Rok výroby:2004Typ motoru:TDI/PD 74 kWStav km při koupi:142 000 kmStav km nyní:180 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:5. 2. 2012
slušný a úsporný motor bytelná karoserie praktický interiér spousta odkládacích ploch dobré brzdy slušná úložná plocha vůz má dobré jízdní vlastnosti jedná se asi o nejméně kradený VW
Slabé stránky
nemá plnohodnotnou rezervu praskající žárovky zpapká cca 1L oleje/10 000km
Závady a opravy na autě
Auto koupeno v bazaru užitkových vozidel. Bylo přitaženo z Holandska, s holandskou servisní knížkou a návodem k použití v holandštině:-) Vůz je sice služební, jezdím s ním ale jen já. Hned po koupi prohlédnut v autorizovaném servisu VW, kde byly potvrzeny kilometry na tachometru a doporučena výměna všech provozních náplní a filtrů. Náš firemní neautorizovaný servis ale vyměnil jen to, co uznal za vhodné, tj motorový olej a filtr. Rozvody zatím měněny nebyly, uvěřili jsme holandské servisce, kde byl záznam o výměně rozvoďáku ve 122 000 km. Zatím nepraskl ani nepřeskočil.
Bezmála 40 000 km se jen dvakrát vyměnil olej a vyměnilo pár prasklých žárovek (osvětlení SPZ, mlhovka, dvakrát H7 v předním světle). Před zimou výměna všech 4 žhavicích svíček za nové a oprava nefunkčního topení.
Hodnocení a zkušenosti s autem
VW TOURAN s motorem 1,9 TDI/PD 74 kW je takový dunivý německý Arbeiter. Designem asi nikoho neohromí, ale jezdí vytrvale a s poměrně nízkými provozními náklady. Šestistupňová manuální převodovka má dost krátké převody, ale úsporně jezdící řidič je schopen dostat spotřebu někde k 5,5 litru. Kokpit vypadá sice jako z minulého století, ale vše je funkční, nic nevrže, posez řidiče je vyvýšený a je z něho dobrý výhled. Užitečná je kontrolka signalizující prasknutí jakékoliv žárovky.
Nevím který chytrolín přišel s nápadem, že auta dnes již nepotřebují plnohodnotné rezervní kolo nebo aspoň kolo na dojetí. Touran každopádně neměl ani jedno z toho, jen jakýsi kompresor a sprej. No to jsem si dal! Zákon schválnosti říká, že když defekt pneu, tak daleko od domova, v noci, na dálnici a v dešti. Přesně tak se mi to loni stalo u slovenského Trenčína.
No zajel jsem ke krajnici,vyhodil trojúhelník, pustil blikačky, vzal jsem si oranžovou vestu a při mihotavém světýlku v kabině začal studovat návod na použití toho zázračného spreje. Byl sice napsán v šesti jazycích včetně CZ verze, zato však písmem velikosti asi 1 mmm. No nakonec jsem pochopil, že kolo je třeba dostat do polohy s ventilkem v horní úvrati, pomocí hadičky tam vyfouknout obsah nádobky a dofoukat vzduch kompresorem. Stalo se, ale kolo se stejně nezvedlo. Obsah nádobky byl zřejmě pochybné kvality a kompresoru po 5 minutách bezvýsledného foukání přestal docházet dech...Zkusil jsem auto ještě trochu potlačit,aby se směs v kole rovnoměrněji rozlila a roztáhla ale kde nic tu nic...Pneu prostě nejevilo žádnou snahu se nafouknout.
Á už si mě všímá i slovenská Dialničná Polícia. Nabízí akýsi zmluvný odťah za 200-300 €, ale nakonec mi umožní zavolat kamarádovi z Trenčína. Přijel sice s jakousi Mazdou, ale dojezdová rezerva z ní mi šla kupodivu na Touran nasadit...Tak to byla klika. Nakonec to bylo bez pokuty i bez větších finančních ztrát.
A předevčírem ráno mě milý Touran nechal zcela na holičkách! Letos začátkem února přišly dvacetistupňové mrazy, tak jsem ještě urychleně natankoval 60 cetanovou Vervu diesel s údajně maximálním množstvím aditiv...stejně to nepomohlo. Nenastartoval jsem a zahanbeně jsem se v ranním šeru vydal směrem autobusová zastávka, protože roztahovat či roztlačovat firemní auto jsem si raději rozmyslel. To se mi už dlouho nestalo, abych musel do práce autobusem! V sobotu ráno jsem Tourana dotlačil do dvora, dobil baterii, na masivní kovový kryt palivového filtru a palivové hadičky namířil manželčin výkonný 1200W fén a fénoval jsem tento prostor po dobu asi 30 minut, až palivové hadičky zcela změkly. Poté jsem nastartoval hned napoprvé. Pomoz si sám...
To je dobře, když máš odměrku a přesně počítáš kolik dáváš oleje a kolik vytýká hehe. To je vcelku dobrý nápad pro diagnostiku vstřiků. To by mě nenapadlo, protože u PD hrozí protýkání nafty do oleje a následné zadření motoru a kdyby motor teoreticky žral litr oleje na 10tkm a následně protekl litr nafty zároveň, tak to na zadření ještě není to je tak 25% paliva v 75% mazivu hehe. :)
nedavno sem brouzdal po netu a videl jsem tam tuto fotku, tusim ze cena byla nekde kolem 140-150tis kc...chtel jsem se na nej jet podivat...taky premyslim o tomto modelu....
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Touran
To mas peknou sra.ku kdyz tibzere olej me nezere temner zadny olej co naleji to vyleju
12.01.2014 | 16:33:54 | patrik | 90.177.66.* Reagovat
RE:
Je to temeř možné ale jakýkoliv motor který nespottřebovává trochu Phm a nějaké mazivo neexistuje.Co takhle 0,5 l za 1O OOOkm,to bych téměř uvěřil.
12.01.2014 | 17:02:54 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: W udava moznu spotrebu oleja az 1 liter na 1000 km:)
.
12.01.2014 | 17:38:08 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE:
To je dobře, když máš odměrku a přesně počítáš kolik dáváš oleje a kolik vytýká hehe. To je vcelku dobrý nápad pro diagnostiku vstřiků. To by mě nenapadlo, protože u PD hrozí protýkání nafty do oleje a následné zadření motoru a kdyby motor teoreticky žral litr oleje na 10tkm a následně protekl litr nafty zároveň, tak to na zadření ještě není to je tak 25% paliva v 75% mazivu hehe. :)
13.01.2014 | 09:53:46 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
mám 1.9 Tdi a nemám námitky ,úsporný,dobře sedí na silnici,na naše silnice stačí,dobrý na parkování,určitě dobrá koupě
20.12.2012 | 19:34:59 | lada | 88.103.186.* Reagovat
na fotce je vase auto?
nedavno sem brouzdal po netu a videl jsem tam tuto fotku, tusim ze cena byla nekde kolem 140-150tis kc...chtel jsem se na nej jet podivat...taky premyslim o tomto modelu....
24.02.2012 | 10:19:13 | midloch | 82.142.101.* Reagovat