Recenze Honda Jazz 1,4 cool
“Skvelé auto pre 4-člennú rodinu.”

Autor recenze: brunc (34 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,4 i-DSI Stav km při koupi:105 000 km Stav km nyní:115 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km Vloženo: 2. 8. 2008

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 105 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Honda zatiaľ nemala žiadnu poruchu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to už síce 6 ročné auto ale nemôžem povedať krivého slova na toto malé-veľké auto. Som vysoký 193 cm a bez problémov si sadnem za sedadlo vodiča,ktoré je nastavené pre mňa.To bolo jedno z veľmi dôležitých kritérií,lebo všetci v rodine sme dlháni.Aj nad hlavou, aj na nohy je dostatok miesta.

Ani sa tomu nechce veriť keď som to malé auto videl prvykrát. Batožinový priestor s 380 litrami prekonáva autá o triedu väčšie.Veľmi dôležité kritérium pri výbere môjho auta bola samozrejme spotreba. Najprv som hľadal úsporný diesel a keďže som zistil že kombinované spotreby a spotreby mimo mesta boli skoro všade podobné,uvedomil som si že načo vlastne moje auto budem používať. 70 percent jazda v meste do 10 km. 30 percent občasné cesty k rodičom cca 200 km. Začal som si viac všímať spotreby v meste a zistil som,že diesle až také úsporné v meste nie sú.

Tie dobré maju v meste spotrebu 7-8 litrov. Tak som začal pozerať benzínové motory a hlavne mestskú spotrebu a našiel som Hondu Jazz. Nikdy som o nej dovtedy nepočul ani som ju nevidel ale na nete aj na tejto stránke som prečítal veľa informácií o motore i-DSI a lepšie sa mi javila 1,4-ka.Zopár kw navyše sa zíde najmä v kopci.Auto som kúpil v jeseni a keďže bývam pod horami začal som jazdiť v zimných podmienkách a nedarilo sa mi dosahovať predpísané spotreby. Vychádzali zhruba o 0,5 litra výššie. Neskôr som zistil,že je to úplne normálne,že v zime sú spotreby aj o 1 liter a viac vyššie ako v píše výrobca. Po odjazdení letnej sezony som spokojný. Priemerná spotreba je 5,3-5,5 litra na sto km./70 percent mesto,30 percent mimo mesta/.

Veľa záleží od spôsobu jazdy.Jazdím plynule, bez prudkého zrýchľovania a nemam problém mimo mesta isť aj za 4,7 litra čo je porovnateľné s dieslom, pričom diesel je u nás za 43,50 SK a benzín za 41,50Sk. Tvrdé pruženie je typické pre Hondu, niekedy človek cíti viac nerovností ako je potrebné ale je to na prospech dobrých jazdných vlastností. Posilňovač riadenia je veľmi dobrý pri parkovaní do radu vozidiel, a taktiež pri otáčaní sa na širšej ceste otočím naraz. Nedostatkom môže byť cena náhradných dielov v značkových servisoch. Je to vynikajúce auto pre štvorčlennú rodinu, najmä vyniká v meste. Keď budem mať najakú poruchu tak recenziu doplním.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Jazz

Vložit komentář

honda jazz 1.2

ahoj pro všechny, mám auto krátce ale jsem spokojený, cca spotřeba 5.5l a to jezdim jen kolem komína, co mě překvapilo a zažil jsem už dvakrát byla výměna žárovky podběhem to je zážitek :-((((, jediné co bych vytkl je odraz kapličky přístrojů ve skle, na to si nemohu zvyknout, neporadil by jste někdo co stím, díky , petr

17.09.2011 | 21:50:37 | petr  | 194.212.40.* Reagovat

pružnost

Potvrzuji,motor 1,6 Focus 1000 otáček jede bez dunění a cukání nebo nervozity.Samozřejmě benzín.Při akceleraci nemá žádnou díru .Tento motor vyvíjela pro Focus tuším Yamaha.Super.Pro Focus 1 ideální motorizace.S motorem v Octávii zkušenosti nemám ale dle komemtáře majitele bude na tom podstatně hůře.V Hondě Civic 1,8 jsem jel předváděčku a tuším že na pětku se dalo jet taky 50 km-h.

