Rok výroby:2007Typ motoru:1,4 16V 63kWStav km při koupi:12 kmStav km nyní:14 800 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:6,9 l/100 kmVloženo:29. 3. 2008
Předchozí auto:Saab 130 RSSaab 130Saab FeliciaSaab Fábia 1,2 47
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Zatiaľ nič konkrétne. Veď má len cca 15000 km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V prvom rade musím vyjadriť nespokojnosť s vypracovaním interiéru - veľmi, veľmi lacné a nekvalitné plasty hlavne v spodnej časti a na dverách. Mám dvojfarebnú palubnú dosku - vrchná časť čierna - a dostatočne zmäkčená, no spodná + oboženie dverí - sivá je z tvrdého plastu. už po najazdení cca 2000 km sa z najemenej 3 miest začalo ozývať vŕzganie. Dosť nepríjemné pri pomyslení , že máte nové auto / a hlavne nie za tie peniaze/.
Odstránené doma - oprava spojov - vlastne nie oprava, ale napravenie do stavu , v akom malo opustiť výrobnú linku. Plasty boli preložené a spojené iným spôsobom ako boli navrhnuté.
Motor
Motor 1,4 16V 63 kW - Hlučný a slabý. Pri normálnej až kľudnej jazde postačí, a dobrá je aj spotreba, no na predbiehanie a svižnejšiu jazdu nieje.Ožije až okolo 3800 ot/min, ale potom spotreba rastie, to nehovorím o hlučnosti. Mal som 1,2 HTP 47kW, a ten bol podľa mňa živší a silnejší. Je strašne hlučný. To však môže mať za následok už spomínané vypracovanie interiéru. Spotrebou však celkom ujde- po cca 14000 km priemer 6,9l/100km. Ak však chcete byť rýchlejší tak cca 7,7 l/100km.
Podvozok:
Celkom stabilný /do cca 120-130 km/hod - s týmto motorom sa viac nedá- máte pocit že plače a ťahá z posledného/, i keď trochu tvrdší, ale dá sa. No pred cca 3000 km akoby auto ťahalo nepatrne doľava. Uvidíme čo povie 1. servisná prehliadka.
Exteriér: Je trochu svojský, no nemôžete chcieť auto s variabilným a priestranným interiérom a 100% dizajnom. Mne sa hrozne páči. Treba si nájsť správny uhol pohľadu a zapáči sa.
V podstate som s autom až na ten hlučný motor a nekvalitnú sivú časť interiéru spokojný. Výbava Style má klimatizáciu, autorádio s cd a mp3, el okná vpredu, ABS., 4 x ABG, držiak bicyklov v batožinovom priestore ... Nieje toho málo, no za takúto cenu. Neviem či by som si nevyberal druhýkrát inde.
V hodnotení náhradné diely a náklady som dal 7 z 10, nakoľko niečo dať musíte. Nemal som žiadne náklady tohto druhu /auto je v záruke/, len moje skúsenosti s Fábiou. PS: Fábia bola z pohľadu hodnotenie kvality interiéru o triedu vyššie.
Je hrozné že v dnešní době zákazník předpokládá že v každém novém autě v základu je automaticky motor úměrný jeho velikosti.To co předvedla škoda je pohrdání zákazníkem a velké zklamání.
Rozdíl mezi VW a škodou je takový jako mezi Spartou "A" a Spartou "B". Na obě se dá jít a něco zajímavého vidět,v "B" se sem tam objeví něco z "A" ale lepší je originál.Ale když chceš kvalitu musíš jít na Slavii.
Omyl. Poslední normální a solidní auto zn. Škoda byl Spartak a Octávia (stará, samozřejmě). Škoda 1000MB odstartovala nesmysl s motorem vzadu v době, kdy ostatní automobilky tuto konstrukci opouštěly, a začala jít cestou tenkých plechů, které rezly jen viděly louži.
Príklad so škodou roomster len potvrdzuje fakt, že posledné ozajstné auto, ktoré vyrobila škoda je MB1000. Potom to boli už len tzv socialistické vylepšenia. V súčasnosti je to nepodarená skladačka nemeckých komponentov v Čechách na rôzne spôsoby (superb, octavia, fabia...). Moja 16 ročná skúsenosť a návštevy servisov hovoria za všetko. Posledný "korejčan" je lepší.
