Citroën Saxo
>> zpět na CitroënAuta značky Citroën:
- Xantia
- Xsara
- Xsara Picasso
- ZX
- 2 CV
- BX
- C-Elysee
- C25
- C3 Aircross
- C3 Picasso
- C4 Aircross
- C4 Cactus
- C4 Grand Picasso
- C4 Grand Spacetourer
- C4 Spacetourer
- C4 X
- C5 Aircross
- C5 X
- C6
- CX
- DS
- DS3
- DS4
- DS5
- GSA
- Nemo
- Spacetourer
- Visa
- XM
Citroën Saxo - historie značky auta
Citroën Saxo je malý hatchback kategorie supermini, který francouzská automobilka Citroën (koncern PSA) vyráběla od roku 1996 do podzimu roku 2003,
kdy bylo auto nahrazeno modelem Citroënem C2.
Výroba vozu Citroën Saxo probíhala v továrně v Aulnay-sous-Bois, ve Francii. Citroën Saxo byl také prodáván v Japonsku jako Citroën Chanson.
Citroën Saxo byl dostupný jako pětidvéřový a třídvéřový hatchback.
Citroën Saxo sdílí koncernovou platformu FF, motory a některé části s příbuzným modelem Peugeot 106.
Do roku 1998 se Citroën Saxo vyráběl společně s menším typem – modelem Citroën AX, který později Citroën Saxo nahradil.
Rozměry Citroënu Saxo jsou: délka 3 718 mm, šířka 1 595 mm, výška 1 379 mm, rozvor 2385 mm a hmotnost 805 kg.
Citroën Saxo byl vyráběný v sedmi verzích výbavy: Saxo First, Saxo Forte, Saxo Scandal, Saxo Eastcoast, Saxo Desire, Saxo Executive, a Saxo Westcoast.
Oproti svému předchůdci trpěl Citroën Saxo horším dílenským zpracováním a zároveň horší kvalitou. Kvůli tomu také pokulhávala bezpečnost a ochrana posádky auta.
V nárazových testech Euro-NCAP, kterými Citroën Saxo prošel v roce 2000 získal vůz pouze 2 hvězdičky.
» Citroën Saxo - historie značky auta (dokončení článku) »
Citroën Saxo - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Citroën:
Auto Schwab, s.r.o.
Jsme rodinná firma s dlouholetou tradicí v automobilovém průmyslu. Naše společnost byla založena v roce 2002 a za tu dobu jsme se specializovali na pr
www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291AUTO VOLF s.r.o.
Prodej vozů značek ŠKODA, KIA, VOLVO. PLZEŇ:+420 377 434 343 HOLÝŠOV:+420 777 788 110 STŘÍBRO:+420 739 531 503 DOMAŽLICE:+420 777 788 115 Oj
www.autovolf.cz | Plzeň, Folmavská 2828/6CARLING AUTO, spol. s r.o.
Otevřeno PO - PÁ 8:00 - 18:00 SO 8:00 - 13:00 Prodej,protiúčet,úvěry,leasing pojištění Servis
www.carlingauto.cz | Brno, Slatina, Hviezdoslavova 1308/51Citroën Saxo - historie značky auta (dokončení článku)
V nabídce Citroënu Saxo byly tyto benzínové motory:
- 1,0 l - 954 ccm, o výkonu 33 kW (45 PS) (výroba: 1996–1999)
- 1,0 l - 954 ccm, o výkonu 37 kW (50 PS) (výroba: 1999–2001)
- 1,1 l – 1 124 ccm, o výkonu 40 kW (54 PS) (výroba: 1996-1998
- 1,1 l – 1 124 ccm, o výkonu 44 kW (60 PS) (výroba: 1998-2004)
- 1,4 l VTS – 1 360 ccm, o výkonu 55 kW (75 PS) (výroba: 1996-2004)
- 1,6 l VTR – 1 587 ccm, o výkonu 65 kW (88 PS) (výroba: 1996-1998)
- 1,6 l VTS – 1 587 ccm, o výkonu 87 kW (118 PS) (výroba: 1996-2004)
a dieselové motory:
- 1,5 l D – 1 527 ccm, o výkonu 40 kW (54 PS) (výroba: 1996-2000)
- 1,5 l D – 1 527 ccm, o výkonu 42 kW (57 PS) (výroba: 2001-2004)
Všechny motory byly ze série PSA TU, která poháněla také Peugeot 205 z roku 1988 a Citroën AX.
Série měla své kořeny v předchozím motoru OHC PSA X, který byl použit u jiných modelů koncernu PSA, jako například u Citroënu Visa, Peugeotu 104 a Peugeotu 205.
Rozsah motorizace zahrnoval pět zážehových motorů a jeden vznětový motor, všechny s přirozeným sáním.
V nabídce byly také sportovní modely Citroënu Saxo:
- Westcoast, který později nahradil Furio, s motorem 1,4i 8V, o výkonu 55 kW (75 PS) a maximální rychlostí 175 km/h, a zrychlením z 0-100 km / h za 11,2 sekundy.
- VTR - MK1 – první generace (1997-1999) s motorem 1,6i 8V, o výkonu 66 kW (90 PS) s maximální rychlostí 187 km/h a zrychlením z 0-100 km/h za 10,0 sekund.
