Rok výroby:2012Typ motoru:Stav km při koupi:50 000 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,8 l/100 kmVloženo:21. 6. 2018
Spolehlivost Nízké provozní náklady Hbité a úsporné Všude se vejde Hezký design Levný servis
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Vychytání zvěrstev, která na autě napáchal původní majitel (utržená mřížka pod nárazníkem, odstranění nehomologovaných doplňků, výměna držáku sluneční clony, která byla poškozená).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Protože moje původní C1, která byla zakoupená nová, měla už po 12ti letech najeto téměř 200 000, což je na mini docela dost, rozhodl jsem se obnovit svůj vozový park. Vzhledem k tomu, že za celou tuto dobu nemělo moje kolíně žádnou (opravdu ŽÁDNOU) závadu, neměnilo se na ní nic jiného, než olej, filtry a jednou brzdové destičky a kotouče, rozhodl jsem se opět pro kolíně. Po zkušenosti s předváděcím aygem nové generace jsem se rozhodl zakoupit aygo první řady. To nové mi prostě nesedlo. Nemohl jsem najít vhodnou polohu za volantem. Překážela mi páčka omezovače rychlosti, volant byl i ve své nejvyšší poloze moc nízko, ležel mi téměř na stehnech. Trpělivě jsem hledal málo ojetý exemplář první řady, až se zadařilo. Vůz v krásné barvě Tabasco po starém pánovi (starosta malé obce) s malým nájezdem, v provedení Czech Edition (klima, vše v elektrice, metalíza, čtyři airbagy, atd... Po odstranění jeho lidové tvořivosti (strašiče zvěře, samolepky, teploměr s čidlem vedeným bílou dvoulinkou po blatníku až do kabiny, opravě ulomené mřížky, apod., jsem absolvoval STK (bez problémů) a začal jezdit. K mému údivu se ve voze ozývaly různé pazvuky. Klepání kolíčků zamykání předních dveří na obou stranách, drnčení slunečních clon, klepání z kufru, rezonance nezatížené sedačky spolujezdce. Vše jsem vyřešil sám, ale svědčí to o tom, že novější verze už nejsou tak dokonalé, jako ta první, z roku 2006. Jistě je zde na vině šetření výrobce změnou původních materiálů. Jinak vůz ničím nezklamal, je spolehlivý, spotřeba se pohybuje od 4,1 do 4,8 litrů na sto. Po dálnici bez problémů frčí, ve městě je obratný a hbitý. Na octávky už nemá, technický pokrok ostatních výrobců jej už dohonil :-) Samé turbomotory... Ale přesto to není žádná brzda provozu. S manželkou už jezdíme sami, holky nám odrostly a mají jiné zájmy, než cestovat s rodiči. Takže toto auto je pro nás rozumná volba, s malými náklady na provoz, údržbu, i třeba pneumatiky. Kdysi jsem v recenzi na moji první C1 psal, že není jiné auto, za které bych ji vyměnil. To platí i nyní. Aygo první generace je pro nás dokonalé přibližovadlo.
Nejlépe vyrobené byly ročníky 2005-2007. Série z roku 2008 měla problémy s korozí zadních blatníků. Aygo na rozdíl od C1 a P 107 má zadní blatníky. Ostatní kolíňata je nemají, tudíž se jich to netýká. Jde o korozi lemů, začínající bublinkami pod lakem. Později to bylo odstraněno. Ročníky 2009 mají prodloužený 3. rychlostní stupeň, opět přešlap, později byl navrácen původní převod. Ročníky 2012 změnily plasty v interiéru. Jsou černé (původní byly šedé) a jsou mnohem slabší. Takže každé opření se o loketní opěrku vyvolá její prohnutí, doprovázené často vrznutím. Je vidět, jak s každou další modernizací klesá kvalita. O nové aygo už zájem vůbec nemám.
Hm. Já bych teda dvanáctiletý auto už taky asi vyměnil za novější. Ale říct, že litrovej tříválec má ve 200 000 km ještě mnoho před sebou je dost dobrá poklona. Počkej jak tě tady odpůrci tří hrnců ukamenujou, že tendle motor musí bejt po smrti už ve 100 000 :-)
Videl som v Dánsku Aygo, ktoré malo 480.000km a veselo jazdilo. Majiteľ nemal s ničím problém :)
30.12.2019 | 14:33:51 | Gabriel
| 194.34.132.*Reagovat
RE: Hm
Na severu jsou tyhle prckové oblíbení, i když nechápu proč. Seveřani jsou vzrůstem velcí, a rajtujou tydle prdítka :-) Potkáváme je každoročně, když přes nás (děčínsko) migrujou na jih na dovolenou. Cé jedničky, a ayga, většinou plně naložený, a samej Dán a Švéd. V citigu nebo picantu je ale nevídám. ???
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo
Několik zkušeností z praxe
Nejlépe vyrobené byly ročníky 2005-2007. Série z roku 2008 měla problémy s korozí zadních blatníků. Aygo na rozdíl od C1 a P 107 má zadní blatníky. Ostatní kolíňata je nemají, tudíž se jich to netýká. Jde o korozi lemů, začínající bublinkami pod lakem. Později to bylo odstraněno. Ročníky 2009 mají prodloužený 3. rychlostní stupeň, opět přešlap, později byl navrácen původní převod. Ročníky 2012 změnily plasty v interiéru. Jsou černé (původní byly šedé) a jsou mnohem slabší. Takže každé opření se o loketní opěrku vyvolá její prohnutí, doprovázené často vrznutím. Je vidět, jak s každou další modernizací klesá kvalita. O nové aygo už zájem vůbec nemám.
23.02.2020 | 17:56:36 | | 89.176.46.* Reagovat
Hm
Auto Co ma 200 tis km, jich ma Jeste hodne pred sebou. Viz na zacatku zivotnosti motoru.
24.06.2018 | 07:40:53 | Jirka | 193.83.114.* Reagovat
RE: Hm
Hm. Já bych teda dvanáctiletý auto už taky asi vyměnil za novější. Ale říct, že litrovej tříválec má ve 200 000 km ještě mnoho před sebou je dost dobrá poklona. Počkej jak tě tady odpůrci tří hrnců ukamenujou, že tendle motor musí bejt po smrti už ve 100 000 :-)
24.06.2018 | 09:40:32 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Hm
Skoda test motoru 250 tis ford 500000 tis test z fabriky. Pul mega muze dat, pri spravnym zachszeni
24.06.2018 | 12:18:07 | Jirks | 193.83.114.* Reagovat
RE: Hm
Ale to už by tomu autu bylo třicet let :-)
19.01.2019 | 15:20:22 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Hm
Videl som v Dánsku Aygo, ktoré malo 480.000km a veselo jazdilo. Majiteľ nemal s ničím problém :)
30.12.2019 | 14:33:51 | Gabriel | 194.34.132.* Reagovat
RE: Hm
Na severu jsou tyhle prckové oblíbení, i když nechápu proč. Seveřani jsou vzrůstem velcí, a rajtujou tydle prdítka :-) Potkáváme je každoročně, když přes nás (děčínsko) migrujou na jih na dovolenou. Cé jedničky, a ayga, většinou plně naložený, a samej Dán a Švéd. V citigu nebo picantu je ale nevídám. ???
30.12.2019 | 15:13:02 | | 89.176.46.* Reagovat