.
Občas na okreskách, tak na pár sekúnd:((
21.11.2010 | 15:09:12 | ľuboš Reagovat
xenony
sice řidiči krásně posvítí, ale pro ostatní, kteří jej míjejí je to velkej voprus. Stačí ve tmě (a nejlépe v dešti) potkat pár xenonů a vidím úplný h...o. Nechápu, že něco takovýho může být vůbec homologovaný.
21.11.2010 | 14:57:23 | marne Reagovat
11:52: V porovnaní s 406, kde som menil žiarovky niekedy
aj 2-3 x za týždeň, je to rozdiel.... Sú tam dokonca 4 H7, cca 150-300 SKK/ks. Tak si to skús porátať
Viem, že na tej svojej 107 jazdíš málo, ale ak by si robil trochu km, tak aj Tebe budú odchádzať žiarovky.
Nehovoriac o tom, že boli časy, kedy som chodil do servisu na výmenu oleja po 20.000 km každý mesiac....
21.11.2010 | 14:18:11 | ľuboš Reagovat
Luboš
zase to v té tvé zamilované horečce nepřeháněj. Taky jsem měnil za 5 let jednu žárovku H4, určitě levnější než xenony. A co že ty takový staromilec, pro kterého jsou jen stará auta dobrá, a nová všechna nestojí za nic, najednou obhajuješ novinku - xenony? Že by sis jen neviděl do úst?
21.11.2010 | 11:52:54 | Reagovat
No neviem, v Peugeote mi nastavujú svetlá tak,
že sa, podobne ako na klasických halogénoch, nastavia tak, aby neoslňovali, nesvietili do boku a podobne..
Akurát treba dávať pozor, aby to bolo pri BEŽIACOM motore, lebo raz mi nastavovali pri vypnutom, keď som večer zapol, svetlá sa dvihli samé a svietili do neba... oči oprotiidúcim:((
Keď zhasne motor, svetlá samočinne "padajú" dole, naštartuje, svetelný lúč sa dvihne.
Zatiaľ mi nikdy nič nerobili so svetlami cez počítač...A aj keď napracem do kufra zemiaky, cement, kufre, tak, že zadok ťahám ako zdochnutá ryba...., tak svieti stále rovnako, asi 50-70 m pred seba...., sú to originál xenony, zatiaľ iba raz 1 x menená žiarovka, po 5 rokoch, celkovo za 6 rokov a cez 330.000 km....jednoznačne LACNEJŠIE ako "klasika"
21.11.2010 | 11:14:48 | ľuboš Reagovat
to ľuboš
pokiaľ viem origoš xenony by mali mať senzory na nápravách a podľa aktuálneho zaťaženia sa sami nastaviť a ich prípadné doštelovanie sa tiež deje cez počítač v servise, ale je tam ešte kopec iných prkotín ktoré v tom hrajú svoju úlohu.
Chcelo by to nájsť spoľahlivého maníka alebo servis čo sa v tom dobre vyznajú.
21.11.2010 | 10:23:13 | peugeotista Reagovat
Xenony a elektronika.
Když jsem ještě měl fabii chtěl jsem na ni xenony a kamarád automechanik povídal: že originál xenon při každém zapnutí si srovná výšku svícení podle polohy auta a potom si ji dále rovná jak se prostě jede, a proto když se seřizují světla třeba na octávii tak se seriovou diagnostikou spojí s řídícíma jednotkama světel a nastaví je do základní polohy, následně provádí doladění klasicky šroubovákem podle regoskopu, to je ten přístroj co se podle něj seřizují světla. Kam se ta elektronika dohrabala to já třeba ani nepobírám.
20.11.2010 | 01:31:37 | Pavel K. Reagovat
No neviem, ale xenony na 607 sa nastavujú ...klasicky. Šroubovákom...
Treba skočiť do obyčajného servisu, podľa všetkého trepú hovadiny.
Keď nedajbože havarujete a rozbijete masku a svetlá.... ako Vám môže nastavovať svetlá počítač?!!
Veď je to do neba volajúca blbosť.
P.S. Keď xenony svietia ako majú,už NIKDY sa nevrátite k halogénom.
20.11.2010 | 01:19:32 | ľuboš Reagovat