Rok výroby:2020Typ motoru:Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:2 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,7 l/100 kmVloženo:23. 11. 2020
Předchozí auto:Toyota Aygo Citroën C1 Peugeot 206 Citroën Xantia Škoda Fabia Škoda Favorit Hyundai Getz Lada 2103 Wartburg 353 Trabant 601
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Nízké povinné ručení ekonomický provoz spolehlivost značky kvalita provedení svižný a pružný motor
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Zatím žádné, na to je moc brzo.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nemohu vzhledem ke krátké době příliš hodnotit spolehlivost. Spíše se zaměřím na generační rozdíly mezi aygem 1. a 2. generace. S první generací jsem byl spokojen, byl to takový trabant v moderním kabátě, se skvělou technikou a spolehlivostí. Najel jsem s ním cca 106 000 km, tak snad mohu porovnávat. Aygo 2. generace je oproti staršímu bráškovi kus auta (samozřejmě stále jsme v kategorii mini), hlavně co do robustnosti. Uvnitř vozu je vše tak nějak mohutnější, pevnější. Také více odhlučněné. Dveře při zabouchnutí nevydávají dunivý zvuk. Po nastartování nebyl slyšet ani zvuk motoru, ani nebylo cítit vibrace. Často jsem při stání na křižovatce přidáním plynu zjišťoval, jestli motor nechcípnul. Také za jízdy je vůz mnohem tišší. Tříválcový akord je rozeznatelný až ve vyšších otáčkách. Dveře jsou těžší, pro manipulaci s nimi je potřeba více síly, než u první generace. Zrovna tak je to s pátými dveřmi, které již mají dvě plynové vzpěry a mají větší odpor pri pohybu. Geniální je zadní deska za oknem - to byla největší slabost předchozích kolíňat. Zde je již vyřešeno, po otevření dveří se úplně odklopí nahoru a nepřekáží při nakládce. Vůz se zdá celkově větší i vyšší, než předchůdce, zejména při mytí se to zdá. Podle porovnání technických údajů ale vyšlo najevo, že jde jen o klam. Je naducanější, mohutnější, ale venkovní rozměry jsou téměř stejné (delší o 4 cm, a o 1 cm nižší). Kola jsou větší, a je možnost použít i 15 palcové disky, což u předchozí generace nešlo. (Nebylo povoleno) V různých testech tolik zatracované světlomety svítí perfektně. Bál jsem se, že bude špatně vidět v noci, ale opak je pravdou. Svítí lépe než ta předchozí. Jízda je mnohem komfortnější, nejen vzhledem k většímu tichu, ale i lépe naladěnému podvozku. Mnohem lépe filtruje nerovnosti, do zatáček se však o něco více naklání. Starter točí motorem o poznání lehčeji a rychleji, takže motor chytá na brnknutí. Spotřeba u syrového motoru se pohybuje mezi 4,7 -4,8 na okreskách a ve městě. Na dálnici kolem 5,3. Celková průměrná spotřeba podle PC je 4,7, skutečná měřením plná - plná vychází 4,8. Jezdím svižně, ale s citem, kvůli záběhu. Nevytáčáím motor, ani ho netýrám nízkými otáčkami. Jediným zjištěným záporem je mnohem méně místa na nohy v zadní řadě. U předchzího ayga si vzadu mohla dát 18 letá slečna nohu přes nohu. V tomto aygu je ráda, když se pohodlně usadí. je to dáno hlavně větší mohutností předních sedadel, a zřejmě i větším kufrem o pár litrů (zřejmě posunuli zadní lavici trochu dopředu). Co se týče asistentů, je jich tady už v základu přehršle a nemám chuť je ani vyjmenovávat. Radio s USB přehrává vše, i ty flešky, které neuměl Pioneer ve starém autě. Musím varovat před verzí bez centrálního zamykání (nechápu, že se to ještě v dnešní době vůbec může vyrábět). Zevnitř dveří totiž nejsou snadno nahmátnutelné čudlíky, jako u staré verze, ale zamykání a odemykání zadních dveří přes přední dveře je na vykloubení ruky. Centrál se dá domontovat, ale pro tento typ to zatím umí jediná firma a ta je v Praze. Takže suma sumárum koupí nové verze ayga nic nezkazíte, rozhodně není horší než ta první, spíše naopak. Auto je při zachování původních rozměrů dospělejší a bezpečnější, komfortnější, a stále úsporné. Jen náhradní díly jsou dražší, než u C1 a P 108, toyota má jinou cenovou politiku. Naštěstí těch dílů nebude mnoho potřeba, pokud nedojde k havárii. Vozítko mohu doporučit.
Další poznatek: Oproti první generaci ayga má tato mnohem méně místa pro nohy na zadních sedačkách. Sezení vzadu je zde spíše nouzovou záležitostí. Jak bylo někde psáno o C1 první generace, dlouhonohá blond modelka si dala vzadu nožku přes nožku, v tomto aygu bude ráda, když se vůbec vzadu posadí.
Dovolím si reagovat na recenzi - tento typ ayga jsem si zkoušel u dealera. S recenzí mohu souhlasit, jen přidám pár poznatků. Chybí zde dost oskládacích prostorů. které mělo staré aygo: Vlevo od volantu větší prostor, vpravo od volantu menší, apod rádiem jedna odkládací polička, nad rádiem další. tyto u nového ayga vůbec nejsou. Navíc má menší kapsy ve dveřích. Takže přemýšlím, kam bych dal vše to, co v těchto prostorách mám.....
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo
Další poznatek: Oproti první generaci ayga má tato mnohem méně místa pro nohy na zadních sedačkách. Sezení vzadu je zde spíše nouzovou záležitostí. Jak bylo někde psáno o C1 první generace, dlouhonohá blond modelka si dala vzadu nožku přes nožku, v tomto aygu bude ráda, když se vůbec vzadu posadí.
05.05.2021 | 19:12:40 | | 89.102.148.* Reagovat
Další nedostatky
Dovolím si reagovat na recenzi - tento typ ayga jsem si zkoušel u dealera. S recenzí mohu souhlasit, jen přidám pár poznatků. Chybí zde dost oskládacích prostorů. které mělo staré aygo: Vlevo od volantu větší prostor, vpravo od volantu menší, apod rádiem jedna odkládací polička, nad rádiem další. tyto u nového ayga vůbec nejsou. Navíc má menší kapsy ve dveřích. Takže přemýšlím, kam bych dal vše to, co v těchto prostorách mám.....
25.11.2020 | 18:26:35 | | 89.102.148.* Reagovat