ticho v kabině (skvěle odhlučněný motor) velký vnitřní prostor přesné řazení velký kufr snadné sklápění zadních sedadel páčkou z kufru na SUV celkem neagresivní vzhled parkovací kamera vzadu pohodlná sedadla hodně místa na zadních sedadlech
Slabé stránky
špatný výhled dozadu (ale pomáhá kamera) chaotické ovládání displejů a pal. počítače stop start při delším stání úplně zhasne motor při každém prvním ostříknutí zbytečně kropí světla
Závady a opravy na autě
zatím žádné
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to nové a tak to šlape jako hodinky. Nejvíc se mi líbí ticho uvnitř - benzínový motor téměř není slyšet. Táhne dobře, i při obsazení 5 lidmi a bagáží, ale samozřejmě ne jako diesel - musí se podřazovat. Řazení jde lehce, dráhy krátké. Uvnitř je spousta místa, vzadu se krásně vejdou 3 lidi. Kufr je velký, snadno se dají sklápět sedadla. Spotřeba zatím klesá, tankoval jsem 3x, postupně 8,8, 8,6, 8,4, při normální jízdě a v zimě, tak uvidíme, kam to po zaježdění a v létě klesne. Palubní počítač vždy ukazoval cca o 0,3 l víc, než to pak bylo podle kilometrů a tankování. Už jsem byl na sněhu v horách, v Peci pod Sněžkou, automaticky připojovaný náhon zadních kol fungoval dobře, úplně snadno jsem vyjel prudký kopec, kde přede mnou hrabala předokolka Volvo, i výjezd ze zasněženého parkoviště, kde hrabal nějaký Ford Focus. Časem doplním další postřehy.
Tak máme první drobnou závadu - únik chladící kapaliny. V 16 000 km. Po dojezdu z garáže zbyla na zemi malá modravá loužička, při zaparkováních předtím byl cítit pach přepalované chl. kapaliny. Několikrát jsem otevíral motor, hledal, kde by to mohlo být. Až asi napopáté jsem objevil spoj hadičky a kovové trubičky nahoře u motoru, odkud to kapalo. Prostě vadná svorka,která to tam drží. Takových svorek jsou tam kolem motoru na hadicích desítky. Soused automechanik řekl, že je prostě kazová a že dřív bývaly mnohem spolehlivější ty šroubovací svorky (ne nacvakávací). Tak jsem tu šroubovací koupil, dal jí za tu původní a od tý doby to neuniká. Neměl jsem čas jet s tím do servisu, na garančce jim to řeknu. Prkotina, ale kdyby třeba tahle hadička úplně spadla, mohl by se začít přehřívat motor, což bych teda asi viděl na teploměru a kontrolce a snad zareagoval. Tak snad podobných much nebude do budoucna nějak přespříliš.
K tomu dojíždění ke křižovatkám na neutrál -to dělám jen tehdy, když tam potřebuju delší úsek doklouzat bez brždění motorem (je to velmi příjemné - ticho a nemusí se šlapat na plyn), které je jinak při zařazené rychlosti nejúspornější (spotřeba nula), ale zase auto zbrzdí tak, že se pak stejně musí přidat plyn...
Jinak po 43 tankováních (9 měsíců provozu od koupě nového auta, 17 000 km) mám podle spritmonitoru.de (www.spritmonitor.de/de/user/barabnl.html) průměrnou spotřebu 7,72 l s rozpětím od 6,3 po 9,8 l. Jsem tudíž druhý nejúspornější řidič s tímto motorem na spritmonitoru. Ano, jezdím klidně a plynule v podstatě podle předpisů, podle hesla, že život mám jen jeden, vozím lidi (ne zboží), kteří se nepotřebují v každé zatáčce chytat madel nebo sedadel nebo zvracet a na vzdálenostech a silnicích naší republiky můžu i na dlouhých trasách nahnat maximálně pár minut až čtvrthodinu, za což mi ty nervy při jízdě brzda -plyn nestojí. Rozhodně ale nejsem louda, v kopcích (kde jsem vyrostl) rád ostatním ujíždím v zatáčkách a mám radost, když je projedu rychleji, než oni. Ta moje malá spotřeba má základ v jemné noze a taky z osmiletého ježdění s Wartburgem, kde se to vždycky rychle rozehnalo na žádanou rychlost a pak se jelo na volnoběžku. U Hondy to je v podstatě totéž :)
Znám spoustu opovržlivých recenzí na SUV, že to jsou velká hovada, která špatně jezdí a hrozně žerou. Souhlasil jsem s nimi, ale jako pracovník v přírodě jsem ve výsledku potřeboval něco, čemu se neohne přední maska na větším hrbolu, co se rozjede i na mokré klouzavé trávě, uvnitř je dost místa, sedne si tam bez problémů 5 lidí a kufr pojme všechny jejich věci na letní dovolenou v horách. Z dnešních běžných aut (typu Octavie) s nízkou světlou výškou to nebylo žádné. A tak jsem skončil u této Hondy, která příjemně jezdí a zvládne i lehčí terén a vysoké obrubníky na parkovištích v ČR. Nelituju toho. Mám ji rád. Mám i srovnání - v práci jezdím tisíce kilometrů v Toyotě Landcruiser, což je zase jiná třída (pravý teréňák), ale vím, co provoz toho auta znamená - žere to 10-11 litrů nafty a každá oprava je nad 30 000... To moje Honda i když benzínová (= krásně tichoučká a kultivovaná) poslouží na lesních cestách v ČR taky a provozní náklady jsou 3-5násobně menší. Má samozřejmě i své mouchy - postupem času mi stále víc vadí špatný výhled dozadu při couvání (obraz couvací kamery je dobrý, ale přece jen to není vlastní pohled), pomalejší reakce benzínového dvoulitru při rychlostech nad 70 km/h (ale podřazování to řeší), nepřehledné ovládání displejů (není to intuitivní, ale zase kolikrát do roka člověk něco složitějšího přenastavuje...), ale jinak vidím jen samá pozitiva a životní jistoty, to auto mám prostě rád.
Auto nic není, jen se blíží garančka a tak se tentokrát já zeptám přítomných Hondařů - který autorizovaný servis v okolí Prahy byste doporučili? Na pražské jsem nečetl chválu...
Já asi moc neporadím, městské popojíždění a takhle krátké trasy vlastně vůbec nejezdím. Ale spotřeba Vám určitě trochu klesne, až se auto zajede. Když jezdím jen do práce a zpět (15 km tam, 15 zpět, krátce město a pak dálnice), tak mi počítač ukazuje 8,5-9 l, věřím, že kdyby to bylo jen po městě s nezahřátým motorem, tak by to bylo 9-9,5. Já pak spotřebu vždycky srazím na dlouhých trasách. Jak řadit stupně 1-3 neporadím, to dělám intuitivně podle zvuku motoru, ale mám pocit, že přeřazuju tak někde na 3000-4000 otáčkách a mezi tím popojíždím na cca 2000 otáčkách. Vždycky to rychle rozjedu a pak jen lechtám plyn. Z kopečků doklouzávám bez plynu, ke křižovatkám dojíždím na neutrál. Zpátečka mi chodí zcela hladce, jen se na ní musí udělat trochu výraznější pohyb než na jiných rychlostech. Když už jsme u spotřeby, tak přihodím víkendovou zkušenost z jízdy do Německa do Trevíru a zpět (1500 km). Dálnice ve zvlněném terénu, skoro bez rovinek, rychlost 80-150 (rychlejc to nešlo, byl velký provoz a mraky prací na cestě, kde se jelo 80). Při 3 tankováních byla spotřeba 7,8 a 8,2 a 7,5. Mám pocit, že motor ideálně jede při 3000-3500 otáčkách, to málo žere a pěkně jede, no a na výraznější zrychlování je třeba jít nad 4000. Takže plynule jedu na 6 rychlostí 120-130, když chci zrychlit dám 4 a pořádně přidám, a pak zase 6 (na okreskách při předjíždění dávám 3). Když chci pořádně přidávat ve velkých rychlostech (nad 130), je lepší tam nechat 5, při ní to pořád hezky táhne, 6 je spíš na udržovací a šetřicí jízdu.
".... ke křižovatkám dojíždím na neutrál." To jsem delal taky (na Octavii TDI), až do chvíle než mi to kolega vyhovoril. Testnite si okamžitú spotrebu cez palub. počítač. Mne na neutrál to žere 0,8 L i při prudkém kopci dolu, so zaradeným stupnom hlási 0,0 L. Jinak díky za návod jak řadit, bude se hodit když prejdem z diesela na atmo-benzín :-)
Díky, za užitečnou recenzi a zkušenosti s vozem. Taky jsem tento měsíc koupil CRV 2.0 iVTEC a mám najeto jen prvních 500km. Průměrnou spotřebu mám dle počítače i podle výpočtů tankování 10.4 l/100 km. Naše nejčastější cestování je však dceru odvézt 3 km do školy a zajet zpět (tedy nezahřátý motorkždý den ráno) a pak popojíždění po Praze,často zácpy apod. Tak si říkám, zda se někdy dostanu níže. Ale i v městském provozu máte mnohem nižší spotřebu než vy. Chci se tedy zeptat, na kolik otáček nejčastěji jezdíte a kamto vytáčíte a při jakých rychlostech řadíte na vyšší stupeň. S autem se sžívám a zkušenost někoho, kdo již najezdil víceamá nižší spotřebu, uvítám. Taky se mi někdy nelíbí poloha zpátečky při řazení. Někdy mi jde zařaditdost těžko, tak snad se to taky rozchodí. Předem díky za odpověď.
20.10.2015 | 16:49:02 | Dave
| 84.246.166.*Reagovat
2000 letních km po Alpách
Tak mám po dovolené, na tachometru 9500, tak už mám skoro povolené o autě psát (viz asi druhý komentář). 2000 km, Rakousko, Slovinsko, Itálie, Švýcarsko, zpět přes Německo, 5 průsmyků 2000-2300 m nad mořem, v letošních hicech nad 30 stupňů, vše s klimatizací, já, žena + asi 100 kg bagáž. Ze třetiny dálnice přes Alpy, dále okresky v Alpách a serpentinové úzké cesty po Alpách. Chrochtal jsem blahem. Jelo to skvěle, závady žádné. Klimatizace to uchladila, skla mám čirá ale v autě bylo menší vedro než v mém Fiatu Ulysse, takže asi mají nějaké termoizolační vlastnosti. Ale hlavně to na ten rakouský, švýcarský a německý benzín (95) skvěle jelo. Jel jsem normálně aby to odsýpalo, předjížděl, ale nehonil se. Spotřeby: dálnice přes Alpy 6,5 l (nemohl jsem uvěřit..., no ale jezdí se tam většinou 110), úzké cesty s průsmyky 8 l, okresky s nevelkými kopci opět 6,5 l, zpět dálnice kolem Mnichova v rychlostech 130-170 8 litrů. Uvažuju o tom začít u nás brát benzín 98 nebo 100, kdyby auto mělo takovéhle spotřeby a táhlo tak pěkně, tak by to stálo za to. Rozhodně to párkrát vyzkouším, jen mě štve, že český benzín bude asi hodně nekvalitní, když na papírově stejný západní benzín auto jelo znatelně líp. Další postřehy: v prudkých serpentinových stoupáních auto netáhne tolik jako diesel, jede se to na dvojku, jak v zatáčce poklesnou obrátky tak chvíli po vyjetí trvá, než obrátky zase stoupnou, ale je to jen malý rozdíl (a kdybych na to víc šlapal, tak asi žádný, jízda brzda plyn mě ale nebaví). Chování v rychlostech nad 150: do 150 docela ticho a jistý stabilní pocit, kolem 170 už docela rámus a při prudších zatočeních (třeba uhybání po předjetí před rozjetou Audinou jedoucí tak 250) už trochu nejistý pocit - přece jen je to vysoké auto. Terén: jednou ještě před dovolenou mě kolega pracovně protáhl docela drsným terénem v Předšumaví: lesní cesta kudy jely těžební stroje, bahnitá, s rigoly do 30 cm, se středem převýšeným asi o 20 cm (bez kamenů). Jel jsem tak, abych nechytil spodkem, auto to projelo bez potíží. Závěr: čím dál větší spokojenost. Jediné, co mi vadí (ale je to prkotina), je kapání kapek za krk po otevření zadních dveří po dešti, tam ten tvar spodku dveří nějak nevymysleli.
Zdravim, super informace a recenze. Hlavne jizda po dalnici v 130 km a viac (spotreba vs. hluk). Tento benzin. model to u mna jisti, jen uvazuji zda ho nekoupim v automatu. Este raz velke diky za postrehy.
Zdravim, este k te vode z 5.dreri. Tady na webu u jinych recenzii k CR-V nekdo psal v kometech: V servisu mi v rámci záruky nainstalovali tzv. okapničku (specialni tesneni) a je po problému s nepříjemným kápaní z 5. dveří.
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať ohľadom tesnenia 5 dveri crv. Chcel by som vyriešiť problém s kvápanim , len nikde sa nemozen dopátrať kto a v ktorom servise si to dal robiť. Neviete mi prosím poradiť kto si to dal robit a co presne mu tam dali v servise. Ďakujem za skorú odpoveď . Martin, Puchov,Slovensko.
Po přezutí (sedmnáctky Goodyear Efficientgrip) jsem tankoval třikrát, spotřeba 7,5, 6,9, 7,0 při normální plynulé jízdě (okolo Prahy, na Šumavu a zpět) s dodržováním limitů, na dálnici 110-120. Palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu zcela přesně. Stylem jakým jezdím (spíš mírnější, ale kdo zdržuje, toho předjedu) není problém dostat se na spotřebu udávanou výrobcem (7,3). Řekl bych, že novináři, co benzínovou verzi dostanou na pár dní na testování, s tím neumí jezdit svižně a úsporně - mačkají to jako diesel a diví se, že spotřeba je 8-10 litrů. Není problém takhle jezdit, ale auto to umí za mnohem míň. Nejsem žádný šetřílek, ale mám jemnou nohu na pedálu a často řadím. Chce to svižné rychlé rozjezdy a pak se klouzat skoro bez plynu (jako dřív ve Wartburgu s volnoběžkou) nebo v táhlých mírných kopcích držet zvolené otáčky a nepřidávat - auto kupodivu otáčky drží a někdy jako by se v něm probudila další dimenze a začne při stejném plynu dokonce i mírně zrychlovat (jakoby se motor nějak jinak přenastavil). Nevím, technik nejsem, ale cítím to. Nesmysl je např. na šestku do kopce přidávat, to pak to hrozně žere, ale podřadit, rychle krátce rozjet a pak to zase držet. Musí se trochu uvažovat, ne jen dieselově šlapat na plyn (diesel 2.0 mám - moje druhé auto) někoho to unavuje, mě to baví (aspoň neusínám:). Jiná věc jsou krátké jízdy s nezahřátým motorem, to pak to bere 8,5-9. Zkouším už víc řezat zatáčky, auto skvěle sedí, nenaklání se, dá se s ním jet docela ostře. Stále jsem v euforii a na každou jízdu se těším.