19.09.2010 | 11:39:39 | Karle Reagovat

Nemůžete srovnávat motor Hondy s motorem 1,6 v Oktávii.Motor Hondy v Civiku jede bez protestování 50 km-h i na šestý rychlostní stupeň.Pro rýpaly-samozřejmě tak se nejezdí ale není to problém jen to je vyzkoušené.To samé to bude u motoru Jazzu.Vývoj nezastavíš.Motor 1,6 ve Focusu 1jede bez náznaků jakékoliv nervozity při otáčkách lehce přes 1000 ot na jakýkoliv stupeň.Jezdit po městě na 4.stupeň je naprosto bez problémů a nevím proč jezdit na trojku.Tyto motory to bez problémů poberou.Nebudeme se samozřejmě bavit o akceleraci pri těchto kombinacích.Když to Octávie nezvládá máš smůlu.Dodatek-a to Focus 1 má obecně dlouhé zpřevodování.Motory Hondy jsou prostě dál.

19.09.2010 | 11:16:38 |  Reagovat

jazz

Mám jazz len tri mesiace,najnižšiu spotrebu som spravil 4.0 l na trase SL-PO kľudnou jazdou,ked som motor viac vytočil,tú istú trasu som mal spotrebu 4.6 l.Ciže čo sa týka spotreby je to super,aj jazdné vlastnosti su dobré.Mám motor 1.4,dobre ťahá aj vo vyšších otáčkach,aj v nižších má plynulý ťah.Mne to auto maximálne vyhovuje aj vdaka variabilným sedačkám a dostatočnému priestoru v kabíne.

19.09.2010 | 10:43:07 | majo7272 Reagovat

Jizda na petku

Vis, Jerry, prozradim ti jedno tajemstvi. Octavka je neco uplne jineho nez Jazz. Motor Jazzu ma jednu vychytavku, ktera se uplatnuje predevsim v nizkych otackach. A to jsou dve svicky na valec. A to svicky, ktere nezapaluji ve stejnem okamziku, ale tak, aby se eliminovalo prave to klepani motoru a chod byl co nejplynulejsi. Ridicak mam 17 let a Jazze jen 2 roky, takze mi ver, ze uz jsem jezdil s ruznejma autama a to, co jde s Jazzem proste s jinym autem nejde, takze kdyz pojedu Octavkou, tak samozrejme 50 km/h na petku nepojedu. S Jazzem 50 na petku budu jezdit dal a o motor se nebojim, i kdyz mi stejny nazor, jaky prezentujes ty, rika spousta lidi. Jediny zpusob, jak to nekomu vysvetlit je, ze ho do Jazze posadim a necham je to zkusit. Pokud se zbavej predsudku a ridej se jen svym citem, tak jim razem jizda na petku 50 neprijde jako nic spatneho.

17.08.2008 | 05:24:38 | radecek Reagovat

Radečku: teda jezdit 50 na pětku to buď rád že ten motor nená nohy jinak by tě nakopal víš kam...to je šetření na nesprávném místě. To podtáčení motoru se ti jednou vymstí. Já jezdím s Octavií 1,6 obce na čtverku,ale jen roviny. Jinak spíš na trojku pokud je nějaké stoupání. Na pětku to by mě v životě nenapadlo.

16.08.2008 | 22:31:33 | Jerry Reagovat

RE:

Souhlas, škoda, že ho to auto nenakopne. Také jezdím 50km/hod. R19 1,4 55kW a po rovině ale JEN když jedu sám na 4.stupeň. Jinak 3.

