Rok výroby:1976Typ motoru:998Stav km při koupi:69 000 kmStav km nyní:76 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:19. 5. 2008
Ulámaly se vnitřní plastové kliky na otevírání dveří. Vyměnil jsem je za hliníkové pocházející z 1000MB a je po problému.
Taky šla velmi špatně řadit zpátečka, opravoval jsem to snad 10x (nešel jsem na to od lesa - vždycky jsem posouval kulisu tam a zpět, takže jsem nikdy nedocílil optimálního stavu, nechal jsem to celé otevřené a při jízdě vzad bylo nutno trubku od řadící páky táhnout dopředu). Nakonec jsme to odborným zásahem do převodovky opravili a zatím to funguje.
Další problém byl z karburátorem. Vypadl šroubek držící plovák. To jsem opravil tak, že jsem jej nahradil jiným, musel jsem to taky celé seřídit, abych optimalizoval spotřebu. 10l/100Km se mi zdálo nějak moc. Jinak žádné vážné závady.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil jsem dostal od dědy, který jej v 76. roce zakoupil jako nový. Jeho cena byla tehdy 48.000,-Kčs, což nebylo opravdu málo, ale levnější byl snad jen trabant.
Děda se o škodovku až do poslední chvíle dobře staral, takže i po třiceti letech vypadala skoro jako nová. Jenže děda jí měl celou dobu v garáži a jezdil v podstatě jen od jara do podzimu. Já garáž bohužel nemám, škodovka tedy stojí už třetí rok venku a řekl bych, že zestárla asi tak o 15let (začala korodovat).
V současné době jí ani moc nepoužívám. Když jedu za dědou, tak se s ní rád projedu, je to takové zvláštní, člověk si uvědomí, jak se časy mění, jak je to auto malé. Když mi bylo 8 let, dojeli jsme ve stejném autě ve čtyřech lidech až do Dubrovníku!
Výkon litrového motoru je tuším 33kW, což vzhledem k nízké hmotnosti není zase tak málo, jenže průběh točivého momentu je na úplně jiné úrovni než například u fiatu 127 s motorem 0.9, který byl o hodně živější.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda