Recenze Toyota Aygo 1.0
“Nepřehlédnutelně oranžové Aygo :-) Rošťák z Kolína”

Autor recenze: (23 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2014 Typ motoru:VVTi Stav km při koupi:2 km Stav km nyní:1 300 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 4.2 l/100 km Vloženo: 15. 12. 2014

Hodnocení inzerátu: 14 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Nepřehlédnutelná barva
Odvážný vzhled
Spotřeba
Práce automatické převodovky
Pohodlí, místo vpředu
Projev motoru
Šikovná parkovací kamera
Bohatá výbava

Slabé stránky

Plechové zavírání zadních dveří
Místo vzadu (pro někoho)


Hodnocení a zkušenosti s autem

V září loňského roku jsem nastoupil do automobilky TPCA v Kolíně, která v té době úspěšně vyráběla minivozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1. V průběhu následujícího roku přecházela výroba na novou generaci vozů. Na první pohled jsem se zakoukal do Peugeotu 108. Ale ani nové Aygo s nepřehlédnutelným předkem nevypadalo špatně, a i nový Citroen C1 měl něco do sebe. Výbava přiměřená dnešní době obohacená šikovnými doplňky, k tomu nové barvy laku. Stahovací střecha, dotyková obrazovka a mnoho dalších novinek nutilo trojčata říkat si o celosvětovou pozornost. Ale teď už jen o novém Aygu, protože tohle auto je nynějším členem naší rodiny.

VZHLED - ORANŽOVOU NEPŘEHLÉDNETE

Oproti první generaci působí nové Aygo na pohled dost divoce, rošťácky. Předek vozu ve stylu písmene X nelze přehlédnout. Kdykoli s ním vyjedu, lidé jsou schopní zastavit se na přechodu a koukat se na autíčko jako na zjevení. Opravdu je sranda koukat na některé lidi, jak až nevěřícně koukají, co to jede zrovna kolem. "Když jsme s tím poprvé vyjeli tady do města, lidé až padali z kol", říkal jeden z prodejců v Pardubicích. Do toho všeho oranžová barva (výbava x-cite). "Mina na kolech", "UFO", každý tomu řekne jinak, celkově se Aygo veřejnosti líbí. Oproti jiným vozům své třídy opravdu vyčnívá z davu. Kombinace oranžové a černé se nesmírně povedla. Některé prvky karoserie se dají obměnit. Když to černé X vpředu omrzí, lze ho vyměnit za červené, bílé atd. Střecha je tvarovaná velmi zvláštně, několik prolisů umožňuje lepší aerodynamiku. 15" černá litá kola dodávají autu na kráse (teď v zimě jezdím s 14" plecháči + poklice). Krátké převisy (kola jsou v rozích karoserie) umožnují lepší manévrování. Hlavní konstruktér Ayga řekl, že co se týká vzhledu, tohle auto si buď zamilujete, nebo ho budete nenávidět. Na mě to působí tak, že je to dělaný tak trochu odvážně do tuningu pro mladý lidi.

MÍSTA JE DOST, I VZADU ...

Stejně jako předchozí generace nabízí Aygo čtyři sedadla. Přední sedačky mají oranžové motivy, zadní se však barevně trochu liší, ale časem to spraví potahy. Místa vpředu je na rozdávání a mívám pocit, že sedím v autě o třídu větším, i proto, že čelní sklo je poměrně daleko. Sedadlo řidiče se dá navíc výškově nastavit. Co se týká místa vzadu, se svojí průměrnou postavou nemám větší problém. Ale co jsem měl možnost poznat, ani osoby s vyšším vzrůstem na tom nejsou nejhůře. I proto, že se Aygo o něco málo na rozdíl od svého předchůdce zvětšilo. Občas je problém s nastupováním, protože zadní dveře se příliš dokořán neotevírají, ale není to nic strašného. Co zůstalo stejné, je otevírání zadních okýnek, které lze jen vyklápět, nikoli stahovat (ale má to něco do sebe). Elektricky lze stahovat jen přední (stále mluvím o výbavě x-cite, protože jsou výbavy, kde ani to nejde). Kufr má objem 168 litrů, dvě basy píva se tam vejdou (odzkoušeno) :-). Mě se hrozně "líbí" ti, kteří velikost kufru kritizují. Dělají, jako by každý den měli vozit domů pytle brambor. Když to auto mám na takřka denní ježdění do práce, bohatě to stačí. Je to v podstatě třetí auto do rodiny. A upřímně, nebál bych se s tím vyrazit i někam za hranice. Pohodlí se v Aygu celkově dostává...

