Rok výroby:2009Typ motoru:1.2 benzínStav km při koupi:0 kmStav km nyní:10 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:28. 12. 2009
Auto jsem si objednal v listopadu roku 2008 a už v Prosinci mi bylo předáno. Byl to takový pěkný dárek k Vánocům... moje první auto. Přemýšlel jsem o Mazdě 2 a Toyotě Yaris. Ale vyhrálo to Clio, díky ceně, výbavě a vzhledu.
Vybral jsem si Clio 3 dveřové v limitované sérii blue, což je základní verze plus klimatizace, el. okna v předu, navíc jsem si přidal výškové nastavení sedadla řidiče, el. a vyhřívaná zpětná zrcátka mlhovky a metalízu modrou extreme. Motor mi musel stačit základní 1.2. benzín, protože motor s turbem je nabízen až k vyšší výbavě a cena tím dramaticky roste. Právě ale motor můžu považovat za jedinou mírnou slabinu. Většinou jezdím v autě sám a po městě a na to je motor plně dostačující, mimo město je to ještě také v pořádku, horší už je to s předjížděním, tam zrychlení chybí. A předjíždění do kopce raději ani nezkouším. Na jízdu po dálnici auto také není moc vhodné a to také díky kratším převodům. Při 130 km/h má motor už 4500 ot./min. = vysoký hluk, vysoká spotřeba.
Spotřeba vozu je jinak příjemná. Při mé nejčastější jízdě do práce, což je z velké části v obci, je 6,5 l/100 km. Při delších cestách je to asi 5,5 l/100 km.
Co se týče komfortu, jsem velmi spokojen. Sedadla jsou pohodlná a řízení poměrně měkké. Pedály jdou zlehka, stejně tak jako na dotyk příjemný kožený volant. Trochu připomínku mám k převodovce, ta má sice příjemně krátké dráhy, ale není příliš přesná. Zpátečka občas nejde zařadit. Prostor ve vozu je si myslím na kategorii slušný, i na zadních sedadlech je celkem dost místa. Velmi příjemnou funkcí jsou automatická světla. Zapínají se při nastartování a vypnou se při otevření dveří řidiče při vypnutém motoru. Kdo chce může světla ovládat sám klasicky na levé páčce, bohužel otočný knoflík jde velmi zlehka a už několikrát se mi stalo, že při použití směrovky jsem si světla omylem vypnul.
Po roce užívaní má Clio najeto 10 000 km a s vozem jsem velmi spokojen, zatím vše funguje jak má. Snad zdraví bude držet dál.
Navštívil jsem autosalon Renault a kouknul na Megana a Clio. V Meganu jsem se usadil pohodlně za volant (mám 190 cm), a pak jsem kouknul za sebe. Vzadu bylo opravdu málo prostoru pro nohy. Pak jsem šel do Clia, opět se usadil pohodlně za volant, hned jsem pozoroval, že na šířku je zde trochu méně místa, než v Meganu, ale "za sebe" jsem si celkem v pohodě sedl a bylo tam v podélném směru nejméně tolik místa, jako v Meganu, ale spíše více. Zajímavá zkušenost. Pak jsem registroval jakýsi odér v obou autech - asi z plastů. Jestliže nové auto většinou "voní" novotou, pak tyhle Renaulty spíše jaksi zatouchají :o)
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio
Navštívil jsem autosalon Renault a kouknul na Megana a Clio. V Meganu jsem se usadil pohodlně za volant (mám 190 cm), a pak jsem kouknul za sebe. Vzadu bylo opravdu málo prostoru pro nohy. Pak jsem šel do Clia, opět se usadil pohodlně za volant, hned jsem pozoroval, že na šířku je zde trochu méně místa, než v Meganu, ale "za sebe" jsem si celkem v pohodě sedl a bylo tam v podélném směru nejméně tolik místa, jako v Meganu, ale spíše více. Zajímavá zkušenost. Pak jsem registroval jakýsi odér v obou autech - asi z plastů. Jestliže nové auto většinou "voní" novotou, pak tyhle Renaulty spíše jaksi zatouchají :o)
09.11.2010 | 22:30:32 | Itall Reagovat
clio
myslim, že mám velmi podobný názor. clio sa na dialnicu stymto motorom naozaj nehodi, ale zase na dochadzanie do prace a jazdenie sem a tam je fajn.
08.02.2010 | 10:05:32 | jurki Reagovat