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Jo, téma novinářů je tady ožehavé. Takový dvacetiletý "odborník" neznaje vlastnosti auta jej hodnotí, aniž by ho měl v ruce. Proto se často zasměju, a jindy zapláču nad výsledky "testů" novinářů, kteří povýší renault nad mitschubischi, apod. A mnozí místní znalci jim ještě přikyvují.
RE: Veru Standíku, iba frajer na C1 sa bude chváliť svojou naivitou, nedajbože hlúposťou,
kedže Mitsubishi už odpísali aj poisťovne, ktoré vyhlásili práve Mitsubishi za najhoršie motory..., hned za koncernom W...:)) jáááj, Ty máš Toyoootu...
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Aha... neda sa pridat foto, tak prepisujem: Trip meter history: 551.9 km -> 7.9 l/100km 565.1 km -> 7.6 l/100km 646.3 km -> 7.9 l/100km current 111.6 km -> 7.5 l/100km Jazdim tak pol na pol - flakacka / predbiehanie co stoji v ceste Toto pocitadlo (je ich viac) som si nastavil tak, ze sa nuluje po kazdom tankovani.... Auto je v plnej vybave s automatom (4x4) JS
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Pekne, akurat uzivatel barabnl uvadza +- 0.5 l rovnaku spotrebu ALE na benzine!! Tak naco kupovat naftu ak rocny najazd je do 15 tis. km a priplatok 70 tis. korun za diesel pri kupe.
Jel jsem o víkendu 300 km, ze středních Čech k Soběslavi, sám, na zimních gumách. Tak jsem v malém provozu zkusil úspornou jízdu, města a silnice na limitu (55 a 95 podle tachometru), dálniční úseky 110 (resp. 115). Zpátky jsem vezl plný kufr dřeva. Podle tankování byla spotřeba 7,4. Když bylo třeba, předjížděl jsem rychlým manévrem na trojku (někdo to někde psal a má pravdu, že to pak táhne jako ďas), se spotřebou to neudělalo nic, ani na palubním počítači. Takže jsem spokojen, 7,4 s benzínovým dvoulitrem v autě o celkové váze 1,8 tuny (se mnou a tím dřevem - vlastně tedy se dvěma dřevy :), to je dobrý, ne? A to ticho uvnitř, nemůžu se nabažit.
Ano, bral jsem menší dávky, jak kde byl levný benzín a taky mě zajímala skutečná spotřeba podle tankování a různých jízdních stylů. Teď jsem jel o víkendu 500 km, okresky a dálnice, ve 4 lidech a naložený, jel 55, 95 a 135 podle tachometru (takže ve skutečnosti přesně na limitech), a výsledná spotřeba při plavné jízdě byla 7,7. Jel jsem svižně, ne záměrnou ekojízdu. Předtím na menším úseku města + dálnice to bylo 9,1. Průměr na 2000 km mám zatím 8,5. Takže to jde. Palubní počítač ukazuje spotřebu zcela ve shodě s reálnou podle tankování, někdy dokonce i horší, než je reál. Takže nepřikrašluje. Mám taky postřeh k vožení lyží. Někdo si někde stěžoval, že se nedá sklápět prostřední úžší sedadlo vzadu a nedají se proto vozit lyže uvnitř. Moc to nechápu. Když sklopím pravé zadní sedadlo, tak na zbývajícím sdruženém dvojsedadle se dva lidi (tedy spíš děti) při troše snahy svezou (jeden člověk královsky)a lyže se tam taky vejdou, já mám běžky 205 cm a vejdou se i ty, když je dám maličko uhlopříčně. Naopak mi připadá, že to je lepší než dávat lyže dírou po sklopení prostředního zadního sedadla, protože ta díra není tak velká a lyže bych pak musel špičkami dát na loketní opěrku mezi předními sedadly, kde bych se bál, že mi při prudším zabrzdění vylétnou dopředu. No Fiat Ulysse to není (mé starší auto), tam posadím 6 lidí(2 + 2 + 2), do mezery mezi sedadly vrazím osmery lyže, zcela dozadu bagáž a jedeme (a auto je přitom celkově o 10 cm kratší než Honda CR-V!!!), ale komfort v Hondě je někde úplně jinde. Navíc začínám oceňovat oddělený jasný kufr vzadu, nemám pak po celém autě binec, který mám všude v Ulysse. Na co jsem si zvykl velmi rychle, je automatické zapínání světel podle úrovně šera (LED denní svícení za dne, potkávací za tmy). Dřív na mě pořád někdo blikal, ať svítím (pořád jsem na to zapomínal), teď už ne. Funguje to dobře, snad bude i dlouho. Potvrzuji zkušenost jiných s kapáním vody na hlavu po otevření víka kufru, tohle mi Ulysse nedělá. U hondy je to tam tvarovaný tak, že kapky z okraje se slávají a kapají. Zatím to beru spíš jako legraci. Taky se mi jednou spustilo varovné světlo podhuštění pneumatik, zkontroloval jsem je manometrem, byly OK. Tak jsem podle návodu hlášku resetoval. Zapomněl jsem napsat, že jedno z mých předchozích aut byla Toyota Yaris (2 roky, 30 000 km, bazarová). Byl to benzín s 6stupňovou převodovkou, docela silnej, 71 kW. Žralo to v průměru 5,5 litru, na dálnici 6,5. Bylo to dobrý vozítko, ale s Hondou se jezdí líp. Mimo jiné proto, že má přece jen silnější a pružnější motor. Zabírá od 1500 otáček výš, tak lze jet třeba 65-70 na šestku s lochtáním plynu. Nepotvrzuju tvrzení jednoho uživatele, že jezdí na šestku po městě, pokud jede reálných 50-55, tak to mě by šestka nevzala, rachtala by, jezdím to na pětku. Na svižné předjetí je třeba podřadit klidně o dva stupně, pak to vyrazí kupředu hezky, zvuk vyšších otáček je pěkný, a pak zas piánko potichu. A při takovém manévru to se spotřebou nic neudělá. Potvrzuju taky, že při zapnutých parkovacích senzorech to vepředu pípá zbytečně brzy, musím si pak dávat skoro až moc velké odstupy od aut vepředu. Závěr: jsem nadšený, hlavně z tiché, plavné, elegantní jízdy a komfortu uvnitř. Zmíněné drobné výhrady beru jako nepodstatné pihy, které musí mít každá krásná ženská, jinak není krásná, ale umělohmotná.
Čaves. Auto máš fajnové, plne chápem výber motorizácie. U dízla to chce mať hodne šťastnú ruku. Hlavne keď tie dnešné sú tak háklivé na kvalitu paliva, krátke trasy, jazdu na studeno a podobne. Na vozenie lyží vo vnútri auta sa radšej vykašli a kúp si strešný nosič. Pri havárii ti tie lyže v aute niekoho rozsekajú na kusy ako Dexter.
len k vysvetleniu k tym lyziam a staznosti na nemoznost sklopit prostredne sedadlo. Osobne totiz tuto vlastnost pozadujem a prave som zistovala, ci ju splna HONDA CR-V. Pritom som narazila na Vas prispevok. Aktualne mam Forda C-max, kde sa da prostredne zadne sedadlo uplne vybrat a do vzniknuteho priestoru sa krasne zmestia stvore lyze aj palicky. Na krajnych miestach potom mozu pohodlne sdiet dvaja dospeli a taketo cestovanie je pri 5-6 hodinovej ceste za snehom urcite konfortnejsie, ako ked sa musia k sebe "tulit" na dvojtretinovej sedacke :-)
V.
