Rok výroby:1998Typ motoru:1298Stav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:180 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:10. 1. 2011
Průběžně výměna spojky na "až si řeklo že by brzo mělo".
Výměna brzdových destiček.
Výměna orezlého lanka od okénka.
Slabší plastové díly a čudlíky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsme vybírali jako nutnou zbytečnost pro dva lidi - nemusí být extra repre, hlavně bez problémů a ne moc ojeté. Po teoretické přípravě a výběru možností se v hledáčku objevil třídveřový zachovalý na úkor ostatních aut v cena/rok/typ/najeto laciný accentík. Vybrali jsme a nelituji ani vteřinu.
Výbava sice minimalistická (stahovací okénka, bez centrálu, airbagů, klimy ale zato s přijatelnými továrními quadro reproduktory), ale dostatečná, šuplátko na běžný CD/mp3 přehrávač tam je. Budíky stejně minimální ale k čemu víc potřeba. Interiér celkově lehce zakulacený (ale ne vykulacený jako třeba renaulty té doby) a i po letech bez nějaké úchylky designera. Sedačky tvrdší a tvarované s větším bočním vedením než nějaké a i vnější design auta spíš aspiruje na lehce sportovnější jízdu. Zkrátka pro ojeté auto ideální interiér, nic co by se mohlo pokazit.
Zvenku se na jedné straně líbí ten zakulacený čumák s kulatými světly ala asijský organický design ale rozporuplné jsou reakce na ten sedanový zadek na hatchbackovým víku. Komu se to opravdu nezdá, může si přitunit přítlačný křídlo (nejčastější úprava opravdu ten kufr je na to jak nachystanej)
řazení kratší a bez větších přenosů vybrací z převodovky, horší zaskočení dvojky, logicky jedničky a zpátečky ale problém to není ani pro jízdu ani řazení (znovunamáčknutí). Vzhledem k výkonu motoru (62kW na auto c nemá ani tunu) by mohla být pětka zpřevodovaná na větší rychlost nebo i šestka, rezerva výkonu je.
Je to asiat - lépe to jezdí ve vyšších otáčkách a jako by s tím počítá.
Ačkoliv je výkon dostaečný (62kW nemají ani některé kombíky), převodovka je spíš na okresky. Při rychlosti 130 kmh-1 není problém zrychlovat ani do kopce, ale rychlost je znát na spotřebě - cestovní 90-110 je tak o litr míň.
Podvozek je tvrdší, zadní náprava McPerson, žadný trakař a dá se jezdit do zatáček i rychleji. Skáče to víc jak třeba kombík, ale to by od toho nikdo ani nečekal.
I když je to třídveřák, je to ve skutečnosti dlouhé jako felicie a kufr je hodne velký - při sklopení sedaček se vejdou i dvě kola bez předního a tašky.
Ač to z venku nevypadá, je to hodně živý vozítko se silným motorem a přitom s dobrým podvozkem - i když interiér a převodovka tomu nesekunduje. Když vzpomenu, že opravdu to nemělo jediný vážnější problém, tak ideální auto. Ojeté se dá koupit za pár peněz. Proti například francouzským autům je to držák a proti felicii/fabii je to o třídu výš ale cenově stejně nebo níž, aspoň v ojetinách.
Pro studenta nebo bezdětnou rodinu, co nemusí mít firemněpovinně české auto nebo nějakou extra značku ideální investice za pár tisíc.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Accent