Fiat Brava

>> zpět na Fiat
Fiat

Auta značky Fiat:

  • Dino
  • Duna
  • Freemont
  • Marengo
  • Maxi
  • Qubo
  • Regata
  • Ritmo
  • Scudato
  • Sedici
  • Siena
  • Spider
  • Strada
  • Talento
  • Tempra
  • Ulysse
  • X 1/9

Fiat Brava - historie značky auta

Fiat Brava logo značky Fiat Brava je automobil nižší střední třídy, vyráběný italskou automobilkou Fiat mezi léty 1995 až 2001. Fiat Brava byl pětidvéřový hatchback, varianta třídvéřového hatchbacku nesla název Fiat Bravo. Tyto karosářské varianty se od sebe lišily mimo jiné také provedením zadní části auta.
Fiat Brava a Bravo byl v roce 2001 nahrazen modelem Fiat Stilo. Tento model se vyráběl až do roku 2007. Pak ho nahradil znovuzavedený model Fiat Bravo druhé generace. Tentokrát se však jednalo o variantu pětidveřového hatchbacku.
Obě varianty karoserie spolu sdílí většinu motorů a také stejný podvozek a přední část vozu. Lisí se hlavně počtem dveří a designem zadní části auta. Brava je elegantnější auto než Fiat Bravo, má pozvolna klesající netypickou záď, díky které bývá označkován jako liftback, nebo fastback. Má odlišné světlomety, a hodí se také jako rodinný vůz, díky svému pětidvéřovému provedení. Naproti tomu Fiat Bravo má sportovnější agresivní design, zaměřený více na mladé řidiče, především muže.
Zavazadlový prostor modelu Bravo má pouhých 280 l, zatímco u Brava je to 380 l nebo až 775 l při sklopení zadních sedadel.
Předchůdcem Fiatu Brava a Bravo byl model Fiat Tipo, který se vyráběl od roku 1998 do roku 1995. Pro vozy Brava/Bravo však byly vyvinuté zcela nové motory. »  Fiat Brava - historie značky auta (dokončení článku)  »

Fiat Brava - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Fiat:

AF Centrum s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis vozů Ssangyong a Nissan. Autorizovaný servis vozů Alfa Romeo, Abarth, Fiat. Lakovaní vozidel, prodej náhradních dílů, m

www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119

HYKRO s.r.o.

Otevírací doba: Pondělí - Pátek 8:00–17:00 Prohlídky taktéž možné mimo otevírací dobu po předchozí domluvě.

www.hykro.cz | Praha 5 - Řeporyje, Ořešská 873

Fiat Brava - historie značky auta (dokončení článku)

Během historie prodeje modelu Brava se vyráběly tyto benzínové motory:

  • 1,4 l 12V o výkonu 59 kW/80 kW a objemu 1370 ccm - do roku 1999
  • 80 16V o výkonu 60 kW/82 k o objemu 1242 ccm - od roku 1999
  • 100 16V o výkonu 76 kW/103 k a objemu 1581 ccm
  • 115 16V o výkonu 83 kW/113 k a objemu 1747 ccm
  • 155 20V o výkonu 108 kW/147 k a objemu 1998 ccm - R5, pouze Bravo HGT
  • 155 20V o výkonu 113 kW/154 k a objemu 1998 ccm - R5, pouze Bravo HGT, od roku 1999


a dieselové motory:

  • TD 75 o výkonu 55 kW/75 k a objemu 1910 ccm
  • TD 100 o výkonu 74 kW/100 k a objemu 1910 ccm
  • JTD 105 o výkonu 77 kW/105 k a objemu 1910 ccm - common rail, od roku 1999


Před zavedením modelu Brava a Bravo byl Fiat často kritizovaný za horší dílenské zpracování svých vozů a také za nedostatečnou antikorozní ochranu. Tyto nové modely však již těmito neduhy netrpěly a došlo tak k velkému zlepšení oproti minulosti. Fiat Brava/Bravo tak právem získal titul Evropské auto roku 1996.
V témže roce se nabídka motorů rozšířila také o turbodiesel 1,9 TD o výkonu 55 kW nebo 74 kW. A začal se vyrábět model Fiat Marea, který byl karosářskou variantou sedanu a kombi Fiatu Brava/Bravo.
V roce 1998 došlo na facelift auta. Změnil se interiér i exteriér vozu. Byla vylepšena přístrojová deska a při výrobě se začaly používat kvalitnější plasty. V exteriéru auta nastala změna barva zrcátek z černé na barvu dle karoserie. Také byl upravený nárazník a modely Brava a Bravo byly vzájemně odlišeny lemováním masky chladiče. U modelu Brava byla chromovaná, zatímo Bravo jí mělo v černé barvě.
Auto se začalo dodávat v nových barvách laků a zvýšila se také bezpečnost vozu, díky zavedení bočních airbagů do volitelné výbavy. To se odrazilo na Euro NCAP crash testech, které se prováděli po faceliftu. Při čelním a bočním nárazu získal Fiat Bravo/Brava tří hvězdičky. Na jejich základě pak došlo ještě k dalším úpravám v konstrukci vozu v roce 1999.
Nejslabší motor 1,4 12V byl vyladěn na výkon 59 kW a do řady dieselových motorů přibyl koncem roku turbodiesel 1,9 JTD/77kW, dále byl motor o objemu 1,4 l 12V nahrazen motorem 1,2 l 16V o výkonu 59 - 60 kW.
Výroba modelů Brava a Bravo byla ukončena v roce 2001. Vozy byly nahrazené novým modelem Fiat Stilo. Výroba kombi variantu modelu Fiat Marea však probíhala až do roku 2003.
Mezi konkurenční vozy modelu Brava/Bravo patřily zejména modely Peugeot 306, Renault Mégane, Ford Escort a Ford Focus.
Mezi výhody Fiatu Brava patří originální design, dobré motory, poměrně velký zavazadlový prostor, a originální autorádia, která díky svému neobvyklému tvaru znesnadňují zlodějům jejich prodej. Za tím však pokulhává horší dílenské zpracování a použité plasty u modelů vyrobených do roku 1996.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Fiat Brava.