Rok výroby:2007Typ motoru:1.6 16VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:32 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6.9 l/100 kmVloženo:28. 12. 2009
Nemělo, během provozu se měnila jenom žárovka v předním světlometu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto se kupovalo na sklonku roku 2007 jako služební a mělo nahradit Felicii Pickup s tím, že měl ještě navíc zastat funkci vozidla pro případnou přepravu 5ti zaměstnanců kamkoliv. Já osobně se musím hned zkraje přiznat, že jsem touto volbou nebyl příliš nadšen z důvodu, že jsem pro daný účel považoval tento vůz za příliš nákladný, leč byl jsem přehlasován. Co se vnějšího vzhledu týká, musím i přes skutečnost, že krása je subjektivní vjem konstatovat, že to auto se mi absolutně nelíbí. Design firmy Škoda se v posledních letech ubírá směrem, který já nechápu... Karoserie: jeví se velice masivní a tuhá, já bych skoro řekl až humpolácká a předimenzovaná, je to patrně důsledek snahy, aby vůz působil solidně, každopádně nějaké kroucení i při plném naložení (spíš bych to narovinu nazval přetížení) v zatáčkách či na nerovnostech je něco neznámého. Interiér: je vcelku solidní,avšak poměrně strohý - ale vše je tam kde má být - tedy kromě teploměru, nechápu jak může v autě za takové peníze chybět taková naprosto základní věc za pár korun.Po proběhu přes třicet tisíc kilometrů nic uvnitř neskřípe a nevrže, nic se nerozpadá, volant padne velice dobře do ruky, najít si optimální polohu za volantem není problém a ani delší cesty alespoň mě nečiní žádné potíže. Výbava je řekl bych dnešní standard - klima, okýnka v elektrice, samozřejmě servo, rádio, pytle atd... Co se prostoru pro cestují týká, tak bez námitek, prostor pro náklad byl pro nás trochu problém, protože my občas potřebujeme naložit europaletu s pár metráky a tomu zcela bránila povinná přepážka, kterou jsme již tedy letos hodili do kopřiv. Při nakládce je občas problém s výklopnými dveřmi kufru (klasické otvírání do stran ála pickup by bylo pro nás lepší) a musel se vyřešit schod v kufru, respektive hrana nad úrovní podlahy...Každopádně tyto situace jsou velice ojedinělé, protože firma zakoupila v témže roce ještě vyloženě dodávkový automobil, takže Roomster zastává skutečně funkci přepravy osob a "drobnějších" nákladů (to ale neznamená lehkých) Motor: je 16 ventil 1600ccm ale s tímto autem má těch 77kW opravdu co dělat - opravdu by mne zajímalo, jak tohle těžké a kredenciózní auto jezdí s tříhrnkovým vynálezem HTP. Prvních 5000 km to byla dokonce tragédie a skoro jsme uvažovali o tom, že tomu něco musí být a bude nutno to reklamovat. Postupem času se však motor rozhýbal a nyní jede velice dobře. I tak však má stále na výkon přes sto koní poměrně vlažný zátah odspoda a velice jadrný zvuk skoro závodního motoru ve vysokých otáčkách, který bohužel poměrně silně až nepříjemně proniká i do kabiny. Jedna taková maličkost - když se motor vytočí do vyšších otáček třeba řekněme na dvojku a řadíte trojku, tak po sešlápnutí spojky a samozřejmě uvolnění plynu při samotném aktu řazení má ŘJ jednotka asi nějakou jinou práci a motor ještě tak 1s přidává, čili si zaječí a to je trapné...Dělá nám to všem, co s tím autem jezdíme. Spotřeba dle palubního počítače činí 6.9l/100km, což mne poněkud udivuje při tom režimu, jak se s tím autem zachází, když ale auto vyrazí, tak je to třeba 200 km na jeden zátah, čili žádné skoky po městě. Převodovka: řazení je velmi přesné a rychlosti velice dobře zapadají. Vzhledem k hlučnosti motoru ve vysokých otáčkách by mohla být snad trochu delší, ruku v ruce s posílením kroutícího momentu motoru v otáčkách nízkých. Podvozek:je velice dobrý, auto výborně drží stopu. Zadní náprava z OI dává autu možná větší stabilitu než se mi jeví ve Fabii II, to je ale jenom můj pocit a nikomu ho nevnucuji. Brzdy jedním slovem :výborné. Závěr: no když hodnotím klady a zápory Škody Roomster, tak to uzavřu tím, že asi naštvu všechny nepřátele značky i když vím, že na tomto serveru je jich mnoho: To auto sice není žádný výkřik designu, není to žádný výkřik techniky - to taky není posláním značky Škoda v rámci kocernu - co si budeme namlouvat, každopádně je to ale solidní a spolehlivý vůz, který za dva roky života v podmínkách, kdy s ním jezdí kdekdo v režimu velice nešetrného zacházení ani jednou nepotřeboval servis kromě povinného - troufám si tvrdit že proběh 30tis. v tomto režimu odpovídá trojnásobku kilometrů u civilního auta. Domnívám se, že třeba pro rodinu, která se k vozu bude chovat asi poněkud jinak než firemní zaměstnanci je to auto, které může sloužit bez problému třeba 15 let. Zkrátka je to dobré auto a nemyslím si, že je to špatná volba, když pominu totálně podmotorované verze 1.2 , na druhou stranu nepopírám, že neexistují i jiná auta, která se někomu mohou jevit jako lepší volba.