Zdravím, sic mám deset let starýho Megouše v benálu 1.4 , nalítáno kolem 300 000,- km, ale nikdy nejedu hned po nastartování. Vždy počkám tak jednu až dvě minutky, až pak s poklidnou jízdou vyrážím. Možná u tak starého auta už to nemá smysl, spíše jde o zvyk. Samozřejmě než vypnu motor také ho nechám cca jednu minutku vybrblat.
Přestaň se ohánět češtinou, osle - sám by ses ji potřeboval naučit, a to od základů. Požadovat po slovácích používání češtiny navíc považuji za vrchol ubohosti a trapnosti...
seš na českých stránkách tak piš česky né, za zenitem seš možná ty panáčku, ono to starší auto je někdy lepší než to nový, čím míň elektriky tím líp, nemá se na tom co porouchat
Je mi divne ze 99% cechov rozumie slovencine, co poznam ludí z čiech - velmi dobre si rozumieme, aj lingvalne aj kamaratsky, ty musis byt nejaky iny. Nehnevaj sa , auto z roku 93 ma davno po zenite. O tom oleji, a zabehu motorov som si nikde neprecital, ja sa tomu venujem , som CSc. Tak dovidenia zatial. Ahoj. A nemaj komplexy z auta, tiez som jazdil na staruckej 130RS /ale to bolo o niecom inom/ a 130L. Ale verim , ze aj Ty si najdes nieco co Ta bude bavit, a dokonca Ti to aj zarobi na novu karu. Vela zdaru.
to sis asi zas někde přečetl že motory se zabihají jinak než dřív, oni ti chytráci výrobci ti napíšou cokoliv, ale skutečnost je jiná, ale já tě v tom nechám, asi mám starší auto než roomster, z roku 93, tak asi starší, za to v perfektním stavu a 250 000 není to žádná plečka, tak nemel že je to kraksna, on ten roomster zrovna designově taky není zrovna nejhezčí
V prvom rade mi nemusis hovorit "ty cvoku". A ak si tak primitivny tak Ta len usmernim , ze v pisomnej forme sa zámeno TY píše s veľkým T. Ale je mi to jedno. 1. Na predchádzajúcej fábke som pri predaji mal 314000km, čo si myslim nie je až tak málo. 2. Nikde v recenzii nieje napísané, že auto sa po štarte hneď vytáča - možno si to dedukoval v svojej závisti - ináč na čom sa vozíš Ty? 3. O zahrievaní a mazaní motorov mi nemusí jovoriť človek ktorý motory rozoberá - ja tiež dokážem zbúrať múr , ale o jeho statike nemusím vedieť nič. Ak chceš vedieť niečo o mazaní , poradím Ti - náuka o mazaní a olejoch sa nazýva Tribológia. Až o tom niečo zistíš potom píš 4. Vieš prečo sa motory niekedy zabehávali? Bolo to preto , lebo niekedy dávno neexistovali dnešné technológie a meteriály, a motor po "zábehu" šiel na prehliadku, kde sa mimo iné dotiahli skrutky na hlave atď atď. Dnešné materiály a technológie /napr. skrutky s predpätím/ toto už nepotrebujú...
Beriem , závisť je zlá vlastnosť. Ale aj cez to všetko sa najprv opýtam - " Nešliapeš tomu trošku na krk ?" a nezačnem hneď nadávať a poučovať. Možno tá kraksňa ktorú máš doma potrebovala zábeh ale od doby čo si si ju kúpil technológie hold pokrocili....
nechcu valit ale ja mam pasika 1,9Tdi a nechavam ho ted vzimnich casech 2-3 min bublat na volnobeh cili na Cigo pac v zimne vyskozita Oleje stou a tim dochzi k horsimu mazani pri okamzitem pretaceni motoru muze dojit k nepromazanim nekterych casti a muzes to zadrit bo usazeniny podpalit ventyli. A hlavne Tdi je poranu line, ale 2-3 kilacky a jede jak vstekly
13.12.2011 | 19:58:40 | Luke
| 77.48.244.*Reagovat
to anonym
Jasně že se to týká všech turb i benzínovejch né jenom koncernů, to jenom aby mě někdo zase nenařknul že se snad opovažuji vyzdvihovat jednu značku, chraň bůch :-)). Tady je tento počin po zásluze potrestán. :-)))) . Značky neřešim, stejně má každý auto svoje mouchy a mě žádný auto neni dost dobrý.
