Rok výroby:2009Typ motoru:1,5 CRDiStav km při koupi:45 kmStav km nyní:10 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:5,0 l/100 kmVloženo:23. 4. 2009
Na úvod se sluší podotknout, že jsem do současné doby již vystřídal poměrně dost vozů, od staré Felicie, přes Mitsubishi Pajero, Jeep Grand Cherokee, VW Passat, až po poslední Octavii 4x4. Vzhledem ke své předchozí i současné pracovní pozici jsem měl možnost řídit jak auta za více jak 2 miliony Kč, tak ojetiny za 80 tisíc. Ročně najezdím cca 80-90 tis.km a tak i přes můj "mladý věk" již přeci jenom jakési zkušenosti mám.
Hyundai Accent jsem pořídil místo Octavie jako víceméně "pracovní vozidlo" pro jízdy po ČR. Koupil jsem nové auto - limitovaná serie POLAR ve výbavě ELEGANCE, barva stříbrná metalíza.
Vzhledově je Accent v tomto provedení překvapivě pohledný a ani vedle "uznávanějších" značek nižší střední třídy nevypadá jako "chudý příbuzný".
Z hlediska komfortu jízdy mohu říct, že za dané peníze nemám žádné zásadní připomínky. Asi největší slabinou je slabší podvozek, který spolu s výkoným motorem a lehkou karoserií zejména při akceleraci na hrbolaté cestě působí nervózně, ale není to nic tragického. Lze si na to zvyknout a přizpůsobit tomu styl jízdy.
Sedačky jsou vyhřívané a poměrně pohodlné. Posez je více vzpřímený, což mě osobně vyhovuje a ani po 400 km jízdy v jednom zátahu jsem si nepřipadal jako "vyklepaná cigareta".
Drobnou výhradu mám ke středovému panelu ve stříbrném provedení, který se za určitých světelných podmínek odráží v čelním skle. Naštěstí to není v přímém zorném úhlu řidiče.
Prostor v autě je dostačující, vezl jsem 3 dospělé muže a nebyl problém s místem.
Zavazadlový prostor je pro běžné potřeby dostačující, jen jsem si musel zvyknout na to, že víko "se nezvedá samo".
Výbava a poměr ceny je asi to nejlepší. Výbava obsahuje mimo jiné aut.klimatizaci, vše v elektrice, rádio s CD/MP3, 8xAirbag, stříbrná metalíza, vyhřívané přední sedačky, litá kola 14´, alarm, loketní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant, palubní počítač, atd..... zkrátka plná výbava. Cena 289.000,- Kč !!! - to je myslím bez komentáře.
Brzdy jsou pro běžného řidiče bez problémů, ani při razantnějším brzdění i díky dobrému ABS nevadnou.
Motor je po výbavě další lahůdkou. Turbodiesel 1,5 CRDi dává tomuto autu velmi dobrou dynamiku při nízké spotřebě. Krásně táhne, jen pro rychlé předjetí je potřeba počítat s trochu výše položeným kroutícím momentem, takže to chce pro "vystřelení" motor trochu více vytočit, zvládá to však naprosto perfektně. Ještě jsem neměl problém s tím, že bych se při předjíždění "dostal do úzkých".
Zatím jsem neměl s tímto autem sebemenší problém. Záruka je na 3 roky bez omezení km, což je další pozitivum tohoto jinak nenápadného vozu a při mém ročním projezdu je to velmi pádný argument.
Přednosti: - vynikající poměr ceny, užitné hodnoty a výbavy - velmi dobrý motor - tříletá záruka bez omezení km - nekrade se, tedy alespoň zatím :-) - přijatelné ceny servisních prací a ND
Nevýhody: - slabší podvozek - použité tvrdé plasty na palubní desce (jen otázka vkusu)
S koupí jsem velmi spokojen. Auto splňuje přesně to, co jsem od něj očekával - vynikající výbava, velmi slušný komfort cestování, výborný motor, provozně nenáročné, zatím naprosto spolehlivé a v dlouhé záruce. V této cenové kategorii jsem tímto vozem velmi mile překvapen.
