Recenze Škoda 100 L
“Nejlepší volba pro toho, kdo šetří a najede pár stovek km ročně.”

Autor recenze: gvest (32 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1975 Typ motoru:1,0 Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 10 let Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 18. 1. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Měl jsem hundrtku skoro 10 let než mi jí ukradli a zapálili, bylo to moje 1. auto, na kterém jsem se učil a nevím, jestli budu někdy ještě auto tak milovat.

Za dobu, co jsem měl jsem vyměnil startér (hned na začátku, ten nový, i když jetý už 15 let, šlapal až do její smrti).

Díra v chladiči byla zažehnána zaletováním.

Asi po 3 letech odešla spojka, za 2000 i s prací, pak byla jak nová.

Potom shnila nápravnice přední nápravy, pomohla výměna za novou.

Jinak samé drobnosti, kdo se rád vrtá v autech (jako já:-)), užije si. Ale jinak to prostě pořád jede!

Jen 1x mě nechala na holičkách, když odešla baterka, ale s novou startovala napoprvé i v - 25 st. :-)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to auto na jízdu po vsi, na nákup, do lesa, za kámošema. Na svou dobu pohodlné. Uvnitř prostorné.

Bídná je, jako u všech starých škodovek, potřeba mít trochu svaly k točení volantem.
Nejhorší je ale kufr, kdo jezdí max. ve 2, doporučil bych využívat zadní sedačky.
Jízdní vlastnosti ucházející(na motor vzadu) a v zimě vyjedete na sněhu tam, kam vyjedou jen 4kolky:-).

A když si vezmete, že povinné ručení je v nejnižsí sazbě a budete platit 1200-1600 za rok (na rozdíl od Š 105 a 110), tak to vše hovoří pro.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda

Vložit komentář

Hrůza

Byla to sračka už v 70. letech. Už tekrát nestála za nic. Jejich kňourání za ranních lednových mrazů při pokusu nastartovat (a že těch pokusů leckdy bylo!), stále zamrzlá a zamlžená okna, nezatížený předek ne a ne vybočit z vyjeté stopy ve sněhu, (a co teprve zabrzdit to z kopce - lehký předek nebrzdil, kola stála a auto jelo), o nějakém kufru nemohla být ani řeč (zahrádka na střeše patřila k designu těchto aut), na zadních sedadlech byl kravál a dunění, že z toho hlava bolela, plechy rezavěly už když viděly z dálky louži, maticové řízení jako u předválečných vozů, a tak bych mohl pokračovat do nekonečna... Proboha co na tom autě bylo vlastně dobré??? Wartburg byl proti tomu mercedes, jak do akcelerace, pohodlí a kultury cestování, tak do velikosti kufru, síly plechů a bezpečnosti. Jeho konstrukce z 60. let byla mnohem dál, o designu ani nemluvím.-Jen ten smrad z výfuku, i když hundrtky taky zrovna nevoněj po konvalinkách. Ne, fakt nechápu, co na tom autě vůbec stojí za řeč.

05.02.2009 | 21:49:15 | Kamil N. Reagovat

100 X 2101

Jednznačně Š 100, toto auto bylo srdeční záležitostí ..... škoda jenom že pak umřela :-(

05.02.2009 | 21:33:39 | Tony Reagovat

nikdy nezklamalo!!!

12.08.2007 | 16:05:58 | Misan Reagovat

pche

mno mam skodu 100 a v zivote sem s ni nemel problemy jizdni vlastnosti navzdory veku ma lepsi nez 105 a motor vykonove daleko lepsi mnohem hezci nez dalsi skodovky ale ty sedadla sam sem si musel namontovat z favorita a hluk od motoru ??? mno narval sem protihlucnou deku za motor vubec nechapu jaky lidi se opovazujou tohle auto kritizovat hmm to je vazne videt jak kritiky rodice vychovali skoda 100 to je dalsi skvost kterej vyjel z mlady boleslavy pravdepodobne lidi ktery kritizujou tohle auto v nem bud nikdy nejely a nic o nem nevedi nebo se proste o tohle auto neumely starat a pak umej jen kritizovat a kritizovat ja toto auto hodnotim na 9/10 prece uz jen ma neco za sebou ale vy kritici stidte se a my zardeli skodovkari stejne opet vyhrajeme proc by cesi meli jezdit v nejakejch zahranicnich rejzich to nechapu

