Recenze Renault Clio III Aneta
“Určitě nelituji koupě tohoto vozu.”

Autor recenze: terina (32 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1,2 16V Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:4 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 21. 3. 2009

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Seat Toledo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

2000km hlučnost klimatizace (prý normální)

3000km protočený rozvodový řemen a potakné ventily (Opraveno v záruce cca 50000kč)

4000km kolísání volnoběžných otáček(zatím v řešení)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dobrý den,

chtěl bych vám podat objektivní recenzi na Renault clio (aneta);motor 1, 2 16V 75K benzín.

Kritéria pro nákup:druhé auto v rodině pro manželku do kopcovitého města v určitých případech pro 4 člennou rodinu. S poměrně velkým zavazadlovým prostorem, aby se do něj vešel složený kočárek a popřípadě další věci.

Vzhled:po všech peripetiích nám na vždy do oka padl právě tento tip. Jeho neotřelý a nadčasový vzhled uvnitř i zvenku nás uchvátil a ještě vice nás nadchla cena v té době 309000 kč i s metalízou a prostornost vozu , dělenými sedačkami a mlhovkami.

Výbava: podtip Aneta znamenal kožený volant, koženou rukojeť řadící páky, man. klima, přední okna v elektrice, zadní stěrač aktivní při zařazení zpátečky, automatické rozsvícení světel, palubní počítač, obroučky kolem budíků a páky laděné do stříbrné barvy, sedačky laděné s modrým vzorem a modré lišty v čele palubní desky, 4x airbag u spolujezdce vypínatelný. Polohované sedadlo řidiče.

Motor:jelikož jsem "dieslař" , tak jsem měl ze začátku s rozjezdy a polohou spojky problémy. Na to, že auto váží kolem 1200 kg jsou schopnosti motoru dostatečné, horší je to když se auto naplní třeba i 5lidmi, pak motor do kopce skomírá a trápí se. Na rovinně velmi rychle oživne hlavně nad 3000 otáček, hlučnost motoru je dobrá, ale ve vyšších otáčkách se samozřejmě začíná silně projevovat i v interiéru. Toto platí i v mrazech kolem -20°C, které jsme zde letos zažily, ale pravda je že ty mrazy mohly být příčinou toho přeskočeného rozvodového řemen o 3zuby Jízda v kopcovitém městě cca úseky 5-10km kolem 9L ;po dálnici při 130km/h 7, 1L;mimo město při 90km/h cca6, 5L. Jen jednou jsem se dostal na 6, 1 a to jsem jel jak důchodce. Tato spotřeba mě trochu zklamala, ale kdo je měšťák tak to pochopí. V ostatních recenzích jsem četl daleko menší spotřeby, ale v tom městě jim nevěřím. Spotřeba konzultována se servisem a prý je to normální a chodí si jim tam stěžovat lidé i s 10L spotřebou ve městě.

interiér:je velmi pohodlný a příjemný, díky koženému volantu , rukojeti řadící páky a specificky laděnému interiéru do „stříbrnomodra“ se v tomto autě cítím jak ve vyšší třídě, U řidiče mi vadí středový panel-jsem vysoký 183cm a roh středového panelu mě nepříjemně občas dloubne do kolena. Jinak se za volant vejdu velmi pohodlně. Sedačky jsou příjemné, akorát lidi s větším pozadím :-) mohou mít při delší jízdě problémy s bočním tvarem sedáku, který je na rozteč poměrně uzký. Někdy máme pocit s manželkou jako by jsme neseděly směrem k volantu přímo, ale trochu bokem. Tento pocit může být ovšem subjektivní. V interiéru se cítím bezpečně a pocit z malého auta, který převládal v minulost ve starších vozech nižší třídy, že člověk sedí jen za hubenými plechy a kolem něj nic , je pryč. Pak je tu ta nešťastně řešená přihrádka u splojezdce, která je tak velká, že například rádiový panel či cokoliv jiného nemáte bez pořádného překlonu od strany řidiče šanci nahmatat.

Karosérie:je hodně bytelná a za předními nárazníky je cca 10cm silná nárazová zóna s příčníky, která mě velmi příjemně překvapila, boční sloupky jsou též silné. Přední boční blátníky v plastu(klasika). Trochu mi při mytí auta vadí dost velké dutiny kolem všech dveří i pátých do kterých se hlavně z jara dostává neskutečné množství bordelu a prachu a musejí se ručně vytírat.

