Fiat Punto
>> zpět na FiatAuta značky Fiat:
Fiat Punto - historie značky auta
Fiat Punto je malý automobil, vyráběný italskou automobilkou Fiat od září roku 1993. Interně byl pojmenován jako Projekt 176. Fiat Punto nahradil úspěšný model Fiat Uno.
Design karoserie je dílem Giorgia Giugiara, mezi výrazné prvky designu patří zejména jedinečné zadní skupinové světlomety, které jsou vertikálně zapuštěny do C-sloupků.
Dostupné karosářské varianty byly - třídvéřový hatchback, pětidvéřový hatchback a kabriolet (první generace).
Úspěšný styling modelu Fiat Punto výrazně ovlivnil budoucí vývoj designu vozů své kategorie. Nízká cena auta zase pomohla porazit rivaly ve své kategorii jako například
Opel Corsa a Volkswagen Polo.
» Fiat Punto - historie značky auta (dokončení článku) »
Fiat Punto - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Fiat Punto 1,4 i,57kW,1majČR,serv.k,69tkm
ABS, AirBag 4x, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizace manuální, Kontrola tlaku v pneu, Opěrky hlav
159 900,- KčFiat Punto 1.3 JTD
ABS, AirBag 2x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizace digitální, Palubní počítač, Protiskluzový systém ASR, Převodovka m
105 000,- KčFiat Punto 1,4 Dynamic
ABS, AirBag 6x, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizace manuální, Opěrky hlav výsuvné, Palubní počí
114 900,- KčAutosalony a autobazary Fiat:
AF Centrum s.r.o.
Autorizovaný prodejce a servis vozů Ssangyong a Nissan. Autorizovaný servis vozů Alfa Romeo, Abarth, Fiat. Lakovaní vozidel, prodej náhradních dílů, m
www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119HYKRO s.r.o.
Otevírací doba: Pondělí - Pátek 8:00–17:00 Prohlídky taktéž možné mimo otevírací dobu po předchozí domluvě.
www.hykro.cz | Praha 5 - Řeporyje, Ořešská 873Fiat Punto - historie značky auta (dokončení článku)
Oproti svému předchůdci byl Fiat Punto výrazně vylepšen, zejména v oblasti bezpečnosti. Nezávislé zavěšení zadní nápravy bylo nově koncipováno.
Kromě standardní pětistupňové převodovky si zákazník mohl vybrat i převodovku CVT v modelu Selecta, dodávanou ve spojení s motorem 1242ccm s výkonem 60 koní.
V roce 1995 získal Fiat Punto v Evropě ocenění Auto roku a ve stejném roce byla představena verze Punto Sporting. Tato verze měla některé pozměněné detaily a to nejen
v interiéru, ale i v exteriéru, například nová litinová kola, která dosud příslušela pouze verzi GT. O pohon auta se staral motor 1581 ccm, který byl od roku 1997 zcela
nahrazen agregátem 1,2 16v (motor byl původně určený pro Lancii Y).
V Euro NCAP testech v roce 1997 získal Fiat Punto dvě hvězdičky. Nabídka motorů zůstala téměř stejná jako u předchůdce modelu Uno. S benzínovými motory byl vůz dynamický,
naopak diesely byly hlučné a kombinovaná spotřeba nebyla o moc nižší.
Speciální verze Punto Cabriolet byla vyráběna v karosárně Bertone. Sklápění střechy bylo elektricky poháněné a Fiat Punto Cabriolet byl jeden z nejlevnějších vozů
s otevřenou střechou na světě. Během let 1994 – 1999 se vyrobilo 55 000 kusů tohoto modelu. Přestože v roce 1999 byl představen nový Fiat Punto, podoba kabrioletu
se nezměnila.
Dalšími speciálními verzemi Fiatu Punto byly - Punto 6Speed, Punto Selecta a Punto ED (Economical Drive).
V nabídce Fiatu Punto první generace byly tyto benzínové motory:
- 1.1 l – 40 kW
- 1.2 l - 42 kW
- 1.2 l – Mpi - 55 kW
- 1.2 l 16V - 63 kW
- 1.4 l Turbo - 96 kW
- 1.6 l - 66 kW
a dieselové motory:
- 1.7 l D - 42 kW
- 1.7 l TD - 46 kW
- 1.7 l TD - 51 kW
- 1.7 l TD - 52 kW
Roku 1999, na sté výročí Fiatu, byla představena druhá generace Fiatu Punto. Interní název byl Projekt 188, jinak se také vůz označuje jako Nové Punto, nebo Punto Nuova.
Oficiální jméno - Fiat Punto sice zůstalo stejné, ale co se týče interiéru a exteriéru auta, z první generace bylo zachováno jen 20% dílu. Design se stal mnohem agresivnějším
a modernějším. U Fiatu Punto druhé generace byly dostupné karosářské varianty: třídvéřový a pětidvéřový hatchback s objemem zavazadlového prostoru 295 litrů a kabriolet.
