Recenze Toyota Aygo 1.0 VVT-i Cool+
“můj Aygošek:)”

Autor recenze: Helenka (23 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:999 Stav km při koupi:66 000 km Stav km nyní:71 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 4,5 l/100 km Vloženo: 19. 1. 2010

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 323 f Toyota Corolla Citroën C5 Ford Mondeo Fiat Bravo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Kromě prasklé žárovky zatím bez problémů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Aygoška jsem koupila po 1.majiteli (skončený operativní leasing), je to model Cool + tzn. v plné výbavě. Mám ho zatím chvilku, takže na nějaké závěry co se spolehlivosti týče je ještě čas, nicméně zatím naprostá spokojenost. Jasně, není to rodinné auto ani žádný sporťák, ale já jezdím sama většinou po okreskách a při spotřebě kolem 4,5l/100km bych mu odpustila lecos:) Několikrát jsem s ním v dnešním počasí už zapadla (návěje, hluboký sníh) a jediné co bych opravdu vytkla jsou šíleně úzké pneumatiky - díky nim je auto na kluzkém povrchu mnohem méně ovladatelné. Chtěla bych koupit větší rozměr, ale četla jsem, že se to prý ani nesmí, tak nevím, ještě se podívám do TP. Jinak co se designu týče se mi Aygošek moc líbí , mám ho v ledově modré metle a ta mu sluší moc. Kufr (dá-li se ta úzká šterbina tak nazvat:)) moc neřeším, věci na koně se tam vejdou a sedlo jezdí na zadním sedadle. Interiér je jednoduchý, hezky řešený, na otáčkoměr v podobě budíku z mopedu jsem si taky zvykla celkem rychle:) Co mi trochu vadí je přihrádka u spolujezdce která se nedá zavřít a tím pádem se do ní nemůže nic moc dávat. Ale jak říkám, jezdím v něm sama, takže se tam vždycky se vším nějak poskládám. Obecně mám pro Toyoty velkou slabost, takže Aygoška vidím možná trochu nekriticky, za což se omlouvám:). Je to podle mě ale povedené (i když poměrně drahé) autíčko které můžu vřele doporučit. Určitě z něj budete mít po jeho koupi stejnou radost jako já:)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo

Vložit komentář

Kola, gumy

Mohu potvrdit ze zkušenosti s P107, že na měkčím sněhu se skutečně prohrábne a může zůstat viset na břiše. Jinak záleží na pneu, původní Ecoconti byly mizerné na suchu a výborné na mokru. Mizerné bylo také odhlučnění auta (rok 2008), což pohříchu platí i o současném Yarisu (1,5), který se prý vyrábí rovněž v Kolíně. Tady došlo, myslím, trochu k nedorozumění, co je možné nabízet za cenu kolem 400000,- Kč. S prominutím - tohle ne. To i ten Renault Clio, Vašku, je o třídu výše, co se týká prostoru, komfortu podvozku, kuktivovanosti motoru a zjm. hlučnosti.

15.09.2023 | 09:26:54 | Ital  | 89.24.56.* Reagovat

RE: Kola, gumy

To není chyba auta, ale řidiče....
K tomu Cliu - ono také o třídu výše je, Clio je malé auto, Aygo a spol. jsou miniauta....

15.09.2023 | 09:35:50 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

RE: Kola, gumy

Nyní jsme již dále a čtěme pozorněji, Vašku. V Kolíně se již výrábějí i Yarisy, stejná třída jak Clio, a o tom jsem psal. Ten Yaris je o 10 cm kratší a v interiéru je to znát. Miniauto je Aygo X, už je sice větší původního Ayga, ale za tu cenu a na těch obludných 17 (to zas bude komfort...) si to mohou strčit víš kam...za klobouk. S motorem 1.0 už to nelítá jako původní kolíňata. No a ve větších Toyotách (Yaris Cross, Corolla) je nastavitelný volant i v nejvyšší poloze tak nízko, že mám problém se vůbec nějak slušně usadit. Mě se zdá, že Toyota jde dolů a ceny tlačí vzhůru, i když ne tak strašně jako např. Mazda. Suzuki už jsou hybridní a cenově také úlet. S Japonci na konci... Toyota má prý teď prodeje u nás o 40% vyšší, což jí přeji, ale sám si nemohu koupit auto, které je hlučnější než ty starší, co provozuji. Současný trh s novými auty u nás je navíc předražený jak ty potraviny, ale ty jdou už dolů a čekám, že auta půjdou také. Pokud nebude Covid, budou čipy, něco zas nevyhoří nebo nebude zaplaveno :0)

15.09.2023 | 10:15:24 | Ital  | 89.24.56.* Reagovat

RE: Kola, gumy

Jo, asi máš pravdu, já trn Kolín tak nesleduju, je to pod mou rozlišovací schopnost....takhle malá auta, i když při těch cenách možná za pár let na nic většího mít nebudu :-))).
Jinak ceny dolů nepůjdou, ne do doby, než se sesype EU...

