Rok výroby:2004Typ motoru:2,0Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:113 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:24. 3. 2006
Vážení, naše firma pracuje v oboru zdravotnictví a působí na trhu v České republice 15 roků, od samého počátku změny politického režimu a jsme relativně velice úspěšní. Velkou část práce naší firmy představují servisní jízdy po nemocnicích. Naši technici ujedou v průměru 80.000 km ročně a vozí kolem 100 kp materiálu. Za tímto účelem jsme se rozhodli nakoupit v naší republice velice populární a kvalitní vozy Volkswagen. Prvním vozem byl VW Touran 2,0 TDI Highline. Dále vlastníme Passat 1,9 TDI Highline Executive, Caddy Life 1,9 TDI a v rodině soukromě další Passat 2,5 TDI Highilne.
Očekávali jsme odpovídající užitné vlastnosti a solidní životnost. Naše zkušenosti jsou však naprosto šokující a je to obrovské zklamání. Dodnes máme mimo běžný servis na voze Touran asi 20 záručních oprav a pokaždé je naše vozidlo odstaveno na dlouhou dobu. Závady na vozidle byly vždy závažné a jednání s Import Volkswagen Group s.r.o. naprosto zoufalé a arogantní. Máme důkazy o snaze zfalšovat výsledky diagnostiky. Nedokážeme si vysvětlit, proč velká diagnostika za naší přítomnosti ve firmě, kde jsme vůz zakoupili, odhalila řadu závad a přizvaný technik Volkswagen Import na sjednanou schůzku bez omluvy nedorazil. Byl proveden zápis o závadách a s naším údivem byly nalezeny i nové. Volkswagen Import dále sjednal další diagnostiku už za přítomnosti technika Volkswagen Import a byl proveden zápis a závady nebyly shledány ?!.
Na vše máme záznamy a výkonové parametry vozu motoru (brzda), které vůbec neodpovídají uváděným hodnotám tohoto vozidla. Závady jako výměna řídících jednotek, nefunkčního topení, unikající voda ostřikovačů a chladící kapaliny, výměna přídavného topení, stále signalizující nezapnuté pásy i když na sedadle spolujezdce nikdo nesedí, výměna a nekonečné štolování vačkového hřídele, nesvítící xenony, výměna turbodmychadla, vadné ŘJ stěračů, topení, brzd a ESP atd atd. Do výměny hlavy motoru jsme měli průměrnou spotřebu 9,2 l/ 100 km. Nyní po výměně hlavy motoru je kolem 7,0 l/ 100 km, vozidlo však stále nemá výkon a patřičné zrychlení. Naše firma vlastní 6 vozidel s podobným motorem a Touran je skutečně nejméně povedený.
Tento dopis by měl být stručný, aby byl pro Vás srozumitelný, máme desítky dokladů o opravách a faktury za záruční opravy. S žádným vozem jsme neměli takové problémy, jako s tímto vozem, který se zřejmě absolutně nepovedl. Jsme těžce zklamáni a máme před sebou pravidelnou obměnu vozů ve firmě. Prodejce našeho vozu Touran všechny naše argumenty prakticky uznává, problém je v tom, že Import Volkswagen Group s.r.o. dělá mrtvého brouka a vždy nás nechá čekat řadu dnů až týdnů jako například právě teď. Na našem vozidle se totiž objevila hláška PORUCHA MOTORU – NAVŠTIVTE SERVIS. Tak jsme i učinili a problém nastal při předání vozu, do servisu kdy bylo zjištěno dle servisní knížky, že máme měsíc po záruce. Naše záruka má být ale podle zákona prodloužena po dobu záručních oprav (cca 2 měsíce) a tak byl vyzván Importér VW, který do dnes opět dělá mrtvého brouka. Výsledek je že výměnu klapky motoru za 12.000,- Kč jsme si zaplatili a čekáme opět na vyjádření importéra VW a navrácení peněz. Naše firma si nemůže dovolit odstavit vůz a zaměstnance na řadu dnů.
Každá z asi 20 záručních závad představuje výpadek práce na den, kdy se dostavíme do servisu a odstavení na řadu dalších dnů po dobu opravy. To představuje obrovské finanční ztráty. Očekávali bychom lepší přístup k zákazníkům. Máme podobnou zkušenost s firmou Mercedes. Veškeré tyto problémy však dělá importní zastoupení zde v ČR. Pracovníci německých zastoupení v České republice se chovají naprosto arogantně a neuvědomují si, že mají sloužit ve prospěch zákazníků. Chování servisů a firem v Německu je jiné a řada firem již odmítá spolupracovat s oficiálním zastoupením a servisy v ČR a jezdí do Německa, kde je naprosto jiný přístup a solidní chování.
Obrátili jsme se na Zkušební ústav motorových vozidel, znalce a všichni nám přiznali absolutní oprávněnost našich požadavků. Současně nám sdělili, že nám to v reklamaci k ničemu prakticky nepomůže. Naše firma 24 hodin řeší servisní zásahy a opravy ve zdravotnictví. Potřebujeme pracovat, jezdit a komunikovat s prodejcem, servisem a nikoli importérem trávit čas dohady. Během roku potřebujeme obměnit dva vozy. Jsme naprosto přesvědčeni, že obraz značky VW v České republice znehodnocuje postoj pověřeného importéra, který by potřeboval větší kontrolu ze strany německého výrobce a vlastníka. Naše firma vlastní dále vozy Škoda z koncernu VW, kde je situace zcela jiná. Bohužel v programu Škoda Auto nejsou vozy, které by vyhověly naším potřebám.
Je nám velice líto, že obraz tak kvalitní značky, jako je VW kazí lidé, kteří zastupují tuto firmu v České republice. Naše firma stojí před zásadní otázkou, zda při obměně vozidel neprodáme i ostatní vozy VW, neboť zde v České republice nemáme záruku na udržení provozu bez problémů a zakoupíme si vozidla jiné značky. Je nám to velice líto a předpokládali jsme, že bychom mohli vyřešit náš provoz vozy renomované značky VW.
Docela chápu informace – KOREJSKÁ AUTA OHROŽUJÍ NA TRHU NĚMECKÁ. Vážení, varuji Vás, kdo chcete jezdit ročně hodně kilometrů před koupí této motokáry (Tourana). S reklamacemi na nadměrnou poruchovost u prodejce ani Importéra neuspějete a budete neustále spravovat a spravovat.
VW změnit za nejkvalitnější a nejprodávanější značku Toyota
Dle nezávoslých testů a vlastních zkušeností a praxe jiných doporučuji VW změnit za nejkvalitnější a nejprodávanější značku Toyota
28.02.2017 | 11:48:26 | Larry
| 85.207.211.*Reagovat
topeni
Mas pravdu len ciastocne. Auto topi slusne. A to webasto sa tam nedava kvoli tomu, ze by slabo topilo. Montovali to do vsetkych Touranov s motorom TDI ako aj sharany atd. Nefunguje to ako nezavisle kurenie, ale ako prihrev. Cize zapne to len pri zapnutom motore a pri poklese teploty (tusim pod 5 C ), napomaha zohriat rychlejsie chladiacu kvapalinu na 90 C, potom to automaticky vypne. Bohuzial sa to zvykne drbat. Sam mam tento motor 2.0 AZV 100 kw, ale s webastom som problem nemal ani s motorom. BKD a AZV su z tychto dvojlitrov PD asi najlepsie, nema to filter pevnych casti, vyvazovaky a ine kurvitka. Trysky su bosh, stedro predimenzovane. Staci hybrid turbo + soft a ma to hned nad 200 papagajov. Hlavy u novsich modelov (Germany) nepraskaju ako u tych starsich.
Zdravím všechny. Pořídily jsme si VW Touran 2.0 TDi,100kw,136PS. Slyšel jsem,že tyto auta netopí a proto jsou do nich přidávána nezavislá topení,která ovšem u těchto starších ročníků nefungují a oprava vychází kolem 15000kč.Měl by někdo takovou zkušenost,kterou by potvrdil nebo vyvrátil? Díky.
Zdravím Vás v novém roce 2011, jak jsem slíbil v tomto článku tak jsem z firmy a rodiny časem vyřadil všechny vozy VW. Nyní dojíždí jen VW Passat Variant 2,5 TDI B5 facelift mého tchána nyní najeto 420 000 km do teď bez vážnější poruchy a VW Passat Variant 1,9 TDI B5 facelift - nyní najeto 160 000 jen s udělanými rozvody. Takže mi nikdo od pánů s VW Import nebude povídat, že kvalita vozů naopak stoupá. Bohužel můj pecháček na závady asi ještě neskončil. Po VW Touranu jsem měl VW Passat Variant, Škoda Octavia, Škoda Superb a Mercedes Viano 3,0 CDI automat který mi mimochodem byl nabourán před předáním v autosalonu Mercedes. Nyní vlastním vůz Opel Insignia 2,0 CDTI Cosmo automat 118 kW - který mne zaujal svým designem a po 5 měsíčním čekání mne začal obtěžovat dalším výčtem závad. Napsal jsem tu recenzi a doporučuji se podívat !
Jezdim s VW již 3 roky (2 krát Caddy 1,9 TDI - parádní auto, spokojenost). Teď mě čeká od uterý Touran - těším se. Ale to co se děje v přístupu prodejců a servisu = tragédie a banda "hovnožroutů". Mé zkušenosti jsou až na jednu vyjímku naprosto žalostné a to nalítám dobrých 70 tis. km/rok. Pavel
Dobrý den, bohužel mám podobnou zkušenost s kvalitou koncernových vozů a postojem servisů a importéra... Moji rezenzi naleznete v rubrice Audi-A3-2.0TDI šitka... Dalším šokem pro mě bylo odhalení cenové politiky impertéra v ČR. Když by se český importér choval alespoň k cenám nových vozidel tak jak Slovenský impertér spousta zákazníku by si pořídila auto o statisíce levněji... A servis ? Ten si mužete dnes zaplať-pánbůh vybrat i mimo ČR...
Souhlasím Spousta poruch, ročně po záruce až 100 000 náklady na servis a opravy, konstrukční závady, spotřeba oleje , závady elektroniky, praská setrvačník. Typ Touran Trendline 1.9 TDi, ročník 2004, najeto 120 000 km. Až budu mít čas, napíšu recenci a bude toho pořádná dávka. Zklamání z vozu i přístupu importéra potvrzuji.
Dobrý den, naprosto věřím tomu že se všechny závady na Vašem voze objevily.Pokud dlouho podnikáte tak jistě víte že tu a tam se všechny závady a problémy nahromadí do jednoho obchodního případu, zřejmě byla řada na vás.Mám také Touran od 02/2006, najeto 50000km vůz ale bez problémů pracuje a plní všechny funkce které má.Motor 1,9/77KW. Jen ze začátku byl problém že tu a tam nešel nějaký el. spotřebič ( centr.zam., el. otev. víčka nádrže....) vše se vyřešilo když jsem povitáhl a znovu zasunul všechny pojistky jak pod volantem tak v motoru- zřejmě oxidace. Postup importéra mne překvapuje a mrzí, je to o lidech. Abych předešel těmto dohadům které máte nyní vy, uzavřel jsem pojistku u DAS která za mne řeší veškeré tyto spory a to za pár korun ročně Ahoj
Omlouvám se za použití rubriky komentáře a rád bych reagoval na příspěvky uveřejněné v rubrice Touran. Vůbec neberu negatině nadšení jednotlivých majitelů. Je třeba si však uvědomit, že jsme si zvolili toto vozidlo pro maximální využití odpovídající deklarované užitné hodnotě a celkové ceně blížící se 1 mil. Kč. Firma ujede kolem 7000 km měsíčně a pokud se povede vůz v takové kvalitě, jako nám, je to ekonomická katastrofa. Normálně při běžném používání a stavu, kdy je vůz ve standardní kvalitě se asi problémy neukáží. Nám však nic jiného nezbývá, než stále pokukazovat na postoj Importéra VW, který se va takovém krajním případě chová jako mrtvý brouk. Soud nic neřeší, právo je na naší straně. Co však dokážeme spory, naše firma potřebuje zabezpečovat servisy nemocnic a dalších zákazníků. Importer má na všechno zákonné lhůty, my jsme na telefonu 24 hodin nonstop. Nemáme možnost jiné obrany a budeme podobně využívat možnost informování veřejnosti. Veškeré doklady máme připraveny k předložení !
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Touran
VW změnit za nejkvalitnější a nejprodávanější značku Toyota
Dle nezávoslých testů a vlastních zkušeností a praxe jiných doporučuji VW změnit za nejkvalitnější a nejprodávanější značku Toyota
28.02.2017 | 11:48:26 | Larry | 85.207.211.* Reagovat
topeni
Mas pravdu len ciastocne. Auto topi slusne. A to webasto sa tam nedava kvoli tomu, ze by slabo topilo. Montovali to do vsetkych Touranov s motorom TDI ako aj sharany atd. Nefunguje to ako nezavisle kurenie, ale ako prihrev. Cize zapne to len pri zapnutom motore a pri poklese teploty (tusim pod 5 C ), napomaha zohriat rychlejsie chladiacu kvapalinu na 90 C, potom to automaticky vypne. Bohuzial sa to zvykne drbat.
Sam mam tento motor 2.0 AZV 100 kw, ale s webastom som problem nemal ani s motorom.
BKD a AZV su z tychto dvojlitrov PD asi najlepsie, nema to filter pevnych casti, vyvazovaky a ine kurvitka. Trysky su bosh, stedro predimenzovane. Staci hybrid turbo + soft a ma to hned nad 200 papagajov. Hlavy u novsich modelov (Germany) nepraskaju ako u tych starsich.
26.11.2014 | 18:54:31 | Kejsy Rajbek | 88.212.40.* Reagovat
VW Touran topení
Zdravím všechny.
Pořídily jsme si VW Touran 2.0 TDi,100kw,136PS. Slyšel jsem,že tyto auta netopí a proto jsou do nich přidávána nezavislá topení,která ovšem u těchto starších ročníků nefungují a oprava vychází kolem 15000kč.Měl by někdo takovou zkušenost,kterou by potvrdil nebo vyvrátil? Díky.
15.08.2014 | 23:12:02 | Vacíno | 78.108.104.* Reagovat
TOURAN rv.05 2,0 103kw 2960000 ziadna porucha ani oprava .super auto
06.09.2011 | 14:25:14 | EXUP | 178.40.200.* Reagovat
PECHÁČEK NEJEN U VW
Zdravím Vás v novém roce 2011,
jak jsem slíbil v tomto článku tak jsem z firmy a rodiny časem vyřadil všechny vozy VW. Nyní dojíždí jen VW Passat Variant 2,5 TDI B5 facelift mého tchána nyní najeto 420 000 km do teď bez vážnější poruchy a VW Passat Variant 1,9 TDI B5 facelift - nyní najeto 160 000 jen s udělanými rozvody. Takže mi nikdo od pánů s VW Import nebude povídat, že kvalita vozů naopak stoupá. Bohužel můj pecháček na závady asi ještě neskončil. Po VW Touranu jsem měl VW Passat Variant, Škoda Octavia, Škoda Superb a Mercedes Viano 3,0 CDI automat který mi mimochodem byl nabourán před předáním v autosalonu Mercedes. Nyní vlastním vůz Opel Insignia 2,0 CDTI Cosmo automat 118 kW - který mne zaujal svým designem a po 5 měsíčním čekání mne začal obtěžovat dalším výčtem závad. Napsal jsem tu recenzi a doporučuji se podívat !
03.01.2011 | 01:34:58 | jgoldman Reagovat
souhlas
Jezdim s VW již 3 roky (2 krát Caddy 1,9 TDI - parádní auto, spokojenost). Teď mě čeká od uterý Touran - těším se.
Ale to co se děje v přístupu prodejců a servisu = tragédie a banda "hovnožroutů". Mé zkušenosti jsou až na jednu vyjímku naprosto žalostné a to nalítám dobrých 70 tis. km/rok.
Pavel
13.07.2008 | 09:50:16 | paja Reagovat
importer a ochota...
Dobrý den, bohužel mám podobnou zkušenost s kvalitou koncernových vozů a postojem servisů a importéra... Moji rezenzi naleznete v rubrice Audi-A3-2.0TDI šitka...
Dalším šokem pro mě bylo odhalení cenové politiky impertéra v ČR. Když by se český importér choval alespoň k cenám nových vozidel tak jak Slovenský impertér spousta zákazníku by si pořídila auto o statisíce levněji... A servis ? Ten si mužete dnes zaplať-pánbůh vybrat i mimo ČR...
15.03.2008 | 12:27:14 | Ojam Reagovat
Zmetek
Souhlasím
Spousta poruch, ročně po záruce až 100 000 náklady na servis a opravy, konstrukční závady, spotřeba oleje , závady elektroniky, praská setrvačník. Typ Touran Trendline 1.9 TDi, ročník 2004, najeto 120 000 km. Až budu mít čas, napíšu recenci a bude toho pořádná dávka. Zklamání z vozu i přístupu importéra potvrzuji.
15.02.2007 | 18:48:02 | petr Reagovat
stane se
Dobrý den,
naprosto věřím tomu že se všechny závady na Vašem voze objevily.Pokud dlouho podnikáte tak jistě víte že tu a tam se všechny závady a problémy nahromadí do jednoho obchodního případu, zřejmě byla řada na vás.Mám také Touran od 02/2006, najeto 50000km vůz ale bez problémů pracuje a plní všechny funkce které má.Motor 1,9/77KW. Jen ze začátku byl problém že tu a tam nešel nějaký el. spotřebič ( centr.zam., el. otev. víčka nádrže....) vše se vyřešilo když jsem povitáhl a znovu zasunul všechny pojistky jak pod volantem tak v motoru- zřejmě oxidace. Postup importéra mne překvapuje a mrzí, je to o lidech. Abych předešel těmto dohadům které máte nyní vy, uzavřel jsem pojistku u DAS která za mne řeší veškeré tyto spory a to za pár korun ročně Ahoj
26.11.2006 | 15:41:34 | boban Reagovat
Omlouvám se za použití rubriky komentáře a rád bych reagoval na příspěvky uveřejněné v rubrice Touran. Vůbec neberu negatině nadšení jednotlivých majitelů. Je třeba si však uvědomit, že jsme si zvolili toto vozidlo pro maximální využití odpovídající deklarované užitné hodnotě a celkové ceně blížící se 1 mil. Kč. Firma ujede kolem 7000 km měsíčně a pokud se povede vůz v takové kvalitě, jako nám, je to ekonomická katastrofa.
Normálně při běžném používání a stavu, kdy je vůz ve standardní kvalitě se asi problémy neukáží. Nám však nic jiného nezbývá, než stále pokukazovat na postoj Importéra VW, který se va takovém krajním případě chová jako mrtvý brouk. Soud nic neřeší, právo je na naší straně. Co však dokážeme spory, naše firma potřebuje zabezpečovat servisy nemocnic a dalších zákazníků. Importer má na všechno zákonné lhůty, my jsme na telefonu 24 hodin nonstop. Nemáme možnost jiné obrany a budeme podobně využívat možnost informování veřejnosti. Veškeré doklady máme připraveny k předložení !
27.03.2006 | 17:44:52 | Reagovat