Projeďte všechny auta a už si budeme rozumět. Váhu a rozměry a jízdní schopnosti fabie jsem porovnával s Ochcávkou a protože obě auta vlastním, tak vím o čem mluvím. OII 1,9 a Fa I 1,4 TDI. Accent má skvělý motor( 4 válec 1.5 Crdi), který si každý zamiluje, ale zbytek auta se mi nelibí. Kvalitou podvozku je fabka opravdu jinde, to se s vámi hádat nebudu. Je sice tvrdší, ale o to je na silnici v krizových momentech přeci jen bezpečnější a jistější…
takze si to rozoberme ..... celkova hmotnost fabie je 1575 kg , celkova hmotnost accenta je 1580 kg. Rozdiel je teda 5 kg. Dalej razvor fabie je 2462 mm a razvor accenta je 2500 mm cize rozdiel 4 cm. rozchod kolies v predu fabie je 1436 mm a accent ma 1470 mm zase rozdiel skoro 4 cm podobne je to aj zo zadnou napravou. Proste v takej " srnkovej " situacii si myslim ze skor pojde na strechu fabia ako accent.Tot moj nazor. ahoj
Mám pocit, že jste ani jedno auto nikdy neřídil, fabie je lehčí, menší a „mrštnější“, takže by tento manévr zvládla určitě lépe než ochcávka .:). EBD, nevím neměl jsem, nedokáži posoudit, ale určitě plus pro korejce.. Víte co by pro mě bylo ideální auto, nová fabie s motorem z hnujdaje 1,5 crdi, to by byla paráda...
v prvom rade porovnavaj accent s fabiou a nie s octaviou. Ochcavka je o triedu vyssie auto. Takze sa pozrime na to ako by dopadla so srnkou fabia a ako accent. osobne si myslim ze accent by v tom krizovom momente bol na tom lepsie uz len preto ze ak si pozries rozmery oboch aut tak zistis ze accent je o 4 cm nizsii a o 4 cm ma vacsi rozchod kolies. Dokonca aj razvor je lepsi . Proste si myslim ze to bude lepsie sediet ako fabia (aj ked je pravda ze podvozok novej fabie nepoznam) no a v tom krizovom manevre budes mat urcite s accentom vyhodu. Navyse accent ma od zakladnej vybavy EBD (elektronicky rozdelovac brzdnej sily) takze mozno aj to trosku pomoze. Proste fabia sa mi zda a aj je vyssia a uzsia ako accent. A este ma aj napravy uzsie a blizsie pri sebe.
Moc ti nerozumím:), ale co bys dělal s tím svým Accentem, kdyby ti v 70- 80 km/h do cesty večer vběhla srnka a zastavila se. Kdybys brzdil, tak máš rozmlácené autíčko a pokud bys to strh, tak s tím svým podvozkem jdeš na střechu a točíš se. Moje předražená oktávka II se zakousla předními koly do silnice a s pískáním gum jsem se srnce vyhnul. Jezdím opravdu s hodně auty, ale snad kromě golfu bych podobnou situaci už nechtěl zažít a rozhodně ne v accentíku. V 99,99% času kvalitní podvozek nehraje roly, ale když přijde na tu jednu setinu procenta tak poznáš o čem to je a ani nemusíš být bull jak píšeš.
Hyundai znacka ako aj Chevrolet sú pevné znacky co sa týka spolahlivosti aut Mali sme Atos-a stále sa mi páci aj ako isiel etc aj getza bez problémov ticho etc Nechápem niektorých čo pisu že slabsí podvozok co to je??? Predsa autom nechodím jak Bulo ale chodím tak na co je uspůsobené!!!! Len Bulovia vytáčajú autá a výsledkom je ako naposledy 6 mrtvych lebo 33 rocný Bulo riadil Kia Rio a napálil to ten BULO do nevinných ludí!! Takže prajem všekým Bulom nech sa co najskor pozabíjajú ale bez ohrozenia ostaných normálych ludí!!!
Ahoj, byla to limitovaná serie POLAR, část vrácené objednávky ze Švédska, kterou importér rozhodil po salonech v ČR. Já ji koupil u VistaCar Hodonín, měli tam 1 ks.
. ahoj, jelikoz mam zajem o toto auto tak by me zajimalo kde jsi ho koupil s automat. klimou a vyhriv. sadackou k tomu jeste s elektrony . za tuto cenu:) . bo me to prijde trosku jako sci-fi .)
