Citroën Xantia
>> zpět na CitroënAuta značky Citroën:
- Xantia
- Xsara
- Xsara Picasso
- ZX
- 2 CV
- BX
- C-Elysee
- C25
- C3 Aircross
- C3 Picasso
- C4 Aircross
- C4 Cactus
- C4 Grand Picasso
- C4 Grand Spacetourer
- C4 Spacetourer
- C4 X
- C5 Aircross
- C5 X
- C6
- CX
- DS
- DS3
- DS4
- DS5
- GSA
- Nemo
- Spacetourer
- Visa
- XM
Citroën Xantia - historie značky auta
Citroën Xantia je velký rodinný vůz vyráběný francouzskou automobilkou Citroën. Citroën Xantia byl poprvé představen veřejnosti na konci roku 1992,
jeho sériová výroba probíhala od roku 1993 do roku 2001, přičemž v roce 1997 prošel model faceliftem.
Přestože byla v Evropě na začátku roku 2001 ukončena produkce Citroënu Xantia, společnost SAIPA v Iránu vyráběla toto auto i nadále.
Během osmi let produkce prodal Citroën přes 1,2 millionu kusů Xantie. Výroba tohoto auta probíhala v továrně v Rennes ve Francii.
Model Xantia byl po dlouhé době prvním vozem, který Citroën pojmenoval slovem a ne písmeny.
Design Citroënu Xantia je dílem designéra Bertone. Styling exteriéru Xantia je také použit u modelu Daewoo Espero.
Citroën Xantia nahradil dřívější Citroën BX a udržel si i popularitu svého předchůdce, zároveň se ale dostal více do středního proudu a soutěžil tak s rivaly
jako Ford Mondeo, Nissan Primera, Rover 400, Toyota Carina E a Vauxhall Cavalier.
Úspěch auta signalizoval, že se Citroën poučil ze svého neúspěchu při představení modelu Citroën ZX před dvěma lety.
Citroën ZX byl kritizován zejména za nedostatek tradičního vkusu a dobrého zpracování, tento názor Xantia napravila díky své atraktivní formě.
Xantia také používala hydropneumatické odpružení, které bylo použíté u staršího modelu Citroën DS, a kterým je Xantia známá.
» Citroën Xantia - historie značky auta (dokončení článku) »
Citroën Xantia - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Citroën:
Auto Schwab, s.r.o.
Jsme rodinná firma s dlouholetou tradicí v automobilovém průmyslu. Naše společnost byla založena v roce 2002 a za tu dobu jsme se specializovali na pr
www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291AUTO VOLF s.r.o.
Prodej vozů značek ŠKODA, KIA, VOLVO. PLZEŇ:+420 377 434 343 HOLÝŠOV:+420 777 788 110 STŘÍBRO:+420 739 531 503 DOMAŽLICE:+420 777 788 115 Oj
www.autovolf.cz | Plzeň, Folmavská 2828/6CARLING AUTO, spol. s r.o.
Otevřeno PO - PÁ 8:00 - 18:00 SO 8:00 - 13:00 Prodej,protiúčet,úvěry,leasing pojištění Servis
www.carlingauto.cz | Brno, Slatina, Hviezdoslavova 1308/51Citroën Xantia - historie značky auta (dokončení článku)
Xantia byla původně během své historie dostupná pouze jako hatchback (liftback) - Berline. Verze kombi - Break postavená Heuliezem byla doplněna v roce 1995.
Rozměry Citroënu Xantia jsou:
- rozvor – 2 740 mm (Berline)
- délka – 4 440 mm (Berline)
- šířka - 1 755 mm (Berline)
- výška – 1 380 mm (Berline)
- váha 1 250 kg – 1 430 kg (Activa CT).
V návaznosti na politiku skupiny PSA Group Peugeot 406 (představen o dva roky později) sdílel komponenty s modelem Xantia, kromě zavěšení Hydractive,
Peugeot 406 měl klasické zavěšení.
Xantia se velmi dobře prodávala také ve Velké Británii, přesto ale nepřekonala úspěchy Fordu Mondeo a Vauxhall (Opel) Vectra.
Dražší modely byly k dispozici s rozšířenou verzí Hydractive XM, Hydractive II nebo H2.
Citroën Xantia byl dostupný s těmito motory:
- 1,6 l I4
- 1,8 l I4
- 1,8 l I4 16v
- 2,0 l I4
- 2,0 l I4 16v
- 2,0 l I4 Turbocharged
- 3,0 l V6
- 1,9 l I4 Diesel
- 1,9 l I4 Turbodiesel
- 2,0 l I4 Hdi
- 2,1 l I4 12v Turbodiesel
V roce 1995 byl představen Citroën Activa.
Xantia Activa má výjimečné jízdní vlastnosti, které jsou srovnatelné s vlastnostmi opravdového sportovního auta.
Ve Velké Británii byly modely Activa vybaveny dvoulitrovým přeplňovaným motorem XU10, který byl použit také u modelů Citroën XM 2.0CT a Peugeot 605 SRI.
Výkon motoru byl 150 koní při zachování nízké spotřeby a výborných vlastností auta.
Na konci roku 1997 byl Citroën Xantia modernizován, došlo k prodloužení předního převisu o 5 cm, byly přidány nové zadní světlomety a nové přední čiré světlomety,
maska chladiče, nové nárazníky a nová přístrojová deska.
Dále se imobilizér změnil z tlačítkové klávesnice na součást klíčku od vozu, na podvozek byly přidány dvě přepadové "hydrakoule" (na každou nápravu jedna).
Zákazník to může zaznamenat při mírném poklesnutí vozidla po odstavení a vypnutí motoru.
V roce 1997 byl Citroën Xantia podroben crash testům Euro NCAP, během kterým získal pouze dvě hvězdičky z pěti za bezpečnost. Nízký výsledek auto získalo zejména
díky nedostatečné ochraně hlavy a hrudníku řidiče (při bočním nárazu), nestabilnost při čelním nárazu a nedostatečnou ochranu hrudníku, kolen, stehen a pánve řidiče.
V roce 2000 byl představen nástupce Citroënu Xantia - Citroën C5. Citroën Xantia se však na některých trzích dále prodával ještě do roku 2003.
Přednostmi Citroënu Xantia je kvalitní dílenské zpracování, dobrý styling a jízdní vlastnosti, za kterými však pokulhává nízká bezpečnost auta.
-
Uživatelské recenze a auto testy Citroën Xantia
-
Citroën Xantia (r.v. 1998)
-
Citroën Xantia 2 (r.v. 1999)
-
Citroën Xantia 1.8i16v (r.v. 1998)
-
Citroën Xantia 2.0 (r.v. 2000)
-
Citroën Xantia Milesime (r.v. 2000)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Citroën Xantia.