Rok výroby:2007Typ motoru:1,4 TDIStav km při koupi:23 000 kmStav km nyní:66 000 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,0 l/100 kmVloženo:16. 9. 2012
Po 5 letech co vlastním Š-Roomster jsem s tímto autem naprosto spokojen. Možná někdo kroutí hlavou, protože na netu je spousta komentářů typu "Škoda peněz" atd. ale to je každého věc (taky se nám chlapům nelíbí jediná ženská...). Nyní jsem absolvoval pravidelnou prohlídku po 5 letech, jenže asi 2 dny (sobota večer) na to jsem zjistil, že mi nesvítí pravé přední světlo a ani obrysové. Rozsvítil jsem tedy přední mlhovky (abych aspoň trochu viděl a ostatní mě nepovažovali za motorku, i když chápu, že to nebylo ideální řešení, ale potřeboval jsem dojet 200 km a nemohl jsem čekat do pondělí na nějaký servis...). V neděli dopoledne jsem se rozhodl do toho doma pustit. Všude se píše, že je to hrozná práce, tak to mohu potvrdit. Jednalo se o pravou stranu, v návodu je, že musíme odmontovat nádobku s aktivním uhlím (u verze s diezlovým motorem), která brání dosti přístupu. Osvětlení zajišťuje hologenka H7, obrysové světlo W5W (taková ta nastrkovací žárovička). Již při demontáži nádobky nastal problém, protože šrouby tam jsou 3 a přístup k nim je jak u Kradouska k penězům... a navíc to jsou takové ty hvězdičky, po prvých několika pokusech mi spadl bin s patřičnou hvězdičkou do plastů, kterými je zakryt celý spodek - VÝBORNĚ!! Nezbylo, než sundat přední kolo, odšroubovat polovinu plastového podběhu (opět šrouby s hvězdičkou, ale menší (doporučuji ponechat odšroubované a znovu přidělat až po kompletní výměně žároviček!!!). Bez speciální sady nářadí (před pár lety jsem si udělal radost a asi za 2.500,- Kč si koupil v Bauhausu celý kufřík) není možno toto provádět. Pžřední halogenku jsem vyndal a vyměnil, jenže problém je s obrysovou žárovkou, ta se mi podařila vyndat až pomocí platacího háčku a z přístupiu právě zespodu z podběhu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám Š - Roomster a jsem s ním spokojen. Nyní jsem absolvoval pravidelnou prohlídku po 5 letech, jenže asi 2 dny (sobota večer) na to jsem zjistil, že mi nesvítí pravé přední světlo a ani obrysové. Rozsvítil jsem tedy přední mlhovky (abych aspoň trochu viděl a ostatní mě nepovažovali za motorku, i když chápu, že to nebylo ideální řešení, ale potřeboval jsem dojet 200 km a nemohl jsem čekat do pondělí na nějaký servis...). V neděli dopoledne jsem se rozhodl do toho doma pustit. Všude se píše, že je to hrozná práce, tak to mohu potvrdit. Jednalo se o pravou stranu, v návodu je, že musíme odmontovat nádobku s aktivním uhlím (u verze s diezlovým motorem), která brání dosti přístupu. Osvětlení zajišťuje hologenka H7, obrysové světlo W5W (taková ta nastrkovací žárovička). Již při demontáži nádobky nastal problém, protože šrouby tam jsou 3 a přístup k nim je jak u Kradouska k penězům... a navíc to jsou takové ty hvězdičky, po prvých několika pokusech mi spadl bin s patřičnou hvězdičkou do plastů, kterými je zakryt celý spodek - VÝBORNĚ!! Nezbylo, než sundat přední kolo, odšroubovat polovinu plastového podběhu (opět šrouby s hvězdičkou, ale menší (doporučuji ponechat odšroubované a znovu přidělat až po kompletní výměně žároviček!!!). Bez speciální sady nářadí (před pár lety jsem si udělal radost a asi za 2.500,- Kč si koupil v Bauhausu celý kufřík) není možno toto provádět. Když jsem konečně vyměnil H7, podstatně horší je výměna obrysového světla - bez pletacího háčku manželky a přístupu právě částečně odmontovaným podběhem bych to nedokázal. Takže kdo se do této práce budete chtít pustit, na silnici nemáte šanci, bey speciálního nářadí také ne, tak ve všední den doporučuji raději Š - servis )určitě to takto chlací z VW+Š i mmysleli.
