Rok výroby:2008Typ motoru:1,416VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:22 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:15. 10. 2010
Jelikož jde o nové auto, poruchy se žádné nevyskytly, a doufám, že se ani nevyskytnou a že nám bude sloužit tak, jak auta před tím. Jediné, co vnímám jako "poruchu" a nedokáži si ji vysvětlit, je, že nám ve Slovinsku cestou k moři přestaly hrát všechny repráky. Přehrávač běžel, ale z reproduktorů nešel zvuk. Rádio jsem vypnul a po asi 20 minutách zase uvedl do provozu a od té doby se to nestalo
Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem prodával Octavii, chtěl jsem, aby naše dvě děti měly vzadu dost místa, aby mne nekopaly při cestách do zad a aby viděly ven. Rozhodoval jsem se mezi vozy C-Max, Xsara Picasso a Roomster. Vím, že tímto asi popudím některé lidi, ale Xsara Picasso je snad ještě ošklivější (dle mého soudu) než Roomster, avšak je tam více místa, ovšem je to Frantík a tam nevěřím v kvalitu, C-Max byl pro mne nedostupný z hlediska pořizovací hodnoty a následných splátek. Roomster jsem si zvolil, protože si myslím, že pro děti je to vzadu dobré, kufr není také tak malý a je zde velká variabilita uspořádání,ale to se od malých či velkých MPV dá čekat. Vzhled - subjektivní dojem. Moje paní při prvním obhlédnutí řekla, že je hnusný. Pak se posadila i se svojí menší postavou za volant a zjistila, že se jí tam dobře sedí. Pak si sedla dozadu a zjistila výhodu té nepochopitelné linie zadních oken. Místo a zavazadelník - pokud chcete vozit dva lidi vzadu a dva vepředu, je to super. Možnost posunování zadních sedadel je dobrý nápad, "kino-efekt" zadní řady sedaček je pro menší postavy skvělý, co se týče nastupování a vystupování, není problém, stejně jako u ostatních MPV, protože se člověk nemusí ohybat a sedat si k silnici.Do kufru dám, co potřebuji. Ale pravidlo všech rodin s dětmi - totiž že kufr bude větší a množství zavazadel se zvýší, je hluboká pravda. Přešel jsem z Oct I., kde byl kufr gigantický, všechna čest, ale ani u Rooma to není zlé. Samozřejmě bych za zadními koly přidal ještě alespoň 15 cm. Interiér a výbava - jde o výbavu Sport, tedy vše v elektrice, pal PC, maxiDOT, manuální klima, anatomické sedačky - mimochodem příjemně tuhé (nemám rád měkké pohovky a la Francouzi), hagusy, park.senzory, kožený paket, zatmavená zadní skla, kola z lehkých slitin..atd., to je na všech autech ve vyšším stupni výbavy. Interiér je dost oplastovaný, nicméně nic zatím nevrže (ještě aby) a plasty jsou černé, za což děkuji hlavně vzhledem k dětem - být to kombinace se světlým spodkem dveří, no nevím. Samozřejmě existují auta v této cenové relaci i lépe vybavená, ale já nechci všude světýlka, displeje a příliš elektronických vychytávek, protože se něco rozbije a je to v háji. Motor - jde o 1,4 16V, čili střed nabídky, která v roce nákupu byla. Byl jsem varován i prodejcem a následně i nezávisle na sobě několika lidmi, kteří měli tu čest s 1,6 16V,že to žere i trávu u cesty. Tak mám to, co jsem napsal. A teď - jízda s ním je při dodržování všech limitů úplně OK. Pochopitelně (a nevím proč to neudělali) se z tohoto objemu dá dostat více, a nějakého koně navíc bych uvítal při předjíždění, nicméně si myslím, že se s tímto autem dá jezdit úplně normálně za 6 - 6,2 l/100km, už máme za sebou 2x Chorvatsko a dluhodobě jezdím za 6,0, okamžitá spotřeba se dá udělat i 5,8. Asi to tak bude, neboť loni po ujetí 840 km jsem dotankoval do plna v Chorvatsku 45 litrů. Nejsem závodník a vozím rodinu. Jen se musí držet nad 2,700 ot/min, a trochu častěji řadit, pokud chci rychle předjet.Pokud držím na 5.p.st. 3200 ot/min. jedu 120 - 130,a to stačí. Podvozek - tuhý, žádný komfort, ale auto sedí v zatáčkách, snad tomu napomáhají i 205 gumy. Při bočním větru se naklání, ale to je asi u aut s vyšším bočním profilem normální. Prověřená přední náprava z Fabie a zadek z Oct I. jsou jednoduché, ale plní svůj účel. K tomu snad nic dalšího. Tohle není reklama, jen píši své dojmy. Jasně, že v současné době, kdy se výrobci přetahují o každou duši, pořídíte v cenové hladině okolo 300 000,- i lepší vozy, větší vozy, lépe vybavené. Ale já si vybral Roomstra - i částečně proto, že se takový exot jen tak nevidí. Ano, jsem spokojený, ale to je asi každý, kdo si koupí auto, které si zvolil. Poslední poznámka na konec - v bazarech Roomstry moc nejsou- buď je lidé tolik nekupují, anebo je koupí, ale nechtějí je dát. Přeji všem majitelům všech typů mnoho kilometrů bez nehod, ať už máte 126 nebo Q7.
Od července 2012 jsem majitelem Opelu Zafira 1.8 /mimochodem, jede to jako zvíře-180 celkem v pohodě/z prostorových a početních důvodů. Je nás 5 a 3 sedačky dozadu-kdepak. Jako sardinky. A představa bočního nárazu, a ty děti nemají únikový prostor v příčném směru...Ne že by v Zafiře bylo víc místa, ale je mezi sedačkami mezera asi 5 cm, u Rooma tam děti nestrčily ruce, aby se zapnuly. nasedaly po jednom, no v lijáku to bylo dobrý:-D. Takže děkuji za příspěvky, a pokud bude Zafira sloužit jako Roomster, budu spokojen. Mnoho km bez nehod.
22.10.2012 | 00:11:03 | michal
| 193.179.170.*Reagovat
super recenzia
ja mam to iste co ty,a som spokojny.tvoja recenzia je super.normalne si my to zobral ust co si napisal.chcel som 1,9tdi,ale boly drahe.ja som kupil 2 rocne 2009,22 250km najazdene a este 2 roky vzaruke za 8000 eur.seda m.,prestavba na N1.moja sestra hovory ze sa my pacia vsetky skarede auta,ale ja by som nemenil.kazdy ma sfoj vkus.zalezi na tom co od auta ocakavate a samozrejme cena.uz som inej recenzii pisal ze nech my niekto ukaze auto ktore nema nedostatky a to mozu byt aj prkotiny.TAK NECH SLUZI VSETKYM MOTORISTOM.
Mám roomster 1.6 16V, kupoval som ho hlavne kvôli praktickosti, moje tri deti sú vňom spokojné a kvôli dobrému výhľadu nefrflú ani pri väčšej porcii kilometrov. Zatiaľ samá spokojnosť, určite by som sa preň rozhodol opäť. Veľa štastných kilometrov.
Cena-když jsme ho pořizovali, dal nám prodejce cenu 299000,-;to není zlé.Jen je divné, jak píší ostatní, jakou hrůzu si pořídili - asi je to také o tom, jak to auto používám. Ale mnoho lidí si rooma plete s auty typu kangoo či partner.Ale to jsou dodávky předělané na osobáky.Roomster byl signalizován jako malé MPV pro mladé rodiny,nikoli jako dodávka.
Gen-X 2009 fungl za 320.000,- , netuším teda co máš za výbavu, ale myslím, že tem Room nemohl být o moc lacinější a Fordík má super podvozek, ale jinak ať to jezdí :-).
Někteří, jako já, dávají přednost praktičnosti před vzhledem a tu Roomster má. Podobně jako v manželství jsem dal přednost manželce věrné, odvážné a pracovité před rozmazlenými kráskami...