16.11.2015 | 16:20:46 | Viera
| 87.127.239.*Reagovat
RE: jo, bral jsem málo
Ano, nelze než souhlasit. Stále mi ale nakonec vrtá v hlavě hlas jednoho zde diskutujícího - kdyby člověk nedejbože havaroval, tak se lyže uvnitř asi opravdu po nárazu změní v meče (směrem do stran) a oštěpy (směrem dopředu). Prostě tam budou uvnitř nekontrolovaně lítat a můžou nadělat pěknou paseku. Takže rakev na střeše nebo střešní nosič na lyže asi budou to pravé, i když o něco pracnější i dražší řešení.
Zdravim. Konečne sa našiel niekto, kto sa zapojil. Bolo ťažké nájsť vôbec nejaké recenzie na toto auto. Predpokladám , že by to mohlo zaujímať nových záujemcov, keďže vychádza facelift a staré modely sa budú vypredávať. Ja som s autom tiež spokojný (moja recenzia) aj napriek prvotným problémom, ktoré som ale očakával vzhľadom na nový model. Veľmi sa mi páči aj facelift, doladená predná maska a posunuté hmlové svetlo a odrazka nad nárazník (v starej verzii sa tam drží špina). Tiež nový display navigácie, kde konečne zmenili dodávateľa a prešli na Android... Neviem, ako sa bude správať 1.6 twin turbo, ale ak bude naozaj taký výkonný a spoľahlivý ako môj terajší 2.2, klobúk dole. A konečne prišli s novým automatom. Na ten môj nemôžem povedať kryvé slovo, je perfektne zladený s motorom a robí čo má. Len na dialnici pri 140 už je to vidieť na spotrebe. Nech Vám auto slúži a prajem čo najmenej problémov :-)
Zcela souhlasím, děkuji za slušnou formu vyjádření Vašeho nesouhlasu, ale: já když auto vybíral (a vybíral jsem mezi velkým počtem značek), tak mě posloužily i první dojmy lidí z nového auta. Majitelů, ne oficiálních recenzentů na motowebech, kde člověk neví, koho chleba jedí... Tak jsem chtěl podobně posloužit jiným, zvlášť když na 4. generaci CR-V je na autorecenzích jediná recenze. Na podzim tam hodím další zkušenosti, to už to přes 10 000 snad mít bude. A i pro čtenáře myslím bude zajímavé, kam se moje dojmy posunou. No a web těch pár úvodních vět navíc "co neměly vzniknout" snad snese :) Byl ještě jeden důvod: na webu se hodně diskutuje neschopnost CR-V rozjet se s kluzkým povrchem pod předními koly (zadní se prý nepřipojí): viz teknikensvarld.se/honda-cr-v-4wd-system-is-not-working-again-163708/ Jako majitele mě to hodně zajímá a první dojmy z reálného světa jsou jiné - auto se bez problémů rozjelo tam, kde se předokolky kolem mě nerozjely nebo se jim silně protáčela kola. Byly to opravdu hodně hraniční podmínky: uklouzaný sníh (stejně pod předními i zadními koly) a velmi prudký kopec.
Vážený pane, velmi pekne vám ďakujem za vašu recenziu a skúsenosti s autom (vobec mi nevadi, že nemáte najazdené tých 10 tis. km, ba prave naopak si cenim vase postrehy). Zvlašt velke diky za overenie/vyvratenie "nefunkčnosti AWD" v realnych podmienkach.
Děkuji za pochvalu, jen aby se zase ty mé vývody nepřeceňovaly - jediné, co jsem udělal, bylo to, že jsem jezdil po Peci Pod Sněžkou, kde byl čerstvý uklouzaný neposypaný sníh a prudké kopce, a pozoroval, jak se moje Honda chová ve srovnání s různými předokolkami. Vyjela všechno, nikde nebyl problém. V jednom takovém kopci jsem zastavil za hrabajícím Volvem, kterému spadly řetězy, uhnul mu, a pak se v pohodě rozjel, a druhý případ byl na parkovišti, kde jsem pomáhal do kopce roztlačovat jiné auto a pak ten samý kopec zase v klidu vyjel. Pocitově jsem byl spokojený. Ten test nezpochybňuju, Honda asi opravdu nevyjede, když jí přední kola úplně prokluzují, ale reální uživatelé si chování auta v klouzavých podmínkách pochvalují. Asi bych i souhlasil s vyjádřením Hondy, že do tak extrémních podmínek jako byl ten švédský test, se CR-V v reálu téměř nedostane (vždycky tam nějaká trakce bude). Hezký je i jeden postřeh jednoho uživatele - když prostě na jednom fleku podkluzuju, tak se hnu o chlup jinam (couvnutím, natočením kol) a odtud už se rozejdu. Ony ty poloterénní SUV na tom budou tak nějak stejně.. (vybočuje jedině Subaru Forester, viz test výjezdu po hladké rampě: https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q). A komu nestačí tahle průjezdnost s CR-V: https://www.youtube.com/watch?v=iolnHJOntsk, tak si má pořídit Hilux, Landcruiser nebo traktor. Hezká je hláška: čím lepší teréňák, tím delší cesta pro traktor...
Leto je v plnem proude. Jak CRV jezdi na rozpalenem asfaltu? Nejake nove dojmy? Klimatizace nezlobi, zatmavene skla odolavaji UV slunicka? Diky za info.
zapomněl jsem vložit, že to má man. převodovku a benzínový motor 2.0, atmosférický, bez turba. Turbo nechci ani vidět, kolik mě v mém předchozím autě natrápilo... Čím míň se může pokazit, tím líp.
Mám 2,0 benzin 4 x 4, ojeto 110 000 km, bez problémů, spotřeba, pokud je dobrý benzín, je nižší než ukazuje počítač, možná i o 0,6 litru na 100 km. Chce to počítat podle naplnění nádrží. Nevěřil jsem udávané spotřebě prodejce 7,0 litru, ale dostávám se i po dálnici ještě níže. Servisy jenom výměny oleje, svíčky, brzdová kapalina a to je vše. jenom hodně jezdím. Měl jsem 2.generaci a teď mám 4. a naprostá spokojenost. U předchozí měl motor najeto ,350 000 Km bez oprav. Stále jezdí.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda CR-V
Je neco noveho?
Zdravim, neco noveho k autu by se neslo napsat? Diky.
22.05.2017 | 00:05:02 | Stando | 89.176.207.* Reagovat
první drobná moucha
Tak máme první drobnou závadu - únik chladící kapaliny. V 16 000 km. Po dojezdu z garáže zbyla na zemi malá modravá loužička, při zaparkováních předtím byl cítit pach přepalované chl. kapaliny. Několikrát jsem otevíral motor, hledal, kde by to mohlo být. Až asi napopáté jsem objevil spoj hadičky a kovové trubičky nahoře u motoru, odkud to kapalo. Prostě vadná svorka,která to tam drží.
Takových svorek jsou tam kolem motoru na hadicích desítky. Soused automechanik řekl, že je prostě kazová a že dřív bývaly mnohem spolehlivější ty šroubovací svorky (ne nacvakávací). Tak jsem tu šroubovací koupil, dal jí za tu původní a od tý doby to neuniká. Neměl jsem čas jet s tím do servisu, na garančce jim to řeknu.
Prkotina, ale kdyby třeba tahle hadička úplně spadla, mohl by se začít přehřívat motor, což bych teda asi viděl na teploměru a kontrolce a snad zareagoval.
