Rok výroby:1993Typ motoru:1390, E6JStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:231 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:26. 3. 2006
Ložiska kol přední nápravy, 3x výměna kazde kolo. Auto prostě jezdí na ložiska. Dle průzkumu je to dáno asi poddimenzovaným typem ložiska.
Po cca 200tis km přestal fungovat třetí stupeň vnitřního ventilatoru.
Někdy mi šíleně rychle bliká blinkr (asi spatne relé).
Podsvětlení některých ovládacích prvků (ovladaní oken, mlhovek, atd.)
Provedené výměny: - každých 15tis.km cca 3.5-4.0 litru oleje 1800kc - každých 30tis km brzdove destičky 3x600kc - cca při 140tis. km brzdova kapalina + brzdová hadička (perforace cizím předmětem) - cca při 100tis km brzdove kotouče 2x600kc - cca při 230tis km brzdove kotouče 2x600kc - cca při 120tis km rozvody 1300kc - cca při 220tis km rozvody 1300kc - cca při 120tis km výfuk (tři díly) 6500kc - cca při 215tis km výfuk (tři díly) 6500kc - cca při 195tis km pravá poloosa (delší) 1800kc - cca při 200tis km levvá poloosa (kratší) 1800kc - cca při 180tis km obě ramena přední nápravy - cca při 231tis km chladič + termostat 2500kc
Hodnocení a zkušenosti s autem
Subjektivně:
Velmi příjené auto a poměrně rychlé auto, vhodne zejména do města, ale dlouhé trasy zvláda také velmi dobře. Vnitřní prostor na první pohled maleho auta je překvapive velký. Moje tří dveřová verze ma ve předu více mista pro nohy než v Octavii.
V zime (tento rok 2005/2006) topilo do cca 5km.
Nechá se dobře vytáčet a pokud se nebojíte mužete zažít i rádoby sportovní jízdu. Nejvyžší kroutící moment je totiž posazený hodně vysoko kolem 5750rpm, takze kdo chce zmizet jako blesk, musi se skoro dotknout cervenýho :-), pokud nevyměknete, tak je to celkem fajn.
Pokud chcete "zavodit" a najit tech uváděných 80hp musíte opět vytáčet, což má samozřejmě vliv na spotřebu. Nestalo se mi však, ye by se spotrřeba přehoupla i v zimě přes 9.0l/100km.
Nemá však smysl zavodit s 1.9TDI, ale takovou 1.4MPI zvladnete vpohodě. Starší diesely do 2. litru a starši benziny do 1.6litru vas budou take těžko dohánet. Novější nad rok 2000 už zaleži na typu.
Z důvodu manuálního sytiče a chybějíčího posilovače řízení nemusí být vhodné pro začínající nejisté řidiče.
Je to sice velmi stare auto, ale jak jsem zminil velmi prijemne.
Objektivně: Ve verzi RT má elektrice centrál a okna, nemá ABS, nemá posilovač řízení, příprava směsi karburatorem, manuální sytič, elektronické zapalování BOSH.
Denně jezdi cca 100km - nikdy mně nenechalo na holičkách.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio