Rok výroby:1956Typ motoru:1089Stav km při koupi:62 000 kmStav km nyní:67 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:19. 6. 2009
Předchozí auto: Š110L Š110R-coupe FavoritOpel Astra Ford Mondeo Simca 1301 Special a samozřejmě Spartak!
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Nedobíjelo, ale stačilo vyměnit uhlíky za pár korun a vše je zase v naprostém pořádku. Musel jsem také vyměnit pravou poloosu. Ale to bych mu po 65 tisících odpustil. Materiály tehdy sice byly také kvalitní, ale výstupní kontrola a její možnosti rozhodně nedosahovaly takové kvality jako dnes...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tohle je má druhá recenze na to samé autíčko... opět Škoda 440 Spartak, opět rok 1956 a opět provedení standard. O toho předchozího jsem vlivem neetického zásahu jiné osoby do karoserie přišel... Po roce zkoušení opravit Spartáčka a poté vzdání bojového úkolu, jsem skoro půl roku hledal....a našel! :o)
Nevím, jak to dělám, ale jakýkoliv Spartak, na kterého se jedu kouknout, byt by v inzerátu bylo jakékoliv datum výroby, tak se z něho pokaždé vyklube provedení standard! :o) Mám zkrátka za to, že je mi toto provedení souzeno a nutno říct, že se mu nijak nevzpírám...
Kubíček, jak novému Spartaku říkáme, je tedy r.v. 1956 - červen, provedení standard, opětovně modré barvy, v originálním stavu, pouze s pár drobnými úpravami od prvního majitele, které mu ale rád promíjím...
Při koupi stálo auto v garáži vzadu u zdi a jen vytáhnout ho ven, zabralo skoro 45 minut! SVětlo světa spatřil opět po 14 letech! Podepsalo se to na něm třemi hlavními způsoby....
1) při malování pro nedostatek manipulačního prostoruu bylo auto pouze šoupáno vpřed a vzad, takže vypadalo lehce bílo-žluto-modře kropenatě 2) za těch 14 let s ním bohužel zahýbali pouze moli v interiéru, takže ten se musí nechat přečalounit novou látkou, která se natiskne podle originálního vzoru... 3) při projetí větší nerovnosti se rozvibrovalo řízení. Stačilo auto přezout a je po problému. Zkuste stát v jedněch botech čtrnáct let na jednom místě a pak mi tvrďte, že vás ty nohy nebrní! :o)
Autíčko jsme dovezli na platu, protože přeci jen riskovat poškození něčeho tak krásného jen kvůli nedočkavosti a prošláplým brzdám, to by byla hloupost!
Po dvou hodinách práce vyčištění brzd, seřízení, dolití nové kapaliny, zkontrolování olejů a hlavních částí, nasazení baterie a zatažení za startér auto chytlo na první škytnutí a ten zvuk bych Vám přál slyšet! Krásně čistý, tichý chod, okamžitě reagující na přidání plynu... srdíčko začalo zase bušit a Kuba si to ušislyšně užíval.... Den na to odjel na sraz Spartaků a za víkend odjezdil bez jediné chybičky skoro 1000 km!
Mám s ním najeto skorem 6000 km., což sice pro většinu z Vás asi nebude relevantní počet km na srovnání, ale mám s čím srovnávat, takže si troufám! Během půl roku s Kubou se objevily problémy s:
- dobíjením 2x . Prvně stačilo dát nový klíňák, po druhé vyměnit uhlíky a vše je v naprostém pořádku. - přetržená poloosa. Prostě výstupní kontroly to tehdy ještě tak dobře neuměly. Při této výměně došlo i na komplet brzdy z preventivních důvodů, protože když už to máte rozdělané, tak proč to neudělat!
Ale jinak auto jezdí nádherně! Už si se mnou udělalo i výlet na Slovensko a zpět na zkoušky ve škole. Celou cestu zpět šlapal Kubíček kolem 90-100, abych zjistil případné nedostatky při vyšších rychlostech a bez jediné chybičky.
Spotřeba 6,5 litru na 100 km!!! S litrovým motorem přes padesát let starým při této rychlosti.... dostal z aodměnu originál rádio do interiéru a pohlazení po kapotě!
Od originálu si dědáček auto dobově vytunil pouze dochromováním všech ozdob, které se dodávaly ve smaltu, novějším spartakovským madlem na kufru a přepínačem blinkrů z octavie, který už tam není :o) Zbytek mu promíjím, chromy zůstaly a znak už mám. Jinak na autě zůstaly všechny propriety, včetně úzkých, standardových rámečků předních světel, zadních svítilen, dokonce bílých!!!! gumových podkladů pod víčkem nádrže a klikama, původního nářadí v kufru i s obalem atd. atd...
