Hyundai Accent

>> zpět na Hyundai
Hyundai

Auta značky Hyundai:

  • Tucson
  • i10
  • i20
  • i30
  • Bayon
  • Equus
  • Excel
  • Genesis
  • Grandeur
  • H 150
  • H 200
  • H 350
  • Highway
  • Ioniq
  • Kona
  • Porter
  • S-Coupe
  • Santamo
  • Satellite
  • Scoupe
  • Sonica
  • Truck
  • Veloster
  • XG
  • i40
  • iX20
  • iX35
  • iX55

Hyundai Accent - historie značky auta

Hyundai Accent logo značky Hyundai Accent je subkompaktní vůz nižší střední třídy, který je vyráběný jihokorejskou automobilkou Hyundai již od roku 1995.
Hyundai Accent nahradil svého předchůdce Hyundai Excel. Pod tímto zavedeným názvem Hyundai Excel se první generace modelu Accent prodávala v Austrálii. Na různých trzích se Accent nabízel také například pod jmény Dodge Brisa, Hyundai Excel nebo Hyundai Pony.
V roce 2000 byl Accent v Jižní Koreji nahrazen modelem Hyundai Verna, ale na většině ostatních trhů bylo zachováno jméno Acccent.
Pro Čínu Hyundai Accent vyrábí Beijing Hyundai Co., pro ruský trh je to pak TagAZ v továrně v Taganrogu, v Mexiku je model prodávaný Chryslerem jako Dodge Attitude (dříve jako Dodge Verna) a ve Venezuele se auto prodává Chryslerem jako Dodge Brisa až do roku 2006.
První generace modelu Hyundai Accent (X3) byla představena v roce 1995. Díky své nízké ceně se X3 stal třetím nejprodávanějším vozem v letech 1996 a 1998 v Austrálii a později také získal titul nejúspěšnějšího dováženého auta historie.
Hyundai Accent se ve Velké Británii prodával jako sedan, hatchback a coupé s třemi motory o objemech 1,3 12v (85 koní), 1,5 12v (92 koní) a 1,5 16v (105 koní) v benzínu. Až do roku 2003 nebylo auto dostupné s žádným naftovým motorem.
Nejvyšší stupeň výbavy GSi byl vybavený elektricky ovládanými předními zrcátky a rádiem s kazetovým přehrávačem.
Verze coupé Mvi byla ve Velké Británii uznávána za své jízdní vlastnosti. Accent byl levný a byl také levně pojistitelný, záporem ale byla poměrně vysoká spotřeba a nízká bezpečnost, tyto nedostatky se ale Hyundai snažil vylepšit. »  Hyundai Accent - historie značky auta (dokončení článku)  »

Hyundai Accent - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Hyundai:

AUTO KOUT CENTRUM spol. s r.o.

 

www.autokout.cz | Brandýs nad Labem, Pražská 1820

Auto Palace Západ s.r.o.

 

www.autopalace.cz | Karlovy Vary, Dvory, Chebská 361/55

AUTOLAROS SPEED, s.r.o.

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, pojištění, leasing

autolaros.cz | Ostrava - Hrabová, Krmelínská 9/748

AutoPalace Butovice s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16

Hyundai Centrum Valoušek s.r.o.

prodej ojetých automobilů

www.hyundaivalousek.hyundai.cz | Praha 4, Ke Stáčírně 2292/19

Hyundai Pardubice - Dražkovice

prodej ojetých automobilů

detail prodejce | Dražkovice, Dražkovice 160

HYUNDAI-RÁJ.cz - specialista na značku Hyundai

HYUNDAI RÁJ.cz je již 26 let specialista na značky HYUNDAI a KIA s celorepublikovou působností ** Všechny naše vozy mají certifikát „OVĚŘENÝ VŮ

www.hyundairaj.cz | POZOR! U Lahovického mostu!!!, Strakonická 24, P5 - Lahovičky

KOREJSKEVOZY.CZ – inzertní portál

 

detail prodejce | Praha 5 - Lahovičky, Strakonická 24

Hyundai Accent - historie značky auta (dokončení článku)