Tak snad podobných much nebude do budoucna nějak přespříliš.
17.11.2015 | 18:30:23 | barabnl | 88.102.183.* Reagovat
ke spotřebě
K tomu dojíždění ke křižovatkám na neutrál -to dělám jen tehdy, když tam potřebuju delší úsek doklouzat bez brždění motorem (je to velmi příjemné - ticho a nemusí se šlapat na plyn), které je jinak při zařazené rychlosti nejúspornější (spotřeba nula), ale zase auto zbrzdí tak, že se pak stejně musí přidat plyn...
Jinak po 43 tankováních (9 měsíců provozu od koupě nového auta, 17 000 km) mám podle spritmonitoru.de (www.spritmonitor.de/de/user/barabnl.html) průměrnou spotřebu 7,72 l s rozpětím od 6,3 po 9,8 l. Jsem tudíž druhý nejúspornější řidič s tímto motorem na spritmonitoru. Ano, jezdím klidně a plynule v podstatě podle předpisů, podle hesla, že život mám jen jeden, vozím lidi (ne zboží), kteří se nepotřebují v každé zatáčce chytat madel nebo sedadel nebo zvracet a na vzdálenostech a silnicích naší republiky můžu i na dlouhých trasách nahnat maximálně pár minut až čtvrthodinu, za což mi ty nervy při jízdě brzda -plyn nestojí. Rozhodně ale nejsem louda, v kopcích (kde jsem vyrostl) rád ostatním ujíždím v zatáčkách a mám radost, když je projedu rychleji, než oni.
Ta moje malá spotřeba má základ v jemné noze a taky z osmiletého ježdění s Wartburgem, kde se to vždycky rychle rozehnalo na žádanou rychlost a pak se jelo na volnoběžku. U Hondy to je v podstatě totéž :)
Znám spoustu opovržlivých recenzí na SUV, že to jsou velká hovada, která špatně jezdí a hrozně žerou. Souhlasil jsem s nimi, ale jako pracovník v přírodě jsem ve výsledku potřeboval něco, čemu se neohne přední maska na větším hrbolu, co se rozjede i na mokré klouzavé trávě, uvnitř je dost místa, sedne si tam bez problémů 5 lidí a kufr pojme všechny jejich věci na letní dovolenou v horách. Z dnešních běžných aut (typu Octavie) s nízkou světlou výškou to nebylo žádné. A tak jsem skončil u této Hondy, která příjemně jezdí a zvládne i lehčí terén a vysoké obrubníky na parkovištích v ČR. Nelituju toho. Mám ji rád. Mám i srovnání - v práci jezdím tisíce kilometrů v Toyotě Landcruiser, což je zase jiná třída (pravý teréňák), ale vím, co provoz toho auta znamená - žere to 10-11 litrů nafty a každá oprava je nad 30 000... To moje Honda i když benzínová (= krásně tichoučká a kultivovaná) poslouží na lesních cestách v ČR taky a provozní náklady jsou 3-5násobně menší.
Má samozřejmě i své mouchy - postupem času mi stále víc vadí špatný výhled dozadu při couvání (obraz couvací kamery je dobrý, ale přece jen to není vlastní pohled), pomalejší reakce benzínového dvoulitru při rychlostech nad 70 km/h (ale podřazování to řeší), nepřehledné ovládání displejů (není to intuitivní, ale zase kolikrát do roka člověk něco složitějšího přenastavuje...), ale jinak vidím jen samá pozitiva a životní jistoty, to auto mám prostě rád.
09.11.2015 | 23:25:16 | barabnl | 88.102.183.* Reagovat
kam za servisem?
Auto nic není, jen se blíží garančka a tak se tentokrát já zeptám přítomných Hondařů - který autorizovaný servis v okolí Prahy byste doporučili? Na pražské jsem nečetl chválu...
03.11.2015 | 17:20:19 | barabnl | 88.102.183.* Reagovat
ke spotřebě - odpověď (město + dálnice)
Já asi moc neporadím, městské popojíždění a takhle krátké trasy vlastně vůbec nejezdím. Ale spotřeba Vám určitě trochu klesne, až se auto zajede. Když jezdím jen do práce a zpět (15 km tam, 15 zpět, krátce město a pak dálnice), tak mi počítač ukazuje 8,5-9 l, věřím, že kdyby to bylo jen po městě s nezahřátým motorem, tak by to bylo 9-9,5. Já pak spotřebu vždycky srazím na dlouhých trasách.
Jak řadit stupně 1-3 neporadím, to dělám intuitivně podle zvuku motoru, ale mám pocit, že přeřazuju tak někde na 3000-4000 otáčkách a mezi tím popojíždím na cca 2000 otáčkách. Vždycky to rychle rozjedu a pak jen lechtám plyn. Z kopečků doklouzávám bez plynu, ke křižovatkám dojíždím na neutrál. Zpátečka mi chodí zcela hladce, jen se na ní musí udělat trochu výraznější pohyb než na jiných rychlostech.
Když už jsme u spotřeby, tak přihodím víkendovou zkušenost z jízdy do Německa do Trevíru a zpět (1500 km). Dálnice ve zvlněném terénu, skoro bez rovinek, rychlost 80-150 (rychlejc to nešlo, byl velký provoz a mraky prací na cestě, kde se jelo 80). Při 3 tankováních byla spotřeba 7,8 a 8,2 a 7,5. Mám pocit, že motor ideálně jede při 3000-3500 otáčkách, to málo žere a pěkně jede, no a na výraznější zrychlování je třeba jít nad 4000. Takže plynule jedu na 6 rychlostí 120-130, když chci zrychlit dám 4 a pořádně přidám, a pak zase 6 (na okreskách při předjíždění dávám 3). Když chci pořádně přidávat ve velkých rychlostech (nad 130), je lepší tam nechat 5, při ní to pořád hezky táhne, 6 je spíš na udržovací a šetřicí jízdu.
20.10.2015 | 20:38:29 | barabnl | 88.102.183.* Reagovat
RE: ke spotřebě - odpověď (město + dálnice)
".... ke křižovatkám dojíždím na neutrál."
To jsem delal taky (na Octavii TDI), až do chvíle než mi to kolega vyhovoril. Testnite si okamžitú spotrebu cez palub. počítač. Mne na neutrál to žere 0,8 L i při prudkém kopci dolu, so zaradeným stupnom hlási 0,0 L.
Jinak díky za návod jak řadit, bude se hodit když prejdem z diesela na atmo-benzín :-)
31.10.2015 | 00:15:21 | Stando | 94.113.86.* Reagovat
ke spotřebě
Díky, za užitečnou recenzi a zkušenosti s vozem. Taky jsem tento měsíc koupil CRV 2.0 iVTEC a mám najeto jen prvních 500km.
Průměrnou spotřebu mám dle počítače i podle výpočtů tankování 10.4 l/100 km. Naše nejčastější cestování je však dceru odvézt 3 km do školy a zajet zpět (tedy nezahřátý motorkždý den ráno) a pak popojíždění po Praze,často zácpy apod. Tak si říkám, zda se někdy dostanu níže. Ale i v městském provozu máte mnohem nižší spotřebu než vy. Chci se tedy zeptat, na kolik otáček nejčastěji jezdíte a kamto vytáčíte a při jakých rychlostech řadíte na vyšší stupeň. S autem se sžívám a zkušenost někoho, kdo již najezdil víceamá nižší spotřebu, uvítám. Taky se mi někdy nelíbí poloha zpátečky při řazení. Někdy mi jde zařaditdost těžko, tak snad se to taky rozchodí. Předem díky za odpověď.