jedno z nejhorších aut co jsem mohl mít tu čest,techniku a agregáty neřeším,to je kapitola sama pro sebe,převodovka ko po 130tis,hluk a nekultivovanost na delší trasu očistec,rergonomie vnitřního prostoru pro většího chlapa totální průšvih,debilní řešení středového panelu s autorádiem v kombinaci s vysokým posezem,výhled z vozu katastrofální,nastupování a vystupování z vozu ,další nesmysl auto má velkou výšku ale velmi nízkou hranu dveří,čelní sklo jak tu někdo psal jako u OT :((( není vidět na semafory nahoře pokud člověk stojí první nebo druhý ... designera co tenhle odporný hnus vymyslel bych nechal doživotně v tomhle zatrest jezdit :) Pro lidi s výškou nad 190cm nebo co požadují alespoň minimální kulturu cestování silně nedoporučuju!
26.01.2020 | 13:21:47 | david
| 212.79.106.*Reagovat
RE: Roomster verze praktik 1.4tdi
Myslím že více debilní je tento příspěvek o tom že převodovka je ve 130 tis Ko. Když někdo neumí řadit nebo nemění olej tak se nemůže divit. Praktik 1,4 TDI s nájezdem kolem 400tis měl 2x měněnou spojku jinak žádná závada. Spotřeba mezi 5-6 l dlouhodobá a to to jezdí nejvíce po městě.Naprosto skvělé auto.
Nádobka s aktivním uhlím u naftového motoru? hmmm... Bin ne - bit... No ale když jste u těch žárovek, tak třebas Octavia I má parádní přístup a stejně moc nepraskají :-)
17.09.2012 | 20:46:35 | Jerry
| 78.80.72.*Reagovat
RE: ?
Mám Roomstera 2006 jako služ vůz. Nejenže z auta není vidět(okna jak u OT-64),nejede to, 51kws naloženým je takřka nemožné předjet,hlučný motor-nad 3000 ot neslyšíte vlastního slova,spořeba je vyšší než u 1,9 Tdi o 1 litr,v 175 000 destrukce převodovky vysypané ložisko,v 2500000 turbo,teď dost žere olej mám tam 325t,jako rodinný vůz bych si ho nekoupil.Zdarec Pavel
04.01.2014 | 13:25:00 | Pavel
| 93.99.187.*Reagovat
Moderní světla
Co vážně nepochopím je to,proč se u většiny moderních aut mění žárovky tak strašně na kkt...u 120tky není problém,u favorita není problém,u felicie není problém......klasické H4 které vydrží svítit roky....v dnešních světlech vyměnit žárovku se rovná porodu,nejspíše úmyslně,aby člověk i s žárovkou,která praská daleko častěji než dříve,musel i z touto závadou do servisu.... Už neví jak z lidí vytřískat prachy,neříkejte mě nikdo,že by tam nešel udělat lepší přístup
Jo bohužel tomu tak je. To samé třeba Megane,tam je potřeba demontáž skoro celého předku auta jen aby člověk vyměnil žárovku. Známí to měl za 3 roky,už dvakrát rozdělané na potřetí to nechal už na servis,protože neměl čas.Výměna 500Kč,navíc tím sundáváním má už ve přední části nárazníku malou mezeru,trochu mu ten předek spadl. Takže časy,kdy si člověk vytáhl z přihrádky žárovku během 2 min jí měl vyměněnou už jsou bohužel pryč.