Je určite pravda, že čím viac človek motor šetrí tým viac vydrží. A verím tomu, že ohrev cca 2 minúty zvyšuje životnosť motora. Ale pozrime sa na to filozoficky. Auto je kopa šrotu, ktorá mi má slúžiť. Ja sa jednoducho nebudem prispôsobovať tej kope šrotu a trčať niekde 2 minúty len aby som trochu posunul nenávratný koniec môjho tátoša. Okrem toho mi ho niekto môže zlikvidovať (alebo si ho dorazím i sám) predčasne a tie litre spáleného paliva sú úplne zbytočné. A to nehovorím o tom, že keď som ho šetril a niekto mi ho šlohne, tak som mu "predal" super udržiavaný motor. Samozrejme nie som barbar a netýram zbytočne motor, ale prispôsobovať sa "jeho potrebám" tiež nemienim. Pri dízloch a hlavne turbách je to o niečom inom a preto mám "obyčajný" atmosférický motor, ktorý je najviac "blbovzdorný".
Mám 1.9 TDI PD a můj servisman co opravuje jen koncernoví auta mě upozornil, že mám motor po nastartování nechat tak dvě minuty vrčet na neutrál aby se turbíčko dostatečně mázlo. Po razantní jízdě nebo jízdě po dálnici zase tak dvě minuty nechat vrčet aby se turbo ochladilo. Dodržuji proto jeho dporučení protože mistr je on :-)) .
asi tohle nebude řikat člověk kterej rozebral a složil x motorů, nejspíš ví o čem mluví, když se o tom bavil ze servísákem v autorizovaným servisu tak na něj čučeli protože borci v dnešních servisech vetšinou nic neumí až na vyjímky, dneska umějí jem připojit PC a zjistí že vlastně neví čím to je a tak postupují metodou výměnou...
normální je vyjet hned po startu, to sis přečetl návod že jo, tam píšou akorát ekologický kecy
jasně že když bude mínus 80 tak opotřebení tam taky bude i na volnoběh, ale minimální, když hned vyjedeš tak ty otáčky asi budou vyšší než volnoběžný a hlavně ten motor není promazanej za dvě vteřiny po tom co to nastartuješ, olej je tuhej a chvilku to trvá víš a nepsal sem nic o zahřívní na místě, zvlášť u TDI tam se to zahřeje jízdou
Pánové, nechat brblat motor 1 - 2 minuty je na nic. Normální je vyjet hned, ale motor NEHONIT. O turbu u dehtu je to kardinální blbost, protože turbo spíná na nějakých 1.700ot, čili nevím, jak by jste chtěli jezdit, o vozidle vybaveným automatickou převodovkou nemluvě, že? ...to by při mrazech 80% vozů stálo se zadřeným motorem na krajnici. Trošku uvažujte a pak něco pište.
ono, každej si řekne je to blbost, ale ono se to jednou někde projeví, pokud je auto firemní nebo si člověk kupuje každej druhej rok nový tak je mu to fuk a huntuje to, ale každej na to nemá, taková minuta, dvě po studeným startu ušetří pozdeji motor kterej nebude ani po 200 000 km opotřebenej a bude jak kdyby byl novej, samozřejmostí je pravidelná výměna oleje a filtru
jo, tak v létě třeba minutu, ale tam nejde o to zahřát to, ale o to aby to nebylo nedomazany, zvlášť to platí pro TDIčka kde pokud to člověk natočí a v bzuku letu vystřelí jak raketa ať je léto nebo zima a točí to do otáček kdy spíná turbo tak je to ještě nedomozany a to turbo je v ložiscích a ty se točí nasucho a pak se človíček diví až auto v 50 000 km ztrácí tah, ono to bejvá dodrbaný turbo a stojí to pak nehorázný penízky
tyz asi nevydel turbo rodelany ten olej dela to lozisko kdyz tam neni olej lopatky trou os teny pac jenema co vymezovat a tim se vydre a vznikaji vule mezi stenam proo straci vykon :)
A ty 2 min. doporučuje přes zimu nebo i v létě ? přece jen je rozdíl startovat z -10 nebo +20 st. Rád se nechám poučit. p.s. já vyjíždím ihned po tom co zapnu pás, potom mp3 a jedu čili tak za 30 vt.
