Recenze Honda Jazz JAZZ 1,4 Comfort
“Prostě SUPER”

Autor recenze: mb (38 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru:1339 Stav km při koupi:10 km Stav km nyní:3 200 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km Vloženo: 13. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Forman 135L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vždyť je nové, tak bez poruch a dofám že to vydrží co nejdéle.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na předváděcí jízdu jsme vzali sebou i děti (10 a 7 let). Prodejce seděl vpředu a manželka s (dětmi v autosedačkách) vzadu. Manželka si pochvalovala dostatek místa vzadu mezi autosedačkami, vzadu bylo víc místa než ve Fabii Combi, ve které je někdy takto naskládané vozí taťka. Motor běžel kultivovaně a při stání na křižovatce nebyl skoro slyšet. Výhled z auta byl velice dobrý, nic mi ve výhledu nepřekáželo, prostě JAZZ na nás udělal velmi dobrý dojem. Prodejce mi sdělil že do 23.prosince jsou akční ceny na některé příslušenství. Pak jsme se začali rozhodovat jakou barvu. 17.prosince jsme se znovu vydali k prodejci a tam stál JAZZ 1,4 Comfort v katalogové modré metalíze vyrobený v Japonsku s rokem výroby ve VIN kódu 09. Prodejce mi řekl, že pokud jej objednám do 23.prosince, tak mi na něj dá slevu, čemuž se nedalo odolat a 19.prosince jsme zaplatil zálohu a ještě si přiobjednali zimní pneumatiky.

Co tedy je ve výbavě JAZZ 1,4 Comfort:
- ABS + EBD +VSA
- Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdec a hlavové airbagy po celé délce kabiny
- Předpínače bezpečnostních pásů
- Přední a zadní bezpečnostní opěrky hlavy
- Stěrač zadního okna
- Dálkové centrální ovládání
- Imobilizér
- Elektrické ovládání předních oken, zadní jsou na kliku
- Elektrický ovládaná zpětná zrcátka a jejich sklopení
- Vyhřívání skla pátých dveří a zpětných zrcátek
- Výškově a podélně nastavitelný volant
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Systém uchycení dětských sedaček ISOFIX
- Dvojité dno zavazadlového prostoru
- Indikátor řazení pro ekonomickou jízdu
- Multiinformační display, palubní počítač
- Automatická klimatizace s pylovým filtrem
- Nárazníky, kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě vozu
- Směrová světla ve zpětných zrcátkách
- Trojblik na směrová světla
- Autorádio CD + MP3 s automatickou reg.hlasitosti + konektor vstupu AUX
- 4 zabudované reproduktory

Co jsem dokoupil:
- Litá kola HONDA Crystal 15“ + bezpečnostní matice + kryté chromované matice
- Plastové boční lišty, lišty předního a zadního nárazníku bez laku
- Funkci trvalého svícení
- Zástěrky přední a zadní
- Gumové koberce přední a zadní se zvýšenými okraji
- Vložka do kufru
- Mechanické zabezpečení zpátečky DEFENDLOCK
- Zimní kola, která jsem nechal obout na plechové 15“ disky které přišly s autem a letní jsem
nechal obout na nové lité disky HONDA Crystal 15“, které jsem dokoupil

Co jsem dokoupil později:
- Loketní opěrku.
- V únoru jsem ještě dokoupil střešní nosič, neboť lyže do JAZZe osazeného 4 osobami
nenaložíte a do budoucna počítám s dokoupením střešního boxu.
- Jako přípravu na léto jsme si nechali tónovat skla fólii SunTec, okna řidiče a spolujezdce
tak jak dovoluje vyhláška (nesmí celková propustnost světla přesáhnout 70%).
- Hasicí přístroj 1kg.

