Ford
>> zpět na značkyAuta značky Ford:
- C-Max
- Cougar
- Courier
- Escape
- Escort
- Explorer
- Fiesta
- Focus
- Fusion
- Galaxy
- Ka
- Kuga
- Maverick
- Mondeo
- Mustang
- Probe
- Puma
- Ranger
- S-Max
- Sierra
- Tourneo
- Transit
- Transit Connect
- Aerostar
- Aspire
- B-Max
- Bronco
- Capri
- Cargo
- Connect
- Contour
- Crown Victoria
- E150
- E250
- E350
- E450
- EcoSport
- Econoline
- Econovan
- Edge
- Excursion
- Expedition
- Express
- F-150
- F-250
- F-350
- F-450
- Fairlane
- Flex
- Freestar
- Freestyle
- GT
- Granada
- Grand C-Max
- Grand Marquis
- KA+
- M
- Marauder
- Mercury
- Orion
- Scorpio
- Streetka
- Taunus
- Taurus
- Tempo
- Thunderbird
- Tourneo Connect
- Tourneo Courier
- Tourneo Custom
- Transit Courier
- Transit Custom
- Windstar
- XR3
Ford - historie značky auta
Henry Ford, muž který motorizoval Ameriku
Henry Ford (1863 – 1947), syn farmáře z amerického státu Michigan byl od mládí fascinován moderní technikou. Nejprve pracoval na farmě svého otce,
ale už v šestnácti letech odešel do města a dal se najmout jako mechanik. Své první samohybné vozidlo nazvané Kvadricykl postavil doma v kůlně
v roce 1896. Bylo to ošklivé monstrum s motorem umístěným na rámu osazeném čtyřmi koly z bicyklu, poháněné gumovým pásem - ale opravdu jezdilo.
Ford se však s prvním úspěchem nespokojil a zakrátko svojí čtyřkolku za 200 dolarů prodal. Obdržené peníze investoval do zlepšování svého motoru.
V roce 1899, ve svých šestatřiceti letech, Henry Ford s několika společníky založili Detroit Automobile Company, v níž se stal hlavním inženýrem.
Společnost však během jednoho roku zkrachovala, také proto, že Ford byl sice excelentní technik, ale neměl v té době ani ponětí o světě obchodu.
Navíc se ve vypjatých situacích ukázalo, že byl i arogantním individualistou, který s nikým dobře nevycházel. Firma produkovala automobily, které
měly problém s kvalitou a také byly dražší, než by si Ford přál. Tyto okolnosti vedly v roce 1901 k likvidaci firmy.
Henry Ford se začal naplno věnovat stavbám závodních aut, se kterými i sám závodil. S několika dalšími společníky založil v Detroitu další
automobilku, tentokrát pojmenovanou Henry Ford Company. Došlo však k rozporům mezi společníky a v jejich důsledku byl Ford ve zlém vypuzen z firmy.
Zbývající akcionáři firmy jí poté přejmenovali na Cadillac Automobile Company, čímž vznikla další slavná značka.
Henry Ford však nepřestal snít o masové výrobě automobilů. V té době si mohli automobil dovolit pouze movití lidé a vozy zhotovovali vysoce
kvalifikovaní řemeslníci na zakázku. To chtěl Ford změnit, chtěl cenu automobilu snížit natolik, aby si ho mohl dovolit každý. Pro uskutečnění své
myšlenky však potřeboval velké počáteční investice. Tvrdohlavý a samolibý Ford však už měl v Detroitu špatnou pověst a s několika investory se ve
zlém rozešel a nikdo další s ním už nechtěl nic mít. Nakonec se spojil s největším detroitským obchodníkem s uhlím Alexanderem Malcomsonem. Ford
měl jeho důvěru, hlavně kvůli úspěchům jeho závodních vozů. V roce 1903 tak vznikla nová firma, orientovaná na výrobu sériových automobilů pro
každého, s názvem Ford Motor Company.
