Rok výroby:2005Typ motoru:1.2iStav km při koupi:12 000 kmStav km nyní:13 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:7,7 l/100 kmVloženo:19. 5. 2006
Uvolněná kulisa řadící páky, ruční brzda funkční až v krajní horní poloze. Jinak zatím OK.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na tomto "autíčku" Vás jako první zaujme velmi šikovně obestavěný vnitřní prostor - všichni (4) cestující mají dostatek místa i dojem přehldného a vzdušného interiéru.
Sedačky jsou velmi dobré, sedák dostatečně dlouhý (měřím186 cm) a seřiditelný - bez problémů si najdete Vám vyhovující polohu. Ovladače jsou dobře dosažitelné a v pohodě funkční, palubní deska působí estetickým a kvalitním dojmem, nic nevrže. Zvykat se musí na tenčí obruč volantu, malinko menší průměr jinak hezké koncovky řadící páky, špatně dořešenou opěrkou pro levou nohu řidiče a na můj vkus malá vnější zpětná zrcátky. Jiank auto padne rychle a dobře "do ruky".
Motor je samozřejmě limitovaný svým výkonem a nelze očekávat extra dynamiku - zvláště po zařazení na 4. se v podstatě neprojevuje žádný zátah (spíš motor malinko jakoby uvadne), ale jezdím denně domů táhlý stoupák a při obsazení vozu 1-2 osobami bez nákladu vyjíždíme v pohodě bez nutnosti častěji podřazovat. PP aktuálně uvádí průměrnou spotřebu kolem 7,7 l, ale jezdím zatím jen po městě - zdá se, že spotřeba bude solidní (jiank PP funkcemi neoplývá).
Zvláštností pro mne bylo, že všechny dveře a dvířka se otvírají dálkovým centrálem společně s dveřmi - kufr i víčko nádrže. To je sice zjednodušující, ale ovládání víčka a kufru bych uvítal raději páčkami z místa řidiče (hl. bezpečnost) - kufru chybí možnost otevřít klíčem úplně. Auto disponuje jen náhradním kolem pro dojetí.
Výhled z vozu je kromě tlustých A-sloupků velmi dobrý, ovladatelnost a rejd taky, couvání nečiní problémy, sluneční clony nebrání ve výhledu.
Přenos hluku do kabiny je v pohodě, tlumiče velmi solidní, vibrace do volantu nebo řadící páky žádné. Při rychlosti nad 100km/hod je to trochu horší, ale pořád velmi dobré.
Jízdní vlastnosti jsou odpovídající podvozku a stavbě karoserie - zvykám si trochu hůře než na Almeru, kterou přečtete rychleji. Projevuje se mírná přetáčivost a "neposednost" při krizovější situaci, ale připisuji vinu i podle mne slabým originálním pneumatikám Yokohama.
Aboslutorium si zaslouží variabilita kufru a sklápění opěradel a sedadel - lepší to už v dané třídě být asi nemůže. Méně se mi líbí velmi sporé přihrádky ve dveřích řidiče a spolujezdce a další odkládací plochy řešené "poličkou" pod paludbní deskou - z bezpečnostních důvodů tam asi moc věcí nedáte. Objem uzavíratelné přihrádky před řidičem je taky menší.
Závěrem - hledali jsme spíš malé auto, které odveze nárazově i větší množství věcí nebo kočárek či horská kola, s dobrou spotřebou, hlavně pro městský provoz, bezpečné a pohodlné. Našli jsme. Hondu Jazz.
Po ujetí 100.000 km je vše OK. Prozatím jsme měnili jen to opotřebené - přední kotouče, zadní tlumiče, horní uložení předních tlumičů a samozřejmě brzdové destičky. Snažím se dodržovat roční garančky. Otravné hučení, které se projevovalo na podzim bylo nakonec asi způsobeno "jen" hlučnějšími pneumatikami Kleber. Preventivně vyměněn náboj zadního kola (4.700,-), který byl stran geometrie na hranici tolerance a nedá se seřídit. Jinak - stará dobrá kvalita! Do roka budou muset jít na výměnu přední tlumiče a zadní kotouče + počítám i některé díly výfuku. Provoz přinesl dalších pár škrábanců a promáčklé dveře - holt, německá ocel a laky jsou trochu odolnější:( Asi budeme "džezíka" letos měnit za něco většího a možná ukápne i slza:) Hondě zdar! H.