16.09.2023 | 08:04:30 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

Ženská logika

To, že má auto užší pneumatiky, nezpůsobuje smyky nebo nižší ovladatelnost. Naopak užší pneu způsobí to, že je na centimetr čtvereční plochy vyvíjen větší tlak, takže užší pneumatika se rychleji prohrabe, protlačí přes sníh k asfaltovému podkladu. Je to tedy přesně naopak, než v co autorka recenze pověrčivě věří. Kdyby mělo lehké mimiauto široké pneu, tak tyto by zcela plavaly.

13.09.2023 | 00:00:54 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Ženská logika

To je sice fakt, všechno má ale své výhody a nevýhody, na dobrém povrchu zase auto sedí hůř....a toho je většinu roku více. Se sněhem ovšem souhlas, úzká pneu se snadněji prořízne na podklad, pokud to není moc ujeteé nebo zledovatělé, ale pak je to skoro jedno...

13.09.2023 | 12:45:10 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

no a já ho ještě o 4 cm snižuju,jsem normální?????

08.07.2011 | 23:24:10 | tuner :) Reagovat

RE:

:-)))

16.12.2011 | 16:31:18 | Helenka  | 85.160.26.* Reagovat

Helenka

Průšvih tohohle autíčka je jeho velmi nízká výška nad vozovkou. Proto hrozí častější ležení na břiše v hlubším sněhu. Je to holt auto na asfalt, ve sněhu a na polních cestách má problém se svým nízkým bříškem :-))

06.09.2010 | 19:36:43 |  Reagovat

zimní pneu

Kluci tak se nehádejte :) Já nevím co je lepší, někomu se líp jezdí na užších, někomu na širších, ale pravda je, že mi to nikdy v zimě neklouzalo tak, jako teď, ale taky je fakt, že jsem nikdy neměla tak malý a lehký autíčko...Jinak na zimu dostává Dunlopy.. Loni jsem několikrát zustala ležet na břiše a zachraňovali mě až silničáři a lano:) Každopádně to není problém Aygoška, ale spíš toho, že jsem jezdila, kam jsem neměla :D Takže všem přeju spoustu šťastnejch km ;)

06.09.2010 | 19:20:39 | Helenka Reagovat

Tak nám nějak Ayga nejdou na odbyt. Klesla kvůli tomu výroba v TPCA, že nikdo nekupuje Ayga. Že by proto, že jsou dražší než P a C, nebo ta hysterie okolo nekvality Toyoty? Anebo design? Nemastný-neslaný...

26.03.2010 | 21:28:13 |  Reagovat

Radek

Radečku, samozřejmě jsem odjezdil mnoho roků na všech terénních nákladních autech, a buď jistý, že nejlepší jízdní vlastnosti v terénu měly ty, které měly úzká kola. Tedy P V3S a T148. T 815 se standartními pneumatikami měla už problém proti těmto dvěma předchozím, a ta s balony byla prakticky k ničemu. Pro tvoi informaci - i její výrobce uváděl, že je "se zvýšenou průchodivostí", nikoli terénní. Na zpevněné cesty. A vzorky měly V3S samozřejmě i jiné, než tobě známé šípy. Měly i zmijovky. Takže zkušenost nenazývej plkáním, plkáš tady akorát ty, protože si v terénu akorát honíš triko s offroadem, zatímco já v terénu tvrdě pracoval několik desítek let se vším, co má kola a vozil náklady vážící desítky tun v písku, blátě, kamení,... Ty mě poučovat nemusíš.

17.03.2010 | 19:23:01 |  Reagovat

Anonym

Úzký se proříznou a jedou..., to je tedy hovadina. Podstatná je hmotnost vozidla. PV3S je vozidlo lehké a Tatra 815 těžké. Široká pneumatika se prohrabe taky, pro by taky ne z principu věci, že. Stačilo by se kouknout na dezén pneu PV3S a Tatry, nikoli plkat nesmysly. Chtělo by to trošku pojezdit po terénu s identickými vozy, kde jedny pneu jsou tenčí a druhé širší.