- VTR - MK2 – druhé generace (1999-2003) s motorem 1,6i 8V, o výkonu 72 kW (98 PS) s nejvyšší rychlostí 193 km/h a zrychlením z 0-100 km/h za 9,4 sekund.
- VTS s motorem 1,6i 16V o výkonu 88 kW (120 PS) s maximální rychlostí 205 km/h, a zrychlením z 0-100 km/h za 7,8 sekundy. VTS MK1 (1997-1999) a MK2 (1999-2003) sdílely stejný výkon.
Tyto modely zahrnovaly 247 mm přední brzdové kotouče, verze VTR a VTS mají navíc také zadní brzdové kotouče (247mm).
U modelů je použit také jiný styl a podpěry pro zavěšení.
Model VTS měl 22mm hlavní brzdový válec, a modely VTR a Westcoast / Furio měly 19mm. Kromě toho mají všechny sportovní modely odlišnou karoserii,
známou jako VT karoserie.
V roce 1997 byla tří-rychlostní automatická převodovka Citroënu Saxo zkombinovaná s motorem o objemu 1,6i 8V a výkonu 88 kW (90PS), který byl dostupný u verzí Citroën Saxo SX a VSX.
Později, na konci roku 1997 byl motor 1,6i nahrazen motorem 1,4i o výkonu 55 kW (75 PS).
Původní varianta měla maximální rychlost 176 km/h, kdežto maximální rychlost 1,4i byla 166 km/h.
Tato varianta přetrvala i po faceliftu v roce 1999.
Konec výroby automatické varianty byl v březnu roku 2002, zatímco manuální modely byly prodávány až do konce roku 2003.
Výbava vozů byla poměrně malá, základní varianta za nízkou cenu měla ve výbavě airbag řidiče, bezpečnostní pásy, kazetový přehrávač, vyhřívané zadní okno a tónovaná skla.
Dále bylo v možné výbavě například střešní okno, elektricky ovládaná okna, ultrazvukový alarm, airbag spolujezdce, CD přehrávač, otáčkoměr, přední mlhovky, barevně odlišeny
kryty zrcátek a kola z lehkých slitin.
Nejlépe vybavené byly varianty 1,6 l VTR a VTS, obě verze byly vybaveny zadními kotoučovými brzdami, místo bubnových, systémem ABS – u VTR volitelný, u VTS ve standardní výbavě.
Během období výroby Citroënu Saxo bylo vydáno také několik speciálních modelů, například Open Scandal, Saxo s posuvnou plátěnou střechou.
Ostatní speciální edice měly přidané pouze některé další prvky, jako například střešní okna.
V modelech s pravostranným řízením nikdy nebyla, kvůli umístění motoru, možnost dokoupení klimatizace.
Na začátku roku 2000 prošel Citroën Saxo faceliftem, verze po faceliftu se běžně označuje jako MK2 (druhá generace).
Mezi hlavní rozdíly patří například modernější stylizované světlomety, kapota a mřížka chladiče, která nahradila čtvercovou mřížku první generace. Zároveň bylo u motoru
o objemu 1,1 l nahrazeno jednoduché vstřikování vícebodovým vstřikováním Multipoint injection.
Mezi další drobné změny patřily úpravy zadních světel, u řídicí jednotka motoru se zvýšil počet konektorů z jednoho na tři.
Během výroby první generace ale také došlo ke drobným změnám, Citroën se tak snažil vytvořit zaoblenější tvary exteriéru vozu.
Do roku 2003 byli někteří kupci více přitahováni prostorným a praktickým pěti-dveřovým modelem Citroen C3. Nicméně, verze 1,6 VTR a VTS zůstaly i přesto populární.
Výroba Citroënu Saxo byla konečně ukončena koncem roku 2003, kdy byla zahájena výroba tři-dveřového C2. Ve stejném okamžiku byla také ukončena výroba příbuzného modelu Peugeot 106.
Citroën Saxo byl známý také mimo jiné z populárního seriálu TV stanice BBC 3 - Gavin a Stacey.
Mezi přednosti vozu patří snadná ovladatelnost, praktičnost, kompaktnost, nízká spotřeba a cenová dostupnost. Za těmito přednostmi naopak pokulhává bezpečnost vozu a výkonnost
pohonných jednotek.
-
Uživatelské recenze a auto testy Citroën Saxo
-
Citroën Saxo 1.1 (r.v. 1996)
-
Citroën Saxo 1.1 (r.v. 1996)
-
Citroën Saxo 1.5D (r.v. 1996)
-
Citroën Saxo 1.1 (r.v. 1997)
-
Citroën Saxo 1.1 (r.v. 1997)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 2
inzerátů vozidel značky Citroën Saxo.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Citroën Saxo v naší databázi je vozidlo Citroën Saxo 1,1 EKO ZAPLACENO, TAŽNÉ, 1A
, r.v. 1998.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 33 000,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Citroën Saxo z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Citroën Saxo 1.1 , ČR,1.maj, po STK
,
r.v. 2002. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Citroën Saxo, tak toto auto může být vaše za 20 000,- Kč.