VÝBAVA, JEDNODUCHÁ PALUBKA, SKVĚLÝ TACHOMETR, DOTYKOVÝ DISPLEJ ...

Na auto do města nabízí oranžové Aygo x-cite velmi pestrou výbavu. Nechci se o tom moc rozepisovat, protože mnoho zde přítomných funkcí (VSC, TRC, posilovače řízení, brzd atd.) má spoustu dalších aut, jen bych se chtěl zmínit o těch zajímavějších. Třeba asistent rozjezdu do kopce. Funguje to tak, že pokud s autem stojíte do kopce, můžete v klidu pustit nohu z brzdy, protože na další 2 vteřiny zůstane zachován tlak v brzdách a auto prostě zůstane 2 vteřiny stát. Další vychytávkou u této výbavy je parkovací kamera. Při zařazení zpátečky se na dotykovém displeji ukáže prostor za autem a řidič tak nemusí nijak zvlášť otáčet hlavu. Na rozdíl od kolínských sourozenců kamera v Aygu nezobrazuje bezpečnou vzdálenost za autem v podobě modrých a červených čar. Ale tohle mě ani trochu nemrzí. Auto dále nabízí automatické rozsvícení světel, automatickou klimatizaci + vyhřívání zrcátek. Co je opravdu super, je systém bezklíčkového odemykání a zamykání. Auto jednoduše pozná, kde zrovna "zamykací krabička" je a podle toho se lze do auta dostat. Nosím jí v kapse, nevytahuju jí, protože vše ovládám jen přes tlačítka na klice u předních dveří, nebo kufru.

Palubní deska je jednoduchá, ale i tak působí moderně. Skvěle přehledný tachometr a palubní počítač, vlevo umístěný digitální otáčkoměr ukazující otáčky motoru přes naskakující čárky. Všemu ale dominuje sedmipalcový dotykový displej, který je umístěn v černém lakovaném rámečku. Nabízí spárování s mobilním telefonem přes Bluetooth či funkci Mirrorlink, což je vlastně zrcadlení obrazovky z mobilu na obrazovku. Mirrorlink odzkoušen nemám, protože sortiment telefonů, které jej nabízí, ještě není velký a v dohledné době po něčem takovém ani netoužím, protože pokud chcete poslouchat vlastní hudbu a dokonce ovládat telefonování přes displej X-touch, jak se tomu říká, bohatě postačí Bluetooth. Nevím, jak s jinými telefony, ale můj HTC One V, již několik let starý, funguje perfektně. Na obrazovce se navíc zobrazí signál a stav baterky. Než přijdu do auta, zapínám Bluetooth a přehrávač hudby. Po nastartování (nebo stačí zapnout zapalování) se telefon automaticky po prvním nastavení spáruje s autem, a poté lze ovládat základní funkce přehrávání hudby z mobilu přímo přes displej, přičemž mobil spokojeně odpočívá v kapse či tašce. To samé platí o telefonování, nahrají se všechny kontakty a pak se lze dovolat, i když nemáte mobil při ruce. Jednoduše si najdete, komu si chcete zavolat, nebo zadáte číslo a voláte. Nahoře na stropě je zabudován mikrofon. Nemusíte nijak zvlášť zvyšovat hlas, druhá strana vás v pohodě slyší, i když vám do toho "kecá" motor :-). Když je to naopak, na obrazovce se vám ukáže, kdo volá. Ovládání rádia, hudby, volání navíc lze ovládat tlačítky na volantu. Rádio také nabízí USB a AUX vstupy, takže vlastně máte několik možností, jak poslouchat vlastní hudbu. Středová konzole nabízí menší úložný prostor + 3 "pitíčka". Malou flašku s pitím lze odložit i do dveří, jak vpředu, tak i vzadu, a dokonce je místo i v kastlíku pod palubkou. Líbí se mi i podsvícení režimů automatické převodovky. Nahoře ve středu palubky je indikace zapnutí zadních pásů či vypnutí airbagu spolujezdce.