No to si jen myslíš že se ten motor nezabíhá, pořád je to motor a v 15 000 km se to ještě učí jezdit, když to člověk umí dobře "zajet" tak je to tak ve 30 000 km. Jinak ty dvě minuty po startu mají svoje opodstatnění, myslíš že ušetříš když hned vyjede š a nebude to na volnoběhu, ušetříš pár šupů a když budeš honit studenej (ndomazanej motor) tak už třeba v 80 000km to bude líný, bude to žrát olej, spotřeba bude vyšší a pod. Ty dvě minuty po startu nejsou na to aby se to zahřálo!!! zahřeješ to jízdou, to je na to aby se ten motor řádně promazal a srovnaly se tlaky. Měl sem na tohle téma pokec s jedním kamošem co už rozebral a složil x motorů a rozhodně ví o čem mluví, to mi věř.
Riska- mám F2 1.2 a můžu potvrdit že na tom odhlučnění oproti F1 zapracovali, zvláště na neutrál když stojím na křižovatce tak už prakticky motor nejde slyšet a co víc ani cítit vibrace jako dřív. Když se ale rozjedeš, a hlavně v zátahu do kopce apod. tak slyšet je , každopádně je to lepší než v F1. V ROOMSTERU jsem nejel tak nevím, ale svoje dělá taky větší kabina ,takže se to tam asi více ozývá a rozléhá , snad.
Moderné motory sa už nezabehávajú prvých 15 tisíc, ale maximálne pár tisíc kolometrov. Pred montážou sú už čiastočne "zabehnuté" a odkontrolované na brzde a nie je nutné zabehávať desaťtisíce kilometrov. S tým štartom je to naozaj tak, že treba šetriť motor a nevytáčať, ale nechať páliť motor 2 minúty je nezmysel. Opotrebenie motora sa určite nezvýši natoľko aby sa vrátilo množstvo spálného paliva. Ale v zime to samozrejme už logiku má a treba ho trochu "zohriať".
človeče dyť to máš v záruce tak to vrzaní nech odstranit a hotovo od čeho je záruční servis, a další věc ty cvoku jak chceš aby ti to pořádně jezdilo když to honíš hned ze začátku skoro na plnej kotel, v 15 000 km se to auto učí jezdit, dyť to není vůbec zajetý, nejhorší co můžete udělat když čtete ty návody k autům a píšou tam ty ekologický žvásty že hned po startu se má vyjet, což je kravina, protože ten motor je nedomazanej a opotřebení je o hodně větší, ideál po startu je to nechat tak 2 minuty brblat a pak jet a dokud se to nezahřeje na 90 tak to nehnat nad 2000 otáček !!!
Několikrát jsem četl, že odhlučnění ve Fabii II pro motor 1,2 je zlepšené proti Fabii I tak, že motor není takřka po nastartování slyšet, ta hlučnost u Roomsteru je pro mně zklamáním.
Nemyslím si to. Pokiaľ som mal Feldu a 2x Fabku, tiež som si to myslel , no po skúsenostiach s Roomsterom som sa na vlastnej koži presvedčil , že to tak nieje.
Škodovka sa veľmi kradne a je dosť drahá. To je dôvod prečo by som ju nekúpil bez ohľadu na kvalitu. Ale tu je ďaľší problém a to sú motory. Motory sú možno spoľahlivé (väčšinou), ale dnes už beznádejne morálne zastaralé. Viem, že sa pripravuje generačná výmena benzínov, ale myslí, že dnes je už neskoro. Tá udávaná spotreba je pre mňa na ten výkon dosť tragická. Doteraz som presvedčený, že Škoda prekonáva konkurenciu minimálne v kvalitnom dielenskom spracovaní. Ale tento príspevok mi začína nahlodávať moju "pevnú vieru". Ale dúfam, že auto bude slúžiť ešte dosť rokov a prinajhoršom sa dobre predá, lebo v bazároch Škody "idú".
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Roomster
Je hrozné že v dnešní době zákazník předpokládá že v každém novém autě v základu je automaticky motor úměrný jeho velikosti.To co předvedla škoda je pohrdání zákazníkem a velké zklamání.
