Nejčtenější moto recenze

4,8Jawa 350 (1991) Jawa 350 (1991) autor: Roman B. Přečteno: 10560x
7,4Jawa  (1991) Jawa (1991) autor: Lukáš Přečteno: 6258x
9,2Jawa  (1988) Jawa (1988) autor: carp1957 Přečteno: 5921x
6,6Jawa  (1986) Jawa (1986) autor: Eonymus Přečteno: 5229x
5,4Jawa  (1966) Jawa (1966) autor: muzzik Přečteno: 4674x
Všechny nejčtenější moto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE:

Presne ako hovorite , mal som aj novu MZ 150 a zanovnu 251 , jedina vada , ze sa im krutil ram , ostatne bolo bezporuchove ...

21.11.2023 | 21:20:53 |  | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE: jawa 350

Cely vas clanok , je zmes nezmyslov , od ceny 19000.- Kcs v 1985 roku az po tie kilometre , a ramienka raz do roka kontrolovat , ani nesrandujte , mal som ich niekolko ...

21.11.2023 | 21:18:34 |  | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE: MZ

MZ 150 ETZ som mal novu v 1989 roku , stala 9800.- Kcs , 251 bola len o 500.- Kcs drahsia , 150 bola uplne bezproblemova motorka , okrem sem tam vybitej poistky , isla stale . 251 uz taka nebola , ustrihovala spojku , bola priamo na klukovke namontovana , a srali sa vydlicky v prevodovke a potom vyskakovala 3 . Inac 251 vyprasila nasu 350 kedy chcela , isla ako gula . Ten ram sa vlnil na oboch hlavne s dvoma cestujucimi , a pri rozbehu s dvoma sa neprijemne na zadne stavala ...

07.06.2023 | 21:00:39 | Peter | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

639

Bol som kupovat novu 639 v Prostejove , 13 800.- Kcs stala v 1991 roku , domov do Piestan som to mal 100 km , dva krat po ceste som musel nastavovat ramienka zapalovania , potom uz asi kazdy tyzden , sviecky sa furt srali , kondenzator , vyfuky plne bordelu . Po 10 000 km uz primarna retaz suchala o dekel pri nakloneni . Strasny kram , potom mi ju ukradli ...

07.06.2023 | 20:52:49 | Peter | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE: jawa 350

Tady si každý plácá co chce. Jawu 350-638 jsem pořizoval novou v Mototechně v r. 1988 a stála bez metalízy 11360,- Kč. V r. 1985 jistě nestála 19000,-. Předchozí 634-7 (Konopnice) stála v metalíze nějak 12400,-. Takže ty další informace, jako 400000 km do GO, jsou podobně věrohodné. Sám jsem jel na 638 asi s 22000 km na tacho a už rozhodně nejela jako nová. Je to celé nesmysl.

06.05.2023 | 14:28:33 | Ital | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE: jawa 350

tak ono to Vape není nesmyslné. Je to prostě evoluce, dneska už žádná dobrá motorka nemá kladívka. Proč asi? Spolehlivost, jednoduchost, žádné díly které by se opotřebovávaly a vyžadovaly údržbu a seřizování. Navíc s rezervou stíhá dávat jiskru i nad 10 000 otáček, takže při těch jawáckých 4 - 6 000 otáček maká jako na volnoběh. Rozhodně bych ho nezatracoval, zlepšilo to chod motorů i u takových pekáčů jako Jawa pionýr, Simson, apod. Koneckonců i trabanty od roku 1987 měly takové zapalování, které vytrhlo trn z paty trabantistům. O neustálé nutnosti tam seřizovat odtrhy kladívek a předstih byly napsány elaboráty.