Fiat Punto byl také prvním modelem Fiatu, který se vrátil k originálnímu kruhovému znaku značky Fiat. Všechny modely vozu Fiat Punto jsou vybaveny airbagem u řidiče,
který lze na přání doplnit i o airbag před spolujezdce, dále pak jsou k dispozici boční a hlavové airbagy. Ve výbavě následuje elektrický posilovač řízení Dualdrive, umožňující
2 stupně jeho účinnosti, ABS, EBD (u modelu HGT) a další.
Fiat Punto druhé generace získal v Euro NCAP testech v roce 2000 čtyři hvězdičky, což je velké zlepšení od první generace.
Na výběr byla pětisťupňová, nebo šestistupňová manuální převodovka, a nebo převodovka CVT, která je známá již z dřívějších modelů. Převodovka CVT byla později vylepšena
o možnost volby mezi plně automatickým režimem a sekvenčním řazením šesti, a u některých modelů i sedmi jednotlivých stupňů.
Na začátku roku 2003 Fiat oslavil uvedení pětimiliontého modelu Fiat Punto na trh. Ve stejném roce se druhá generace Fiatu Punto dočkala faceliftu, během kterého došlo
k úpravě podvozku, změnám interiéru, exteriéru, nabídky motorů a další.
1. června roku 2005 bylo vyrobené šestýmilionté auto modelu Punto, v továrně v Melfi. Punto se tak stalo čtvrtým nejlépe prodávaným supermini v Evropě.
Druhá generace modelu Fiat Punto se dnes vyrábí souběžně s modelem Grande Punto a prodává se pod označením Fiat Punto Classic, v Srbsku pak pod jménem Zastava 10. V roce 2007
byl Fiat Punto poprvé uveden také na Chilský trh.
V nabídce Fiatu Punto druhé generace byly tyto benzínové motory:
- 1.2 l - 44 kW
- 1.2 l – 16V, 59 kW
- 1.4 l - 16V,70 kW
- 1.8 l – 16V, 96 kW
a dieselové motory:
- 1.3 l – JTD,51 kW
- 1.9 l – D, 44 kW
- 1.9 l – JTD, 59 kW
- 1.9 l- JTD, 63 kW.
Kompletně nový Grande Punto (s interním názvem Projekt 199) byl představen na Frankfurtské motorshow v roce 2005, a do prodeje se dostal ještě téhož roku. Design byl opět prací Giugiara.
Fiat Grande Punto používá Fiat/GM SCCS platformu. Z třetí generace Fiatu Punto technicky vychází model sedan Linea.
Mimo obvyklé varianty je dostupný také Punto Van – kompaktní dodávka, kterou používají zejména živnostníci.
V roce 2009 byl veřejnosti představen modernizovaný Fiat Punto Evo, který je v podstatě faceliftem Fiatu Grande Punto, a je aktuální i dnes.
Fiat Punto byl vždy oblíbeným modelem u amatérských závodníků, zejména kvůli své nízké ceně a dobré dostupnosti náhradních dílů. Bylo vyprodukováno několik závodních a homologovaných
verzí Fiatu Punto, jako například Punto Rally, S1600 a Punto Abarth.
Punto Abarth je závodní auto založené na třetí generaci Fiatu Punto. Bylo poprvé představené v roce 2005, má náhon na všechny čtyři kola a je poháněné 2.0 l motorem s 16 ventily
a výkonem 210 kW, 280 koní.
Fiat Punto se zúčastnil například závodů v Targa Tasmania, a vyhrál Italský šampionát v rallye v letech 2003 a 2006, Evropský šampionát v rallye v roce 2006 a Mezinárodní rallye ¨
v roce 2006.
Závodní verze Fiatu Punto se objevila také v několika videohrách - Colin McRae Rally 04, Colin McRae: DiRT a Sega Rally Revo.
Fiat Punto je i dnes velmi populárním a úspěšným modelem, svůj úspěch si zasloužil zejména nízkou spotřebou, cenovou dostupností, praktičností a dobrými jízdními vlastnostmi.
U prvních vozů do roku 1997 se však projevuje horší dílenské zpracování.
-
Uživatelské recenze a auto testy Fiat Punto
-
Fiat Punto 55 S (r.v. 1996)
-
Fiat Punto Evo Natural Power (r.v. 2010)
-
Fiat Punto 1,1 S55 (r.v. 1998)
-
Fiat Punto 1.2 8V 44Kw (r.v. 1999)
-
Fiat Punto 188 (r.v. 2002)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 34
inzerátů vozidel značky Fiat Punto.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Fiat Punto v naší databázi je vozidlo Fiat Punto 1,4 i,57kW,1majČR,serv.k,69tkm
, r.v. 2018.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 159 900,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Fiat Punto z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Fiat Punto 1.2 i
,
r.v. 2002. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Fiat Punto, tak toto auto může být vaše za 39 000,- Kč.