13.03.2009 | 16:28:29 | anonym Reagovat
Rozdíl mezi VW a škodou je takový jako mezi Spartou "A" a Spartou "B". Na obě se dá jít a něco zajímavého vidět,v "B" se sem tam objeví něco z "A" ale lepší je originál.Ale když chceš kvalitu musíš jít na Slavii.
12.03.2009 | 19:54:59 | Japan Reagovat
maroš - Vertical
Omyl. Poslední normální a solidní auto zn. Škoda byl Spartak a Octávia (stará, samozřejmě). Škoda 1000MB odstartovala nesmysl s motorem vzadu v době, kdy ostatní automobilky tuto konstrukci opouštěly, a začala jít cestou tenkých plechů, které rezly jen viděly louži.
12.03.2009 | 18:53:19 | Reagovat
je to tak
Príklad so škodou roomster len potvrdzuje fakt, že posledné ozajstné auto, ktoré vyrobila škoda je MB1000. Potom to boli už len tzv socialistické vylepšenia. V súčasnosti je to nepodarená skladačka nemeckých komponentov v Čechách na rôzne spôsoby (superb, octavia, fabia...). Moja 16 ročná skúsenosť a návštevy servisov hovoria za všetko. Posledný "korejčan" je lepší.
12.03.2009 | 17:12:32 | maroš Reagovat
Ja sveho Passata taky nechavam "vychladit" pred vypnutim motoru.S turbom se to proste MUSI !!!
10.03.2009 | 20:53:36 | jamieson Reagovat
Mazání
Zdravím, sic mám deset let starýho Megouše v benálu 1.4 , nalítáno kolem 300 000,- km, ale nikdy nejedu hned po nastartování. Vždy počkám tak jednu až dvě minutky, až pak s poklidnou jízdou vyrážím. Možná u tak starého auta už to nemá smysl, spíše jde o zvyk. Samozřejmě než vypnu motor také ho nechám cca jednu minutku vybrblat.
25.05.2008 | 13:52:04 | Jarda Reagovat
Není nad pořádný komplex.
Taky souhlas s COVA.
25.05.2008 | 11:26:26 | Macák Reagovat
Souhlas
Souhlas s COVA.
03.04.2008 | 20:53:12 | Bobeš Reagovat
To Anonym
Přestaň se ohánět češtinou, osle - sám by ses ji potřeboval naučit, a to od základů. Požadovat po slovácích používání češtiny navíc považuji za vrchol ubohosti a trapnosti...
03.04.2008 | 18:05:47 | Cova Reagovat
seš na českých stránkách tak piš česky né, za zenitem seš možná ty panáčku, ono to starší auto je někdy lepší než to nový, čím míň elektriky tím líp, nemá se na tom co porouchat
03.04.2008 | 17:45:08 | Reagovat
To anonym
Je mi divne ze 99% cechov rozumie slovencine, co poznam ludí z čiech - velmi dobre si rozumieme, aj lingvalne aj kamaratsky, ty musis byt nejaky iny. Nehnevaj sa , auto z roku 93 ma davno po zenite.
O tom oleji, a zabehu motorov som si nikde neprecital, ja sa tomu venujem , som CSc.
Tak dovidenia zatial. Ahoj. A nemaj komplexy z auta, tiez som jazdil na staruckej 130RS /ale to bolo o niecom inom/ a 130L.
Ale verim , ze aj Ty si najdes nieco co Ta bude bavit, a dokonca Ti to aj zarobi na novu karu. Vela zdaru.
03.04.2008 | 16:28:18 | Roomster Reagovat
to sis asi zas někde přečetl že motory se zabihají jinak než dřív, oni ti chytráci výrobci ti napíšou cokoliv, ale skutečnost je jiná, ale já tě v tom nechám, asi mám starší auto než roomster, z roku 93, tak asi starší, za to v perfektním stavu a 250 000 není to žádná plečka, tak nemel že je to kraksna, on ten roomster zrovna designově taky není zrovna nejhezčí
02.04.2008 | 17:44:58 | Reagovat
piš česky, není ti ani slova rozumět
02.04.2008 | 17:40:06 | Reagovat
RE:
Nevym co mate ze slovenctinou kolikrat v mluvenem slovje nepoznam rozdil nez si uvjedomym ze mluvy slovak
13.12.2011 | 19:53:18 | Zisel | 77.48.244.* Reagovat
To Anonym
V prvom rade mi nemusis hovorit "ty cvoku". A ak si tak primitivny tak Ta len usmernim , ze v pisomnej forme sa zámeno TY píše s veľkým T. Ale je mi to jedno.