» Ford - historie značky auta (dokončení článku) »
Ford - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Ford Ranger 2,0 EcoBlue 4WD XLT Double cab
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektr
764 463,- KčFord Mondeo 2,0 TDCi 140kW ST-Line AT8 Zár
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka
386 777,- KčFord Transit Connect 1,5 TDCI 88kw LONG DPH Regály
ABS, AirBag 2x, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, EDS, Elektrická okna 2x, Handsfree, Imobilizér, Kamera parkovací, K
231 404,- KčFord Mondeo 4x4 CZ Titanium ZÁRUKA od
ABS, Alarm, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, EDS, Elektrická okna 2x, Handsfree, Imobilizér, Klimati
231 322,- KčFord Transit 2,2 TDCI L3H2 9 MÍST BUS KLIMA
ABS, AirBag 12x, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizace manuální, Nezávislé topení, Opěrky hlav výsuvné, Otáčkoměr, Palubn
239 000,- KčAutosalony a autobazary Ford:
AUTO ADAM vozidla z operativních leasingů!
prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing
www.autoadam.cz | Praha 3 - Žižkov, Na Jarově 2425/4AUTO EURODIESEL s.r.o. PRAHA
Provozní doba Po-Pá 8:00 - 16:00 hod. So-Ne Po telefonické dohodě
www.eurodiesel.cz | Praha 9, Kutnohorská 204/8AUTO EURODIESEL s.r.o.
Po - Pá: 9 - 17 hod. Petr Musil So: 9 - 13 hod. Ne: po telefonické dohodě
www.eurodiesel.cz | Jihlava, Znojemská 80AUTO MARKET EURO s.r.o.
NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!
www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636Auto-na-miru-Oldřich Procházka
Dovoz vozů na objednávku -aktuální nabídka ukončených leasingů značek Ford,VW,SEAT,Škoda -individuální přístup dle vlastních požadavků-Autonamír
www.auto-na-miru.cz/ | Chomutov, Pražská 5492AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***
PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--
WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57AutoPalace Butovice s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý
www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16AutoPalace Spořilov, s. r. o.
...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !
www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1AUTOZDOVOZU
Auto z dovozu je prodejce specializovaný na dovoz a prodej kvalitních, prověřených zánovních vozidel značek Audi, BMW, Ford, Volvo, Volkswagen, Škoda,
www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1
- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu
www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146Diesel Auto Junek s.r.o
PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU
www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137F 67 s.r.o., PRODEJ, FINANCOVÁNÍ, SERVIS
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý
www.f67.cz | Nový Jičín, Jugoslávská 23FORD auto MOTOL BENI a. s.
Autorizovaný prodejce vozů značky Ford Provozní doba: Ojeté vozy Po - Pá od 8 - 18 hodin tel:724141431,724393984 Nové vozy a servis Po-Pá od 7
www.fordamb.cz | Ořech - Praha západ, Severní 321Ford F67, prodej, financování, servis
Vozy Ford i referentské a jeté ověřené Předváděcí vozy Ford Autobazar Ford i jiných značek Výkupy na protiúčet Úvěry a leasing Autorizovaný servi
www.F67.cz | Přerov, Polní 14FORD MALÝ A VELKÝ
Nové vozy - 596 780 977 Ojeté vozy - 606 706 797
www.fordostrava.cz | Ostrava - Vítkovice, Ruská 2877GarantAuto.
Otevírací doba: Po - Pá: 8 - 17 hod. So: 9 - 13 hod. Mimo otevírací dobu dle telefonické domluvy.
www.garantauto.cz | Velké Meziříčí, Třebíčská 474nova-auta.eu
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing
www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27Rakar,spol.s.r.o.
nebo volejte na tel. +420732749152, Hynek Mayer
www.rakar.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661UNITESTA, spol. s r.o.
Dovoz vozů amerických značek z USA, především Ford Mustang a Ford F150. Vysoce specializovaný servis zaměřený na přestavbu vozů, úpravu výkonu a soft
www.unitesta.com | Praha 9 - Letňany, Toužimská 778 budova B1VYSOČINA AUTO GROUP a.s.
Autocentrum-Rozkoš Otevírací doba: Po-Pá 8.30 – 17.00 So 9.00 – 12.00 ( po závazné telefonické dohodě ) Kontaktní osoby: Tomáš Kotr
www.autocentrum-rozkos.cz | Jihlava, Znojemská 96Ford - historie značky auta (dokončení článku)
Za první rok svého fungování vyrobila společnost Ford Motor Company přes 600 automobilů modelu A. V roce 1905 oznámil Henry Ford v jedněch detroitských
novinách, že vyrobí ročně deset tisíc aut, za prodejní cenu 400 dolarů. Ford se tak stal prvním výrobcem automobilů, který se začal vážně zabývat
tím, co dnes nazýváme Public Relations. Tímto zmíněným vozem, byl Ford model T - obyčejné auto bez všech zbytečností, který se začal vyrábět v roce 1908.
Vůz měl výrazně větší světlou výškou, než bývalo zvykem. Díky tomu však vůz zvládal tehdejší rozbité cesty. Automobil byl tak jednoduchý, že ho dokázali
opravit mechanici na farmě se svým běžným nářadím a tak robustní, že vydržel sloužit mnoho let. Fordovo čtyřválcové cestovní auto pro pět pasažérů o výkonu
dvaceti koní, dnes legendární model T, to byl vůz, který během několika let změnil svět. V prvním roce výroby se prodalo 10 607 vozů Ford T a prodával
se za 825 dolarů. Nikdy předtím nedokázal žádný jiný výrobce automobilů prodat tolik vozů jednoho modelu. V pozdějších letech se podařilo stlačit cenu
automobilu Ford T až na fantastických 260 dolarů. Ford začal také budovat širokou síť dealerů. Cílem bylo zřízení dealerství v každém
americkém městě, které mělo více než 2000 obyvatel. Své montážní závody otevřel Ford brzy i v zahraničí. Nejprve v roce 1911 britském Manchesteru
a o dva roky později ve francouzském Bordeaux.
Ford zavedl ve svých závodech promyšlené metody pásové výroby vozidel (to odkoukal v továrně na zpracování masa), díky kterým vyrobila jeho továrna
v roce 1913 už 168 200 kusů Fordu T. V následujícím roce, kdy už byla pásová výroba zaběhnutá, opustilo brány továrny neuvěřitelné množství 248 307
automobilů. Na výrobu jednoho vozu potřeboval H. Ford 93 sekund. Do roku 1918 byla polovina automobilů v Americe Ford model T. Jak napsal Ford ve
své autobiografii "každý zákazník mohl mít auto v jakékoliv barvě, kterou si přál, pokud tou barvou byla černá". Ano skutečně, všechny tehdy vyrobené
auta Ford T měly černou barvu. Bylo to z toho důvodu, že tato barva při lakování nového vozu nejrychleji zasychala.
V roce 1919 nastoupil do firmy Ford Motor Company ve svých šestadvaceti letech syn Henryho Forda Edsel. Byl jmenován prezidentem firmy a stal se z něj
schopný manažer. Jeho otec však, i když neměl žádnou oficiální výkonnou funkci, de facto nadále společnost ovládal a někdy se rozhodl zvrátit rozhodnutí
svého syna. O rok později v roce 1920 se ozvaly první příznaky hospodářské deprese a společnost se postupně dostávala do problémů. Přesto bylo v roce
1923 vyrobeno 2 011 125 vozů Ford T, tedy jedno nové auto každých deset sekund! V počtech prodaných vozů byl Ford T skoro 5x úspěšnější než druhý
nejúspěšnější americký vůz Chevrolet z koncernu General Motors. Ovšem model Ford T se začal pomalu přežívat. Zatímco Fordovi soupeři přiváděli
každoročně na trh nové modely, Henry Ford neoblomně trval na další výrobě svého "Téčka". V roce 1926 došlo k ročnímu poklesu prodeje o půl milionu
vozů. Dealeři značky Ford vysílali do Detroitu delegace a snažili se vedení přimět k zavedení nového modelu. 31. května 1926 sjel z montážní linky
poslední americký Ford model T s pořadovým číslem 15 007 033.