No a pak to vsvětlujte policajtovi :-), podle stále ještě platných předpisů jste povinni si prasklou žárouvku ve vnějším osvětlení vyměnit za bezvadnou, která je k tomu účelu v povinné výbavě. Že na to chlap potřebuje montérky a půl hodiny času (pokud ví jak) a ženská je ztracená mu nevysvětlíte............ Úplně nejlépe mi to šlo na Sieřře, tam to byla otázka pár sekund, na Thalii jsem to díky gymnastické průpravě mé pravé ruky zvládnul také bez demontáže světla, ale byl to opruz a dalo to dost práce, no a na C-maxu zatím ve předu nic, ale vzadu jsem jel do servisu, přístup žádný, nutná demonntáž obkladu zadního C-sloupku (žárovka 10,- + práce 500,-).
No to mi povídejte,někde to nejde vůbec....trošku se v autech vrtám,a přijel za mnou jeden člověk už nevím s čím,byl to nějaký renault,je to dávno už si to nepamatuju přesně typ....no a že se mu nechce do servisu,že to mám zkusit....šli jsme na to,celý přední nárazník do pangejtu,celý podběh do pangejtu a pak tak 40 minutová gymnastická operace s výměnou žárovky+ještě naházet zpátky ten podběh a nárazník.....a HURÁÁÁÁ po 80 minutách práce s výrazem chirurga při operaci kardiostimulátoru bylo světlo znovu funkční.......vážně nechápu proč....když jsem mu ukázal jak snadno to jde na felicii tak taky nesmyslně kroutil hlavou....na MPi sice na pravo trochu překáží filtrbox,ale rozhodně nic co by zabralo více než půl minuty práce,to samé v zadu
...z celé této recenze jsem se o vozu nic nedozvěděl :( ..jen jak se mění žárovky v pravém předním světle...škoda...po 5-ti letech užívání se daly dojmy popsat lépe.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Roomster
Roomster verze praktik 1.4tdi
jedno z nejhorších aut co jsem mohl mít tu čest,techniku a agregáty neřeším,to je kapitola sama pro sebe,převodovka ko po 130tis,hluk a nekultivovanost na delší trasu očistec,rergonomie vnitřního prostoru pro většího chlapa totální průšvih,debilní řešení středového panelu s autorádiem v kombinaci s vysokým posezem,výhled z vozu katastrofální,nastupování a vystupování z vozu ,další nesmysl auto má velkou výšku ale velmi nízkou hranu dveří,čelní sklo jak tu někdo psal jako u OT :((( není vidět na semafory nahoře pokud člověk stojí první nebo druhý ... designera co tenhle odporný hnus vymyslel bych nechal doživotně v tomhle zatrest jezdit :) Pro lidi s výškou nad 190cm nebo co požadují alespoň minimální kulturu cestování silně nedoporučuju!
26.01.2020 | 13:21:47 | david | 212.79.106.* Reagovat
RE: Roomster verze praktik 1.4tdi
Myslím že více debilní je tento příspěvek o tom že převodovka je ve 130 tis Ko. Když někdo neumí řadit nebo nemění olej tak se nemůže divit. Praktik 1,4 TDI s nájezdem kolem 400tis měl 2x měněnou spojku jinak žádná závada. Spotřeba mezi 5-6 l dlouhodobá a to to jezdí nejvíce po městě.Naprosto skvělé auto.
18.08.2022 | 06:30:49 | Micky | 94.142.238.* Reagovat
RE: Roomster verze praktik 1.4tdi
A jste si jistý, že po 130tkm se mění v této převodovce olej?
18.08.2022 | 08:30:39 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
?
Nádobka s aktivním uhlím u naftového motoru? hmmm...
Bin ne - bit...
No ale když jste u těch žárovek, tak třebas Octavia I má parádní přístup a stejně moc nepraskají :-)
17.09.2012 | 20:46:35 | Jerry | 78.80.72.* Reagovat
RE: ?