27.11.2012 | 08:01:37 | Karel
| 82.100.3.*Reagovat
Anonym:
Tady snad nejde o líbení, ale o praktičnost. Prostor na zadních sedadlech pro nohy je skutečně pěkný. Kdyby to trochu zlevnili, dalo by se uvažovat - a to by mohli, páč je to suverénně nejméně prodávaná škodovka. Už ji předstihl i Superb (několikanásobně) a Yeti, přestože jsou podstatně dražší. Také je tam trochu problém ten základní motor. Tříhrnek má co dělat i s Fábií, nemluvě o zvukových projevech HTP 12V. To nepatří do 21. století, alespoň ne u benzinového motoru značky, která se snaží tvářit světově. I když, poslechnu-li si diesely z koncernu VW (kromě nových CR), pak se vůbec nedivím, že zvuk HTP jim přijde normální, ale normální je to jen pro němčoury, např. Francouz by tohle nepřežil a má naprosto recht. Divím se, že koncern to dlouho něřešil, vždycky mě dojme, když někdo vleze do svého diesel Passata nebo Octavie a myslí si, kdoví co nemá - není divu, musel za ty předražené čmoudily vysolit majlant. A pak to natočí a všichni kolem se otáčejí, co se to stalo, že si asi nechal pod kapotou na motoru pěknou sbírku kovového nářadí nebo celou basu prázdných láhví, jinak to není možné, takový rachot. V tomhle koncern není soudný, ale když se to prodává, tak co, to je také pravda.
Taky mám Rooma, ale 1.2 51 kw , a musím souhlasit, že je to jedna z výhod toho auta,že je tak řekněme zvlaštní už na pohled, spoustě lidem se nelibí, tudíž jich nikdy nebude jezdit tolik co F nebo OCT.což je paráda. Ty máš dlouhodobou 6.0 litrů ,já 6.2, nic to nevypovídá, spotřeba u benzínu vždy záleží na trase kudy jezdíme a hlavně na řidiči, ale těch 6 je dá se říct v pohodě. Jen otázka- taky tě ser.. to věčné předklánění se abych viděl na semafory? to mohli soudruzi v MB udělat lépe. Jinak dobré auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Roomster
změna
Od července 2012 jsem majitelem Opelu Zafira 1.8 /mimochodem, jede to jako zvíře-180 celkem v pohodě/z prostorových a početních důvodů. Je nás 5 a 3 sedačky dozadu-kdepak. Jako sardinky. A představa bočního nárazu, a ty děti nemají únikový prostor v příčném směru...Ne že by v Zafiře bylo víc místa, ale je mezi sedačkami mezera asi 5 cm, u Rooma tam děti nestrčily ruce, aby se zapnuly. nasedaly po jednom, no v lijáku to bylo dobrý:-D.
Takže děkuji za příspěvky, a pokud bude Zafira sloužit jako Roomster, budu spokojen. Mnoho km bez nehod.
22.10.2012 | 00:11:03 | michal | 193.179.170.* Reagovat
super recenzia
ja mam to iste co ty,a som spokojny.tvoja recenzia je super.normalne si my to zobral ust co si napisal.chcel som 1,9tdi,ale boly drahe.ja som kupil 2 rocne 2009,22 250km najazdene a este 2 roky vzaruke za 8000 eur.seda m.,prestavba na N1.moja sestra hovory ze sa my pacia vsetky skarede auta,ale ja by som nemenil.kazdy ma sfoj vkus.zalezi na tom co od auta ocakavate a samozrejme cena.uz som inej recenzii pisal ze nech my niekto ukaze auto ktore nema nedostatky a to mozu byt aj prkotiny.TAK NECH SLUZI VSETKYM MOTORISTOM.
23.05.2012 | 21:12:12 | marcel | 95.105.144.* Reagovat
...
Mám roomster 1.6 16V, kupoval som ho hlavne kvôli praktickosti, moje tri deti sú vňom spokojné a kvôli dobrému výhľadu nefrflú ani pri väčšej porcii kilometrov. Zatiaľ samá spokojnosť, určite by som sa preň rozhodol opäť. Veľa štastných kilometrov.
26.12.2010 | 16:23:35 | asslan Reagovat
dík za ohlasy
Cena-když jsme ho pořizovali, dal nám prodejce cenu 299000,-;to není zlé.Jen je divné, jak píší ostatní, jakou hrůzu si pořídili - asi je to také o tom, jak to auto používám. Ale mnoho lidí si rooma plete s auty typu kangoo či partner.Ale to jsou dodávky předělané na osobáky.Roomster byl signalizován jako malé MPV pro mladé rodiny,nikoli jako dodávka.
24.10.2010 | 12:42:02 | Reagovat
Michale
mám pocit, že to tu bude podobné jako kdysi u Octavie co myslíš? Každopádně ať "rumík" slouží k plné spokojenosti.
