Recenze Honda Jazz 1.4 cool
“Jazz up your life!”

Autor recenze: blues (99 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1339 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 4,6 l/100 km Vloženo: 28. 5. 2008

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne, je nové :)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Omlouvám se všem, kteří čekají mnohaleté zkušenosti s jazzíkem - to zde (zatím) nenajdete. Vy kteří chcete slyšet zážitky z koupi nového auta - čtěte dál. :)

Takže, píšu zde své první zkušenosti s jazzíkem. Proč jsem vlastně toto auto zamýšlel? Myslím dnes hlavně ekonomicky (ekologicky?). Ještě tak v únoru jsem byl skoro rozhodnut pro noý Quashqai v 1.5 nafťák, ale jelikož koupě auta není jako kupovat rohlíky, tedy alespoň pro mě ne, tak jsem parametry posuzoval dál a jazz prostě vyhrál svou užitečností a relativní lácí provozu. Vše ale zatím jen dle čtení diskuzních fór v česku i v zahraničí. Samozřejmě proběhla i zkušební jízda a ke konci dubna nakonec vše vyznělo pro hondu jazz a přispělo k tomu právě to zdražování nafty. Spotřeba nafty u Qashqaie je udávána jako jedna z nejnižších na trhu, nicméně očekával jsem, že se tomu v jazziku přiblížím, ikdyž jazzík tedy naftový není.

Při objednávání auta jsem ješte dál vnitřní prostor vyšperkoval dalšími užitečnými věcmi, pokud si to někdo ještě budete kupovat velmi doporučuji schránku na CD na stropu u vnitřního zpětného zrcátka. Je hodně velká a pojme takových 20 CD a má ještě jednu dost hlubokou kapsu např na řidičovy brýle a třeba kapesník. S touto konfigurací překonává jazz svými odkládacími prostory kterékoliv další auto na trhu. Celková cena i s tažným zařízením nepřesáhla 385tisíc.

A jaké tedy bylo mé první svezení? První úsek byl cca 35 kilometrový od dealera domů a nikoliv po dálnici, ale po pěkné kopcovité okresce s hustým provozem aut. Když jsem od začátku kupoval jazzika s ohledem na jeho uznávanou hospodárnost, tak jsem si řekl - i vzhledem k novotě auta - že prostě žádné vytáčení motoru nebude, maximálně 80-85, vše dle předpisů, prostě lehká noha na jízdu na spotřebu. Palubní počítač měl při výjezdu z autosalónu najeto 24 km a ukazoval průměr 6,0 litrů. Vynuloval jsem tedy průběžné kilometry na nulu - tímto se i resetuje průměrovač spotřeby - a byl jsem zvědav, kolik to napočítá po příjezdu z domu. Hned po výjezdu jsme začali nekdě na 5,7 litrech a pak to vše začalo. Samozřejmě při nějakém to větším kopečku dolů nic nešlo, chvilkou třeba i desetinka nahoru díky nižšímu rychlostnímu stupni, ale už asi 7 km před cílem jsem byl jako v sedmém nebi: Na displeji se ustálilo číslo 4,6! Toto jsem díky tomu, že posledních 7 km je sice dle značení pod 50kou ale přece jenom po naprosté rovince udržel až do příjezdu domů.

Chtěl bych zdůraznit, že tato má jízda na spotřebu mě nijak neiritovala. Na jiných fórech řidiči jazziku říkali, že je to teda na nervy, ale ja jsem byl v poho. Všude lehce pod stanovený rychlostní limit a navíc naprostá pohoda uvnitř. Na volnoběh je motor neslyšitelný a na ksemaforech máte skoro nucení nastartovat motor, při jízdě krásný hluboký tón a jízda sama? Komfortní, prostor kolem mne mnohem větší než ve kterémkoliv SUV kde vás plastu všude tlaší do kolenou, zvýšený výhled -> perfektní přehled o dění před vámi, nerovnosti povrchu městské aglomerace jazzík překonával velice měkce a o to více mě pak překvapilo téměř neznatelné naklánění vozu při průjezdu zatáček. Ale opravdu největší radost mám z variability vnitřního prostoru, všech těch odkládacích schránek uvnitř a právě z té spotřeby 4,6 po okresce. Kolik to asi bude po dálnici? No to se chystám ověřit v létě při jízdě na dovolenou.