Kupoval jsem výše zmíněný typ když tam bylo najeto 100.000 km, včetně již provedené přestavby na LPG za 160.000 kč (rok 2009) a za dva roky jsem najel 145.000 km, a teď tedy mám natočeno 245.000 km, a když počítám úsporu na LPG pohon oproti naturalu 95, tak mě to vychází za těch najetých 145.000 km (dle průměrné ceny LPG), při použití maximální sazby zvýšené spotřeby (+20%) LPG oproti naturalu 95, úspora na LPG za období 2018-2020 15,10,-Kč/100 km, tedy 218.950,- Kč, tedy úspora převyšující cenu auta o 58.950,-Kč.
Uplynul rok a Roomster má najeto 70 tisíc. Krom několika šrámů na zadních dveřích, způsobené při nakládce a vykládce palet auto bezchybně slouží a doposud nemělo jedinou závadu, pokud nepočítám vyhořelé halogenové žárovky předních světel. Ty jsou skoro spotřebním zbožím.
vlastním roomstera zhruba 3 roky a s těmi světli naprosto souhlasím, měníl jsem je asi tak stokrát a ted už na to prdím a jezdím s jedním slabším. Myslel sem si že je chyba jen u mě ale jak koukám tak to auto nemá rádo žárovky :D
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Roomster
Škoda Roomster 1,6 LPG
Kupoval jsem výše zmíněný typ když tam bylo najeto 100.000 km, včetně již provedené přestavby na LPG za 160.000 kč (rok 2009) a za dva roky jsem najel 145.000 km, a teď tedy mám natočeno 245.000 km, a když počítám úsporu na LPG pohon oproti naturalu 95, tak mě to vychází za těch najetých 145.000 km (dle průměrné ceny LPG), při použití maximální sazby zvýšené spotřeby (+20%) LPG oproti naturalu 95, úspora na LPG za období 2018-2020 15,10,-Kč/100 km, tedy 218.950,- Kč, tedy úspora převyšující cenu auta o 58.950,-Kč.
02.05.2022 | 00:20:49 | 2450000 | 193.179.35.* Reagovat
Spojka
Mám fábii se stejným motorem a řazení mi dělá to samé
13.12.2011 | 18:45:53 | Polák | 93.99.137.* Reagovat
po roce
Uplynul rok a Roomster má najeto 70 tisíc. Krom několika šrámů na zadních dveřích, způsobené při nakládce a vykládce palet auto bezchybně slouží a doposud nemělo jedinou závadu, pokud nepočítám vyhořelé halogenové žárovky předních světel. Ty jsou skoro spotřebním zbožím.
09.12.2010 | 20:58:58 | moony Reagovat
RE: po roce
vlastním roomstera zhruba 3 roky a s těmi světli naprosto souhlasím, měníl jsem je asi tak stokrát a ted už na to prdím a jezdím s jedním slabším. Myslel sem si že je chyba jen u mě ale jak koukám tak to auto nemá rádo žárovky :D
25.05.2014 | 12:50:11 | Neznám | 185.14.232.* Reagovat