Následně se na půl roku kompletně zastavila výroba a za tu dobu se vyměnilo veškeré výrobní zařízení a začal se vyrábět nový Ford A. Tento vůz
srovnal krok s konkurencí a začal se hned velmi dobře prodávat. V prvním roce se ho prodalo 727 000 vozů, což ovšem mělo ještě hodně daleko k úspěchu
předcházejícího modelu Ford T. Fordů A se celkově prodaly čtyři miliony kusů. Následně začal Ford produkovat nové designy každým rokem.
Kromě konkurence se musel Ford potýkat i s dalšími problémy. Začínal mít potíže s odbory. Přestože Ford platil svým zaměstnancům více, než
bylo zvykem v jiných továrnách, vládl tvrdou rukou a silně se zavazoval proti existenci odborů. Každý dělník, který nedokázal udržet tempo výrobní
linky, o zaměstnání přišel. Navíc práce na rychle běžícím pásu znamenala pro mnoho zaměstnanců stále větší psychické napětí. To přinášelo
zvyšující se sociální napětí. V roce 1937 členové odborové centrály United Automobile Workers of America obsadili přístupové cesty k Fordově továrně
a došlo při tom k násilným srážkám. Tisk okamžitě zareagoval a následný skandál Fordovi v očích veřejnosti dosti uškodil. Stín na úspěch Henryho Forda
nepochybně vrhaly i jeho pletky s německými nacisty a jeho otevřené hlásání antisemitismu v novinách Dearborn Independent, které vlastnil. V roce 1938
získal jako první Američan Velký kříž Řádu německé orlice. Po vypuknutí druhé světové války byl Ford dokonce vyšetřován Kongresem Spojených
států amerických.
V období druhé světové války je civilní výroba zastavena. Ford začíná vyrábět džípy pro armádu a zaměřuje se na výrobu bombardérů B-24 Liberator,
tanků a dalších výrobků pro válečné účely.
Ford v roce 1938 dostal infarkt a odešel z čela společnosti, jejíž řízení zcela přenechal synu Edselovi. V roce 1943 však jediný syn Henryho Edsel,
prezident společnosti Ford umírá na rakovinu. Jeho otec se tak musel na čas vrátit do vedení společnosti, ačkoliv mu bylo tehdy již osmdesát let.
V roce 1945 byl prezidentem Ford Motor Company jmenován Henry Ford II, Edselův syn. Zakladatel společnosti, Henry Ford zemřel 7. dubna 1947
ve svém domě ve Fairlane v Dearbonu. Bylo mu 83 let. Ford byl nesporně jednou z největších osobností v historii nejen automobilového průmyslu.
Jako jeden z prvních na světě zavedl pásovou výrobu a dokázal ovlivnit životní styl milionů lidí. Henry Ford dal Americe i světu kola.
Dovoz a distribuci osobních a užitkových automobilů do České republiky zajišťuje česká pobočka Ford Motor Company (Ford Motor Company, s. r. o.).
Ford má v České republice také mnoho dodavatelů pro své továrny. Ford je nejúspěšnějším automobilovým importérem do ČR. Nejprodávanějším
vozem značky Ford v ČR je Ford Fusion, následovaný Fordem Focus a užitkovým vozem Ford Transit.
Za zmínku stojí také to, že Ford jako jediná americká automobilka z takzvané detroitské velké trojky (Ford, General Motors a Chrysler)
nepožádal v nedávné době ekonomické krize o státní finanční pomoc.
-
Uživatelské recenze a auto testy Ford
-
Ford Focus 1.6 TDCi (r.v. 2008)
-
Ford Mondeo 3.0 (r.v. 2004)
-
Ford Focus 1,6 74 kw (r.v. 2007)
-
Ford S-Max 2.0 HDmi 103kW (r.v. 2008)
-
Ford Tourneo Connect 1.8 Tdci (r.v. 2003)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 2817
inzerátů vozidel značky Ford.
Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Focus
, Transit
, Mondeo
, Kuga
a S-Max
.
Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Kuga
, Focus
, Mondeo
, Fusion
a S-Max
.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Ford v naší databázi je vozidlo Ford F-150 Raptor R !!! 720 HP
, r.v. 2024.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 4 461 983,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Ford z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Ford S-Max 2.0i 107Kw 7 míst!
,
r.v. 2009. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Ford, tak toto auto může být vaše za 110 193,- Kč.