Jízdní vlastnosti: jsou díky širokým rozvorům výborné a při testech smyku na zasněžené parkovišti nebylo snadné auto otočit do hodin. Vyhovuje mi i posilovač řízení a to i při vyšších rychlostech o kterém se píše, že je moc lehký.

Brzdy:díky tomu, že jezdím v jiných autech, tak je velmi těžké odhadnout nástup brzd u clia. Jsou velmi účinné a kolikrát jsem byl rád, že jsem byl připoután :-).

Spolehlivost:u tohoto bodu bych se chtěl pozastavit. Auto je samozřejmě spolehlivé a nikdy nás nenechalo ve „štichu“, ale zřejmě máme štěstí na nějaký horší kousek. Tím myslím již zmiňované poruchy , které jsou řešené v rámci reklamací velmi úspěšně a spolehlivě. Když to vezmu po pořadě. Zkušenost s klimatizací u takto slabého motoru jsem neměl a dost mě nepříjemně překvapilo když jsem ji v létě zapnul. To že se zvednou otáčky motoru na volnoběhu je pochopitelné, ale že motor změní až tak markantním způsobem charakteristiku zvuku na kterou si po čase zvyknete mě vylekalo a „skákl“ jsem s tím do servisu. Závěr vše normální :-(. Tuto zimu se mi vybila baterka , ale je to pochopitelné , protože bylo -20°C a auto se ve městě po krátkých úsecích moc nedobíjí a ještě k tomu tam je GPS hlídání. Hlavní porucha, kterou mi Renault nechtěl uznat, bylo přetočení rozvodového řemene o 3zuby a lehké potkání ventilů, ketré se museli také vyměnit. Na řemenu nic nebylo prý vidět a řemenice se nepřetočila. Auto nebylo roztlačováno , prostě nic. Naštěstí reklamace proběhla i s náhradním autem a to vše v režii komise z automobilky. Teď řeším kolísání otáček na volnoběhu při zahřátém motoru a opakované skomírání elektroniky a zase rozeběhnutí cca. v sekundových intervalech(světel, větráku atd. ) ve čtvrtek jde autí do servisu, tak dám vědět, když bude čas.

Závěrem bych chtěl říci, že toto auto určitě mohu doporučit. Určitě bych teď volil silnější agregát. To zvlášť kdybych bral kombi a to aspoň 1, 2TCE a ty ceny jsou teď tak příjemně nízko :-(. Autem máme najezděno jen 4000km, ale tyto poznatky jsou objektivní a stojím si za nimi.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio

Vložit komentář

kontakt na autora

Ahoj.

chcem poprosit autora tejto recenzieč, aby mi zaslal svoj kontakt na seba. mam ena SKproblem s tymto autom - preskoceny remen pri studenom starte. autorizovany servis odmieta opravu. potrebujem sa poradit ako prebiehala komunikacia so sertvisom, prip. aj nejake ich zistenia a vyhodnotenia. prosim o kontakt na mailovej adrese: pedro@wai.sk. vopred dakujem.

08.08.2013 | 09:32:54 | pedro  | 87.197.145.* Reagovat

30000km

30000km auto už potom nikdy žádnou závadu nemělo a frčí ke vší spokojenosti.

09.12.2011 | 13:01:10 | terina  | 86.63.221.* Reagovat

P.S. Absplútny súhlas s Tomom:

Nikdy viac nové auto na SK...nerád otravujem v sevise. Čistá vydieračka: Ak chceš záruku, musíš k nám. Nevieme to opraviť na 1 krát? A čo?!! Si zákazník, chceš záruku, tak plať, hovado blbé...Za dva roky roky servisu - cena nového...

12.08.2009 | 22:17:36 |  Reagovat

Pekná recenzia....,

nič v zlom, ale čo bude po dvoch rokoch? Rýchlo ísť kúpiť nové, aby ste mali "za zády servis.."? 50-60% z ceny v prdeli, nervy v kýbli, 1 km vyjde drahšie než taxík...Poistiť a nenápadne podpáliť... P.S. Dobré auto je to, kvôli ktorému nemusím chodiť do autorizovaných servisov. Max. iba pre náhr. diely, ktoré sa inak nedajú zohnať. Nezáleží či je to Fábia, al. BMW 7...

