Toyota Celica

>> zpět na Toyota
Toyota

Auta značky Toyota:

  • Cressida
  • Crown
  • Dyna
  • Echo
  • F
  • FJ
  • Fortuner
  • FunCruiser
  • GT86
  • HDJ
  • Hiace
  • Highlander
  • KJ
  • LC
  • Liteace
  • MR 2
  • Matrix
  • Paseo
  • Picnic
  • Previa
  • ProAce
  • Sequoia
  • Sienna
  • Solara
  • Starlet
  • Supra
  • Tacoma
  • Tercel
  • Tundra
  • Urban Cruiser
  • Venza
  • Verso
  • iQ

Toyota Celica - historie značky auta

Toyota Celica logo značky Toyota Celica je název řady sportovně laděných osobních vozů firmy Toyota. Jméno je nejspíše odvozeno z latinského slova coelica znamenající "nebeský". Model Celica byl vyráběn v letech 1970–2006 v celkem sedmi značně odlišných generacích. Řadu let byl tento vůz k vidění v motoristickém sportu. Například Carlos Sainz s vozem Toyota Celica dvakrát získal titul mistra v Rallye. Vozidlo se vyrábělo ve variantách sedan, liftback, kupé i kabriolet.
Po celou dobu jeho historie pohání tento automobil čtyřválcové motory. K asi největší koncepční změně došlo v roce 1986, kdy bylo opuštěno od pohonu na zadní kola, a zaveden byl pohon na kola přední. V letech 1986–1999 byla vyráběna verze s pohonem všech čtyř kol a turbodmychadlem. Vozy určené pro japonský trh měly od roku 1997 proměnlivé časování ventilů, které se stalo standardem všech vozů v roce 2000. Výroba byla roku 2006 ukončena, a Celicu v nabídce automobilky pro americký trh nahradil model Scion tC.
Během prvních tří generací byly Celicy pro americký trh poháněny různými verzemi motorů řady Toyota R. Model s pohonem všech čtyř kol byl vyráběn v letech 1986-1999. Variabilní časování ventilů přišlo koncem 1997 u japonských modelů, a stalo se standardem u všech modelů od roku 2000.
Několik technických údajů modelu Toyota Cilica:

  • Předchůdce: Toyota 2000GT
  • Nástupce: Scion tC
  • Příbuzné vozy: Toyota Supra, Toyota MR2
  • Karoserie: 2 nebo 3 dveřové
  • Třída: Sportovní
  • 1.generace - A20/35 (1970–1977)
  • 2.generace - A40, A50 (1977–1981)
  • 3.generace - A60 (1981–1985)
  • 4.generace - T160 (1985–1989)
  • 5.generace - T180 (1989–1993)
  • 6.generace - T200 (1993–1999)
  • 7.generace - T230 (1999–2006)


Toyota Celica TCT (Twin Cam Turbo) pro Rallye, byla závodní speciál skupiny B. Základem auta byl sportovní typ Toyota Celica 2000 GT. První prototyp byl představen v roce 1982. Vůz byl širší, měl upravenou přední část a na kapotě přidané chladící otvory. Prvním startem byla Finská rallye roku 1983. Juha Kankkunen soutěž dokončil na šestém místě. Druhou soutěží byla Rallye na Pobřeží Slonoviny v roce 1983, kde zvítězil Bjorn Waldegard. Ukázalo se, že typ Celica TCT je vhodný zejména na africké soutěže. V letech 1984 až 1986 vyhrály posádky týmu Toyota Motorsport všechny africké soutěže (3x Safari rallye a 3x Rallye na Pobřeží Slonoviny). V ostatních soutěžích se na výsledcích projevoval handicap pohonu zadních kol. Vůz má samonosnou karoserii, podélně umístěný motor vpředu a pohon zadních kol. Motor je osmiventilový čtyřválec 4T-GTE o obsahu 2090 cm3 s rozvodem DOHC. Výkon je 370 koní a točivý moment 490 Nm. Je přeplňovaný turbodmychadlem KKK 27 a vybavený mechanickým vstřikováním Denso. Pětistupňová manuální převodovka je od firmy Hewland. Zadní náprava je poháněna přes suchou lamelovou spojku a samosvorný diferenciál Salsberry. Zadní náprava má tuhé uložení, přední je na ramenech se vzpěrami McPherson. Podvozek tvoří kapalinové tlumiče Bilstein s vinutými pružinami. Kapoty jsou z plastu a boční okna z čirého polykarbonátu. Hmotnost vozu je 1100 kg. Vůz je dlouhý 4284 mm a široký 1785 mm. »  Toyota Celica - historie značky auta (dokončení článku)  »

Toyota Celica - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Toyota:

AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***

PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--

WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57

DanCars CZ s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis Subaru Prodej, servis, leasing, pojištění a další služby. SUBARU, Toyota, Suzuki, Daihatsu. Po-Pá 8:00-17:00

www.subaru-opava.cz | Opava, Krnovská 82

TRENDCAR - TOYOTA-SUBARU-HONDA-SUZUKI-MITSUBISHI

 

www.trendcar.cz | Šenov u Nového Jičína, Dukelská 91

VYSOČINA AUTO GROUP a.s.

Autocentrum-Rozkoš Otevírací doba: Po-Pá 8.30 – 17.00 So 9.00 – 12.00 ( po závazné telefonické dohodě ) Kontaktní osoby: Tomáš Kotr

www.autocentrum-rozkos.cz | Jihlava, Znojemská 96

Toyota Celica - historie značky auta (dokončení článku)

Pátá generace auta Celica byla představena v září 1989, a měla modernizovaná kola a pneumatiky či například lepší chlazení. Inženýři Toyoty tvrdí, že zaoblený styl zvyšuje sílu auta bez přidání hmotnosti. Tento styl byl později kopírován jinými výrobci. V televizní reklamě pro pátou generaci Celica v Japonsku účinkoval Eddie Murphy.
V říjnu 1993 zahájila Toyota prodej auta Celica v šesté generaci. Vůz měl nový 1,8 litrový anebo 2,2 litrový motor s výkonem 105 hp (78 kW) či 135 hp (101 kW).
Na konci roku 1999 Toyota zahájila výrobu a prodej sedmé generace Celica. Auto se silně podobalo XYR konceptu s výjimkou předního nárazníku a zadního spoileru. V modelovém roce 2000 se Celica stala součástí projektu Genesis s cílem přivést Toyotě mladší kupce ve Spojených státech. Toyota snížila náklady tam, kde to bylo možné. Elektrické ovládaní oken a ovládací prvky dveřního zámku byly umístěny ve středové konzoli. Střešní okna byly vyrobeny z polymeru namísto z tradičního skla.
V roce 2004 hodnotil server CNNMoney.com auto Celica jako jedno z nejlepších aut pro jeho nízkou spotřebu paliva.
Export vozů Celica byl ukončen v červenci 2005. Poslední Celica sjela z výrobní linky 21. dubna 2006.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Toyota Celica.