Motor, rám, převodovka, vše původní a ve skvělé kondici. Autíčko se bude muset lehce povyvařit na levém prahu, pod nádrží a v pravém předním podběhu, ale jinak i po této stránce je ve skvělé kondici. Nechybí mu ani originální "prolisovaný" podnárazník ve vynikajícím stavu, který je velkou vzácností.
Původní doklady k autíčku byly jen třešínkou na dortíčku. Sice máme ošklivá nová čísla, ale originál papíry jsou originál papíry, zvláště, když to stačíte přehlásit ještě za staré peníze :o)
Nemůžu si stěžovat! Jak už jsem psal v minulé recenzi, tohle nejsou auta na závodění. Tohle je auto, když přijdete utahaní a odrbaní z práce, sednete si do něj a jedete se projet letním podvečerem za město... motor ševelí při 70-ti za hodinu, jedete alejema, někde zastavíte, opřete se vpředu o masku, posloucháte, jak v motor praská, když chladne a kocháte se krajinkou...
Matýska nedokáže nic plnohodnotně nahradit. Bylo to MŮJ Spartak, ale Kuba je důstojným nástupcem. Dokázat to bude moci již za dva týdny, kdy jede na Island... Mates s námi projezdil půl Evropy a Kuba to nebude mít jinak. :o)
Deník z cest bude v plné verzi na našich stránkcáh www.skoda440.cz a denní zpravodaj z našeho cestování a další Spartaky najdete na největším servru s touto tématikou www.spartaky.cz
Kukněte, prohlédněte a pak začněte shánět svého :o) Je to silně nakažlivé a trvanlivé :o)
No, Jawu 350 jsem měl, novou, ale na zamilovanost to fakt nebylo. Za rok šla z domu. Ještěže tenkrát zrovna odjížděli Kubánci a tyhle verky skupovali. Netvrdím, že se z toho nedala udělat akceptovatelná motorka, ale k tomu bohužel nikdy nedošlo.
...já mám také nové auto! Nedám na své Mondeo dopustit, je prostorné, spolehlivé, pohodlné, ale... když si chci udělat radost, tak si vezmu Spartaka!
Nemám rád rychlou jízdu "o život", hrc sem, hrc tam, plyn-brzda-plyn-brzda - hlavně, že všechny předjíždím a pak stejně dojedu na ty další semafory jako oni. Nesnáším na silnicích tyhle agresivní jedince.
Mám na to i svou teorii, co se týče aut a značek, které si vybírají, ale nerad bych házel dojednoho koše s ostatními řidiči, kteří jezdí stejnou značkou a chovají se slušně.
ALE O TOM TENHLE SERVER BÝT NEMÁ!
Pochopil jsem to tak, že tu lidé píší své názory a zkušenosti s auty a tak jsem také napsal. Já mám to auto rád právě pro jeho stáří, "pomalost", vůni interiéru, archaické prvky na palubní desce. ladnost starých křivek, plechovost dveří, když je dovřete, nažloutlé světlo hlavních světlometů, když jedete tmou, ten šeptavý zvuk motoru.... Rychlosti mám dost v práci. Já mám rád klid a pohodu a to tohle auto plní na sto procent!
A ano... souhlasím tady s kolegy. Všechno si na tom opravíte, jsou jednoduchá a i v tom je jejich krása. Jestli to někomu vadí, prosím, já mu to neberu, protože vkus je velmi subjektivní záležitost..... a zaplať Pán Bůh za něj! Já si ponechám ten svůj :o)
Nedá mi nereagovať: V prvom rade Mathyskovi gratulujem ku Kubíkovi - konečne recenzia od nadšenca, ktorý ako je vidieť miluje svoje auto. A to sa mi páči. Ja by som si síce na takýto oldtimer netrúfol, skôr youngtimer, ale plne chápem. Nech slúži čo najdlhšie a prajem veľa šťastných km bez nehôd a iných negatív. Ćlovek ako Vy si určite váži auto, v ktorom jazdí a život okolo seba asi tiež, ako sa dá vycítiť z recenzie. Viac takýchto ohľaduplných kľudasov a pedantov na naše cesty. Anonym 2 škoda, že si sa nepodpísal - RULEZ !!! Veterány späť - úplne s Tebou súhlasím aj s väčšinou komentárov. Starý ešte zďaleka neznamená šrot !!!