19.10.2010 | 21:05:37 | Jerry Reagovat
Kupoval jsem
Gen-X 2009 fungl za 320.000,- , netuším teda co máš za výbavu, ale myslím, že tem Room nemohl být o moc lacinější a Fordík má super podvozek, ale jinak ať to jezdí :-).
19.10.2010 | 18:25:39 | Vašek Reagovat
V tý době byl určo C-max drahej.Dneska v akci doprodej 359 000,- v Trendu se stokoňovou 1,6 která vůbec nejede a v r.2008 to stálo cca 400 000,-.
19.10.2010 | 18:11:10 | Jirka Reagovat
Chci se zeptat autora,
kolik ten Roomster stál, že se ti maxík zdál oproti tomu drahý ?
19.10.2010 | 16:50:38 | Vašek Reagovat
náhodou - zvuk VW dieslových PD motorů je super. Lepší měly snad jen dieslové Fiaty Ritmo :-)
19.10.2010 | 14:48:57 | rolf fuchs Reagovat
Design je věc vkusu a aut s diskutabilním vzhledem je celá řada, Roomster nijak nevybočuje.
19.10.2010 | 14:42:31 | Itall Reagovat
Piccaso je najspoľahliveším malým vanom,
Vaša pani má pravdu. Roomster je asi naozaj najškaredšie auto-dodávka.
Preto sa tak málo predáva. Nech slúži. Chce to veľa odvahy kúpiť.
19.10.2010 | 14:05:59 | ľuboš Reagovat
RE: Piccaso je najspoľahliveším malým vanom,
Někteří, jako já, dávají přednost praktičnosti před vzhledem a tu Roomster má. Podobně jako v manželství jsem dal přednost manželce věrné, odvážné a pracovité před rozmazlenými kráskami...
27.11.2012 | 08:01:37 | Karel | 82.100.3.* Reagovat
Anonym:
Tady snad nejde o líbení, ale o praktičnost. Prostor na zadních sedadlech pro nohy je skutečně pěkný. Kdyby to trochu zlevnili, dalo by se uvažovat - a to by mohli, páč je to suverénně nejméně prodávaná škodovka. Už ji předstihl i Superb (několikanásobně) a Yeti, přestože jsou podstatně dražší. Také je tam trochu problém ten základní motor. Tříhrnek má co dělat i s Fábií, nemluvě o zvukových projevech HTP 12V. To nepatří do 21. století, alespoň ne u benzinového motoru značky, která se snaží tvářit světově. I když, poslechnu-li si diesely z koncernu VW (kromě nových CR), pak se vůbec nedivím, že zvuk HTP jim přijde normální, ale normální je to jen pro němčoury, např. Francouz by tohle nepřežil a má naprosto recht. Divím se, že koncern to dlouho něřešil, vždycky mě dojme, když někdo vleze do svého diesel Passata nebo Octavie a myslí si, kdoví co nemá - není divu, musel za ty předražené čmoudily vysolit majlant. A pak to natočí a všichni kolem se otáčejí, co se to stalo, že si asi nechal pod kapotou na motoru pěknou sbírku kovového nářadí nebo celou basu prázdných láhví, jinak to není možné, takový rachot. V tomhle koncern není soudný, ale když se to prodává, tak co, to je také pravda.
19.10.2010 | 12:17:35 | Itall Reagovat
dobré auto pro 4-čl.rodinu
Taky mám Rooma, ale 1.2 51 kw , a musím souhlasit, že je to jedna z výhod toho auta,že je tak řekněme zvlaštní už na pohled, spoustě lidem se nelibí, tudíž jich nikdy nebude jezdit tolik co F nebo OCT.což je paráda. Ty máš dlouhodobou 6.0 litrů ,já 6.2, nic to nevypovídá, spotřeba u benzínu vždy záleží na trase kudy jezdíme a hlavně na řidiči, ale těch 6 je dá se říct v pohodě. Jen otázka- taky tě ser.. to věčné předklánění se abych viděl na semafory? to mohli soudruzi v MB udělat lépe.
Jinak dobré auto.
19.10.2010 | 10:39:02 | martas Reagovat
Když se někomu Romstr líbí ať slouží.Volba motoru není špatná.
16.10.2010 | 20:17:53 | Reagovat