Popis vozu:
Jazz má prostorný interiér, prostě malé/velké auto. Volant se dá nastavit výškově i podélně, takže se přizpůsobí každému, sedadlo řidiče je výškově stavitelné. Na zadních sedadlech je dost místa před koleny i pro hlavu, kufr má 340 litrů což si myslím že je vzhledem k délce auta, vynikající hodnota. Pod podlahou kufru je schránka, pod kterou je uložena dojezdová rezerva T135/80 D15 se zvedákem. Schránka je tak akorát pro uložení povinné výbavy a pár drobnosti. Systém sklápění zadních sedadel Magic Seats, dokáže jedním pohybem změnit Jazz málem ve stěhovací vůz, nebo vytvořit vztyčením sedáků prostor pro převoz vyšších předmětů. Na zadních sedadlech se sedí pohodlně, příjemný je i mírný sklon podlahy. Přední sedadla jsou velkorysá, boční vedení je dle mého názoru dostatečné. Palubní deska je velmi zdařilá a malý volant s tlustým věncem se dobře drží.
Čtyřválcový motor,by správně měl být označen 1,3 l (má objem 1339 cm3 –nižší povinné ručení), je vybaven systém plynule proměnného časování a zdvihu ventilů i-VTEC, dosahuje špičkového výkonu 73 kW při 6000 otáčkách a točivého momentu 127 Nm při 4800 ot/min. Motor má dobrou pružnost v nízkých a středních otáčkách. Pro běžnou jízdu vystačíte s rozsahem otáček od 2000 do 3000. Elektronický asistent správného řazení vás při klidné jízdě nutí motor točit na 1500 ot./min. Od 4000 otáček se dynamika citelně zlepšuje až do 6600 ot/min, kdy zasahuje omezovač (zatím jsem se s ním nepotkal –nebylo potřeba).
Při chodu motoru na volnoběh je v kabině slyšet pouze slabé tikání, které lehce přehluší zapnutí automatické klimatizace a rádia. V kabině se začíná zvuk od motoru projevovat od 3000 otáček výš, ale není to nic nepříjemného, od 4000 otáček již do kabiny proniká „dravý“ zvuk motoru, ale ani to není nic nepříjemného. V běžném provozním rozsahu otáček 1500 – 3000 motor posádku nijak svým chodem neobtěžuje.
Výbornému motoru sekunduje neméně zdařilá pětistupňová převodovka, dráhy jsou krátké, naprosto přesné a je radost řadit.

Řízení je velmi přesné a citlivé, nějaká zpětná vazba tam, což se o Fábii říci nedá. 3,4 otáčky volantu na plný rejd je trochu víc, ale při běžné jízdě mi to ani nepřijde. Pouze při parkování musíte trochu víc točit volantem, ale to problém nedělá. Pouze manželka měla ze začátku problém si na řízení zvyknout a teď chce jezdit jen s jazzikem.

Podvozek není naladěn tak komfortně, jak se zprvu zdálo, tlumiče docela tvrdé, takže víte o většině nerovností na silnici, rázy ale do kabiny pronikají rázy pouze od výrazných výtluků a kanálů. Na druhou stranu má vůz měkčí pružiny, takže se karoserie při prudších pohybech volantu má tendenci rozkývat a na sérii nerovností rozhoupat. Po ujetí cca 1500km mám pocit že tlumiče trochu změkly a podvozek se chová stejně jako u auta při předváděcí jízdě.
Pochvalu zaslouží brzdy s ABS+EBD za rychlý nástup a dobrý účinek. Pro krizové situace je auto vybaveno stabilizačním systémem VSA. Odhlučnění kol i aerodynamického svistu je velmi dobré. Při vyšší rychlosti nad 130km/hod se aerodynamická hlučnost zvyšuje, hold jazzík není žádný velký závodník, ale v pro potřeby přepravy naší rodiny je naprosto dostačující. Když je potřeba vyššího výkonu pro předjíždění, tak jej v motoru za cenu vyšších
otáček máte.

Vzhledem k vyšší stavbě karosérie je Jazz citlivý na boční vítr a korekce volantem jsou pak v těchto situacích běžné. Na dálnici musíte více korigovat směr jízdy, hlavně při větrném počasí, ale jinak je cestování v prostorném Jazzu příjemné.
Vzhledem k výše napsaným skutečnostem se jazzík svým prostorem a kvalitním podvozkem velmi dobře cítí na příměstských okreskách a silnicích první třídy. Jen špatné silnice a silnější boční vítr dokážou řidiči trochu přidat práce.