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Accent
bakula
Projeďte všechny auta a už si budeme rozumět. Váhu a rozměry a jízdní schopnosti fabie jsem porovnával s Ochcávkou a protože obě auta vlastním, tak vím o čem mluvím. OII 1,9 a Fa I 1,4 TDI. Accent má skvělý motor( 4 válec 1.5 Crdi), který si každý zamiluje, ale zbytek auta se mi nelibí. Kvalitou podvozku je fabka opravdu jinde, to se s vámi hádat nebudu. Je sice tvrdší, ale o to je na silnici v krizových momentech přeci jen bezpečnější a jistější…
20.08.2009 | 11:34:40 | Tomos Reagovat
tomos
takze si to rozoberme ..... celkova hmotnost fabie je 1575 kg , celkova hmotnost accenta je 1580 kg. Rozdiel je teda 5 kg. Dalej razvor fabie je 2462 mm a razvor accenta je 2500 mm cize rozdiel 4 cm. rozchod kolies v predu fabie je 1436 mm a accent ma 1470 mm zase rozdiel skoro 4 cm podobne je to aj zo zadnou napravou. Proste v takej " srnkovej " situacii si myslim ze skor pojde na strechu fabia ako accent.Tot moj nazor. ahoj
20.08.2009 | 10:26:07 | bakula Reagovat
kříženec...
Mám pocit, že jste ani jedno auto nikdy neřídil, fabie je lehčí, menší a „mrštnější“, takže by tento manévr zvládla určitě lépe než ochcávka .:). EBD, nevím neměl jsem, nedokáži posoudit, ale určitě plus pro korejce.. Víte co by pro mě bylo ideální auto, nová fabie s motorem z hnujdaje 1,5 crdi, to by byla paráda...
20.08.2009 | 09:21:27 | Tomos Reagovat
tomos
v prvom rade porovnavaj accent s fabiou a nie s octaviou. Ochcavka je o triedu vyssie auto. Takze sa pozrime na to ako by dopadla so srnkou fabia a ako accent. osobne si myslim ze accent by v tom krizovom momente bol na tom lepsie uz len preto ze ak si pozries rozmery oboch aut tak zistis ze accent je o 4 cm nizsii a o 4 cm ma vacsi rozchod kolies. Dokonca aj razvor je lepsi . Proste si myslim ze to bude lepsie sediet ako fabia (aj ked je pravda ze podvozok novej fabie nepoznam) no a v tom krizovom manevre budes mat urcite s accentom vyhodu. Navyse accent ma od zakladnej vybavy EBD (elektronicky rozdelovac brzdnej sily) takze mozno aj to trosku pomoze. Proste fabia sa mi zda a aj je vyssia a uzsia ako accent. A este ma aj napravy uzsie a blizsie pri sebe.
18.08.2009 | 10:30:07 | bakula Reagovat
Podvozek??
Moc ti nerozumím:), ale co bys dělal s tím svým Accentem, kdyby ti v 70- 80 km/h do cesty večer vběhla srnka a zastavila se. Kdybys brzdil, tak máš rozmlácené autíčko a pokud bys to strh, tak s tím svým podvozkem jdeš na střechu a točíš se. Moje předražená oktávka II se zakousla předními koly do silnice a s pískáním gum jsem se srnce vyhnul. Jezdím opravdu s hodně auty, ale snad kromě golfu bych podobnou situaci už nechtěl zažít a rozhodně ne v accentíku. V 99,99% času kvalitní podvozek nehraje roly, ale když přijde na tu jednu setinu procenta tak poznáš o čem to je a ani nemusíš být bull jak píšeš.
17.08.2009 | 13:32:05 | Tomos Reagovat
Hyundai
Hyundai znacka ako aj Chevrolet sú pevné znacky co sa týka spolahlivosti aut Mali sme Atos-a stále sa mi páci aj ako isiel etc aj getza bez problémov ticho etc
Nechápem niektorých čo pisu že slabsí podvozok co to je???
Predsa autom nechodím jak Bulo ale chodím tak na co je uspůsobené!!!! Len Bulovia vytáčajú autá a výsledkom je ako naposledy 6 mrtvych lebo 33 rocný Bulo riadil Kia Rio
a napálil to ten BULO do nevinných ludí!!
Takže prajem všekým Bulom nech sa co najskor pozabíjajú ale bez ohrozenia ostaných normálych ludí!!!
07.06.2009 | 21:48:11 | Ivan Reagovat
RE: výbava
Ahoj, byla to limitovaná serie POLAR, část vrácené objednávky ze Švédska, kterou importér rozhodil po salonech v ČR. Já ji koupil u VistaCar Hodonín, měli tam 1 ks.
26.05.2009 | 13:50:20 | Martin Reagovat
vybava
. ahoj, jelikoz mam zajem o toto auto tak by me zajimalo kde jsi ho koupil s automat. klimou a vyhriv. sadackou k tomu jeste s elektrony . za tuto cenu:) . bo me to prijde trosku jako sci-fi .)
28.04.2009 | 16:22:31 | xaox Reagovat