1. Na predchádzajúcej fábke som pri predaji mal 314000km, čo si myslim nie je až tak málo.
2. Nikde v recenzii nieje napísané, že auto sa po štarte hneď vytáča - možno si to dedukoval v svojej závisti - ináč na čom sa vozíš Ty?
3. O zahrievaní a mazaní motorov mi nemusí jovoriť človek ktorý motory rozoberá - ja tiež dokážem zbúrať múr , ale o jeho statike nemusím vedieť nič. Ak chceš vedieť niečo o mazaní , poradím Ti - náuka o mazaní a olejoch sa nazýva Tribológia. Až o tom niečo zistíš potom píš
4. Vieš prečo sa motory niekedy zabehávali? Bolo to preto , lebo niekedy dávno neexistovali dnešné technológie a meteriály, a motor po "zábehu" šiel na prehliadku, kde sa mimo iné dotiahli skrutky na hlave atď atď. Dnešné materiály a technológie /napr. skrutky s predpätím/ toto už nepotrebujú...
Beriem , závisť je zlá vlastnosť.
Ale aj cez to všetko sa najprv opýtam - " Nešliapeš tomu trošku na krk ?" a nezačnem hneď nadávať a poučovať.
Možno tá kraksňa ktorú máš doma potrebovala zábeh ale od doby čo si si ju kúpil technológie hold pokrocili....
01.04.2008 | 21:38:37 | ROOMSTER Reagovat
RE: To Anonym
nechcu valit ale ja mam pasika 1,9Tdi a nechavam ho ted vzimnich casech 2-3 min bublat na volnobeh cili na Cigo pac v zimne vyskozita Oleje stou a tim dochzi k horsimu mazani pri okamzitem pretaceni motoru muze dojit k nepromazanim nekterych casti a muzes to zadrit bo usazeniny podpalit ventyli. A hlavne Tdi je poranu line, ale 2-3 kilacky a jede jak vstekly
13.12.2011 | 19:58:40 | Luke | 77.48.244.* Reagovat
to anonym
Jasně že se to týká všech turb i benzínovejch né jenom koncernů, to jenom aby mě někdo zase nenařknul že se snad opovažuji vyzdvihovat jednu značku, chraň bůch :-)). Tady je tento počin po zásluze potrestán. :-)))) . Značky neřešim, stejně má každý auto svoje mouchy a mě žádný auto neni dost dobrý.
31.03.2008 | 20:08:44 | Bobeš Reagovat
Pre anonyma
Je určite pravda, že čím viac človek motor šetrí tým viac vydrží. A verím tomu, že ohrev cca 2 minúty zvyšuje životnosť motora.
Ale pozrime sa na to filozoficky. Auto je kopa šrotu, ktorá mi má slúžiť. Ja sa jednoducho nebudem prispôsobovať tej kope šrotu a trčať niekde 2 minúty len aby som trochu posunul nenávratný koniec môjho tátoša. Okrem toho mi ho niekto môže zlikvidovať (alebo si ho dorazím i sám) predčasne a tie litre spáleného paliva sú úplne zbytočné. A to nehovorím o tom, že keď som ho šetril a niekto mi ho šlohne, tak som mu "predal" super udržiavaný motor.
Samozrejme nie som barbar a netýram zbytočne motor, ale prispôsobovať sa "jeho potrebám" tiež nemienim.
Pri dízloch a hlavne turbách je to o niečom inom a preto mám "obyčajný" atmosférický motor, ktorý je najviac "blbovzdorný".
30.03.2008 | 22:41:27 | Dušan Mihálik Reagovat
koukám,že je asi lepší koupit auto bez turba...
30.03.2008 | 22:24:26 | Reagovat
Tak s tím turbem to nebude jen u TDi,ale u turb všeobecně.
