Recenze Škoda GARDE lux super
“Parádní povozeníčko za super cenu!”

Autor recenze: Baklažán (32 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1986 Typ motoru:1300 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:106 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 let Průměrná spotřeba: 11 l/100 km Vloženo: 2. 2. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: barkas,renault 2 CV,honda concerto

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto je super spolehlivé, najezdím cca 14,5 tis. km ročně, měním akorát provozní věci typu náboje do předních kol, dolívám v pravidelných intervalech polosyntetiku atd.

V 90 tis. jsem vlastní vinou odvařil vejfuk, oprava stála cca 4 tis., tudíž pohoda klídek, dělali mi to přímo u Škodovky v Poděbradech.

Celkově mě trochu straší koroze, která zejména na podvozku dosahuje stavu krize,ale snažím se tomu jít naproti a nechal jsem před půl rokem vylakovat dutiny - materiál + práce cca 2.500,-

Někdy se trochu zblázní elektrika, ale to si mylsím že se dá tolerovat u auta skoro třicet let starého. Často mi zhasnou za jízdy potkávačky,ale neřeším to.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Když mám objektivně zhodnotit tohle auto, je jasné že jde o poslední velké kupé od škodovky. Po designové stránce nemám autu co vytknout. Každý se za ním i dnes otočí!
Vylepšil jsem exteriér namontováním mračítek, taky decentní tuning tomu neuškodil - jezdím na 15palcovkách DUNLOP. Trošku jsem taky nechal poladit řídící jednotku a čipnout ji na 60 kW. Rozdíl je znát hlavně při předjíždění ve městě, na křižovatce za sebou nechávám báva i passaty...je to parádička. Zvuk motoru super kovovej, podle zasvěcenců připomíná šestihrnek.

Jízdní vlastnosti patří dnes už jen k lepšímu nadprůměru, menší poloměr otáčení by určitě neškodil. Nicméně i tak je řízení dost strmé a příjemné. Řadicí páka je mírně "vykvedlaná", takže jsem se to snažil pořešit instalací gumových vahadel do prostoru rozvodovky, a skutečně se to trochu zlepšilo.

Co se týče vnitřního prostoru, dá se hodně pohodlně cestovat i na delší štreky. Před 2 lety jsme dali Chorvatsko v 5 lidech, + spousta zavazadel, celkem komfortně. Vzadu je na kupé poměrně hodně místa.Třeba proti fábce jsou sedadla perfektní, boční vedení taky ujde. Škoda propáleného čalounění u spolujezdce,ale můžu být rád,že mi chudák škodárna neshořela celá.:)

Abych jen nechválil: konstrukčně je škůdka samozřejmě už "out", jen pevně doufám,že budou ještě něco podobného vyrábět.

SKODA FOR EVER!!!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda

Vložit komentář

Domácí šikulo, nejako Ti nesedia fakty :)....som na Garde odchovaný, tak na to auto tiež nedám dopustíť, na svoju dobu slušná voľba....no tak trochu by ma zaujímalo, kedy do Garde strkali 1,4? Pokiaľ viem, Garde sa robilo len do 1984 a po celý čas s 1,2 :) Tato tam síce spravil tranzistorové zapaľovanie, aby hádzalo silnejšie iskry, no chipovaním by som podobné úpravy nenazval...a len tak mimochodom...1,4 je motor od VW, a spolupráca Škody a VW prišla až po revolúcií. Alebo si si trochu preladil karburátor?....nechcem potom vedieť tú spotrebu :)
Musím uznať, na rozdiel od klasickej 120L mala Garde citeľne lepšie jazdné vlastnosti, no porovnať to so súčasným lepším nadpriemerom....hmmm, jazdil si prosím Ťa aj na niečom inom ako Garde? Alebo si mal na mysli jazdu v zime na snehu?
Tak či tak, veľa štastných kilometrov :)

03.02.2010 | 07:49:09 | Dr.Monroe Reagovat

Vahadla

Vahadla se často montují na spodek šaltpáky, když ti to neřadí přesně, třeba, když máš zařadit trojku a flákneš tam jedničku, nebo tak. Jinak je to poměrně levná věc, vezmeš gumičku, navlíkneš jí na konec šaltpáky a přiděláš jí k převodovce, tento postup opakuješ třikrát. Šaltpáka získa velmi osobitý a přesný rejd. Motory z tohoto roku se opravdu dodávaly s řídící jednotkou, tou se myslí sada drátku, zapojených do sebe podle barvy. Pokud zkoušíš různé zapojení, je velmi pravděpodobné, že s motoru o objemu 1,4 dostaneš vyšší výkon.

17.03.2009 | 10:16:11 | Replikátor Reagovat

dobré

najlepsa zabava. ono karburator sa dobre čipuje, a tie gumove "vahadla" toco je? hahaha

17.03.2009 | 08:50:39 |  Reagovat

divny garde

tak nevim muj tata koupil garde v roce 84 leden a po dvaceti letech melo dvě generalky kasle najeto dvěste tisic jednu generalku motoru motor měl 42.5 kw jel lechce přes 150 kdyš sinatop šlap podvozek fungoval celkem !!!dobře diky uhlovy napravě vzadu tata najezdil dost v devadesatejch letech sem začal jezdit ja a taky tunit lity kola melo uš od začatku takzvany otvyraky. skoncilo to tim že melo po generalce emkove napravy sniženy predek i motor s fava uprava sprint mel 55KW a jel 170km a mnoho dalšich uprav aby to fungovalo a jezdilo tak jak mělo i schvalovani bylo nakladne muselo se použit vše s posledniho Rapida 136 ROK 89 myslim podvozek brzdy byly stejne čtyřpistkove děllal sem to pro zabavu ale to co pišeš ty tak to nechapu cip a rok vyroby mi tam nesedi a jine věci jsou nesmisl vpěti se nesmělo jezdit brali zato i technyčak!!!

17.03.2009 | 07:32:30 | polo Reagovat

recenze od blázna?

Autorovi bych spíš doporučil, aby místo nábojů do předních kol, zakoupil náboje do revolveru a ustřelil si palici.

04.03.2009 | 18:25:02 | Leonid Topolánek Reagovat

Jestli se za tebou všichni otáčejí, tak protože jim drásáš nervy tím vytuněným kraválem alá šestihrnek. Dej bacha, aby někdo z těch otáčejících se neměl v ruce dlažební kostku...

04.03.2009 | 17:57:10 | Kódl Reagovat

Sedadla mají perfektní boční vedení, protože když se dozadu narvete, tak už nemáte kam bokem ujet. Sedíte "dveře-prdel-prdel-dveře". A v pěti ještě o jednu prdel víc.

04.03.2009 | 17:55:02 |  Reagovat

fakt si pobavil

Tak tato recenze stojí za to, odkaz jsem poslal kamarádům, opravdu vtipné... Prosím autora, ať nám sdělí. kde že se u garde nachází ta řídící jednoka. Myslím, že servis v Poděbraech se musí velmi dobře bavit, ostatně 4 tisíce Kč, které si účtoval za "vejfuk", který stojí 290-400 Kč tomu nasvědčují (nevím jak pan autor vejfuk odvařil, spíše obvykle zkoroduje). To by ale pan autor musel vědět, že Garde má motor vzadu a tudíž výfuk je poměrně jednoduchý a krátký, výměnu zvládne i naprostný analfabet. Občas zhasinající potkávací světla by mi třeba docela vadila, hlavně v noci (pokud mluvíme opravdu o potkávacích světlech ). No nic, přeji mnoho štastných km, nevědomým štěstí obvykle přeje

04.03.2009 | 15:19:14 | Petr Reagovat

5 lidí?

...jejda..., zvažuju koupi Gardovky nebo Rapida v originálu pro vlastní potěchu, ale netušil jsem, že se auto dá čipnout a že se s ním dá jet v pěti do Chorvatska. Já jsem si doteď myslel, že Garde je čtyřmístné...

10.02.2009 | 12:01:18 | davidddd Reagovat

To ma byt Citroen 2cv. Ale aj ja som sa nasmial, až mi slzy išli.

15.11.2008 | 19:48:57 | Angel_M Reagovat

renault 2 cv je predsa kacica...btw automobilova ikona...

13.06.2008 | 01:03:45 | unimic Reagovat

No kedze so pred par rokmi Garde mal, tak napisem len tolko..oproti skode 120 malo lepsie jazdne vlastnosti a pohodlie...5 ludi do chorvatska...no kedze je to homolog. na 4 ludi, a ti zadni musia trpet, tak predpokladam, ze cez hranice sa islo doost tazko. A k tym bavam..aj moja priatelka ich na krozovatke trhala..ale jej vitazstvo bolo skor poznacene udivom fesiho ako schopnostou garde. Inak otacali sa za tym ludia to je fakt..len otazka je z akeho dovodu :) Al eaj mne sa paci viac ako rapid..dodnes za nim smutim....Nie preto, ze by bolo najlepsie, co som mal, ale ze to bolo GARDE

09.05.2008 | 12:24:19 | eyo Reagovat

sklidni se, nejsi doma v jeskyni...