30.12.2011 | 17:53:03 | Karel VII  | 82.100.3.* Reagovat

Re: Pruznost motora

Mam 1.2 a s tou pruznosti je to trosku slozitejsi. Pokusim se to rozvest.
Motor zacina drncet pokud otacky klesnou tak pod 1200 otacek za minutu. Otacky kolem 1500 jsou v pohode provozovatelne, motor neprotestuje, spotreba spickova. Pokud ale v techto otackach dupnete na plyn, nestane se skoro nic. Motor neprotestuje, ale taky moc nezrychluje. Otacky mezi 2-3 tisici uz jsou o poznani lepsi, ale auto se rozhodne jako raketa nechova. Raketka se z toho stava az kolem 4 tisic.
Proste pokud jedu po meste 50km/h na petku (a to jezdim bezne, pokud to neni nejak moc do kopce), tak pokud chci na konci zrychlit, tak prislapnu plyn a auto se pomalu rozjede. Takhle to praktikuju tak v 80% pripadu. Pokud chci zrychlit svizne, podradim na trojku a auto se chova celkem svizne, ale preci jen, jelikoz je maximum trojky nekde u 135 km/h, tak zpocatku ma clovek pocit, ze to moc nezrychluje a teprve tak v 70 to vyrazi kupredu. Toto praktikuju tak v 19% pripadu. No a pak nastava situace, kdy treba na konci obce potrebuju predjet nekoho na co nejkratsim useku a presto, ze on zrychluje taky. V tom pripade davam dvojku. Auto vyrazi dopredu, jen se clovek nesmi v 80 leknout reakce omezovace otacek. V 80 tam dam trojku a auto pokracuje celkem v razantnim zrychlovani.
Kdyz to shrnu, raketu necekej a to ani s motorem 1.4. Jazz neni stavenej na zavodeni, ale na beznou jizdu. Tim nechci rici, ze si nemuze clovek zazavodit. Ale jen za cenu vytoceni motoru. Nejzabavnejsi to je na dalnici, pokud nejaky nakladak cloveka zbrzdi tak na 110 a pred sebou ma ten clovek nejaky TDIcko, co ho s velkou slavou pred chvili predjelo. Nakladak se vrati do praveho, clovek tam vrazi trojku a jazzik vyrazi dopredu jak splasenej. Pak bejva sranda sledovat ten husty cerny dym, jak se chudak s dieslem snazi rychle rozjet. Ale od takovych 160 se uz jazziku nechce a 180 je konecna.

16.08.2008 | 22:02:05 | radecek Reagovat

Pružnosť motora

Môžete mi prosím napísať, ako je to s pružnosťou motora 1.4 (prípadne aj 1.2) v nižších otáčkach? (t.j. 2000-3000). Uvažujem nad kúpou Jazzu a bojím sa, že jeho japonský motor bude rovnako vyslovene vysokootáčkový ako v Suzuki Swift (tam pod 1800 otáčok doslova drnčí). Ďakujem za postrehy!

15.08.2008 | 08:22:14 | ps1818 Reagovat

Skôr ako som pred 3 rokmi kúpil fiestu 1.4 TDCi som celkom vážne uvažoval aj o Honde Jazz. Nakoniec rozhodla priaznivejšia cena versus výbava v prospech Fiesty. S tou spotrebou u Hondy je to tak ako uvadzaš, ale neporovnavaj to s dieslom. Ak som ja jazdil plynule a prudko neakceleroval tak som sa dostal na 3,5 l. Priemernú spotrebu mám 4,7 l a to jazdím 70% mesto a zvyšok sú okresky bez dialnic.

06.08.2008 | 20:02:40 |  Reagovat

Jazz ma naozaj vybornu spotrebu, my ju vlastnime 3 roky a priemerna spotreba je za ten cas 4.9 litra ale vacsinou jazdime mimo mesta. A ta spolahlivost je az k neuvereniu

04.08.2008 | 15:46:07 | tom Reagovat

Milmon

Pane udělal jste moc dobře a přeji Vám hodně štěstí s tímto vozem. Tato honda je hodně povedené autíčko. Hondař: Milmon.

03.08.2008 | 15:08:56 | Milmon Reagovat