Mazda 121

>> zpět na Mazda
Mazda

Auta značky Mazda:

  • E
  • E1600
  • E2200
  • MX
  • Millenia
  • Protege
  • RX
  • RX-6
  • RX-7
  • RX-8
  • Xedos

Mazda 121 - historie značky auta

Mazda 121 logo značky Mazda 121 je osobní automobil malé velikosti, který vyráběla japonská automobilka Mazda v letech 1988 až 2003. Pod jménem Mazda 121 se do Evropy dováželo více různých modelů.
Svou premiéru v Evropě měla Mazda 121 v roce 1987, výroba vozu ale odstartovala již v roce 1985 pod jmény Ford Festiva, Mazda Festiva nebo Kia Pride. Výroba první generace byla ukončena v roce 1991.
Mazda 121 měla jen velice základní výbavu, chyběla například i tak samozřejmá věc jako posilovač řízení, nebo elektrické ovládání oken. Díky jiným kladům si ale auto přesto získalo své příznivce. Přestože je Mazda 121 poměrně kompaktní, má celkem velký vnitřní prostor (mimo jiné díky posuvným zadním sedadlům).
Kromě standardní verze byla dostupná i varianta se skládací plátěnou střechou.
První generace Mazdy 121 mohla mít pod kapotou jeden z těchto motorů:

  • 1,2 – 1139 ccm, 40 kW (1989–1990)
  • 1,4 – 1324 ccm, 40 kW (1990–1991)
  • 1,4 – 1324 ccm, 44 kW (do 1990)


V roce 1991 na trh nastoupila druhá generace pod označením Mazda 121 DB, která se zde udržela až do roku 1996.
Druhá generace Mazdy 121 byla vyjímečná tím, že se nabízela ve variantě hatchback. Specifikem je také kulatá karoserie, díky které bylo Mazda 121 přezdíváno "vejce" nebo "bubble car". To aby automobil neměl žádné hrany bylo ale hlavním záměrem designérů vozu. »  Mazda 121 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Mazda 121 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Mazda:

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTOLAROS SPEED, s.r.o.

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, pojištění, leasing

autolaros.cz | Ostrava - Hrabová, Krmelínská 9/748

AutoPalace Brno s.r.o.

autorizovaný prodej a servis vozů VOLVO, MAZDA, PEUGEOT,MITSUBISHI, MG

www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22

AutoPalace Butovice s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16

AutoPalace Spořilov, s. r. o.

...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !

www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1

- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu

www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146

FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.

Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př

www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449

Mazda 121 - historie značky auta (dokončení článku)

Návrháři se snažili vylepšit také hlavní mínus vozu – nedostatečnou výbavu. Zařadili tak do ní dosud chybějící prvky: elektrické ovládání oken, klimatizaci a centrální zamykání. Ani tentokrát nechyběla verze s plátěnou střechou.
U druhé generace automobilka upustila od motoru s nižším obsahem, a v nabídce tak byli pouze dva motory: 1,4 16V – 1324 ccm, 39 kW a 1,4 16V – 1324 ccm, 54 kW, oboje splňující emisní normy Euro 1.
V roce 1996 se na trhu objevila novinka v podobě modelu Mazda 121 JASM (pětidveřová varianta) nebo 121 JBSM (třídveřová varianta).
I tento vůz automobilka vytvořila ve spolupráci se společností Ford. Model lze tak jednoduše srovnat s modelem Ford Fiesta čtvrté generace. Obě auta se liší v zásadě pouze logem automobilky, mřížkou chladiče a ozdobnými prvky (plastová lišta na zadní části vozy).
Mazda 121 JASM a 121 JBSM má širší nabídku motorů, a to následující:

  • 1.3 – 1299 ccm, 37 kW
  • 1.3 – 1299 ccm, 44 kW
  • 1.2 16V – 1242 ccm, 55 kW
  • 1.8D – 1753 ccm, 44 kW
  • 1.8TD – 1753 ccm, 55 kW


Další novinkou během historie Mazdy 121 byl facelift v roce 2001. Auto se ale příliš nezměnilo, došlo pouze k mírnému osvěžení.
Zatímco Ford Fiesta čtvrté generace se stal nejlépe prodávaným autem v letech 1996 až 1998, Mazda 121 už tak úspěšná nebyla.
V roce 2003 kvůli nízkým prodejům došlo k ukončení výroby Mazdy 121, a model byl nahrazený Mazdou 2.
Mazda 121 je automobil s nízkou pořizovací cenou a provozními náklady, který může dobře sloužit v městském provozu. Je to celkem spolehlivé auto a má poměrně ekonomické náklady. Nevýhodou je však horší technická vyspělost vozu a zmiňovaná výbava.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Mazda 121.