Takže doplňuji info o Jazzu po ujetí 45.000 km - pořád by jsme neměnili - narodilo se nám dítko a tak maximálně využíváme variabilitu prostoru - na delší cesty vozíme celý kočárek, autosedačku, lehačku, velkou tašku pro malou a spoustu dalších věcí - a vše se vejde
Mam Jazzika cca 1/2 roku, casem sem hodim recenzi. Vymena zimnich Michelin 175/65R14(temer nove, cca 2000km) za jete letni Bridgestone Potenza 185/55R15 (podoba nazvu s nejlepsimi pneumatikami v teto tride, Bridgestone Turanza, asi nebude nahodna...) se projevilo snizenim nedotacivosti o nekolik trid a serpentiny jsou nebeskym pozitkem. A Honda se do nich vrha, chce vic a rychleji. Komfortneji naladeny podvozek sice umozni vetsi naklon karoserie, ale jede presne tam, kam treba. Naklon mi necini problem, uz ho ani neregistruji.
Spotreba kterou uvadite je velmi nezvykle vysoka, jsem majitelem Jazze uz rok najel jsem 14000km a spotreba 6,1.Prevazne jezdi manzelka ato v zimnim obdobi a v meste.
To by me zajimalo, co s tim autem delate, ze mate spotrebu 7.7 i kdyz ve meste. I kdyz se snazim, tak vice jak 6.5 z Jazze nevyrazim. To bych snad musel pri kazdem rozjezdu dupnout na plyn az na podlahu a pak hned brzdit jak zbesilej. Ja mam prumernou spotrebu asi tak 5.2, ale na delsi trate vetsinou pod 4.5. Rekord mam 3.9.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Jazz
Jak po 100.000 km?
Po ujetí 100.000 km je vše OK. Prozatím jsme měnili jen to opotřebené - přední kotouče, zadní tlumiče, horní uložení předních tlumičů a samozřejmě brzdové destičky. Snažím se dodržovat roční garančky. Otravné hučení, které se projevovalo na podzim bylo nakonec asi způsobeno "jen" hlučnějšími pneumatikami Kleber. Preventivně vyměněn náboj zadního kola (4.700,-), který byl stran geometrie na hranici tolerance a nedá se seřídit.
Jinak - stará dobrá kvalita! Do roka budou muset jít na výměnu přední tlumiče a zadní kotouče + počítám i některé díly výfuku.
Provoz přinesl dalších pár škrábanců a promáčklé dveře - holt, německá ocel a laky jsou trochu odolnější:( Asi budeme "džezíka" letos měnit za něco většího a možná ukápne i slza:) Hondě zdar! H.
14.05.2011 | 20:54:58 | Hans Reagovat
po 45.000
Takže doplňuji info o Jazzu po ujetí 45.000 km - pořád by jsme neměnili - narodilo se nám dítko a tak maximálně využíváme variabilitu prostoru - na delší cesty vozíme celý kočárek, autosedačku, lehačku, velkou tašku pro malou a spoustu dalších věcí - a vše se vejde
30.05.2008 | 17:06:31 | Hans Reagovat
pneumatiky
Mam Jazzika cca 1/2 roku, casem sem hodim recenzi. Vymena zimnich Michelin 175/65R14(temer nove, cca 2000km) za jete letni Bridgestone Potenza 185/55R15 (podoba nazvu s nejlepsimi pneumatikami v teto tride, Bridgestone Turanza, asi nebude nahodna...) se projevilo snizenim nedotacivosti o nekolik trid a serpentiny jsou nebeskym pozitkem. A Honda se do nich vrha, chce vic a rychleji. Komfortneji naladeny podvozek sice umozni vetsi naklon karoserie, ale jede presne tam, kam treba. Naklon mi necini problem, uz ho ani neregistruji.
06.06.2007 | 07:59:50 | Brumla Reagovat
Honda Jazz cool
Spotreba kterou uvadite je velmi nezvykle vysoka, jsem majitelem Jazze uz rok najel jsem 14000km a spotreba 6,1.Prevazne jezdi manzelka ato v zimnim obdobi a v meste.
02.04.2007 | 19:28:08 | obdong Reagovat
Spotreba
To by me zajimalo, co s tim autem delate, ze mate spotrebu 7.7 i kdyz ve meste. I kdyz se snazim, tak vice jak 6.5 z Jazze nevyrazim. To bych snad musel pri kazdem rozjezdu dupnout na plyn az na podlahu a pak hned brzdit jak zbesilej. Ja mam prumernou spotrebu asi tak 5.2, ale na delsi trate vetsinou pod 4.5. Rekord mam 3.9.
30.06.2006 | 05:58:46 | Radecek Reagovat