12.08.2009 | 22:12:59 | ľuboš Reagovat

mám clio 1rok-bez problémů,nechápu,kde na ty závady chodíte-spotřeba 6l.Fabie může jít do ......

12.08.2009 | 21:38:13 |  Reagovat

Jistě, každé auto se může porouchat. S tím souhlasím. Ovšem auta značky Renault se kazí nejvíce ze všech, procento závažných poruch je velmi vysoké. A to už o něčem svědčí. A pokud dám za nové auto přes 300 tisíc, tak předpokládám, že mně nějakou dobu bude bezproblémově sloužit.
Pro Renault jsem byl klient pouze do zaplacení a převezmutí auta, poté kdykoliv jsem přijel s poruchou - a bylo to i několikrát do měsíce - se na mě tvářili jako na červa, který si je dovoluje obtěžovat. Když už vyrábějí šmejdy, alespoň přístup servisu by mohl být profesionálnější. Když vám bude mechanik tvrdit, že prasklá hlava po najetí 6 tisíc km není záruční vada a chce po mě úhradu, pak se není čemu divit že to klient žene dál. V mém případě až k soudu. A to nešlo zdaleka jen o jednu vadu.

01.04.2009 | 11:07:04 | tom Reagovat

Terina

Naprostý souhlas. Každé auto je jen skupina dílů, součástek a lidské práce. Tudíž každé se může porouchat. Ale ve finále je jistě lepší mít možná nějakou tu závadu a za zády servis, který vše vyřeší k naší spokojenosti, s ochotou a úsměvem, než mít auto zvučné značky a když přece jen k něčemu dojde, dívat se do ksichtu namyšleným, líným a neochotným arogantním lidem v rádoby světovém servisu.

01.04.2009 | 10:49:38 | Standa Reagovat

pro Mirka

Ty jseš nějaký moudrý.Kde jsi si přečetl, že mám nízký nárok na kvalitu???To jsou přeně ty řeči lidí co tomu nerozumí.Jeden člověk je velmi malý pán na to, aby pokazil výrobně celé auto.To automobilka určuje různými kvalitativními nástroji kvalitu svého výrobku a to vše se zase odvíjí od výkupních cen dílů a bla bla bla.Ale jo. Měj přehnáné nároky na kvalitu a běž si koupit novééééé, drahééééé auto.Třeba budeš mít štěstí a nic nebudeš muset řešit. a když ho mít nebudeš tak s tím stejně nic neuděláš.Auto totiž nejde vyměnit jako housku na krámě.Proto se pořád odvolávám na kvalitu servisu a když ten nezafunguje, nebo zkouší nějaké triky, tak pak už se stejně není o ničem bavit.

01.04.2009 | 10:21:56 | terina Reagovat

Do hajzlu jde celej kapitalismus. Jinak ani dopadnout nemohl.

31.03.2009 | 23:13:23 |  Reagovat

Člověk který má tak nízké nároky na kvalitu strojírenských výrobků jakým auto je ,má asi stejně nízké nároky na kvalitu své práce,a podle toho taky ta auta vypadají.Ale je fakt že od roku 2002 jde kvalita všech značek do hajzlu. Viz.mercedes,mazda,VW atd....

31.03.2009 | 21:08:55 | MIREK Reagovat

oprava

Když tady čtu nějaké komentáře, tak se musím smát.Polovina lidí tady neviděla nové auto ani z dálky a kritizují. Ostatně asi v práci nemájí co dělat, protože ti samí lidé se posmívájí po ruzných recenzích, ale budiž. Chtěl jsem vám jen napsat, že auto už je na to kolísání otáček opravené.Bádali,bádali, až dostalo novou verzi software do počítače a jezdí jak šlak. Opravdu jsem spokojen.A spotřeba co ukazuje počítač z předběžných jízd půjde určitě o 1litr dolů.To že se něco na něčem novém podělá je asi odrazem dnešní doby (snižování nákladů,zkracování výrobních časů atd. a je jedno jestli to jsou hračky,sekačky,nebo auta jákékoliv značky .Jsem strojař a pro automobilky vyrábím, takže o tom něco vím.A mám dvě blízké zkušenosti s novými drahými auty renomovaných automobilek a ti lidé dopadli špatně.Takže přístup sevisu je vždy nejdůležitější a na ten já si stěžovat nemůžu.Proto bych si koupil třeba znovu i tuto značku.