30.03.2008 | 21:55:50 | Reagovat
Mám 1.9 TDI PD a můj servisman co opravuje jen koncernoví auta mě upozornil, že mám motor po nastartování nechat tak dvě minuty vrčet na neutrál aby se turbíčko dostatečně mázlo. Po razantní jízdě nebo jízdě po dálnici zase tak dvě minuty nechat vrčet aby se turbo ochladilo. Dodržuji proto jeho dporučení protože mistr je on :-)) .
30.03.2008 | 21:45:43 | Bobeš Reagovat
asi tohle nebude řikat člověk kterej rozebral a složil x motorů, nejspíš ví o čem mluví, když se o tom bavil ze servísákem v autorizovaným servisu tak na něj čučeli protože borci v dnešních servisech vetšinou nic neumí až na vyjímky, dneska umějí jem připojit PC a zjistí že vlastně neví čím to je a tak postupují metodou výměnou...
30.03.2008 | 20:32:40 | Reagovat
normální je vyjet hned po startu, to sis přečetl návod že jo, tam píšou akorát ekologický kecy
jasně že když bude mínus 80 tak opotřebení tam taky bude i na volnoběh, ale minimální, když hned vyjedeš tak ty otáčky asi budou vyšší než volnoběžný a hlavně ten motor není promazanej za dvě vteřiny po tom co to nastartuješ, olej je tuhej a chvilku to trvá víš a nepsal sem nic o zahřívní na místě, zvlášť u TDI tam se to zahřeje jízdou
30.03.2008 | 20:28:03 | Reagovat
Pánové, nechat brblat motor 1 - 2 minuty je na nic. Normální je vyjet hned, ale motor NEHONIT. O turbu u dehtu je to kardinální blbost, protože turbo spíná na nějakých 1.700ot, čili nevím, jak by jste chtěli jezdit, o vozidle vybaveným automatickou převodovkou nemluvě, že? ...to by při mrazech 80% vozů stálo se zadřeným motorem na krajnici. Trošku uvažujte a pak něco pište.
30.03.2008 | 20:12:49 | Radek Reagovat
ono, každej si řekne je to blbost, ale ono se to jednou někde projeví, pokud je auto firemní nebo si člověk kupuje každej druhej rok nový tak je mu to fuk a huntuje to, ale každej na to nemá, taková minuta, dvě po studeným startu ušetří pozdeji motor kterej nebude ani po 200 000 km opotřebenej a bude jak kdyby byl novej, samozřejmostí je pravidelná výměna oleje a filtru
30.03.2008 | 20:03:55 | Reagovat
jo, tak v létě třeba minutu, ale tam nejde o to zahřát to, ale o to aby to nebylo nedomazany, zvlášť to platí pro TDIčka kde pokud to člověk natočí a v bzuku letu vystřelí jak raketa ať je léto nebo zima a točí to do otáček kdy spíná turbo tak je to ještě nedomozany a to turbo je v ložiscích a ty se točí nasucho a pak se človíček diví až auto v 50 000 km ztrácí tah, ono to bejvá dodrbaný turbo a stojí to pak nehorázný penízky
30.03.2008 | 19:57:59 | Reagovat
RE:
tyz asi nevydel turbo rodelany ten olej dela to lozisko kdyz tam neni olej lopatky trou os teny pac jenema co vymezovat a tim se vydre a vznikaji vule mezi stenam proo straci vykon :)
13.12.2011 | 20:49:18 | | 77.48.244.* Reagovat
to Anonym
A ty 2 min. doporučuje přes zimu nebo i v létě ? přece jen je rozdíl startovat z -10 nebo +20 st. Rád se nechám poučit. p.s. já vyjíždím ihned po tom co zapnu pás, potom mp3 a jedu čili tak za 30 vt.
30.03.2008 | 19:42:10 | martas Reagovat
to: Dušan Mihálik
No to si jen myslíš že se ten motor nezabíhá, pořád je to motor a v 15 000 km se to ještě učí jezdit, když to člověk umí dobře "zajet" tak je to tak ve 30 000 km. Jinak ty dvě minuty po startu mají svoje opodstatnění, myslíš že ušetříš když hned vyjede š a nebude to na volnoběhu, ušetříš pár šupů a když budeš honit studenej (ndomazanej motor) tak už třeba v 80 000km to bude líný, bude to žrát olej, spotřeba bude vyšší a pod. Ty dvě minuty po startu nejsou na to aby se to zahřálo!!! zahřeješ to jízdou, to je na to aby se ten motor řádně promazal a srovnaly se tlaky. Měl sem na tohle téma pokec s jedním kamošem co už rozebral a složil x motorů a rozhodně ví o čem mluví, to mi věř.
