Recenze Renault Clio 1.4 16V Expression
“Ak sa oň staráte.”

Autor recenze: Palino (23 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1390 Stav km při koupi:73 000 km Stav km nyní:105 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 16. 11. 2006

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ach tá francúzska elektronika... Zapaľovacie cievky sa menili už tri (jedna stojí vyše 2000 Sk), klasikou je aj kedy-tedy svietiaca kontrolka SERV+Airbag. Tá sa ale po premazaní kontaktov umúdri :-).

Šaraptu mi urobil aj prasknutý veniec na prednej poloosi, z ktorého sníma čidlo ABS otáčky kolesa. V servise najskôr nevedeli, čo to môže byť ale napokon na to prišli (chceli meniť riadiacu jednotku ABS - niekoľko desiatok tisíc Sk!!!!) a stálo to necelé dve tisícky.

A napadá ma ešte jedna porucha - vybitá batéria v DO centrálu :-) Stačí vymeniť... ;-)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Inak je to autíčko veľmi pohodlné a aj napriek mojej telesnej výške 195 cm sa v ňom usadím lepšie ako vo Fabii. Pravda, za volantom. Dozadu sa radšej nehrabem, veď si nechcem zlomiť väzy a vykĺbiť klená... Vzdau je to skôr pre nižšie postavy alebo celkovo pre šyroch priemerne urastených pasažierov.

Mám 98-koňovú jedna-štvrku a až na tie cievky zapaľovania je to fantastický motor! Spotrebu má takú akú chcete mať. Teda ak jazdíte po meste do 2000 ot (motor skvele ťahá už od 1400!!!!), nie je problém sa vtesnať do 7 litrov. Áno, v meste!!!!!! Ak ale chcete jazdu v štýle "rýchlo a zbesilo", dostanete ju, ale spotreba potom činí aj dvojciferné čísla.

Celkovo som napríklad na 5000-km dlhej trase po Alpských priesmykoch (so strešným boxom na streche, naplno bežiacim vetraním a zapnutou chladničkou v kufri) dosiahol priemer 6,53 litra. dobré, nie?

Tento motor však nie je ideálny na diaľnicu, nakoľko je pomerne krátko sprevodovaný. V praxi to znamená, že pri 130 km/h točí 4000 ot, čo je dosť (z hľadiska spotreby; inak motor je ochotný ťahať až vyše 6000 ot). Takže ja chodím po diaľnici do 110... Stačí, ak sa neponáhľam a spotreba nie je vyššia ako 5,5.

Ešte mám jednu poznámočku k servisu. Všade čítam, aký ma Renault zlý servis (z vlastnej skúsenosti jeden bratislavský taký skutočne je), ale ten v Žiline je úplne v pohode. Majú tam chudáci chlapci riadny zhon, ale keď to človek pochopí a do servisu sa objednáva a nečaká od nich zázraky, dá sa to vydržať. Hoci ta tie peniaze.............. ;-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio

Vložit komentář

Souhlas

Souhlasím se vším. Slabinou je elektrika, která si nerozumí s vodou. Myslím, že autora čeká výměna ještě poslední cívky - dokud nejsou všechny nové, tak to zlobí. V roce 2001 montovali zřejmě vadnou serii - všichni si stěžují. Pak bych očekával závady v kontaktech čehokoliv, možná je i časem výměna benzinového čerpadla, dokonce je možné přerušené vedení nejspíše u přechodu vedení do kanálku u baterie.

01.10.2007 | 08:28:32 | fcerny Reagovat

Souhlas

Souhlasím se vším. Slabinou je elektrika, která si nerozumí s vodou. Myslím, že autora čeká výměna ještě poslední cívky - dokud nejsou všechny nové, tak to zlobí. V roce 2001 montovali zřejmě vadnou serii - všichni si stěžují. Pak bych očekával závady v kontaktech čehokoliv, možná je i časem výměna benzinového čerpadla, dokonce je možné přerušené vedení nejspíše u přechodu vedení do kanálku u baterie.

01.10.2007 | 08:28:19 | fcerny Reagovat