LITROVÝ MOTOR ZNÍ SKVĚLE, AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA DĚLÁ JÍZDU SPORTOVNĚJŠÍ

Už startování motoru dokáže vnést úsměv na tvář, protože ač má Aygo pod kapotou litrový motor, zní moc hezky. Je hrobové ticho, noha je položená na brzdě při zařazeném neutrálu. Mačkám tlačítko Start/Stop a koncert skupiny "Tři válce" začíná. Motor doslova vyštěkne jako závoďák. Po objednání auta jsem se občas zamyslel nad tím, zda bylo dobré zvolit automatickou převodovku, ale zkušenost z práce s těmito vozy mi říkala, že to krok vedle nebude. Nebyl, protože automatická převodovka pracuje skvěle. Jen občas se v režimu E hádá :-D. Navíc si můžete zvolit režim manuálního řazení. Zkrátka si lze rozmyslet, zda si chcete cestu užívat, tudíž zvolíte "éčko", a nebo si chcete hrát na pilota formule 1, řadíte pádly pod volantem nebo jednoduše šmrdláte pákou nahoru, nebo dolu. Poloviční práce, o mnoho více se soustředíte na jízdu. Řadit pod plynem jde, ale je lepší trošku ubírat, kvůli cukání. Při zvýšených otáčkách zní motor velmi dobře až sportovně. Chvílemi někomu nemusí připadat, že zrovna sedí v autě o výkonu 69 koní. Díky menší hmotnosti je autíčko velmi živé, agilní, obratné. Motor dává velmi dobrou tažnou sílu, i když je auto naložené. Někde jsem se dočetl, že automat dělá z tohoto auta lenocha, ale upřímně, nemyslím si. Tříválec není nijak výrazně hlučný, při rychlosti 160 km/h se ale projevit dokáže :-). Teď v době záběhu motoru se spotřeba pohybuje někde kolem 5 litrů.

Aygo je autem, které prostě chce jezdit. Pokaždé, když do něho sednu, doslova si říká o to, že chce někam jet. Hlavní konstruktér Ayga prohlásil, že tohle auto si buď hned zamilujete, nebo naopak. Asi netřeba říkat, že na mě zapůsobilo opravdu neuvěřitelně a že jsem si ho hned zamiloval. Jak vzhledem, komfortem, výkonem, prostě celkově. Jízda s tímhle autem nikdy nebude stereotypem, pokaždé si na tom autě něco najdete, a je tedy mnoho důvodů se na jízdu s tímto fárem těšit. Možná to dělá ten pocit, že je to něco nového, ale obávám se obávám, že tohle auto bude novým pořád, co se pocitů a údržby týče, atd.


Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 14


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo

Vložit komentář

jak koukám,tak je tu cenzura příspěvkú,,které jsou kladné,tak tu zústanou.a ty které jsou negativní,se odstraní,,děkuju moc,

28.12.2014 | 20:52:07 | Mirek  | 178.77.244.* Reagovat

RE:

Dobrý den,
určitě nejde o mazání negativních recenzí, mažou se pouze příspěvky, kde jsou vulgarismy nebo někdo někoho uráží, což je v dnešní době zcela normální, bohužel.

Přeji hezký den

29.12.2014 | 08:28:00 | xxx  | 88.146.251.* Reagovat

RE: xxx

dobrý den i vám,,plně s vámi souhlasím,když se příspěvek smaže z dúvodú které uvádíte,,ale jak vidíte v mé reakci nikoho neurážím a ani nejsem vulgární,,napsal sem jen svúj názor,myslím že asi se už nebudem dále bavit o tomhle,,přeju hezký zbytek tohoto roku a štastné kilometre všem bez problémú,,,Mirek

29.12.2014 | 18:53:20 | Mirek  | 178.77.244.* Reagovat

Zvuk Ayga

Toto je originální zvuk kolíňat. Vysavač určitě ani náhodou. Krásný zvuk, mnozí majitelé jiných aut by dali mnohé za to, aby jej mělo právě jejich auto :-)

https://www.youtube.com/watch?v=gZn1n8BCySQ

27.12.2014 | 00:07:19 |   | 89.102.162.* Reagovat

Aygo x

Mám Aygo x(základní model).Koupil jsem ho v říjnu.Dnes mám najeto 9500km.Kolem 4000km mi auto v malém zatížení začlo lehce pocukávat,zkoušel jsem i jiné palivo a nic.Zavolal jsem do servisu a objednal se a co čert nechtěl pár dní před náštěvou to přestalo.V servise mi řekli že když to napojí na diagnostiku a nic nezjistí budu to muset zaplatit,nesvítila mi totiž žádná porucha.Samo mi to začlo dělat znova,objevila se porucha P0403 což je EGR ventil,auto spadne do nouzového režimu maximální rychlost se omezí na 50kmh a deaktivuje se ESP.Mám svojí diagnostiku tak jsem si poruchu smazal a je klid,zatím se mi to stalo dvakrát,teď o svátky tak potom navštívím servis.