28.06.2007 | 13:58:07 | diego Reagovat


NO A CO? zavidite mu snad vy idioti?
vite co vsechno se da udelat ze skodovek? treba napr. skoda rapid alias cerny svab z tm.

28.06.2007 | 11:56:08 | lukyn Reagovat

:)

Neviem ako vy ale ja som sa celkom pobavil... :)

14.06.2007 | 22:18:02 | Dingus159 Reagovat

ou jeee

Tak.... to je mi opravdu zajimava recenze! Primo nasycena nesmysly....
Na uvod bych chtel upozornit ,ze je rok 2007...takze hlaska o temer tricet let starem aute ma jeste nejakych 9 let cas, ale nevadi ;-)
Opravdu by me zajimalo, co v tom mas za motor.
Pokud tam mas motor z Fava, nebo Feliny (coz je mozne a z vlastnich zkusenosti vim, ze rapid s timhle motorem nejdenoho prekvapi) musel jsi dost prestavovat...
A pokud jsi prestavoval, tak o autech zrejme neco vis.... potom bys taky mohl vedet, ze ty Bavoraky s tebou na krizovatce asi nezavodi, jinak by to vypadalo jinak :-)
Kdyz prejdu i ty reci o to, ze se za timhle autem kazdej otoci (to teda nevim v jaky vesnici) dostavam se k necemu, co si neumim ani predstavit...
V 5 lidech do choratska....spoustu zavazadel...celkem komfortne....aha, tak tady uz zacinam mit pocit, ze je rec uplne o jinym aute. Da mi za pravdu kazdy ,kdo videl "kufr" :-)
To jste museli panove hodne polehku. O komfortu nemuze byt rec. 9/10 je masochismus.
Sedacky tam mas z jakeho auta?
Rad bych se taky nechal poucit, co ma znamenat Renault 2 CV? Zeby nejaky tajny prototyp z nevadske pouste?
ps: pise se forever ;-)
jinak tuningu zdar...

28.05.2007 | 14:01:32 | diego Reagovat

Fantasta......

Jen by mě zajímalo,co tam máš za motor,protože jestli tam máš motor s Feldy,tak je seznam úprav asi s 80 body a začíná vyříznutím 2/3 podlahy a vyvaření a upravou karoserie pro zástavbu 5kvaltu a speciální zadní nápravou s unašeči pro kotoučové brzdy- jen tohle vychází cca na 30000kč,přední upravená náprava Metalex se nedá sehnat!!!Termostatová skřiň pro tuhle zástavbu stojí 11350kč,posilovač brzd 9000kč,jen zadní kotouče a brzdový třmeny za 12000kč -výroba na zakázku u Bremba v Itálii.Spojka komplet za 5600kč,aby si vůbec rozuměl motor a převodovka.Nebudu dál pokračovat,protože je to moc složité,manuál má asi 180 stránek.A vůbec motor z Favorita nebo z Felicie ti nepřihlásí na žádném STK a Dopravním inspektorátu,protože to je motor z jiného typu auta!!!!!Pokud můžu radit všem rádoby domácím kutilům,kteří doma tvoří ty svoje paskvily,úpravy a zvláště Tuning je pro amatéra hodně složitá věc,tak se do toho nepouštějte a nehrožujte ostatní!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

02.03.2007 | 17:39:21 | kokys Reagovat

A teď tu o karkulce...

Bože muj, co je zase tohle za výtvor???
Opravdu by mě zajímalo, kde se u Garde z roku 86 (co na tom, že od roku 85 se už vyráběl Rapid) vzala řídící jednotka, kterou sis nechal "čipnout na 60 kW".
Dále mě docela zaujal ve výčtu přechozích aut ten Renault 2 CV. Opravdu bych rád věděl, co to je.

Že je vzadu hodně místa, že jízdní vlastnosti patří dnes už jen k lepšímu nadprůměru, že zvuk motoru připomíná 6-ti hrnek a na semaforech za sebou necháváš Passaty a BMW, to ponechám radši bez komentáře...

28.02.2007 | 15:18:07 |  Reagovat