Mám Roomstera 2006 jako služ vůz. Nejenže z auta není vidět(okna jak u OT-64),nejede to, 51kws naloženým je takřka nemožné předjet,hlučný motor-nad 3000 ot neslyšíte vlastního slova,spořeba je vyšší než u 1,9 Tdi o 1 litr,v 175 000 destrukce převodovky vysypané ložisko,v 2500000 turbo,teď dost žere olej mám tam 325t,jako rodinný vůz bych si ho nekoupil.Zdarec Pavel
04.01.2014 | 13:25:00 | Pavel | 93.99.187.* Reagovat
Moderní světla
Co vážně nepochopím je to,proč se u většiny moderních aut mění žárovky tak strašně na kkt...u 120tky není problém,u favorita není problém,u felicie není problém......klasické H4 které vydrží svítit roky....v dnešních světlech vyměnit žárovku se rovná porodu,nejspíše úmyslně,aby člověk i s žárovkou,která praská daleko častěji než dříve,musel i z touto závadou do servisu....
Už neví jak z lidí vytřískat prachy,neříkejte mě nikdo,že by tam nešel udělat lepší přístup
17.09.2012 | 11:20:33 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE: Moderní světla
Jo bohužel tomu tak je. To samé třeba Megane,tam je potřeba demontáž skoro celého předku auta jen aby člověk vyměnil žárovku.
Známí to měl za 3 roky,už dvakrát rozdělané na potřetí to nechal už na servis,protože neměl čas.Výměna 500Kč,navíc tím sundáváním má už ve přední části nárazníku malou mezeru,trochu mu ten předek spadl.
Takže časy,kdy si člověk vytáhl z přihrádky žárovku během 2 min jí měl vyměněnou už jsou bohužel pryč.
17.09.2012 | 13:16:20 | lucas36 | 94.112.57.* Reagovat
RE: Moderní světla
No a pak to vsvětlujte policajtovi :-), podle stále ještě platných předpisů jste povinni si prasklou žárouvku ve vnějším osvětlení vyměnit za bezvadnou, která je k tomu účelu v povinné výbavě.
Že na to chlap potřebuje montérky a půl hodiny času (pokud ví jak) a ženská je ztracená mu nevysvětlíte............
Úplně nejlépe mi to šlo na Sieřře, tam to byla otázka pár sekund, na Thalii jsem to díky gymnastické průpravě mé pravé ruky zvládnul také bez demontáže světla, ale byl to opruz a dalo to dost práce, no a na C-maxu zatím ve předu nic, ale vzadu jsem jel do servisu, přístup žádný, nutná demonntáž obkladu zadního C-sloupku (žárovka 10,- + práce 500,-).
17.09.2012 | 13:51:31 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Moderní světla
No to mi povídejte,někde to nejde vůbec....trošku se v autech vrtám,a přijel za mnou jeden člověk už nevím s čím,byl to nějaký renault,je to dávno už si to nepamatuju přesně typ....no a že se mu nechce do servisu,že to mám zkusit....šli jsme na to,celý přední nárazník do pangejtu,celý podběh do pangejtu a pak tak 40 minutová gymnastická operace s výměnou žárovky+ještě naházet zpátky ten podběh a nárazník.....a HURÁÁÁÁ po 80 minutách práce s výrazem chirurga při operaci kardiostimulátoru bylo světlo znovu funkční.......vážně nechápu proč....když jsem mu ukázal jak snadno to jde na felicii tak taky nesmyslně kroutil hlavou....na MPi sice na pravo trochu překáží filtrbox,ale rozhodně nic co by zabralo více než půl minuty práce,to samé v zadu
18.09.2012 | 15:09:18 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
No takovou haraburdu bych opravdu nechtěl.Ale když se to někomu líbí je to jeho rozhodnutí.
16.09.2012 | 19:41:54 | | 88.102.67.* Reagovat
...z celé této recenze jsem se o vozu nic nedozvěděl :( ..jen jak se mění žárovky v pravém předním světle...škoda...po 5-ti letech užívání se daly dojmy popsat lépe.
16.09.2012 | 19:32:56 | stafík | 85.135.92.* Reagovat