31.03.2009 | 19:34:03 | terina Reagovat

Taky,

netuším co je to Asmeo, ale docela mě pobavilo "požehnaných" 26.000km a na 30.000 asi už umře protože to už hóóódně přestárlé. Odkud jsi proboha spadl? To je jakš takš zajeté auto.

26.03.2009 | 18:28:33 | Vašek Reagovat

klimeš

co to je Renault ASMEO?

26.03.2009 | 16:02:45 |  Reagovat

Nestrašte ho, třeba už to bude fungovat.

26.03.2009 | 14:43:16 | Itall Reagovat

majitel si ještě užije....

Tady to máte....pro všechny posměváčky motorů HTP.
Klasická atmosf. 1.2 , pokud nechcete jezdit jako důchodci tak si prostě veme a je jedno jestli je to renault,fiat nebo HTP.
A to už vůbec nebudu komentovat tu spolehlivost, majitele lituji,už ted aby se bál co po záruce.
Tohle po 4000 km....tak potěž pánbů, ale to je klasika renault, taky jsem měl tu čest.
Jedinou výhodou je zdá se 5* v craschtestech, a to je trochu málo za 309 000 kč.

26.03.2009 | 13:02:07 | martas Reagovat

tu Klimeš

co je to renault asmeo?

26.03.2009 | 11:21:19 |  Reagovat

nevím

nevím proč všichni nadáváte na renaulty. já asi natrefil na dobrý kus, mám renault asmeo r.v. 2007 najeto už požehnaných 26 tisíc km a absolutně bez poruch, to mám ve výbavě i např. automatickou klimatizaci nebo xenonové světlomety, věe funguje na 1.

26.03.2009 | 01:32:20 | Klimeš Reagovat

"Auto je samozřejmě spolehlivé a nikdy nás nenechalo ve štychu, ale zřejmě máme špatný kousek" ... To jsem nežral.. Nedivil bych se, kdyby se autor při navštěvě servisu omluvil že otravuje..

26.03.2009 | 00:58:12 | Berzerk Reagovat

Doufám, že se autor recenze pochlubí, jak dopad v servisu s tou elektronikou. Vsadim se, že mu tam řeknou, že je to úplně normální. Hlavně, že to má modrý sedačky :-)

25.03.2009 | 23:18:41 | muž s cejchou smrti Reagovat

fabian

ten moj litrovy trojvalec je corsa, takisto zere 5-6 litrov v priemere, da sa s nou ist aj pod 5 dedkovskym stylom, az nedavno som prvy krat vyjazdil celu nadrz iba v meste 2km do roboty a 2km z roboty, malokedy sa zdvihla vobec rucicka, kedze je este stale zima. zozrala 8.5 l/100km. Keby som s tym napr. chodil z jedneho konca BA na druhy, takisto by to bola jazda v meste a asi by zozrala ovela menej. V tom bolo aj skrabanie okna po nastartovani. Jednoducho je to tak, preco to mam nejak prikraslovat. Inak musim potvrdit, to auto je absolutne bezproblemove. Avsak takisto som bol spokojny aj Renaultom Thalia, aj ked tam uz bolo citit ze sa niekde setrilo.

24.03.2009 | 08:30:04 | pepa Reagovat

Terino

S tím si ještě užijete... Bude to chtít pevné nervy.Je mi Vás líto a stojím si za tím.

23.03.2009 | 21:44:09 | MIREK Reagovat

Clio možná je pěkné autíčko, o tom žádná. Také hlavně podle vzhledu jsem si ho v r. 07 koupil. Ovšem všechno ostatní už byla tragédie. Bohužel.

23.03.2009 | 19:56:15 | tom Reagovat

Malá auta

Clio je pěkné autíčko a renaultíky jsou mezi českými motoristy oblíbené. Moje první auto kdysi byla corsa 1.2. Váhal jsem mezi felicií a corsou, měl jsem strach z drahého servisu a ceny náhradních dílů... Znalejší mne ale poučili, že moderní auta jakým corsa tehdy byla kromě pravidelného servisu nic nepotřebují. A tak to opravdu i bylo, přestože to byl opel... Spotřeba byla vždy mezi 5-6 litry. Ta spotřeba přeci musí být jaksi úměrná podávanému výkonu, to je přeci logické. Ale jestli tomu tak není, je někde chyba...