Silné stránky
+ Spotřeba – při jízdě po dálnici trasa HRANICE – MOHELNICE a zpět rychlostí 120-140km/h v osazení 2 dospělí + 2 děti (7 a 10let), tj.celkem cca 220kg mi palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 5,8l/100km, při běžných cestách do práce 25km s podílem dálnice 10%, město 20%, 70% okresky s dodržovaním rychlostních limitů je pohybuje spotřeba kolem 5,3l/100km dle tankování. Prostě SUPER!!
+ Velikost vnitřního prostoru
+ Variabilita interiéru
+ Výhled z vozidla do všech stran
+ Velikost zpětných zrcátek
+ Výborný motor o obsahu 1339ccm
+ Spotřeba
+ Výborná manévrovatelnost
+ Relativně komfortní podvozek
+ Ostré brzdy
+ Zpracování
+ Ovládání rádia a palubního počítače na volantu
+ Rychlé odmlžení předního skla funguje na 1 s hvězdičkou
+ Maximální svislé zatížení tažného zařízení 95kg
+ Opěrka levé nohy řidiče


Slabé stránky
- Snad jen ten kufr by mohl být větší.
- Ukazatel teploty motoru jsou jen dvě kontrolky (motor studený a přehřátý)
- Chybí plastové podběhy zadních kol
- Pořizovací cena (vzhledem k výbavě to až tak zle není)
- Cena příslušenství.
- Vyšší citlivost na boční vítr, což je dáno vyšší stavbou karosérie.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Jazz

Vložit komentář

Trochu nevěrohodné

Recenze stylem napsání vypadá na reklamu prodejce.

07.10.2012 | 22:36:14 | Hupert  | 83.208.147.* Reagovat

Dobrá recenzia

Všetka česť, táto recenzia je dôkladná. A kvalitná.

Mal som Jazz zo servisu ako náhradné vozidlo 10 dní, pokým mi opravili firemného nabúraného Accorda. Najazdil som niečo vyše 1000 km a veľmi som si toto vozítko obľúbil. Zvonku malé, zvnútra priestranné. Proti hebedu, akým je Accord radosť jazdiť po meste a parkovať.Samozrejme po diaľnici je to horšie, ale dá sa ísť bez problémov povolených 130 a aj viac.

Prekvapilo ma, že indikátor radenia si pýta 5-ku aj po meste. Na počudovanie pri 50km/h sa na päťke motor netrápi, lebo je naozaj pružný. Možno by na diaľnici neškodila 6 stupňová prevodovka.

Ak by som hľadal blšky, tak som mal pocit, že na 100 koníkov a nízku hmotnosť Jazz neakceleruje tak, ako by som očakával. Avšak to je asi tým, že som z Accorda zvyknutý na 150 k diessel, ktorý má predsa len lepší priebeh krútiaceho momentu.

Ale ináč naozaj vydarené autíčko aj recenzia.

25.10.2010 | 21:32:49 | Vlado Reagovat

to Anonym

Hondu City neznám, strejda ma Civika 5D a tuhost plechu na korosérii je stejná. Samozdřejmně nějaká větší rána nebo kopnutí udělá v plechu určitě důlek, ale to nejspíš u všech aut. Zkus si přitlačit na přední plech blatníku na Octavii II a nebudeš se stačit divit o kolik se ti prohne. Průhyb plechu karosérie na Jazzu je přibližně stejný jako u Favorita nebo tatťkové Fábie, úměrně velikosti plochy, tak fakt nevím o co ti jde. Jediné co je Hondám všeobecně vytýkáno je trochu nižší tloušťka laku, ale vzhledem k tomu že dneska šetří všechny automobilky tak se to srovná. Důležité je provést před zimou a po zimě důkladnou ochranu laku karosérie nějakým kvalitním voskem, já používám NanoWax. Nic ti nebráni si zajít do autosaónu Hondy a "měkkost" plechu si vyzkoušet!!

13.12.2009 | 11:58:27 | mb Reagovat

mb

Majitelé Hondy City totiž kritizovali příliš měkkou karoserii,tak jsem chtěl vědět,jestli má Jazz podobný problém.marne

12.12.2009 | 22:02:46 |  Reagovat

to marne

Nevím co myslíte tím "paírová" karosérie? Je to už 11 měsíců co jej mám, najeto 13800km a průměrna spotřeba je 5,6l/100km dle tankováni s 20% podílem města. Plechy karosérie se mi jeví stejně bytelné jako třeba u aut evropských značek.

12.12.2009 | 17:28:58 | mb Reagovat

Chtěl bych se zeptat,jestli je u Jazzu taky tak "papírová"karoserie, jak u Hondy City,dík.