17.03.2010 | 18:24:21 | Radek Reagovat

Myslím, že pravdu má anonym i fabian a Petrík jen v něčem. Mám zkušenost, že Fabia se stejně úzkými gumami (155) má na kluzku méně problémů s trakcí, než P 107, i když je Fabia těžší (nebo asi právě proto). Ještě by to, samozřejmě, chtělo vyzkoušet se stejnými gumami. Na Fábii mám zimní Trayal, a ty mají skutečně skvělé záběrové i brzdné vlastnosti (mají měkkou směs a hodně příčných drážek), přestože jsou to levné gumy. Na P 107 mám Matador MP(?) 58, a na těch se P 107 nedá s Fábií srovnat. Tam, kde Fabia v klidu jede, P 107 už hrabe a stojí. Nevím, nakolik je to jen gumami, ale vzorek Matadorů se mi nelíbil hned. Takže je to možná tím. Také směs je poměrně tvrdší. Příště už zas budu kupovat podle svého osvědčeného názoru - není nad příčné drážky, žádné hadovité vzorky apod. Prostě pořádný drapák :-)

17.03.2010 | 17:50:55 | Itall Reagovat

Praga V3S s absolutně úzkými pneumatikami projela všude. I tam, kde Tatra 815 s balonovými koly zůstala stát. A zůstala stát skoro všude, stačilo jí plivnout pod kola. Široké pneu jsou dobré tam, kde je potřeba zabránit boření a klesnutí vozidla v hlubokém měkkém terénu. Ale kde je jen kluzko a pod tím je pevný podklad, široká kola klouzají, úzká kola se "proříznou" kluzkou vrstvou až na tu tvrdou a jedoooou! Rovněžtak na vodě - široké pneu mají více práce s odvedením vody zpod velké plochy pneu. Potřebují speciální lamely a drážky, stejně ale odvod většího množství vody trvá déle. proto zde hrozí častý aquaplaning. Úzká je na vodě bezpečnější. Takže bych užší gumy tak šmahem nezatracoval.

17.03.2010 | 17:15:44 |  Reagovat

Helenka

Šíleně úzké pneumatiky? A co by měli říkat majitelé jiných (mini, ale i malých aut), kteří mají 145x13 ? Rozměr pneu odpovídá hmotnosti vozu, potažmo hmotnosti na jednotlivá kola, je spočítán na nejlepší přenos adheze z kol na vozovku, tudíž každá změna je vždy jen k horšímu. Navíc je zde počítáno s úsporou paliva, pochvaluješ si spotřebu ale jakmile dáš širší pneu, spotřeba stoupne. Na mokru a písečku, prachu, bude plavat a hůř brzdit. Na dokonalém povrchu může širší pneu zlepšit jízdní vlastnosti, ale kolik toho najezdíš na dokonalém povrchu, zvlášť po okreskách, že? To že je hůř ovladatelné na kluzku je normální fyzikální jev u každého pohybujícího se vozidla. Můžu tě ujistit, že bys těžko našla mini s lepším a lépe vyladěným podvozkem. Komfortnější ano, ale bezpečnější, stabilnější a lépe ovladatelný ne. V tomto směru je Aygo jednička ve své třídě.

17.03.2010 | 17:09:32 | XY Reagovat

RE: Helenka

Souhlas

29.08.2024 | 14:23:36 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Helenka

Tak širší pneu bude hůř brzdit....zase jsem se něco dozvěděl...

30.08.2024 | 08:25:51 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

Pekná recenzia, taká mladá

ženská a nadhľadu má viac ako ktorýkoľvek starý cap...:))
Nech slúži a hlavne nepridáva samovoľne plyn, treba sa pýtať na opravu pedálu, robia to bezplatne.
K tým pneu:, keďže mám možnosť trochu porovnávať: Na džíp, 4x4 môžu byť širšie pneu, ale tie sú dobré skôr na piesku, kde sa dajú podhustiť, tým sa zvýši záberová plocha a skôr sa dostane z piesku.
V zime, keď sa raz dostanete do záveja, tak Vám nepomôže nič, iba lopata.. .v sypkom, resp. neudupanom snehu mimo cesty sú možno lepšie širšie, o koľko neviem, ale na ceste s udupaným , al. ľadom je to prakticky jedno. Šmýkate sa tak, ako tak.... .
Na osobáku odporúčam sa previezť . Tam, kde na širokých zimných pôjdem max 90-100, ...tak na letných, ale úzkych 120-130 km/h, jasné, hrá tu úloha hmotnosti auta.
Jednoznačne: Na zimu je lepšie MALÉ auto s úzkymi pneu, do 175 absolútne neriešim, či je vonku 10, al. 20 cm snehu, prejdem skoro všade. / P 206/, na LETNYĆH, podotýkam.
Na zimných 225 / P 607/ budem lietať ako handra, v očiach smrť, trochu lepšie brzdné vlastnosti, aj záber do kopca na SNEHU než na 175 letných,
ale stačí sadnúť do 106, ktorá má už asi 3 rok ZIMNÉ aj cez leto, ešte 5-6 mm vzor a budete sa smiať.....
Prejde VŠETKO. Iba sneh, cca 25-30 cm ju zastaví, lebo si ľahne na brucho, ale na rovinkách, v zákrutách neriešite, či je sneh, ľad a podobne..., 155/13, al. 165? teraz neviem,
ale nemám šancu na 607 voči 106...
To isté na vode...:((

