Rok výroby:1998Typ motoru:1,3iStav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:175 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:15. 6. 2009
lanko stahování okénka u spolujezdce. stabilizátorová tyč přední nápravy. gumová manžeta čalounění, táhlo sklápění zadní sedačky. propálený výfukový svod.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsme pořídily jako nenáročné třídvéřové auto účelově aby sloužilo a pokud možno s malou spotřebou a minimálními náklady. Bílé, třídvéřové v minimální verzi (bez CZ, ruční stahování okének, bez airbagu), ale s posilovačem řízení.
Jizdní vlastnosti jsou překvapivě výborné, podvozek drží ve všech rychlostech. Motor se vstřikováním je svižný zhruba do 130, pak už jde nahoru pomalu - max 160kmh-1. Pětistupňová převodovka je určená pro nižší rychlosti - cestovní rychlost je zhruba 100-110, pak už se motor vytáčí a stoupá spotřeba. V interiéru při vyšších rychlostech stoupá lehce hluk od zadní nápravy. Interiér je jednoduchý, funkční a přehledný. Neznalý nemá problém se okamžitě zorientovat. Vše je lehce zaoblené ale ne za každou cenu kulaté a nepraktické kvůli designu. Na to, že to byla verze bez výbavy, jsou v ceně zabudované repro ve dveřích a v kufru. Přední sedačky s lehkým bočním vedením, extra komfort to není ale na dlouhé vzdálenosti není problém. Spolujezdcova sedačka při "otevření" pro nástup dozadu se sklopí a sjede dopředu, zpátky se musí znova nastavit sklon a posun. Sedačka řidiče se jen sklopí ale neposune automaticky. Kufr je prostorný, při sklopení zadních sedaček se vejdou dvě kola (bez předních kol) s taškami, do kufru se vejdou například 4 pneumatiky. Na zadních sedačkách s pásy se vejdou tři lidé (nikdo si nestěžoval, že by to tam bylo nějak nepříjemně malé)
Řazení je přijatelně krátké, jednička a zpátečka někdy s problémy (hůř nebo prošlápnout znova spojku).
Spolehlivost 100%, zatím nikde nezůstalo stát a veškeré opravy byly údržbové s výměnou spotřebních věcí na ještě pojízdném autě ("parohy", spojkový kotouč, brzdové destičky a přední kotouče). Při koupi jsem nechal vyměnit řemen s kladkou a přetěsnit ventilové víko.. Motor má už naběháno, je do vyšších otáček a bere si to víc oleje než průměr, ale pořád v mezích.
Jízda je příjemná a živá po městě a okrskách, na dálnici by to chtělo asi delší, těžší a silnější koráb.
Ideální auto pro individuální ježdění, ježdění ve dvou a občas převoz něčeho většího není problém. Navíc s malou spotřebou a v podstatě bezúdržbové. Jestli jsem neměl jen štěstí, tak Hyundai Accent je výborné auto s dostatečnou, ale neošizenou konstrukcí společnou pro stejnou třídu aut z Toyoty a Mitsubishi (motor připomíná toyotu corollu objemem, navlas stejným výkonem a záměnými díly a podvozek je prý z mitsubishi colt). Ideální pro ty, kdo si nechce honit triko v německém autě, ale jen jezdit a jezdit. Na větší rodinu to není, ale pro svobodné nebo mladé rodiny ideální skromný sluha, který umí i pěkně zrychlovat.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Accent
[img]http://diy.despair.com/output/poster53696144.jpg[/img]
16.06.2009 | 11:25:23 | Angel_M Reagovat