20.10.2015 | 16:49:02 | Dave | 84.246.166.* Reagovat
2000 letních km po Alpách
Tak mám po dovolené, na tachometru 9500, tak už mám skoro povolené o autě psát (viz asi druhý komentář). 2000 km, Rakousko, Slovinsko, Itálie, Švýcarsko, zpět přes Německo, 5 průsmyků 2000-2300 m nad mořem, v letošních hicech nad 30 stupňů, vše s klimatizací, já, žena + asi 100 kg bagáž. Ze třetiny dálnice přes Alpy, dále okresky v Alpách a serpentinové úzké cesty po Alpách.
Chrochtal jsem blahem. Jelo to skvěle, závady žádné. Klimatizace to uchladila, skla mám čirá ale v autě bylo menší vedro než v mém Fiatu Ulysse, takže asi mají nějaké termoizolační vlastnosti. Ale hlavně to na ten rakouský, švýcarský a německý benzín (95) skvěle jelo. Jel jsem normálně aby to odsýpalo, předjížděl, ale nehonil se. Spotřeby: dálnice přes Alpy 6,5 l (nemohl jsem uvěřit..., no ale jezdí se tam většinou 110), úzké cesty s průsmyky 8 l, okresky s nevelkými kopci opět 6,5 l, zpět dálnice kolem Mnichova v rychlostech 130-170 8 litrů.
Uvažuju o tom začít u nás brát benzín 98 nebo 100, kdyby auto mělo takovéhle spotřeby a táhlo tak pěkně, tak by to stálo za to. Rozhodně to párkrát vyzkouším, jen mě štve, že český benzín bude asi hodně nekvalitní, když na papírově stejný západní benzín auto jelo znatelně líp.
Další postřehy: v prudkých serpentinových stoupáních auto netáhne tolik jako diesel, jede se to na dvojku, jak v zatáčce poklesnou obrátky tak chvíli po vyjetí trvá, než obrátky zase stoupnou, ale je to jen malý rozdíl (a kdybych na to víc šlapal, tak asi žádný, jízda brzda plyn mě ale nebaví). Chování v rychlostech nad 150: do 150 docela ticho a jistý stabilní pocit, kolem 170 už docela rámus a při prudších zatočeních (třeba uhybání po předjetí před rozjetou Audinou jedoucí tak 250) už trochu nejistý pocit - přece jen je to vysoké auto.
Terén: jednou ještě před dovolenou mě kolega pracovně protáhl docela drsným terénem v Předšumaví: lesní cesta kudy jely těžební stroje, bahnitá, s rigoly do 30 cm, se středem převýšeným asi o 20 cm (bez kamenů). Jel jsem tak, abych nechytil spodkem, auto to projelo bez potíží.
Závěr: čím dál větší spokojenost. Jediné, co mi vadí (ale je to prkotina), je kapání kapek za krk po otevření zadních dveří po dešti, tam ten tvar spodku dveří nějak nevymysleli.
27.07.2015 | 21:25:13 | barabnl | 90.177.66.* Reagovat
RE: 2000 letních km po Alpách
Zdravim, super informace a recenze. Hlavne jizda po dalnici v 130 km a viac (spotreba vs. hluk). Tento benzin. model to u mna jisti, jen uvazuji zda ho nekoupim v automatu. Este raz velke diky za postrehy.
28.07.2015 | 11:12:44 | Stando | 10.130.24.* Reagovat
RE: 2000 letních km po Alpách
Zdravim, este k te vode z 5.dreri. Tady na webu u jinych recenzii k CR-V nekdo psal v kometech: V servisu mi v rámci záruky nainstalovali tzv. okapničku (specialni tesneni) a je po problému s nepříjemným kápaní z 5. dveří.
28.07.2015 | 11:22:16 | Stando | 10.130.24.* Reagovat
RE: 2000 letních km po Alpách
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať ohľadom tesnenia 5 dveri crv. Chcel by som vyriešiť problém s kvápanim , len nikde sa nemozen dopátrať kto a v ktorom servise si to dal robiť. Neviete mi prosím poradiť kto si to dal robit a co presne mu tam dali v servise. Ďakujem za skorú odpoveď .
Martin, Puchov,Slovensko.
13.02.2018 | 12:42:25 | martinhutta@centrum.sk | 85.237.234.* Reagovat
na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Po přezutí (sedmnáctky Goodyear Efficientgrip) jsem tankoval třikrát, spotřeba 7,5, 6,9, 7,0 při normální plynulé jízdě (okolo Prahy, na Šumavu a zpět) s dodržováním limitů, na dálnici 110-120. Palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu zcela přesně. Stylem jakým jezdím (spíš mírnější, ale kdo zdržuje, toho předjedu) není problém dostat se na spotřebu udávanou výrobcem (7,3).
Řekl bych, že novináři, co benzínovou verzi dostanou na pár dní na testování, s tím neumí jezdit svižně a úsporně - mačkají to jako diesel a diví se, že spotřeba je 8-10 litrů. Není problém takhle jezdit, ale auto to umí za mnohem míň. Nejsem žádný šetřílek, ale mám jemnou nohu na pedálu a často řadím. Chce to svižné rychlé rozjezdy a pak se klouzat skoro bez plynu (jako dřív ve Wartburgu s volnoběžkou) nebo v táhlých mírných kopcích držet zvolené otáčky a nepřidávat - auto kupodivu otáčky drží a někdy jako by se v něm probudila další dimenze a začne při stejném plynu dokonce i mírně zrychlovat (jakoby se motor nějak jinak přenastavil). Nevím, technik nejsem, ale cítím to. Nesmysl je např. na šestku do kopce přidávat, to pak to hrozně žere, ale podřadit, rychle krátce rozjet a pak to zase držet. Musí se trochu uvažovat, ne jen dieselově šlapat na plyn (diesel 2.0 mám - moje druhé auto) někoho to unavuje, mě to baví (aspoň neusínám:).
Jiná věc jsou krátké jízdy s nezahřátým motorem, to pak to bere 8,5-9.
Zkouším už víc řezat zatáčky, auto skvěle sedí, nenaklání se, dá se s ním jet docela ostře.
Stále jsem v euforii a na každou jízdu se těším.
26.04.2015 | 16:32:49 | barabnl | 90.177.66.* Reagovat
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Jo, téma novinářů je tady ožehavé. Takový dvacetiletý "odborník" neznaje vlastnosti auta jej hodnotí, aniž by ho měl v ruce. Proto se často zasměju, a jindy zapláču nad výsledky "testů" novinářů, kteří povýší renault nad mitschubischi, apod. A mnozí místní znalci jim ještě přikyvují.
26.04.2015 | 22:17:23 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Veru Standíku, iba frajer na C1 sa bude chváliť svojou naivitou, nedajbože hlúposťou,
kedže Mitsubishi už odpísali aj poisťovne, ktoré vyhlásili práve Mitsubishi za najhoršie motory..., hned za koncernom W...:))
jáááj, Ty máš Toyoootu...
26.04.2015 | 22:49:55 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: Veru Standíku, iba frajer na C1 sa bude chváliť svojou naivitou, nedajbože hlúposťou,
A ty jsi zase nedočetl Svět motorů do konce.... Jáááj, ty máš pežóóóta...