18.04.2007 | 20:05:06 | Fourian Reagovat

Uz je ale out

Mali sme tuto Skodu, ale Skodu 110L (cierna palubka a motor 1108) predali sme ju asi pred 10 rokmi. Po 110000km genelka motora, otec priznal ze mu prdlo testnenie pod hlavou skoro noveho auta a este isiel asi 5km domov a to sa podpisalo na zivotnost motora. Po generalka, rano nacukat, sytic a bez plynu vacsinou na prvy. Vsetky plechy vymenene a vyvareny podvozok. Zvladla Juhoslaviu, uz vtedy zrala olej ale do kopca sa chytalo len velmi malo aut (ani zapadne neboli rychlejsie, Skoda proste isla), na 3ke 60-70km/h a kopec nekopec. Lada 1200(nas doprovod do Juhoslavie) nemala sancu. Naucil som sa jazdit na kilecku, to je pravda, kazdopadne uz pred 10 rokmi bola aj moralne zastarala...Ked vidim Rku, stale sa mi paci, ale domov by som ju uz nechcel.

20.01.2007 | 14:20:24 | olso Reagovat

Rád na ni vzpomínám

Měl jsem š100L asi 3 roky, pořídil jsem ji jako přibližovadlo, když jsem dělal civilku. Je to od teď 4 roky zpátky. Báječná šípková červená, bíle natřené disky - co na to že štětcem, stylové kostkované potahy a nezaměnitelný zvuk motoru - díky ventilátoru + 4oká maska. O jizdních vlastnostech a rychlosti se nmá cenu rozepisovat, ale to auto bylo prostě super. Navíc musim podotknout, super lůžková úprava (zadní sedáky se daly podepřít, přední sklopit) Když jsem někam přijel na akci, vždycky se kolem sešli lidi, někdo říkal starej kšunt do toho bych nesed, jiným se líbila, holkám vždy učarovala :) Prostě přitahovala pozornost - byla stylová.

20.01.2007 | 13:35:33 | vasaxx Reagovat

No neviem skodu 100 som vlastnil asi pred 10 rokmy... a uz vtedi sa mi zdala hrozna :( ..., malo miesta, hlucny motor, nepohodlne sedacky ..., ale jazdila bez vyraznejsieho problemu ( az do havarie ) .... v kazdom pripade takto to moze hodnotit len niekto kto ziadne dalsie auto tej doby nepouzival..... S niecim modernejsim je to podla mna uplne nezrovnatelne ( a na to by mal autor recenzie preca len trochu pomysliet )...

19.01.2007 | 21:13:02 | random Reagovat

Nebudem kritizovat, pretoze stretnut este mnoho zachovalych kusov skody 100 na cestach........klobuk dole, myslim ze za takych 20, 30 rokov sa po feliciach a octaviach 1.gener. deti dozvedia hadam len z knih,ci ucebnic. Ahoj

