Mazda Tribute
>> zpět na MazdaAuta značky Mazda:
Mazda Tribute - historie značky auta
Kompaktní SUV Mazda Tribute vyráběla japonská automobilka Mazda v letech 2000-2011. Auto bylo vyvinuto společně s Ford Motor Company. Tento 5-dveřový vůz
je vyladěn pro stabilnější jízdu než Ford Escape a Mercury Mariner, se kterými auto sdílí platformu, aby odpovídal sportovní image značky Mazda.
Auto debutovalo v roce 2000 na Los Angeles Auto Show, a nabízelo přední pohon nebo pohon všech kol s 4-válcovým motorem 2,0 L Ford Zetec (95 kW) nebo
s motorem 3,0 L Ford Duratec V6 (150 kW). Auto mělo v první generaci rozměry, které se v průběhu historie měnily: délka 4394/4430 mm, šířka 1798/1826/1829 mm,
výška 1760/1775/1778 mm. Jediný rozvor si po celou dobu svůj rozměr zachoval, a to 2620 mm.
Konzervativní styl auta připomínal a nakonec částečně i nahradil model Mazda Navajo který dosloužil v roce 1994. Auto mělo jednoduchý, ale pohodlný
a prostorný interiér. Tribute byl aktualizován v roce 2004 pro modelový rok 2005. Základním motorem se stal Mazda 2,3 L MZR 4 (114 kW),
zatímco 3,0 L Duratec V6 zůstal zachován jako nadstandard. Auto bylo ovládáno 5-stupňová manuální G5M převodovkou.
Významný facelift auta byl vydán v druhé polovině roku 2006 pro Asijské a Tichomořské trhy. Auto získalo větší a odvážnější mřížku, vylepšený přední nárazník
a světlomety. Zrcátka měla integrované ukazatele směru. Co se týče změn interiéru, auto mělo nyní novou řadící páku (4-stupňová automatická převodovka CD4E),
zbrusu nové rádio a automatickou klimatizaci. Zadní bubnové brzdy byly nahrazeny kotoučovými brzdami. Motory zůstávají stejné, ale spotřeba paliva motoru V6
byla s pomocí úprav snížena o více než 10 %, zatímco 4-válec vylepšil hodnotu točivého momentu a elektronického plynu. Oba motory byly certifikovány pro splnění
emisních předpisů Euro III.
Mazda se rozhodla zastavit výrobu auta po modelovém roce 2006, a spolu s další generací Tribute byla zavedena hybridní verze auta.Od roku 2007 Mazda přestala
Tribute prodávat a vyrábět v Japonsku, a nahradila je zde podobně velkým autem CX-7. Totéž se stalo o rok později v Austrálii.
» Mazda Tribute - historie značky auta (dokončení článku) »
Mazda Tribute - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Mazda:
AUTOLAROS SPEED, s.r.o.
prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, pojištění, leasing
autolaros.cz | Ostrava - Hrabová, Krmelínská 9/748AutoPalace Brno s.r.o.
autorizovaný prodej a servis vozů VOLVO, MAZDA, PEUGEOT,MITSUBISHI, MG
www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22AutoPalace Butovice s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý
www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16AutoPalace Spořilov, s. r. o.
...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !
www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1
- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu
www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.
Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př
www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449Mazda Tribute - historie značky auta (dokončení článku)
Tribute pro modelový rok 2008 byl výrazně vylepšen, stejně jako jeho sourozenci Ford Escape a Mercury Mariner. Přesto, že měl být vůz přejmenován na Mazda CX-5
zachoval si jméno Tribute. Změny druhé generace byly významné, ale auto zůstalo u platformy CD2 a zachovalo si motory 2,3 L MZR I4 a 3,0 L AJ V6. K viditelným
změnám patří zcela nové plechy a interiér. Tenbyl významně aktualizován za použití všech nových komponent a kvalitnějších materiálů, a byl díky tomu chválen
motoristickými novináři. Narozdíl od první generace Tribute, která měla jedinečný exteriér a interiér, zcela odlišný od jeho sourozenců, tento nový model
se liší pouze předními blatníky a kapotou, koncovými světly a několika dalšími detaily. Celkově vůz vypadal větší a výraznější než předchozí model.
Auto bylo poprvé představeno v roce 2007 na Montreal International Auto Show a šlo na prodej v březnu 2007.
Novým přírůstkem byl hybridní model, který byl dříve k dispozici pouze Ford Escape a Mercury Mariner. Tribute pro modelový rok 2009 získal další významné změny
zlepšující jeho výkon, a to zejména prostřednictvím mechanických vylepšení. Motory byly nahrazeny novými, avšak díky zvýšenému výkonu stoupla i spotřeba paliva.
Volitelný 3,0 L V6 byl důkladně aktualizován, což má za následek zvýšení o 40 hp (30 kW) na celkových 240 koní (180 kW). Další významnou změnou byl přechod
na novou 6-stupňovou automatickou převodovku, která se stala standardem u všech modelů vybavených motorem V6. Byly přidány nové přední a zadních stabilizátory
s cílem zlepšit jízdní vlastnosti auta. Doplňkové funkce zahrnovaly přepracované sedačky, denní světlomety, ovládání zvuku a další.
Rozměry druhé generace auta byly následující: rozvor 2619 mm, délka 4442 mm, šířka 1806 mm a výška 1783 mm (Hybrid 1778 mm). Tribute Hybrid byl po modelovém
roce 2009 vynechán, a tato modelová řada auta byla zcela zrušeno na konci modelového roku 2011. V roce 2012 byl vůz nahrazen modelem Mazda CX-5.
-
Uživatelské recenze a auto testy Mazda Tribute
-
Mazda Tribute (r.v. 2005)
-
Mazda Tribute 2.0 (r.v. 2001)
-
Mazda Tribute 2.0 Exklusive (r.v. 2003)
-
Mazda Tribute (r.v. 2002)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 2
inzerátů vozidel značky Mazda Tribute.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Mazda Tribute v naší databázi je vozidlo Mazda Tribute 2,0i KLIMA 4x4 TEMP USB
, r.v. 2003.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 89 900,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Mazda Tribute z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Mazda Tribute 2,0 i Comfort
,
r.v. 2001. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Mazda Tribute, tak toto auto může být vaše za 79 000,- Kč.