15.03.2010 | 20:48:29 | ľuboš Reagovat

Petrík

Ano, dnes výrobci doporučují široké zimní pneumatiky. Však jsou také podstatně dražší. Druhá věc je, co ukáže zasněžený kopec.

15.03.2010 | 20:46:35 | fabian Reagovat

fabian

Vďaka užším pneu lepšia trakcia? To snáď nie. Hlavným argumentom pre široké zimné pneu je totiž práve lepšia trakcia - záberové vlastnosti - širšia plocha dokáže na podklad preniesť viac výkonu a lepšie vlastnosti pri brzdení - brzdí širšia plocha.
Úzke pneu majú naopak výhodu len vo veľmi hlbokom snehu, kde sa skôr dokážu prekúsať až na podklad s lepšou adhéziou.

15.03.2010 | 20:13:35 | Petrík Reagovat

Myslím si, že auto je míň stabilní na kluzkém povrchu proto, že je lehké. Pneu to nezachrání. Na úzkých pneu bude podle mne dokonce asi trochu lepší trakce třeba na zledovatělé cestě vzhledem k vyššímu měrnému tlaku na stykové ploše.

15.03.2010 | 19:23:18 | fabian Reagovat

No to jóó,ale zase se nezabořej...

15.03.2010 | 18:43:40 |  Reagovat

Je to přesně, jak píšeš, "zaboří se". A pak se můžeš jít rovnou oběsit, protože zůstaneš videt na podvozku. U sněžnic zůstaneš výše.:-)

15.03.2010 | 18:37:02 | Radek Reagovat

Hádat se nebudu,protože to nevim na 100%
Ale prý se užší gumy líp "zaboří" do sněhu,než širší,který díky větší ploše fungujou jako "sněžnice"...
Ale fakt nevim-já mám zimáky 165ky,a letňáky 185ky

15.03.2010 | 18:30:47 |  Reagovat

Jezdím dost v terénu s terénním vozem, jak soukromým, tak firemním, takže celkem to dokážu posoudit. Na galuskách zůstaneš na břichu, protože se ti nerozloží hmotnost na plochu. P.S. Viděls někdy expediční vozidlo na úzkých pneumatikách? Každý má balóny, jako kráva.

15.03.2010 | 18:21:33 | Radek Reagovat

Radek

No 99% pneuservisů má opačný názor...

15.03.2010 | 17:52:16 |  Reagovat

Čím užší, tím lepší opravdu pravda není.

15.03.2010 | 17:41:47 | Radek Reagovat

Neni pravda,že na zimu a sníh -čim užší gumy,tim lepší ?????
Podle mě jo,takže na zimu bych ten "malej" rozměr neřešil.To spíš v létě by mě to "vadilo".Je škoda,že se na něj nemůžou dát třeba 175ky

15.03.2010 | 17:03:48 |  Reagovat

Helenka má evidentně více rozumu, jako někteří majitelé klonů. Fajn recenze, která auto řadí, kam patří.

15.03.2010 | 16:40:35 | Radek Reagovat

Myslím, Helenko, že by to chtělo spíš pořádné zimní gumy. Nedá se říci, že by širší gumy zlepšovaly ovladatelnost na kluzku.

15.03.2010 | 14:58:08 | Itall Reagovat

Nevhodný komentář

 

15.02.2010 | 15:31:00 | Jindra

Souhlas

Mám Toyotu aygo necelý rok, kopil jsem předvaděčku, najeto bylo 13000 km. Zatím jsem nanejvýš spokojený, bez poruchy. Myslím, že uvedená recenze odpovída skutečnosti.
Co se týče kol, v TP je jen jeden rozměr a to 14" a 155 šířka. Co jsem zatím zjistil, tak nejspíš jiný rozměr není možno požívat, a je to škoda.
Na závěr. Kdo chce auto na časté ježdění, většinou na kratší vzdálenosti, nepotřebuje velký prostor a nechce si zvyšovat sebevědomí velkým "bourákem", tak je to ideálni.
J.S.

13.02.2010 | 22:56:57 | jarda Reagovat