30.09.2021 | 18:27:20 |  | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE: jawa 350

Naprosto souhlasím. Vlastním Jawu 638 RV 1985 a nemůžu na ní říct jediné křivé slovo, koupil jsem si jí jako novou v roce 1986 za 19 tisíc v mototechně v Děčíně u vlakového nádraží a od té doby jí mám, šetřil. Nemám tam žádné nesmyslné Vape, klasika s kladívky. Indukční cívky mám původní, kladívka také, prostě kommplet zapalování včetně kondenzátorů. Předstih kontroluji jednou za rok a není potřeba s tím nic dělat, nijak se to nerozhazuje. Jednou za rok měním vzduchový filtr a olej v převodovce, jezdím s tím každý den i v zimě do práce a o víkendech výlety a o dovolené každoročně Chorvatsko. Ještě mě nikdy nenechala ve štychu. Od nákupu 1986 k dnešku jsem měnil před rokem poprvé brzdové bubnové obložení, už bylo sjeté na nýty a dělal jsem GO motoru a výměnu některých součástí na rámu (repas kliky, výbrus včetně pístů a kroužků, nová ložiska, gufera, vidličky, primární řetěz, sekundární řetěz, kryt řetězu, spojkové lamely, olej teleskopů a tlumičů, všechna lanka), párkrát mimo tuto GO od nákupu jsem samozřejmě měnil pláště, duše, žárovky, akumulátor, svíčky a olej v převodovce, nic víc. K dnešnímu dni mám na tachometru už po pátém vynulování nájezd necelých 40 tisíc. Od roku 1986 od nákupu ke dni GO motoru a pár věcí okolo (rok 2020) jsem najel přes 400 tisíc Km. Na Jawu nedám dopustit, je to za ty peníze bezkonkurenčně spolehlivý stroj, člověk se o to musí ale umět starat.
Shrnutí:
*Nájezd do první GO motoru přes 400 tisíc Km
*Brzdové obložení a spojka vydržela přes 400 tisíc Km
*převodovka k dnešnímu dni je stále původní a to včetně vodící tyčky a řadící kulisy
*Gufera předních teleskopů jsou také stále původní a netečou
*Budu asi dávat nový potah sedla, už je spuchřelý, ale na funkci motorky nemá vliv a zatím to nespěchá
Teď mě asi antijawaři sežerou ale je mi to jedno, to co jsem napsal jsou fakta, Jawu 638 bych nevyměnil za nic jiného, měl jsem možnost se svézt i na jiných motorkách, ale Jawa je prostě Jawa, je to záležitost na celý život.

18.09.2021 | 16:17:43 | Jiří | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE:

Tak to určitě. Navíc ta stopade měla maximálku něco málo přes 100 km/h. Skáču dobře, skáču rád...

09.03.2017 | 16:24:20 | Itall | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE: jawa 350

Presne tak plne s tebou suhlasim.ja na jawu nedam dopustit,na tychto masinkach jazdim uz peknych par rokov a som spokojny.vsetci viete len frflat...komu sa nepaci nech si ju nekupuje😁.a ze boli uz v dobe vzinku zastarale?..hmm.mozno ano,ale vyrabalo sa v cssr aspon cosi..teraz sa tu nevyraba ani to...skoda ze nevysli do vyroby prototypy napr od pana F Pudila.jawa čz by bola dnes mozno uplne inde...

06.03.2016 | 16:31:15 | peter neo | Recenze: Jawa 350 dvoutakt, 2v (1991)

RE: pionýr

Tak tos byl dítě štěstěny. Prej "šel jsem koupit Simsona". Jen jestli nás nehoupeš. Na Simsony se stály fronty před Mototechnou, byly pořadníky jako na Favorita, lidi tam i spali. Sám jsem Simsona sháněl a nesehnal. A to jsem měl známou vedoucí prodejny - nešlo to. Ty lidi, co tam před krámem spali, počítali, když přijel náklaďák se Simsony, kolik jich vyložili, a věděli, na koho se dostane. Koupit Simson se dal až po revoluci, ale místo 6000 ho prodávali za 10-12 000 Kč.

06.06.2015 | 00:01:51 |  | Recenze: Jawa (1968)