Něco na ty kvalitě starejch aut přeci jenom je auta s tý doby neměly tak složitou technologii jako dnešní auta a spusty věci se dělalo poctivě proto sposty tech veteranu jezdí bez vetších potíží dodnes a taky to byli auta na cely život dnes si koupíš auto ktery na tebe pomalu i mluví jenomže přežije tak záruku a po šesti letch se začnou všechny ty supr vymoženosti 21.století sypat a to nemluvě o tom že ve většině autorizovaných servisech platíte už od chvíle kdy ste zatáhly za kliku tenkrát se auta vyráběla srdcem ne jako dneska když vydíte ty plechovky z umělý hmoty hnusný plastový interiéri a ty nechutný ceny chce se člověku brečet nojono hold dnešní strategie automobilek je vyrobte co nejvíc zmetku za malo peněz at nás to stojí co nejmín a at to hlavne moc dlouho nevydrží at bezej za 5 let hned pro nový.....................................
Co k tobě víc dodat hochu? Snad jen že je mitě líto a že jsi nic nepochopil, ale i tací "mimoni" jsou mezi námi. Jinak: krásný veterán, Matýska je škoda, tak ať to jezdí a pokud možno ať nepotkáte žádného dalšího "inzultátora"
A nebylo by na silnicích líp? Auta by byla levná, autoservisy by nepotřebovaly miliony na diagnostiku, uživil by se kovář i zámečník, nejezdilo by se jako hovada 200 v městě a 300 z místa :-)), kdo by chtěl a byl šikovný, udělal si všechno sám. Jenže to se právě dnes nehodí: Kup si drahé auto a my tě na ještě dražším servisu oškubeme i o to, co ti zbylo. Možná budeš mít štěstí a nějakej blb tě dřív sestřelí nadupaným kočárem...nebo se zabiješ sám v drahém autě, které vytváří falešný dojem absolutní bezpečnosti, a ve kterém ani nevnímáš, jak rychle jedeš. Ano, veteráni zpět na silnice!
Super.Stary auta maji neco do sebe, jsou originalni a jednoduchy.Ne jak ty dnesni vozy.Kouknete treba na Passat B6 a Superb.Je to temer to same.A kdyz se tam neco dosere, tak se nedoplatis :-)
No, něco na tom bude. Vzpomínám si, jak jsem jednou sedl do staré Octavie (tehdy jsme měli doma Škoda 110 L) a valil jsem zrak, jaký je to kočár. Proti stodesítce příjemný zvuk motoru a příjemné svezení.
Ešte so nečítal taký nádherný zamilovaný list. Z recenzie je cítiť, že aj neživý objekt možno zbožňovať a vytvárať príjemné pocity aj v iných ľuďoch pri čítaní. Prajem Vám tie najkrajšie zážitky s priateľom Kubíkom !
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda
JP:
No, Jawu 350 jsem měl, novou, ale na zamilovanost to fakt nebylo. Za rok šla z domu. Ještěže tenkrát zrovna odjížděli Kubánci a tyhle verky skupovali. Netvrdím, že se z toho nedala udělat akceptovatelná motorka, ale k tomu bohužel nikdy nedošlo.
24.06.2009 | 13:30:40 | Itall Reagovat
Moc pěkná recenze. Gratuluji k takovému vozu!
24.06.2009 | 09:39:15 | Honza Reagovat
Aby bylo jasno :o)
...já mám také nové auto! Nedám na své Mondeo dopustit, je prostorné, spolehlivé, pohodlné, ale... když si chci udělat radost, tak si vezmu Spartaka!
Nemám rád rychlou jízdu "o život", hrc sem, hrc tam, plyn-brzda-plyn-brzda - hlavně, že všechny předjíždím a pak stejně dojedu na ty další semafory jako oni. Nesnáším na silnicích tyhle agresivní jedince.
Mám na to i svou teorii, co se týče aut a značek, které si vybírají, ale nerad bych házel dojednoho koše s ostatními řidiči, kteří jezdí stejnou značkou a chovají se slušně.
ALE O TOM TENHLE SERVER BÝT NEMÁ!
Pochopil jsem to tak, že tu lidé píší své názory a zkušenosti s auty a tak jsem také napsal. Já mám to auto rád právě pro jeho stáří, "pomalost", vůni interiéru, archaické prvky na palubní desce. ladnost starých křivek, plechovost dveří, když je dovřete, nažloutlé světlo hlavních světlometů, když jedete tmou, ten šeptavý zvuk motoru.... Rychlosti mám dost v práci. Já mám rád klid a pohodu a to tohle auto plní na sto procent!