Co si můžu jen přát? No nakonec snad aby ještě víc stoupla cena benzínu - aspoň tak na 60 kč/litr - a trochu to na těch silnicích prořídlo. Pak budou jezdit jen úsporná auta tohoto typu, budou se dodržovat předpisy a já se na českých silnicích budu cítit bezpečněji. (28 května 2008) PS: No a výhodu nízkého povinného ručení u jazziku asi nemusím uvádět (2700 Kč na první rok provozu, limit 80miliónů, včetně asistenčních služeb.)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Jazz

Vložit komentář

Cenu benzínu dnes máte pod 40 Kč a už som sa ani nemohol pozerať na tie

"hororové" správy od "akoženovinárov" na Prime, či NOVE...:))

my máme už roky benzín, aj naftu REALNE drahšie o cca 25%-30%, a nepoondíme sa...:))

Ale kupovať si malé auto, vytešovať, ako to "málo" žerie, pričom pri takom jazdnom štýle urobím spotrebu, 4,2-4,6, aj s klímou, al. do 5 litrov, nech nežeriem/aj s kopcami/ na haraburde ťažkej 1.6OO kg, asi o 3 triedy vyššej....OK, to viem pochopiť.

Ale želať, aby sme platili jeden z najdrahších benzínov-nafty na SVETE... sakra, to teda pochopiť neviem.

Nechápem, ako si mohol dostať vodičák..., si naozaj svojprávny?

10.05.2012 | 21:54:50 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

trapná recenze

Pište sem prosím recenze a nepopisujte svůj stupidní styl jízdy.

10.05.2012 | 21:46:08 | handsgrip  | 194.50.64.* Reagovat

výber

aj to že ste sa rozhodovali medzi Nissan Kaškaj a H. Džez... no myslím že sú to extrémne rozdielne autá, tak neviem aké ste mali prvotné požiadavky.... K tým cestám- v Čechách sa jazdí relatívne rýchlo a relatívne agresívne, potom majú aj takú smutnú štatistiku. Ono inak vyzerá nehoda pri ktorej narazí auto v 100km/hod a inak v 150km/hod. Hlavne mi pripadajú nebezpečné pseudodialnice bez stredových zvodidiel, napr. za hustého dažďa si to všetci trielia ako za slnečného dňa...

08.06.2008 | 11:20:09 | miki Reagovat

Trapný závěr....

celá recenze se točí kolem suprové spotřeby a přání vlastníka vozu, aby ze silnic zmizly vozy co mají nějaký ten KW navíc. Osobně vlastním vůz co má 220 koní, spotřeba mezi 8-13l, ale nikdy bych se zase nevysmíval řidičům, co mají nízkovýkonnové motory a se kterými když chci si na silnici pohraji....

30.05.2008 | 14:42:30 | DUKE Reagovat

Svätá pravda

"Pak budou jezdit jen úsporná auta tohoto typu, budou se dodržovat předpisy a já se na českých silnicích budu cítit bezpečněji." Správne by to asi malo vyzerať : Potom budú jazdiť len veľké a drahé autá, lebo ich majitelia na to budú mať a ja so svojou Hondou Jazz radšej ani nevleziem na cestu, lebo v tej preriedenej premávke budú môcť jazdiť ešte rýchlejšie a agresívnejšie. Skrátka, nebudú im zavadzať autá, pri ktorých nádrž drahého benzínu prevyšuje hodnotu auta, alebo vodiči, pre ktorých sa plná nádrž rovná týždňovému platu. A k nim milý zlatý, patríš aj Ty so svojim Jazzom a drvivá väčšina nás obyčajných smrteľníkov.

30.05.2008 | 10:57:53 | Petrík Reagovat

ty si vážne myslíš, že kedˇ cena benzínu pôjde na 60kč, tí milionárski debilkovia na medakoch a bavorakoch s motormi 3l a väčšie prestanú jazdiť? však keď niekto zarobí za deň 10 000 Sk, je mu jedno čo stojí liter aj 100 Sk, stačí vybrať výpalné od jedného " klienta". Tieto individuá by jazdili ďalej svojim prasačím štýlom- 150 km/h cez mesto, a dokonca by jazdili viac aby všetkým ukázali, že na to majú. Kde žijš prosím ťa?