Dnes jsem udělal rekord ve spotřebě podle PP Chomutov-Most-Bílina-Most-Litvínov 3,1l 100km,51km průměrná rychlost.Normální průměr mám do 4,4l.Zkoušel jsem jet na krev a spotřeba není problém kolem deseti ale to je opravdu max a nesmí být žádný provoz.

25.12.2014 | 09:36:38 | Anonym II  | 90.181.77.* Reagovat

RE: Aygo x

To by mě docela zajímalo, jak lze jet na krev za 10 litrů. S tímto autem. Není to jen populistický příspěvek, aby vás brali majitelé ostatních aut? Aby si jako řekli - no jo, on nekecá, on je realista on přizná jak to je, to je kabrňák - ??? Protože jestli někdo někdy jel s tímto NA KREV, tak jsem to byl já. 500 km stylem "plyn na podlaze", kde to jde, tak pořád naplno, kdo nejel 150 tak mi překážel, v obci samozřejmě max 60 - toto respektuji, víc ani ránu, ale hned u konce obce opět plyn na podlahu a 150 na trojku, ubohé plechovkáře kteří se mnou zkoušeli závodit jsem házel za záda, a při této šílené jízdě jsem měl spotřebu 5,4 litrů na 100 (měřeno po ujetí 500 km!) Takže pohádky o desetilitrové spotřebě si nechte pro majitele HTP, kterým jste se chtěl zřejmě zavděčit.

03.07.2016 | 19:39:21 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Aygo x

Dlouho jsem se tak nezasmál... na trojku 150 za 5,4l... ubohé plechovkáře nechával za sebou... waaaau závodník s aygem.Ty seš dobrej komik, přihoď do placu ještě nějaký perly.Jen doufám že takovýho blba nepotkám na silnici.

03.07.2016 | 23:18:48 |   | 37.48.2.* Reagovat

RE: Aygo x to je náš miestny guru, Standa, s ktorým je sranda..

....:-)

04.07.2016 | 18:11:56 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Aygo x to je náš miestny guru, Standa, s ktorým je sranda..

....:-)

04.07.2016 | 18:13:02 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Senzo Drive

Ještě bych chtěl připojit svoji zkušenost s touto "automatickou" převodovkou. On to de facto není automat, takže ani netrpí neduhy automatů. Je to klasická převodovka, jen řazení ovládají (laicky řečeno) servomotory. Na předváděcí jízdě jsem usedl do citroenu s pilotovanou převodovkou Senzo Drive. Na automat jsem se rozjel, a projel celé město, všechny křižovatky. Super, soustředil jsem se jen na provoz, a řízení. Po vyjetí z města jsem přepnul na "manuál" (jako v F1, řazení pomocí pádel u volantu). Akceleroval jsem, a páčkou u volantu jsem lehkými dotyky řadil. Bylo to úchvatné. Po návratu do města jsem zase přepnul na automat. Dříve jsem o automatické převodovce nechtěl ani slyšet. Po tomto zážitku, konkrétně s pilotovanou Senzo Drive, jsem změnil názor. Je to perfektní, nemá to chybu a je to zábavné.

19.12.2014 | 19:33:55 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Senzo Drive

Jak říkáte, je to vlastně automatizovaná manuální převodovka :-)

30.12.2014 | 00:20:18 | Jindra  | 212.80.64.* Reagovat

Je vidět, že v Kolíně udělali velký kus práce a neusnuli na vavřínech. Proti původní generaci je to velký skok kupředu, a jsem zvědav, jak zareaguje to "nejlepší mini na trhu" (hehehe). Zamilovat si tohle auto není nic divného. Stačí v něm ujet pár stovek km a zjistíte, že se vám z něho nechce ven. Vlastní zkušenost, i když s předchozí generací. Tak ať slouží.

15.12.2014 | 16:10:54 |   | 89.102.162.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Toyota Aygo
  • Toyota Aygo
  • Toyota Aygo