A ano... souhlasím tady s kolegy. Všechno si na tom opravíte, jsou jednoduchá a i v tom je jejich krása. Jestli to někomu vadí, prosím, já mu to neberu, protože vkus je velmi subjektivní záležitost..... a zaplať Pán Bůh za něj! Já si ponechám ten svůj :o)
21.06.2009 | 23:33:08 | Mathys Reagovat
Konečne
Nedá mi nereagovať: V prvom rade Mathyskovi gratulujem ku Kubíkovi - konečne recenzia od nadšenca, ktorý ako je vidieť miluje svoje auto. A to sa mi páči. Ja by som si síce na takýto oldtimer netrúfol, skôr youngtimer, ale plne chápem. Nech slúži čo najdlhšie a prajem veľa šťastných km bez nehôd a iných negatív. Ćlovek ako Vy si určite váži auto, v ktorom jazdí a život okolo seba asi tiež, ako sa dá vycítiť z recenzie. Viac takýchto ohľaduplných kľudasov a pedantov na naše cesty. Anonym 2 škoda, že si sa nepodpísal - RULEZ !!! Veterány späť - úplne s Tebou súhlasím aj s väčšinou komentárov. Starý ešte zďaleka neznamená šrot !!!
21.06.2009 | 23:16:21 | Roberto Reagovat
Riwal
Něco na ty kvalitě starejch aut přeci jenom je auta s tý doby neměly tak složitou technologii jako dnešní auta a spusty věci se dělalo poctivě proto sposty tech veteranu jezdí bez vetších potíží dodnes a taky to byli auta na cely život dnes si koupíš auto ktery na tebe pomalu i mluví jenomže přežije tak záruku a po šesti letch se začnou všechny ty supr vymoženosti 21.století sypat a to nemluvě o tom že ve většině autorizovaných servisech platíte už od chvíle kdy ste zatáhly za kliku tenkrát se auta vyráběla srdcem ne jako dneska když vydíte ty plechovky z umělý hmoty hnusný plastový interiéri a ty nechutný ceny chce se člověku brečet nojono hold dnešní strategie automobilek je vyrobte co nejvíc zmetku za malo peněz at nás to stojí co nejmín a at to hlavne moc dlouho nevydrží at bezej za 5 let hned pro nový.....................................
21.06.2009 | 20:31:12 | Riwal Reagovat
pro Anonyma 20.6-01:01
Co k tobě víc dodat hochu? Snad jen že je mitě líto a že jsi nic nepochopil, ale i tací "mimoni" jsou mezi námi.
Jinak: krásný veterán, Matýska je škoda, tak ať to jezdí a pokud možno ať nepotkáte žádného dalšího "inzultátora"
21.06.2009 | 14:16:09 | Jerry Reagovat
Anonym
A nebylo by na silnicích líp? Auta by byla levná, autoservisy by nepotřebovaly miliony na diagnostiku, uživil by se kovář i zámečník, nejezdilo by se jako hovada 200 v městě a 300 z místa :-)), kdo by chtěl a byl šikovný, udělal si všechno sám. Jenže to se právě dnes nehodí: Kup si drahé auto a my tě na ještě dražším servisu oškubeme i o to, co ti zbylo. Možná budeš mít štěstí a nějakej blb tě dřív sestřelí nadupaným kočárem...nebo se zabiješ sám v drahém autě, které vytváří falešný dojem absolutní bezpečnosti, a ve kterém ani nevnímáš, jak rychle jedeš. Ano, veteráni zpět na silnice!
20.06.2009 | 12:24:30 | Anonym 2 Reagovat
Mě to přijde divné..chválit takovou plečku, chce se tím říct, že nová auta bychom měli zahodit, a začít po 50letech opět vyrábět toto?!?
20.06.2009 | 01:01:11 | Reagovat
Paráda
Autíčko je naprosto parádní, gratuluji ;-) Tu zamilovanost chápu, mám něco podobného s Jawou 350 :-)
19.06.2009 | 18:56:01 | JP Reagovat
Super.Stary auta maji neco do sebe, jsou originalni a jednoduchy.Ne jak ty dnesni vozy.Kouknete treba na Passat B6 a Superb.Je to temer to same.A kdyz se tam neco dosere, tak se nedoplatis :-)
19.06.2009 | 16:14:55 | jamieson Reagovat
No, něco na tom bude. Vzpomínám si, jak jsem jednou sedl do staré Octavie (tehdy jsme měli doma Škoda 110 L) a valil jsem zrak, jaký je to kočár. Proti stodesítce příjemný zvuk motoru a příjemné svezení.
19.06.2009 | 15:41:44 | Itall Reagovat
Mathyskovi
Ešte so nečítal taký nádherný zamilovaný list. Z recenzie je cítiť, že aj neživý objekt možno zbožňovať a vytvárať príjemné pocity aj v iných ľuďoch pri čítaní. Prajem Vám tie najkrajšie zážitky s priateľom Kubíkom !
19.06.2009 | 15:18:32 | Pavol Reagovat