30.05.2008 | 10:36:44 | pietro Reagovat

autor

Len debil si dokaze priat, aby benzin stal 60 Sk.

30.05.2008 | 09:45:41 | lakinooo Reagovat

Souhlas s řidičkou

Vážený šťastný majiteli nové Hondy, spotřeba kterou uvádíte je velice zajímavá, ale při Vámi popsaném jízdním stylu jsem se k této hodnotě schopen přiblížit s VW PASSAT 1.8T který má 150 koní... Prostě v tomto režimu jede za málo každé normální moderní auto. V údajích na konci recenze uvádíte průměrnou spotřebu 4.6l, to je myslím dost klamavá informace... Z mých zkušeností vyplývá, že záběh dnešních nových motorů by neměl být realizován v zbytečně nízkých otáčkách... takto zajeté motory jsou pak líné, znám případy kdy podtáčení při záběhu způsobilo zvýšenou spotřebu oleje... Jestli plánujete i nadále jezdit pod rychlostními limity, tak vemte v potaz, že Váš tachometr má odchylku v udávané rychlosti, prostě trochu přeměřuje... Proto prosím berte ohledy na nás, kteří trávíme v autech celé dny... Není nic horšího než kolona aut vedená šetřivým řidičem, který jede na padesátce reálnou rychlostí 35 km/h:) Nehledě nato, že taková rychlost je z hlediska setrvačnosti pro spotřebu auta naprosto nevýhodná... Přeji hodně šťastných kilometrů:)

29.05.2008 | 15:31:44 | řidič Reagovat

Souhlasím se vším, co bylo napsáno, až na těch 60 Kč za litr benzinu. Jen chci říci, že s tou spotřebou se to změní. Já s Jazzem jezdím už dva roky. 1,4 jsem si jako ojetou dovezla te SRN, protože u nás se tehdy prodávala jen 1,2. Při jízdí v rozmezí 80 až 85 km/hod se dá pod 6l/100km jet i s dvoulitrem. Loni jsme byli s Jazzem na dovolené v Chorvatsku. 2 dospělý a dvě děti 12-17 let plus nezbytná zavazadla. Cesta z 95% po dálnici s rychlostí cca 135 tachometrových. Jinak na vzdálenost 1267 km dosaženo průměrné rychlosti 91 km/hod. a průměrné spotřeba 7,2 l/100 km. Rok před tím stejná cesta se stejným nákladem, průměr 98 km/hod, spotřeba 7,4 l/100km s Citroenem Xsara 1,6. Určitě Vám to na těch cca 5l/100 km nevydrží. Jinak budete na silnici jen překážet a to si Jazz nezaslouží, protože je to výborné autíčko.

29.05.2008 | 13:52:50 | řidička Reagovat

Tak dobre tá recenzia začala a tak debilne skončila. Citujem: Co si můžu jen přát? No nakonec snad aby ještě víc stoupla cena benzínu - aspoň tak na 60 kč/litr - a trochu to na těch silnicích prořídlo. Pak budou jezdit jen úsporná auta tohoto typu, budou se dodržovat předpisy a já se na českých silnicích budu cítit bezpečněji. Keď má niekto ako ja velký motor, neznamená to, že chodí ako hovädo. Nechápem, prečo by mali chodiť po cestách len autá s motorom z kafémlýnka. Nič proti Honde, sám som majiteľom Hondy Legend 3,2 V6, myslím to všeobecne. Ja sa cítim skôr bezpečnejšie, keď mám pod kapotou výraznú rezervu výkonu, ktorú v prípade potreby okamžite môžem využiť. A nad tou spotrebou by som sa až tak nerozplýval, ženin Citroen AX z roku 1989 s motorom 1,4TRD chodí za 4l nafty na sto a to je starý krám. Inak proti Jazzu nemôžem nič namietať, jeden známi do nej presedlal z Feldy a citujem : konečne som si kúpil auto. Takže auto je naozaj fajn.

29.05.2008 | 06:07:07 | Svoro Reagovat

RE: Ani sa nečudujem, z Felície do Jazzu...

Ak by si presadol do Legendu, tak 3 dni nezaspí od vzrušenia.

10.05.2012 | 21:57:02 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat