Toyota Celica
>> zpět na ToyotaAuta značky Toyota:
- Auris
- Avensis
- Aygo
- Camry
- Carina
- Celica
- Corolla
- Corolla Verso
- Hilux
- Land Cruiser
- Prius
- RAV4
- Yaris
- 4-Runner
- Avalon
- C-HR
- Coaster
- Cressida
- Crown
- Dyna
- Echo
- F
- FJ
- Fortuner
- FunCruiser
- GT86
- HDJ
- Hiace
- Highlander
- KJ
- LC
- Liteace
- MR 2
- Matrix
- Paseo
- Picnic
- Previa
- ProAce
- Sequoia
- Sienna
- Solara
- Starlet
- Supra
- Tacoma
- Tercel
- Tundra
- Urban Cruiser
- Venza
- Verso
- iQ
Toyota Celica - historie značky auta
Toyota Celica je název řady sportovně laděných osobních vozů firmy Toyota. Jméno je nejspíše
odvozeno z latinského slova coelica znamenající "nebeský". Model Celica byl vyráběn v letech
1970–2006 v celkem sedmi značně odlišných generacích. Řadu let byl tento vůz k vidění
v motoristickém sportu. Například Carlos Sainz s vozem Toyota Celica dvakrát získal titul
mistra v Rallye. Vozidlo se vyrábělo ve variantách sedan, liftback, kupé i kabriolet.
Po celou dobu jeho historie pohání tento automobil čtyřválcové motory. K asi největší
koncepční změně došlo v roce 1986, kdy bylo opuštěno od pohonu na zadní kola, a zaveden byl
pohon na kola přední. V letech 1986–1999 byla vyráběna verze s pohonem všech čtyř kol
a turbodmychadlem. Vozy určené pro japonský trh měly od roku 1997 proměnlivé časování ventilů,
které se stalo standardem všech vozů v roce 2000. Výroba byla roku 2006 ukončena, a Celicu
v nabídce automobilky pro americký trh nahradil model Scion tC.
Během prvních tří generací byly Celicy pro americký trh poháněny různými verzemi motorů
řady Toyota R. Model s pohonem všech čtyř kol byl vyráběn v letech 1986-1999. Variabilní časování
ventilů přišlo koncem 1997 u japonských modelů, a stalo se standardem u všech modelů od roku 2000.
Několik technických údajů modelu Toyota Cilica:
- Předchůdce: Toyota 2000GT
- Nástupce: Scion tC
- Příbuzné vozy: Toyota Supra, Toyota MR2
- Karoserie: 2 nebo 3 dveřové
- Třída: Sportovní
- 1.generace - A20/35 (1970–1977)
- 2.generace - A40, A50 (1977–1981)
- 3.generace - A60 (1981–1985)
- 4.generace - T160 (1985–1989)
- 5.generace - T180 (1989–1993)
- 6.generace - T200 (1993–1999)
- 7.generace - T230 (1999–2006)
Toyota Celica TCT (Twin Cam Turbo) pro Rallye, byla závodní speciál skupiny B.
Základem auta byl sportovní typ Toyota Celica 2000 GT. První prototyp byl představen v roce 1982.
Vůz byl širší, měl upravenou přední část a na kapotě přidané chladící otvory. Prvním startem
byla Finská rallye roku 1983. Juha Kankkunen soutěž dokončil na šestém místě. Druhou soutěží
byla Rallye na Pobřeží Slonoviny v roce 1983, kde zvítězil Bjorn Waldegard. Ukázalo se, že typ
Celica TCT je vhodný zejména na africké soutěže. V letech 1984 až 1986 vyhrály posádky týmu
Toyota Motorsport všechny africké soutěže (3x Safari rallye a 3x Rallye na Pobřeží Slonoviny).
V ostatních soutěžích se na výsledcích projevoval handicap pohonu zadních kol.
Vůz má samonosnou karoserii, podélně umístěný motor vpředu a pohon zadních kol.
Motor je osmiventilový čtyřválec 4T-GTE o obsahu 2090 cm3 s rozvodem DOHC. Výkon je 370 koní
a točivý moment 490 Nm. Je přeplňovaný turbodmychadlem KKK 27 a vybavený mechanickým vstřikováním
Denso. Pětistupňová manuální převodovka je od firmy Hewland. Zadní náprava je poháněna přes
suchou lamelovou spojku a samosvorný diferenciál Salsberry. Zadní náprava má tuhé uložení,
přední je na ramenech se vzpěrami McPherson. Podvozek tvoří kapalinové tlumiče Bilstein
s vinutými pružinami. Kapoty jsou z plastu a boční okna z čirého polykarbonátu. Hmotnost vozu
je 1100 kg. Vůz je dlouhý 4284 mm a široký 1785 mm.
» Toyota Celica - historie značky auta (dokončení článku) »
Toyota Celica - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Toyota:
AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***
PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--
WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57DanCars CZ s.r.o.
Autorizovaný prodejce a servis Subaru Prodej, servis, leasing, pojištění a další služby. SUBARU, Toyota, Suzuki, Daihatsu. Po-Pá 8:00-17:00
www.subaru-opava.cz | Opava, Krnovská 82TRENDCAR - TOYOTA-SUBARU-HONDA-SUZUKI-MITSUBISHI
www.trendcar.cz | Šenov u Nového Jičína, Dukelská 91
VYSOČINA AUTO GROUP a.s.
Autocentrum-Rozkoš Otevírací doba: Po-Pá 8.30 – 17.00 So 9.00 – 12.00 ( po závazné telefonické dohodě ) Kontaktní osoby: Tomáš Kotr
www.autocentrum-rozkos.cz | Jihlava, Znojemská 96Toyota Celica - historie značky auta (dokončení článku)
Pátá generace auta Celica byla představena v září 1989, a měla modernizovaná kola a pneumatiky
či například lepší chlazení. Inženýři Toyoty tvrdí, že zaoblený styl zvyšuje sílu auta bez přidání
hmotnosti. Tento styl byl později kopírován jinými výrobci. V televizní reklamě pro pátou generaci
Celica v Japonsku účinkoval Eddie Murphy.
V říjnu 1993 zahájila Toyota prodej auta Celica v šesté generaci. Vůz měl nový 1,8 litrový
anebo 2,2 litrový motor s výkonem 105 hp (78 kW) či 135 hp (101 kW).
Na konci roku 1999 Toyota zahájila výrobu a prodej sedmé generace Celica. Auto se silně
podobalo XYR konceptu s výjimkou předního nárazníku a zadního spoileru. V modelovém roce 2000
se Celica stala součástí projektu Genesis s cílem přivést Toyotě mladší kupce ve Spojených
státech. Toyota snížila náklady tam, kde to bylo možné. Elektrické ovládaní oken a ovládací prvky
dveřního zámku byly umístěny ve středové konzoli. Střešní okna byly vyrobeny z polymeru namísto
z tradičního skla.
V roce 2004 hodnotil server CNNMoney.com auto Celica jako jedno z nejlepších aut pro jeho
nízkou spotřebu paliva.
Export vozů Celica byl ukončen v červenci 2005. Poslední Celica sjela z výrobní linky
21. dubna 2006.
-
Uživatelské recenze a auto testy Toyota Celica
-
Toyota Celica T20 2.0 (r.v. 1995)
-
Toyota Celica 1.6sti (r.v. 1993)
-
Toyota Celica 2.0 3S-GE 129KW (r.v. 1995)
-
Toyota Celica 1,8 vvti (r.v. 2001)
-
Toyota Celica 1,8 VVTi (r.v. 2000)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Toyota Celica.