Během Euro NCAP crash testů získal Hyundai Accent pouze 4 body z šestnácti při čelním nárazu. Navzdory tomu švédská pojišťovací společnost Folksam ocenila první generaci Hyundai Accent jako jeden z nejbezpečnějších vozů ve své kategorii.
V roce 1999 se Hyundai Accent objevil v britském pořadu Top Gear.
V roce 2000 byl představen přepracovaný Hyundai Accent (LC). Druhá generace měla sportovnější a hranatější design, a zároveň byla prostornější. V roce 2003 pak model prošel faceliftem a získal tak modelový kód LC2.
Přestože auto získalo v letech 2000 a 2001 titul Malé Auto roku v Austrálii, současně je i držitelem titulu Nejhorší auto roku 2004, který vyhlašuje oblíbený automobilový pořad televize BBC Top Gear.
V roce 2006 prošla faceliftem i verze sedan.
Hyundai Accent tak získal nové motory: 1,5-litrový 12-ventilový SOHC a 16-ventilový DOHC, motor o objemu 1,3 l zůstal nezměněný.
Druhá generace Hyundai Accent tak získala první dieselový motor o objemu 1,5-litru 3-válcový označovaný jako CRDi.
Výbavové úrovně byly GSi, CDX a Mvi, některé trhy měly ale speciální pojmenování jako DynamicVersion a nebo LS a GLS.
V Severní Americe pak byly výbavové úrovně GL, GLS a GT, nejprve s 1,5-litrovým motorem a od roku 2002 také s 1,6-litrovým motorem. Verze GT byla podobná verzi Mvi, která se prodávala v Evropě a v Oceánii.
Během roku 2003 se v Kanadě nabízela verze hatchback v těchto variantách - GS nebo GSi s nabídkou dvou motorů – 1,5 l nebo 1,6 l.
Celkově byly v nabídce druhé generace Hyundai Accent tyto motory:

  • 1,5 l 12-v SOHC Alpha I4, 92 koní (69 kW)
  • 1,5 l 16-v DOHC Alpha I4, 101 koní (75 kW)
  • 1,6 l 16-v DOHC Alpha I4, 104 koní (78 kW)
  • 1,5 l CRDi Alpha I3, 108 koní (78 kW)


Model před rokem 2003 (třídvéřový hatchback) byl testován během australských crash testů ANCAP. Získal lepší výsledky než během předchozích Euro NCAP testů s výsledkem 10,76 z 16 bodů při testu čelního nárazu, a při testu bočního nárazu získal Hyundai Accent 10,96 bodů z 16.
Stejný model, ale ve verzi čtyřdvéřový sedan (tato verze se stále prodává v Rusku a Egyptě) prošel crash testy ruského magazínu Autoreview v roce 2005. Přestože nebyl vybaven airbagy, které nejsou součástí výbavy nejlevnější verze, získal při čelním nárazu 9,9 bodů z 16.
Přepracovaný model z roku 2003 také prošel testy ANCAP a tří-dvéřový hatchback získal 9,19 bodů z 16 bodů za čelní náraz a 9,76 bodů z 16 za boční náraz.
Nová generace Hyundai Accent byla představena v roce 2005 na mezinárodním autosalonu v New Yorku a získala interní kódové označení MC.
Accent tak získal nový exteriér, prostornější interiér a motor CVVT a do prodeje se model dostal ve verzích 4-dvéřový sedan a 3-dvéřový hatchback.
Kromě standartních verzí byla představena také hybridní verze (MC/JB) Accent v roce 2005 na mezinárodní automobilové exibici ve městě Guangzhou v Číně. Tato verze používá motor o objemu 1,4 l a 90 koní (67 kW) s elektrickým motorem o výkonu 16 koní (11,9 kW), který dosahuje o 44% lepší spotřeby paliva.
Hyundai Accent se stal třetím nejlépe prodávaným subkompaktním vozem v USA a to těsně v závěsu za svými rivaly Chevrolet Aveo a Toyota Yaris.
V Evropě je Hyundai Accent velmi populární a to mimo jiné také díky velké propagaci. Hyundai Accent měl zaplnit mezeru v řadě vozů automobilky Hyundai.
V nabídce třetí generace Hyundai Accent byly tyto motory:

  • 1,4 l I4, 95 PS (70 kW, 94 koní)
  • 1,6 l CVVT Alpha II I4, 112 PS (82 kW, 110 koní)
  • 1,5 l D I4 turbodiesel, 110 PS (81 kW, 108 koní)


V Mexiku, kde se Hyundai Accent prodává jako Dodge Attitude jsou výbavové úrovně 1,4 GL a 1,6 GLS.
V Indii se model prodává jako Hyundai Verna, v Egyptě jako Hyundai New Accent (pouze ve verzi 1,6 GLS). Předchozí model se stále prodává jako Hyundai Verna (ve verzích 1,6 GL a GLS).
V červnu roku 2007 byl Hyundai Accent podroben testům ANCAP, kde získal tři hvězdičky za bezpečnost posádky a dvě za bezpečnost chodců.
V roce 2008 byl Hyundai Accent podroben testům J.D. Power and Associates 2008 Vehicle Dependability StudySM, kde byl shledán jako bezproblémový. Studie byla vypracována na základě odpovědí přes 52 000 majitelů modelů z roku 2005.
Během crash testů v roce 2009, provedených společností NHTSA získal Hyundai Accent pět hvězdiček z pěti za bezpečnost řidiče a pasažérů při čelním nárazu a čtyři hvězdičky z pěti za bezpečnost na předních sedadlech při bočním nárazu a tři za bezpečnost na zadních sedadlech.
Čtvrtá a zatím poslední generace Hyundai Accent byla představena v roce 2010.
Korejská verze (série RB) byla představena v listopadu roku 2010. Model byl vybaven novým 1,6 litrovým motorem s šesti-rychlostní automatickou převodovkou a šesti-rychlostní manuální převodovkou (stejnou jako u páté generace Elantry - MD).
V Číně byla čtvrtá generace Accentu představena 23. srpna 2010 pod jménem Verna.
V září roku 2010 automobilka Hyundai otevřela svou ruskou pobočku a zároveň odhalila čtyřdvéřovou verzi čtvrté generace - Hyundai Solaris.
V lednu roku 2011 měla svou celosvětovou premiéru verze hatchback a severo-americkou premiéru verze sedan na autosalonu v Montrealu.
Hyundai Accent se také úspěšně účastnil závodů WRC mezi lety 2000 až 2003. Auto debutovalo na Švédské rallye v roce 2000. Nová verze Accent WRC2 měla vylepšenou aerodynamičnost, odpružení, přední diferenciál a v neposlední řadě zejména spolehlivost. Stejně jako svůj předchůdce i Accent WRC2 se umístil nejvýše na čtvrtém místě.
Třetí verze - Accent WRC3 byl představen v roce 2002 na Tour de Corse. Vzhledem ke snižování rozpočtu byl vývoj auta zastaven uprostřed sezóny v roce 2003. V září pak Hyundai oznámila své odstoupení ze závodů WRC.
Během historie závodění však auto prošlo pod rukama čtyřnásobného světového šampiona Juha Kankkunena, Kennetha Erikssona, Alistera McRae, Freddyho Loixe a Armina Schwarze.
Rozměry Hyundai Accent WRC jsou:

  • délka - 4200 mm
  • šířka 1770 mm
  • rozvor 2440 mm
  • hmotnost 1230 kg


Hyundai Accent je oblíbený zejména díky své cenové dostupnosti, dobrému designu, bezpečnosti, poměrně malé spotřebě a pohodlném interiéru auta.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 9 inzerátů vozidel značky Hyundai Accent.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Hyundai Accent v naší databázi je vozidlo Hyundai Accent 1.4i, ČR,1.maj, Serv.kniha, r.v. 2008. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 70 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Hyundai Accent z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Hyundai Accent 1.4i, ČR,1.maj, za dobrou cenu, r.v. 2008. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Hyundai Accent, tak toto auto může být vaše za 40 000,- Kč.