Recenze Volkswagen Touran 2.0TDI 103kW
“”

Autor recenze: N8 (27 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:2.0 Stav km při koupi:89 000 km Stav km nyní:125 000 km Způsob řazení:manuál Vloženo: 7. 2. 2010

Hodnocení inzerátu: 33 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.3

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

0
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 306 Octavia 1.9TDI kombi VW Golf 1.9TDI

Závady a opravy na autě

EGR ventil - 4000Kč
Prasklá žárovka
Výměna rozvodů, VP,...
Prasklá pojistka na ostřikovačích předních světlometů


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem zakoupil v DE. Má předchozí auta byly rovněž z koncernu VW a věděl jsem do čeho jdu. Má očekávání byla však 100% předčena a nedostatky, které měla předchozí auta Touran eliminuje. Dostatek prostoru, výborná stabilita na vozovce a dostatečný výkon. Ostatní vozy jsem vždy po roce měnil. Touran je první vůz, u kterého jsem prozatím nenašel důvod k výměně.
Po letošní zimě musím především vyzdvihnout nastavení ESP od VW. Několikrát mě zachránilo... Auto vyjede i tam kde ostatní jako Ford či Opel zaostávají a kloužou pomalu zpět z kopce.
Negativní zkušenosti nemám osobně ale kolegové, kteří vlastní verze 100kW. Problémy se startem a praskíá hlava. Doporučuji při nákupu pozorně prozkoumat zda vám není nabízena 100kW verze. Rozdíl mezi 100kW a 103kW je v počtu ventilů na válec (8 a 16ventilů).
Spotřeba vozu se znatelně zvyšuje při překročení 180km/h (7-8l) především vzhledem k výšce vozu a ve srovnání s Octávií II zůstává touran mírně v kopci pozadu (vyšší váha).
Nespornou výhodou Tourana jsou flexibilní sedadla a rychlost jejich odejmutí.
Negativní zkušenosti mám se servisem VW (vysoká cena, nekvalifikovaný personál který není schopen řešit základní problémy-neodhalí prasklou pojistku). Naštěstí jsou okolo nás schopní opraváři v domácích garážích.
Olej používám Longlife AGIP, stejně jako u Octavie nebo Golf (výměna každých 30tis). Olej nakupuji za cenu okolo 250kč/l.
Celkově jsem s vozem velice spokojen a těm kteří mají problémy (viz. některé recenze) radím kupovat nezbouraná auta s ověřeným původem a počtem km.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 33


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Touran

Vložit komentář

Nemáš pravdu.

VW nevyrábí motory 2.0 100kW pouze 103kW typ který ty máš. Právě tyto motory nejsou příliš dobré, jeto předimenzovaná 1,9 světším průřezem. Nejlepší motor je 2,0 125kW ovšem ten se vté době eště nevyráběl. Jinak s ostatním souhlasím Tourany jsou skvělá auta jak na silnici v zatáčkách, v zimě v kopcích na sněhu tak i ve vnitř co se týče prostoru.

18.01.2012 | 13:08:00 | Bouky27  | 88.146.153.* Reagovat

jo a

ford jen ASR měl- napřiklad ford transit 2,0tdci 125k nebo staré mondeo ghia(1994 rok) aSR bez ESP

12.07.2010 | 23:24:08 | Mirek Reagovat

omyl ASR ESP

peugeot 406 neměl ASR ani ESP. Někdo si tu vymýšlá pohádky. ESP+ASR měl až 407 a to jen v lepších výbavách.

12.07.2010 | 23:20:55 | Mirek Reagovat

RE: omyl ASR ESP

Nevím jestli měl ASR..ale ESP určitě! sám mám Peugeot 406 z roku 2000 po Faceliftu a ESP tam je.Ty starší modely asi .ale ty novější jej mají.Mám tam ABS a ESP.Stačí se i podívat do bazarů na internet..a uvidíš že je mají.Tady i foto www.autoplace.cz/sk/detail.php?id=612

28.12.2011 | 23:38:09 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

RE: omyl ASR ESP

Tak dokonce měla i ASR..většina od roku 2002 má ABS ESP ASR a tempomat.A měla to i starší verze bylo v nabídce při koupi nového auta..tak že kdo to chtěl si to připlatil.Tady je fotka ..s katalogu za příplatek 26 000kč byla možnost to dokoupit.Pouze to nešlo u nejslabší výbavy. imageshack.us/f/845/3332ke.jpg/