27.04.2015 | 05:22:29 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Zdravim, len pre zaujimavost spotreba u 2,2 iDTec
03.07.2015 | 15:20:12 | jancik | 10.4.14.* Reagovat
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Aha... neda sa pridat foto, tak prepisujem:
Trip meter history:
551.9 km -> 7.9 l/100km
565.1 km -> 7.6 l/100km
646.3 km -> 7.9 l/100km
current 111.6 km -> 7.5 l/100km
Jazdim tak pol na pol - flakacka / predbiehanie co stoji v ceste
Toto pocitadlo (je ich viac) som si nastavil tak, ze sa nuluje po kazdom tankovani.... Auto je v plnej vybave s automatom (4x4)
JS
03.07.2015 | 15:24:32 | jancik | 10.4.14.* Reagovat
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Pekne, akurat uzivatel barabnl uvadza +- 0.5 l rovnaku spotrebu ALE na benzine!! Tak naco kupovat naftu ak rocny najazd je do 15 tis. km a priplatok 70 tis. korun za diesel pri kupe.
21.07.2015 | 11:06:17 | Stando | 10.130.24.* Reagovat
RE: na letních gumách, postřehy k jízdě a spotřebě
Ano, len on nema automat pokial som dobre postrehol.....
20.08.2015 | 09:48:41 | jancik | 10.4.14.* Reagovat
spotřeba při spořivé jízdě
Jel jsem o víkendu 300 km, ze středních Čech k Soběslavi, sám, na zimních gumách. Tak jsem v malém provozu zkusil úspornou jízdu, města a silnice na limitu (55 a 95 podle tachometru), dálniční úseky 110 (resp. 115). Zpátky jsem vezl plný kufr dřeva. Podle tankování byla spotřeba 7,4. Když bylo třeba, předjížděl jsem rychlým manévrem na trojku (někdo to někde psal a má pravdu, že to pak táhne jako ďas), se spotřebou to neudělalo nic, ani na palubním počítači. Takže jsem spokojen, 7,4 s benzínovým dvoulitrem v autě o celkové váze 1,8 tuny (se mnou a tím dřevem - vlastně tedy se dvěma dřevy :), to je dobrý, ne? A to ticho uvnitř, nemůžu se nabažit.
22.03.2015 | 11:54:23 | barabnl | 90.177.66.* Reagovat
jo, bral jsem málo
Ano, bral jsem menší dávky, jak kde byl levný benzín a taky mě zajímala skutečná spotřeba podle tankování a různých jízdních stylů. Teď jsem jel o víkendu 500 km, okresky a dálnice, ve 4 lidech a naložený, jel 55, 95 a 135 podle tachometru (takže ve skutečnosti přesně na limitech), a výsledná spotřeba při plavné jízdě byla 7,7. Jel jsem svižně, ne záměrnou ekojízdu. Předtím na menším úseku města + dálnice to bylo 9,1. Průměr na 2000 km mám zatím 8,5. Takže to jde. Palubní počítač ukazuje spotřebu zcela ve shodě s reálnou podle tankování, někdy dokonce i horší, než je reál. Takže nepřikrašluje.
Mám taky postřeh k vožení lyží. Někdo si někde stěžoval, že se nedá sklápět prostřední úžší sedadlo vzadu a nedají se proto vozit lyže uvnitř. Moc to nechápu. Když sklopím pravé zadní sedadlo, tak na zbývajícím sdruženém dvojsedadle se dva lidi (tedy spíš děti) při troše snahy svezou (jeden člověk královsky)a lyže se tam taky vejdou, já mám běžky 205 cm a vejdou se i ty, když je dám maličko uhlopříčně. Naopak mi připadá, že to je lepší než dávat lyže dírou po sklopení prostředního zadního sedadla, protože ta díra není tak velká a lyže bych pak musel špičkami dát na loketní opěrku mezi předními sedadly, kde bych se bál, že mi při prudším zabrzdění vylétnou dopředu. No Fiat Ulysse to není (mé starší auto), tam posadím 6 lidí(2 + 2 + 2), do mezery mezi sedadly vrazím osmery lyže, zcela dozadu bagáž a jedeme (a auto je přitom celkově o 10 cm kratší než Honda CR-V!!!), ale komfort v Hondě je někde úplně jinde. Navíc začínám oceňovat oddělený jasný kufr vzadu, nemám pak po celém autě binec, který mám všude v Ulysse.
Na co jsem si zvykl velmi rychle, je automatické zapínání světel podle úrovně šera (LED denní svícení za dne, potkávací za tmy). Dřív na mě pořád někdo blikal, ať svítím (pořád jsem na to zapomínal), teď už ne. Funguje to dobře, snad bude i dlouho.
Potvrzuji zkušenost jiných s kapáním vody na hlavu po otevření víka kufru, tohle mi Ulysse nedělá. U hondy je to tam tvarovaný tak, že kapky z okraje se slávají a kapají. Zatím to beru spíš jako legraci.
Taky se mi jednou spustilo varovné světlo podhuštění pneumatik, zkontroloval jsem je manometrem, byly OK. Tak jsem podle návodu hlášku resetoval.
Zapomněl jsem napsat, že jedno z mých předchozích aut byla Toyota Yaris (2 roky, 30 000 km, bazarová). Byl to benzín s 6stupňovou převodovkou, docela silnej, 71 kW. Žralo to v průměru 5,5 litru, na dálnici 6,5. Bylo to dobrý vozítko, ale s Hondou se jezdí líp. Mimo jiné proto, že má přece jen silnější a pružnější motor. Zabírá od 1500 otáček výš, tak lze jet třeba 65-70 na šestku s lochtáním plynu. Nepotvrzuju tvrzení jednoho uživatele, že jezdí na šestku po městě, pokud jede reálných 50-55, tak to mě by šestka nevzala, rachtala by, jezdím to na pětku.
Na svižné předjetí je třeba podřadit klidně o dva stupně, pak to vyrazí kupředu hezky, zvuk vyšších otáček je pěkný, a pak zas piánko potichu. A při takovém manévru to se spotřebou nic neudělá.
Potvrzuju taky, že při zapnutých parkovacích senzorech to vepředu pípá zbytečně brzy, musím si pak dávat skoro až moc velké odstupy od aut vepředu.
Závěr: jsem nadšený, hlavně z tiché, plavné, elegantní jízdy a komfortu uvnitř. Zmíněné drobné výhrady beru jako nepodstatné pihy, které musí mít každá krásná ženská, jinak není krásná, ale umělohmotná.
09.03.2015 | 23:13:06 | barabnl | 90.177.66.* Reagovat
RE: jo, bral jsem málo
Čaves. Auto máš fajnové, plne chápem výber motorizácie. U dízla to chce mať hodne šťastnú ruku. Hlavne keď tie dnešné sú tak háklivé na kvalitu paliva, krátke trasy, jazdu na studeno a podobne.
Na vozenie lyží vo vnútri auta sa radšej vykašli a kúp si strešný nosič. Pri havárii ti tie lyže v aute niekoho rozsekajú na kusy ako Dexter.
10.03.2015 | 09:27:44 | Toky | 85.159.107.* Reagovat
RE: jo, bral jsem málo
Ahoj :-)
len k vysvetleniu k tym lyziam a staznosti na nemoznost sklopit prostredne sedadlo. Osobne totiz tuto vlastnost pozadujem a prave som zistovala, ci ju splna HONDA CR-V. Pritom som narazila na Vas prispevok. Aktualne mam Forda C-max, kde sa da prostredne zadne sedadlo uplne vybrat a do vzniknuteho priestoru sa krasne zmestia stvore lyze aj palicky. Na krajnych miestach potom mozu pohodlne sdiet dvaja dospeli a taketo cestovanie je pri 5-6 hodinovej ceste za snehom urcite konfortnejsie, ako ked sa musia k sebe "tulit" na dvojtretinovej sedacke :-)
V.