19.01.2007 | 18:13:23 |  Reagovat

Jak může někdo vychvalovat takový střep? Už tenkrát to bylo enormně zastaralé. Kvůli zadní kyvadlové nápravě byly špatné jízdní vlastnosti, maximálka 125 km byla na 70. léta hodně málo, motor byl příšerně hlučný, místa na délku taky hodně málo, přední podběhy omezovaly místo pro nohy vpředu, kufr byl spíš tak na pát tašek s nákupem, topení skoro žádné, zamlžovaly se skla, plechy rezatěly jak divé a byly tak tenoučké že se daly ohnout dvěma prsty (o čemž svědčí pohotovostní hmotnost 805 kg, např. Simca 1300 měla přes 1000), motor měl jen třikrát uloženou klikovku, okýnka byla tak malá a strop tak nízko že sem si tam po přesednutí ze žigula připadal jak v temné jeskyni, zadní skla nebyla spouštěcí, zadní sedadlo bylo strašně úzké a navíc se všechny škodovky s motorem vzadu špatně startují az mrazu (vždycky v zimě pozoruju jak jim to asi desetkrát chcípne, než se za strašného kraválu rozjedou). Můžu to porovnat, protože sme měli žigula 2101 a strejda hundert a to bylo nebe a dudy. Škodovka z roku 1975 šla kvůli totálně děravé podlaze v roce 1988 do šrotu a pak si strejda pořídil Ladu kombi 1300 a nemohl si ji vynachválit. Na kombíka se škodovka nezmohla. Náš žigul bez poruchy vydržel 20 let jezdit a pak byl ve skvělém stavu prodán. Škodovka měla podobnou péči a nakonec se úplně rozsypala. A jízda v žigulu byla proti tomu jak jízda v Mercedesu.

19.01.2007 | 17:00:53 |  Reagovat

S autorem recenze mohu ve všem naprosto souhlasit. Jen doplním, že kromě volantu má hodně tuhou spojku (do teď neznám tužší). Ještě často odcházelo pérko u plynového pedálu, často zlobila převodovka a co je snad největší mínus této krásky: strašně hnije. My ji měli téměř celou dobu života garážovanou, ale bohužel. V posledních 10 letech měla problémy se startováním (a nebylo to baterkou) v zimě, a proto se vždycky parkovalo na kopci (Barrandov, Praha), takže v nejhorším se roztlačila a vždycky se chytla. Musel být sytič a samozřejmě přidávat dost plynu. Taky poměrně špatně topila, skoro vůbec. Se zadním náhonem se dalo opravdu daleko dostat, i v zimě - souhlas s autorem, měla na svoji dobu neobvykle dobré jízdní vlastnosti.

My jsme ji měli (celá rodina) přes 30 let. Rok výroby 1974, žlutá barva, takže je pro mě tohle auto hodně srdeční záležitost. Bohužel loni odešla do věčných lovišť protože další "papírovou" technickou už nešlo zařídit. Právě že byla už hodně shnilá, tak poslední 3 roky jsme s ní jezdili jen do 60 km/h, protože jsme se báli že nám upadne motor. A také poslední 3 roky měla hodně špatné brzdy - de facto se prakticky brzdilo jenom motorem + ručka. Na této stovečce jsem se naučil řídit já (23) a jezdil jsem už od 15 let (pochopitelně na vesnici) a dokonce můj otec (50) + další 4 rodinní příslušníci. Měla naježděno skoro 200000 km a po motorické stránce by ještě nějakou dobu vydržela, ale prostě koroze ji zkrátila život.

Kdo s ní najezdil spoustu kilometrů a strávil s ní spoustu času, dá mi za pravdu, že ten zvuk motoru, řízení je naprosto nezaměnitelné a originální. Její zevnější krása nemá konkurenci. V dnešní době samozřejmě němůže s nikým soupeřit, ale tohle auto se přesně hodí na krásné letní vyjížďky po silnicích 2-3. třídy, rychlostí 30-50 km/h, vychutnávat si zvuk motoru, kochat se okolní přírodou - taková symbióza....kdo nezažil nepochopí.

Je to naprosto báječné a vynikající auto a autorovi recenze přeju mnoho šťastných km a v případě dotazu jsem na emailu.

19.01.2007 | 16:10:54 | zmrzlejkos Reagovat

No....v dobe, kdy kilo byla novinka mela po svete ohromny uspech, a vzhled umerny te dobe byl myslim si hodne povedeny

19.01.2007 | 13:40:06 | diego Reagovat