11.12.2009 | 18:33:11 | marne Reagovat

Ticha

Aj mne sa stalo, ze som startovala nastarovany motor, lebo Honda Jazz ide super ticho a myslela som...

10.08.2009 | 20:17:14 | mirďa Reagovat

jazz 1.2

vlastnim tuto hondu akurat ze s motorom 1.2 priblizne mesiac..najazdenych mam necelych tisic km takze na recenziu je este skoro..najpozitivnejsie zatial hodnotim uspornost motora a dobre spracovanie interieru..indikator ekonomickeho radenia si pyta 5 rychlostny stupen uz pri rychlosti cca 45 km/h co ale vacsinou ignorujem..avsak ak chcete jazdit usporne kludne mozte drzat 5ku dlhodobo aj pri 50tke..spotreba pri jazdach 75% mesto drzi na 5,0 co je vyborne..ak chcete od motora viacje nutne podradovat..podla papierov taha trojka do 134 km/h takze priestor tam je..motor je naozaj pri otackach do 3000 extremne tichy..co sa tyka ostatnych vlastnosti..nie je to ziaden sportak ale toto auto si asi nikto za takym ucelom nekupuje..je dobre ze uz sa nedodava verzia bez klimy pretoze kvoli velkym oknam sa auto velmi rychlo vo vnutri zohreje..nevyhodou je trochu obmedzeny vyhlad sikmo dopredu kvoli stlpikom..inak autu zatial nie je co vytknut..vnutorny priestor je vzhaldom k rozmerom auta az neuveritelny..jazz je podla mojho nazoru velmi podcenovanym modelom....neskor pridam dalsie postrehy

18.05.2009 | 12:10:15 | peter Reagovat

Motory Honda

Motory Honda patřili a patří k tomu nejlepšímu co na trhu je. Hondaři, benzáňáci ví o čem mluvím. Např. B16A, 1,6 4-válec, bez turba..160-175 koní. Sronávat to s HTP, je jako srovnávat žebřiňák a Ferari. Každý Hondař vám potvrdí že neskončil u hondy jen kvůli spolehlivosti, ale hlavně z lásky k motorům. A ty Honda umí.

17.05.2009 | 10:24:19 | Pavel Reagovat

nestihal som to dopísať

Ďalej, povnávaš tu starú 1.9 TDI s prehistorickou technológiu čerpadlo - tryska s novým, moderným benziňákom. Aj ja som bol zástancom názoru, že diesle sú shit, ale tie nové s common-railom nie sú vôbec zlé a začal ich používať už aj koncern VW. Aj mňa priznám, sa prekvapil motor 1.6 VTi svojou tichosťou pri 160 km/h, ale v poslednej dobe to nie je až nezvyčajný jav. V minulosti ak niekto chcel tiché auto, musel si kúpiť Mercedes alebo Lexus, dnes sa takýto "luxus" prediera aj do nižšej triedy.

15.05.2009 | 21:56:40 | Angel_M Reagovat

15. května 2009 | 11:54 | mb

Myslím, že aj v manuáloch to býva napísané ale to je jedno. Jednoducho je príjemné mať nejaký ťah aj v nižších otáčkach. Napriek tomu, že Honda tvrdí, že sa chcú prepĺňovaniu v budúcnosti vyhýbať (Aj keď to je trochu zastaralý názor, keď sa zoberie do úvahy aké vlastnosti dosiahli BMW s dvojitýmiturbo motormi, ale nie len BMW) motory V-tec sa správajú ako oldschool turbo motory.

15.05.2009 | 18:41:31 | Angel_M Reagovat

15. května 2009 | 11:14 | Angel_M

Kde je napsáno že se ve městě musím jezdit do 3000ot.? Pokud potřebuješ akcelerovat tak na max rychlost na 1 je 60km/h na 2 je 90km/h a na 3 je 130km/h, na delší úseky tam dám 4 a jedu 50km/h při okamžité spotřebě 3l/100km po rovince. HONDA dělá motory které se nejlépe cíti ve vyšších otáčkách a tomu se je potřeba přizpůsobit. V práci jezdím Octavkou 1,9TDI a musím ti říct že po ujetí 25km jízdy v Ostravě už mám toho zvuku motoru plné kecky a zapnutí rádia taky moc nepomůže. Když jedu jazzíkem tak je v něm krásné ticho a o motoru v kolonách ani nevím že ho tam mám, kolikrát se musím při stání na křižovatce podívat na otáčkoměr jestli se vůbec točí. A rozdíl ve spotřebě je minimální, hodně záleži na stylu jízdy.