23.03.2009 | 19:33:41 | fabian Reagovat

je tak

musim s tebou suhlasit Stando, to nac maju tie motory male a ked sa recenzent este stazuje ze to je lenive... ja jazdim s dvojlitrom a spotreba v zime cca 9 - cisto mesto. ved to je vysmech

23.03.2009 | 18:21:00 | simon Reagovat

Pepa

Jeden malej motor lepší než druhej ! Tato, rosviť, mama leze po zdi !

23.03.2009 | 16:48:03 | Standa Reagovat

spotreba

ak je pravda, ze auto naozaj vazi 1200kg a jazdi v zime kratke useky, este k tomu v kopcoch, tak ta spotreba moze byt realna, aspon podla mojich skusenosti s litrovym 12 ventilovym trojvalcom, ktory mi v zime zozral 8,5 l/100km.

23.03.2009 | 13:15:52 | pepa Reagovat

vlastne

ked najazdis 4000 za rok tak to ti moze byt jedno... to najazdis aj keby si mal tlacit to zufale auto. a este spotreba do 9 litrov? nejako mi uchadza pointa maleho motoru.. kam to ten svet speje.. aze financna kriza a male auta zeru 9 litrov.. fakt nehnevaj sa ale take auto to je na psychinku.. alebo auto do srotu teraz z toho este vytrieskas nejake peniaze na slovensku

23.03.2009 | 12:23:52 | simon Reagovat

to uz je rekord

do styroch tisic rozbity motor... nemyslel autor 40 000? ked sa stretnu ventily to neni sranda. je to rana do celeho motoru, nediv sa ked to zacne zrat olej a podobne neduhy.. to snad ani neni mozne, nech ti to vymenia cele :D alebo co. toto je zverina. 4000 km.. to si kupil pjekneho sráče :D

23.03.2009 | 12:12:11 | simon Reagovat

Přece nebude nadávat na auto, které si už koupil. Kazeň je to hlavni, tak ma byt.

23.03.2009 | 11:59:36 | Itall Reagovat

Tak tohle mi hlava nebere

4.000km a tolik závad a co víc autor je zjevně spkojen! Co budeš dělat až to vyběhne ze záruky? Já bohužel tky koupil Renault před 6-ti lety (největší omyl mého automobilového života) a pozáruční náklady již přes 100.000Kč. Renault je fakt super kup.

23.03.2009 | 11:52:51 | Vašek Reagovat

Clio z r. 2007 jsem vlastnil a udělal jsem největší chybu v životě. Tolik závad do najetí prvních 20 tisíc nemá ani 30 let stará 120tka. K tomu přístup servisu...no comment. Proboha lidi jak můžete být spokojeni s něčím, na čem se od nova sere tolik věcí? Jeli jste vůbec někdy v dobrém autě?
Každopádně pro autora recenze - připrav si ročně tak 20 táců na opravy, a to kdoví jestli ti budou stačit.

23.03.2009 | 11:14:00 | tom Reagovat

Podozrivé je, když auto nesnese spuštění motoru přes rychlost - kde jsme?

23.03.2009 | 11:13:55 | Itall Reagovat

Díky za recenzi, už jsem o Cliu uvažoval, jako o kandidátu na koupi .

23.03.2009 | 11:12:00 | Itall Reagovat

este ma napadlo,

ci to predsa len nesuvisi s tou vybitou baterkou, kombinacia vybita baterka a preskoceny remen je trosku podozriva ... asi by sa nikto dodatocne nepriznal v servise, ze auto roztlacal, alebo spustal z kopca

23.03.2009 | 11:10:40 | pepa Reagovat

Já zírám! Takové podstatné závady a majitel je spokojen! A ještě ho doporučuje! Ani náááhodou!

23.03.2009 | 10:50:54 |  Reagovat

:(

mne sa nove clio paci, ale po cestach ich velmi vela nejazdi, zeby bol prave toto ten dovod

23.03.2009 | 10:37:21 | pepa Reagovat

Po 4000 km tolko zavad u noveho auta...zhodit to zo skaly je malo ...

23.03.2009 | 09:58:25 | miso Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault Clio