16.11.2015 | 16:20:46 | Viera | 87.127.239.* Reagovat
RE: jo, bral jsem málo
Ano, nelze než souhlasit.
Stále mi ale nakonec vrtá v hlavě hlas jednoho zde diskutujícího - kdyby člověk nedejbože havaroval, tak se lyže uvnitř asi opravdu po nárazu změní v meče (směrem do stran) a oštěpy (směrem dopředu). Prostě tam budou uvnitř nekontrolovaně lítat a můžou nadělat pěknou paseku.
Takže rakev na střeše nebo střešní nosič na lyže asi budou to pravé, i když o něco pracnější i dražší řešení.
17.11.2015 | 18:20:50 | barabnl | 88.102.183.* Reagovat
nič v zlom, zaujalo ma, že si 3 x tankoval. bola to plná nádrž, alebo po 20 litrov?
snád nepadli na 1200 km 3 nádrže...:))
04.03.2015 | 21:27:46 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
dakujem
Zdravim. Konečne sa našiel niekto, kto sa zapojil. Bolo ťažké nájsť vôbec nejaké recenzie na toto auto. Predpokladám , že by to mohlo zaujímať nových záujemcov, keďže vychádza facelift a staré modely sa budú vypredávať. Ja som s autom tiež spokojný (moja recenzia) aj napriek prvotným problémom, ktoré som ale očakával vzhľadom na nový model. Veľmi sa mi páči aj facelift, doladená predná maska a posunuté hmlové svetlo a odrazka nad nárazník (v starej verzii sa tam drží špina). Tiež nový display navigácie, kde konečne zmenili dodávateľa a prešli na Android... Neviem, ako sa bude správať 1.6 twin turbo, ale ak bude naozaj taký výkonný a spoľahlivý ako môj terajší 2.2, klobúk dole. A konečne prišli s novým automatom. Na ten môj nemôžem povedať kryvé slovo, je perfektne zladený s motorom a robí čo má. Len na dialnici pri 140 už je to vidieť na spotrebe. Nech Vám auto slúži a prajem čo najmenej problémov :-)
04.03.2015 | 16:17:49 | janciksim | 10.4.14.* Reagovat
souhlasím, ale jsou to první dojmy
Zcela souhlasím, děkuji za slušnou formu vyjádření Vašeho nesouhlasu, ale: já když auto vybíral (a vybíral jsem mezi velkým počtem značek), tak mě posloužily i první dojmy lidí z nového auta. Majitelů, ne oficiálních recenzentů na motowebech, kde člověk neví, koho chleba jedí... Tak jsem chtěl podobně posloužit jiným, zvlášť když na 4. generaci CR-V je na autorecenzích jediná recenze. Na podzim tam hodím další zkušenosti, to už to přes 10 000 snad mít bude. A i pro čtenáře myslím bude zajímavé, kam se moje dojmy posunou.
No a web těch pár úvodních vět navíc "co neměly vzniknout" snad snese :)
Byl ještě jeden důvod: na webu se hodně diskutuje neschopnost CR-V rozjet se s kluzkým povrchem pod předními koly (zadní se prý nepřipojí): viz teknikensvarld.se/honda-cr-v-4wd-system-is-not-working-again-163708/
Jako majitele mě to hodně zajímá a první dojmy z reálného světa jsou jiné - auto se bez problémů rozjelo tam, kde se předokolky kolem mě nerozjely nebo se jim silně protáčela kola. Byly to opravdu hodně hraniční podmínky: uklouzaný sníh (stejně pod předními i zadními koly) a velmi prudký kopec.
09.02.2015 | 18:31:04 | barabnl | 90.177.66.* Reagovat
RE: souhlasím, ale jsou to první dojmy
Vážený pane, velmi pekne vám ďakujem za vašu recenziu a skúsenosti s autom (vobec mi nevadi, že nemáte najazdené tých 10 tis. km, ba prave naopak si cenim vase postrehy). Zvlašt velke diky za overenie/vyvratenie "nefunkčnosti AWD" v realnych podmienkach.
30.04.2015 | 23:40:51 | Stando | 10.130.29.* Reagovat
RE: souhlasím, ale jsou to první dojmy
Děkuji za pochvalu, jen aby se zase ty mé vývody nepřeceňovaly - jediné, co jsem udělal, bylo to, že jsem jezdil po Peci Pod Sněžkou, kde byl čerstvý uklouzaný neposypaný sníh a prudké kopce, a pozoroval, jak se moje Honda chová ve srovnání s různými předokolkami. Vyjela všechno, nikde nebyl problém. V jednom takovém kopci jsem zastavil za hrabajícím Volvem, kterému spadly řetězy, uhnul mu, a pak se v pohodě rozjel, a druhý případ byl na parkovišti, kde jsem pomáhal do kopce roztlačovat jiné auto a pak ten samý kopec zase v klidu vyjel. Pocitově jsem byl spokojený. Ten test nezpochybňuju, Honda asi opravdu nevyjede, když jí přední kola úplně prokluzují, ale reální uživatelé si chování auta v klouzavých podmínkách pochvalují. Asi bych i souhlasil s vyjádřením Hondy, že do tak extrémních podmínek jako byl ten švédský test, se CR-V v reálu téměř nedostane (vždycky tam nějaká trakce bude). Hezký je i jeden postřeh jednoho uživatele - když prostě na jednom fleku podkluzuju, tak se hnu o chlup jinam (couvnutím, natočením kol) a odtud už se rozejdu. Ony ty poloterénní SUV na tom budou tak nějak stejně.. (vybočuje jedině Subaru Forester, viz test výjezdu po hladké rampě: https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q). A komu nestačí tahle průjezdnost s CR-V: https://www.youtube.com/watch?v=iolnHJOntsk, tak si má pořídit Hilux, Landcruiser nebo traktor. Hezká je hláška: čím lepší teréňák, tím delší cesta pro traktor...
03.05.2015 | 16:34:30 | barabnl | 90.177.66.* Reagovat
RE: souhlasím, ale jsou to první dojmy
Leto je v plnem proude. Jak CRV jezdi na rozpalenem asfaltu? Nejake nove dojmy? Klimatizace nezlobi, zatmavene skla odolavaji UV slunicka? Diky za info.
20.07.2015 | 09:51:40 | Stando | 10.130.26.* Reagovat
recenze o ničem...
Tohle jste psát neměl. Recenzovat nový auto s nájezdem 1.200 km je hovadina. Ozvěte se po roce nebo 10tkm.
09.02.2015 | 10:02:02 | Raven | 192.168.1.* Reagovat
dodatek
zapomněl jsem vložit, že to má man. převodovku a benzínový motor 2.0, atmosférický, bez turba. Turbo nechci ani vidět, kolik mě v mém předchozím autě natrápilo... Čím míň se může pokazit, tím líp.
08.02.2015 | 23:45:46 | barabnl | 90.177.66.* Reagovat
RE: dodatek
Mám 2,0 benzin 4 x 4, ojeto 110 000 km, bez problémů, spotřeba, pokud je dobrý benzín, je nižší než ukazuje počítač, možná i o 0,6 litru na 100 km. Chce to počítat podle naplnění nádrží. Nevěřil jsem udávané spotřebě prodejce 7,0 litru, ale dostávám se i po dálnici ještě níže.
Servisy jenom výměny oleje, svíčky, brzdová kapalina a to je vše.
jenom hodně jezdím. Měl jsem 2.generaci a teď mám 4. a naprostá spokojenost. U předchozí měl motor najeto ,350 000 Km bez oprav. Stále jezdí.
24.12.2019 | 14:25:55 | Honza | 109.81.215.* Reagovat