15.05.2009 | 11:54:38 | mb Reagovat

15. května 2009 | 07:05 | mb

Práve to správanie v nízkych otáčkach mi na tomto motore vadí. Honda Jazz je auto do mesta. V meste sa jazdí pod 3000 a tu tento motor postráda akékoľvek umpf. S krutiacim momentom to tiež nie je slávne. Vyskúšal som množstvo motorov, v súčasnosti sa mi najviac pozdávajú motory VTi vyvinuté BMW-PSA. Len čakám kým neurobia aj dvojliter ale zatiaľ to tak nevyzerá kvôli blbým EURO 5 normám. Ale 1.6 Vti ma tiež prekvapila.

15.05.2009 | 11:14:59 | Angel_M Reagovat

To anonym

S tím VTEC jsem to napsal špatně, ale chtěl jsem zdůraznit, kdy dochází ke změně. Ti kdo mají zájem jak funguje i-VTEC tak přikládán odkaz na video http://8g.hondaclub.cz/index.php?q=gallery&g2_itemId=2130 S tím pérováním máš asi pravdu v tom že jsem si na to zvykl.

15.05.2009 | 09:44:12 |  Reagovat

Je hezké, že to má indikátor řazení pro ekonomickou jízdu. Ale nechápu proč, když rozdíl mezi ekonomickou a neekonomickou jízdou zde dělá cca 2 litry na 100km. Neměla by ho mít spíš fabia HTP? Ale tam by asi ukazoval neekonomickou jízdu okamžitě po překonání volnoběžných otáček :-))

15.05.2009 | 08:59:36 | MIKI Reagovat

Trochu detailů

VTEC se nezapíná od 4000 otáček. To je možná jen tvůj pocit - ale funguje stále. Jinak by nemělo žádný význam. V závislostio na otáčkách motoru ovládá ventily. To znamená v nízkých i ve vysokých - plynule. Tlumiče pérování jsou na to, aby zbrzdily rozkmit kola, nikoli aby udávaly tuhost pérování. Ta je dána jen konstrukcí pružin. Pokud by ti tlumič "změknul" jak píšeš, tak bys ho patrně musel vyhodit a vyměnit. Jednalo by se o závadu. Ale spíš poněkud změklo pérování, nebo jsi si na něho zvykl a už ti subjektivně nepřijde tak tvrdé. A motor obsahu 1339 není 1,3 ale 1,4 - aspoň podle legislativy. I kdyby byl 1301, tak už je to 1,4 bohužel.

15.05.2009 | 08:54:28 |  Reagovat

to Angel_M

Motor v jazzikovi 1339ccm je úžasný, dle výrobce dokáže 100 udělat za 11,4s což je velice slušný výkon, v nizkých otáčkách do 3500 je motor velice úsporný a od 4000 ot/min se po zapnutí VTECu se zněj stává "dravec" a táhne až do omezovače 6600ot/min, kroticí moment v rozsahu otáček od 2500 do 6000 neklesne pod 90% maximálních 127Nm, který je k dispozici při 4800ot/min. Není problém při nájezdech na dálnici za sebou nechat OCTAVKU jak 1,6MPI/75kW tak 1,9TDI/77kW.

15.05.2009 | 07:05:15 | mb Reagovat

VW očividne serie na vývoj základných motorov v nižšej triede. Ako príklad uvediem toto. V roku 1976 mal Golf mk.1 GTI motor 1.6 BEZ TURBA a produkoval 110 koní. Dnes, teda v roku 2009 sa dá kúpiť Golf mk.6 s motorom 1.6 a ten nevydá viac ako úbohých 102 koní. 33 rokov PROGRESU........dozadu. Samozrejme, keď sa premiestnite do vyššej kategórie ako napr. V8 4.2, tam VW úplne exceluje.

14.05.2009 | 23:32:21 | Angel_M Reagovat

Ja som tiež skúšal. Ten motor až taká sláva nie je, ale HTP strčí do zadku jedna radosť.

14.05.2009 | 23:27:01 | Angel_M Reagovat

Gratuluji !

Skvělý vůz,bohužel trochu nedoceněný.

14.05.2009 | 21:41:36 | Rosťa Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Honda Jazz