30.03.2008 | 19:32:10 | Reagovat
Riska- mám F2 1.2 a můžu potvrdit že na tom odhlučnění oproti F1 zapracovali, zvláště na neutrál když stojím na křižovatce tak už prakticky motor nejde slyšet a co víc ani cítit vibrace jako dřív. Když se ale rozjedeš, a hlavně v zátahu do kopce apod. tak slyšet je , každopádně je to lepší než v F1. V ROOMSTERU jsem nejel tak nevím, ale svoje dělá taky větší kabina ,takže se to tam asi více ozývá a rozléhá , snad.
30.03.2008 | 17:35:20 | martas Reagovat
Zábeh motora
Moderné motory sa už nezabehávajú prvých 15 tisíc, ale maximálne pár tisíc kolometrov.
Pred montážou sú už čiastočne "zabehnuté" a odkontrolované na brzde a nie je nutné zabehávať desaťtisíce kilometrov.
S tým štartom je to naozaj tak, že treba šetriť motor a nevytáčať, ale nechať páliť motor 2 minúty je nezmysel. Opotrebenie motora sa určite nezvýši natoľko aby sa vrátilo množstvo spálného paliva.
Ale v zime to samozrejme už logiku má a treba ho trochu "zohriať".
30.03.2008 | 12:50:51 | Dušan Mihálik Reagovat
človeče dyť to máš v záruce tak to vrzaní nech odstranit a hotovo od čeho je záruční servis, a další věc ty cvoku jak chceš aby ti to pořádně jezdilo když to honíš hned ze začátku skoro na plnej kotel, v 15 000 km se to auto učí jezdit, dyť to není vůbec zajetý, nejhorší co můžete udělat když čtete ty návody k autům a píšou tam ty ekologický žvásty že hned po startu se má vyjet, což je kravina, protože ten motor je nedomazanej a opotřebení je o hodně větší, ideál po startu je to nechat tak 2 minuty brblat a pak jet a dokud se to nezahřeje na 90 tak to nehnat nad 2000 otáček !!!
30.03.2008 | 12:36:55 | Reagovat
Hlučnost
Několikrát jsem četl, že odhlučnění ve Fabii II pro motor 1,2 je zlepšené proti Fabii I tak, že motor není takřka po nastartování slyšet, ta hlučnost u Roomsteru je pro mně zklamáním.
30.03.2008 | 11:27:29 | Riska Reagovat
Kvalita spracovania
Kvalitou dielenského spracovania?
Nemyslím si to. Pokiaľ som mal Feldu a 2x Fabku, tiež som si to myslel , no po skúsenostiach s Roomsterom som sa na vlastnej koži presvedčil , že to tak nieje.
30.03.2008 | 08:22:38 | Roomster Reagovat
Motory = tragédia
Škodovka sa veľmi kradne a je dosť drahá. To je dôvod prečo by som ju nekúpil bez ohľadu na kvalitu.
Ale tu je ďaľší problém a to sú motory. Motory sú možno spoľahlivé (väčšinou), ale dnes už beznádejne morálne zastaralé. Viem, že sa pripravuje generačná výmena benzínov, ale myslí, že dnes je už neskoro.
Tá udávaná spotreba je pre mňa na ten výkon dosť tragická.
Doteraz som presvedčený, že Škoda prekonáva konkurenciu minimálne v kvalitnom dielenskom spracovaní. Ale tento príspevok mi začína nahlodávať moju "pevnú vieru".
Ale dúfam, že auto bude slúžiť ešte dosť rokov a prinajhoršom sa dobre predá, lebo v bazároch Škody "idú".
29.03.2008 | 20:29:02 | Dušan Mihálik Reagovat
Úhel pohledu
No,aby se mě roomster zalíbil,tak nesmím hledat jakýkoliv úhel,ale radši vzdálenost,a to tak nad 10 km......hnusnější je už jedině Multipla.
29.03.2008 | 19:19:24 | Reagovat
RE: Úhel pohledu
a kdo ti ho cpe ??
30.06.2013 | 15:14:22 | semik | 46.13.53.* Reagovat