28.12.2011 | 23:57:19 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

Hlavně se směšuje více systémů dohromady a napomáhá tomu i to, že sami výrobci jich někdy dodávají více najednou v sadách. Např. VW dodává EDS+ASR jako ASR. Je fakt, že EDS (tzv. elektronický závěr diferenciálu) musí u ASR (protiprokluzu) být. Ford zas dodává ESP (stabilizační systém) včetně ASR - možná je to tak normální všude, nevím, ale Ford jen ASR nedodává. Alespoň u Fiesty mi řekli, že ASR (které stojí u Škody 3000,-) je možno jen s ESP ZA 19900,-. Takže se domnívám, že jestli někdo vypíná ESP u Forda kvůli trakci, pak vypne ESP+ASR a pro trakci je důležité jen ASR. Přesněji pro zlepšení záběru je důležité pouze EDS, a to vypnout nejde. Zatímco EDS příbržďuje protáčející se kolo tím, že aktivuje jeho brzdu, a tím se přes diferenciál nuceně roztočí druhé kolo nápravy, pak ASR umí pouze zabránit prokluzu obou kol tím, že "ubere plyn". Tím se ovšem za nepříznivých podmínek může auto až zastavit. Proto je ASR vypinatelné. A u Forda je vypinatelné asi ESP, ale zas patrně jen kvůli tomu ASR.

11.02.2010 | 22:53:33 | Itall Reagovat

Zřejmě si pletete ESP a ASR. Já sice vypínám i ASR tlačítkem s nápisem ESP-následuje signalizace na palubním PC- ESP/ASR DEACTIVATED(zase pro méně chápavé podle zvoleného jazyka) ----(406peugeot starý to stroj už:-).Pro jednodušší lidi by měli na to tlačítko napsat ASP+ASR OFF, nebo je raději uplně rozdělit na dva spínače...ASR OFF a ESP OFF:-D

11.02.2010 | 22:33:01 | Jirke Reagovat

"trakce do kopce"

Autor to napsal mozna ne uplne nejlip, ale spravne. Elektronika pri spatnem nastaveni dokaze autu zabranit na snehu vyjet kopec, protoze vykon motoru je omezovan a klouzani zabraneno. Vypnuti celeho ESP systemu pomuze. Vim, presne, co autor popisuje, na snehu pri rozjizdeni do kopce nebo vyjizdeni ze zaveje musim ESP u Ford mondeo 2008 nekdy vypnout.

11.02.2010 | 21:49:45 | Steady Reagovat

trakce

Velmi rád srovnám trakci autorova Touranu se svou Vitarou:-)
Napst, že díky ESP vyjede do kopce je důkaz toho, že autor tak trochu neví, co plácá...

10.02.2010 | 23:21:31 | damp Reagovat

Tak na tu trakciu se zeptej autora, nenapsal jesli ty fordky měly letní gumy , co to byl za typ vozidla, na jakou nápravu měly náhon, jestli má svědky kteří by mu to u soudu dosvědčili atd...

10.02.2010 | 10:04:20 |  Reagovat

dakujem velmi pekne a vies mi este vysvetlit preco ma lepsiu trakciu ako opel a ford? co mu jebe? :D postav tam ford 150 raptor alebo co a uvidime ci na tom scvrknutom autobuse nieco urobi

10.02.2010 | 09:33:49 |  Reagovat

Je možný že jsi jen nepochopil co k čemu patří. To ESP patří k větě: "Několikrát mě zachránilo", což je naprosto správně. Ta další věta "Auto vyjede... " už k ESP vůbec nepatří. Řekl bych že on není blb, ale že ty jsi spíše kokot.

10.02.2010 | 09:27:24 |  Reagovat

to je blb :D a co ma spolocne ESP s rozjazdom do kopca? a ford a opel nevyjde taky kopec ako autor recenzie :D to uz je moc

10.02.2010 | 09:20:42 |  Reagovat

Auto při 180km/h

žere 7-8litrů nafty? Na kolik km?? Mě P406 2,2HDi (16V) 98kW žere při této konstantní rychlosti cca 10-11 litrů nafty a to mě ještě přijde dobré.. No holt je tam 5kW navíc(i když stejný točivý moment..) Ale i tak tomu nevěřím, 7 litrů mě to žere při "běžné jízdě"

09.02.2010 | 22:52:58 | Jirke Reagovat

RE: Auto při 180km/h

No čoveče mě touran jezdil za 5,2 průměrka na 100km, a tedka se mi to zvedlo na 6l/100km a všude badam čim to je, po výměněně rozvodů a oleje.. takže :))

28.12.2011 | 18:34:11 | DM  | 90.179.10.* Reagovat

Auto vyjede i tam kde ostatní jako Ford či Opel zaostávají a kloužou pomalu zpět z kopce. Ty si fakt kokot take neco napisat.

09.02.2010 | 22:00:13 |  Reagovat