Recenze Škoda Roomster 1.4 16V
“Nenáročné auto pro nenáročného uživatele”

Autor recenze: V (29 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:R4 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:65 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 17. 3. 2014

Hodnocení inzerátu: 23 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dobrý den, rozhodl jsem se přispět svou troškou do mlýna se svými zkušenostmi z tohoto auta, kdyby měl někdy někdo třeba o podobný vůz zájem, tak abych ho podpořil, případně odradil v jeho koupi. Nebudu to moc protahovat, abyste v půlce neusnuli. Auto bylo kupováno ke konci roku 2007 s přídomkem „druhé auto“. Jeho osud byl jasný, celý svůj život stráví únavnou jízdou po městě, s občasnými vyjížďkami cca 50 kilometrů mimo obec. A opravdu se za více než 6 let na dálnici nepodíval. Kvůli tomu padla volba na benzínový motor 1.4 16V, protože na jízdu po městě byla 1.6 až moc zbytečná, a 1.2 až moc … tříválcová :-) Motor má 86 koní, což není žádný dravec, ale na auto o hmotnosti zhruba 1,2 tuny bez posádky, do města bez problémů stačí. Při městských tachometrových 55 km/h (asi 52 reálných) točí na 4. kvalt 2.000 otáček, což je tak akorát. V městském režimu si řekne zhruba o 7-9 litrů, ale pokud dostanete v sobotu ráno chuť na čerstvý rohlíčky a fakt se vám ten kilometr nebude chtít šlapat pěšky, tak se studeným motorem dorazíte do obchodu s průměrem 13 litrů na sto, klidně i víc. Na delší trasu se s lehkou nohou nechá dostat i pod 6, ale je to nuda. Motor je celkem tichý a do 3.500 otáček taky pěkně líný. Od 3.500 otáček chytá druhý dech (v rámci možností), ale v tu chvíli do kabiny začíná pronikat jeho mocný, čtyřválcový řev. Při tachometrové stovce točí přesně 3.000 otáček a při 140 něco málo přes 4.000. Víc jsem z něj nikdy nedoloval, on to nemá rád :-) V interiéru se žádné velké zážitky pro oko labužníka nekonají, není ani útulný, ani nijak krásný, je prostě čistě účelný. Výbava se skládá z manuální klimy, předních okýnek a zrcátek v elektrice a … to je vše. Ve městě při neustálém popojíždění ani víc nevyužijete, takže připlácet za haldu věcí netřeba. Řízení je hodně přeposilované (do města ok), řazení je velice přesné a pedály mají jemný chod. Za těch více než 6 let je interiér stále ve výborném stavu, nikde nic nevrže a palubní deska je stále jako nová. Pouze volant vypadá minimálně na trojnásobný kilometrový nájezd, je samá malá dírka a je notně ošoupaný. Řadička s pedály vypadají o něco lépe, ale 65 tisíc bych jim taky nehádal. Sedadla nemají téměř žádné boční vedení, což spolu s měkkým podvozkem při říznuté zatáčce udělá … jak to říct … že se na lidi na chodníku díváte z okýnka spolujezdce. Do pravotočivé zatáčky je tedy dobré být opřený loktem o dveře, do levotočivé je dobré se přidržovat sedadla spolujezdce :-) Co se týká prostornosti, tak na zadní sedačky nacpete v pohodě tři dospělé osoby (i když budou pořád nadávat, ale skvělý výhled ven jim po čase pusu zavře) a do kufru se taky něco málo vejde. Při tomto zaplnění ale motor radost nemá a je o poznání línější, stejně tak brzdy. Ale to je logické… Co se týká spolehlivosti, tak mu nemám moc co vytknout. Kromě tisíců a tisíců popraskaných žárovek ve všech světlech se měnily pouze silentbloky na zadních tlumičích za pár kaček. Takže suma sumárum je to nenáročné auto pro nenáročného uživatele. Pokud překousnete jeho vzhled (mně se líbí), tak není nějaký větší důvod, proč byste si ho neměli koupit. Pokud jste dočetli až sem, tak vám velmi děkuji. Příště napíšu recenzi na moje Porsche. Ehm… až si ho za pár let koupím…

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 23


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Roomster

Vložit komentář

Recenze psána s nenuceným humorem, informace v ní jsou, dobré.

30.04.2015 | 15:21:26 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

žárovky

Stejná zkušenost.. s roomsterem spokojenost, ale žárovky snad polykal. V hlavních světlech i v zadním osvětlení. A stejná zkušenost s VW polem. Nějaká koncernová "vlastnost". Jinak jsem s ním jezdil 5 let/90000km bez výhrad. Minináklaďáček :)

20.03.2014 | 08:22:38 | puntja  | 77.237.149.* Reagovat

RE: žárovky

Spíš bych řekl, že je to vlastnost žárovek. Ty jsou stavěný na 12V, zatímco altík dává okolo 14V, takže to žárovky nezvládnou... ale třeba taky ne...

20.03.2014 | 20:47:38 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat

RE: žárovky

To teda určitě ne. To by praskaly ve všech autech. Jsou tam napěťové špičky. Zkusit lepší žárovky (nevím jaké tam jsou, ale mě přestaly praskat, když jsem použil Osram All season), nebo nechat namontovat předřadné odpory - to ve škodovce znají a dělají. Není to totiž jen problém Roomstera, ale i fabií.

20.03.2014 | 20:53:25 |   | 89.102.163.* Reagovat

RE: žárovky

Tak jako kvalita na to má určitě velký vliv - ale co jsem tak slyšel a četl, tak H7 praskají hodně i mimo koncern

20.03.2014 | 21:00:32 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat