Mitsubishi Pajero

>> zpět na Mitsubishi
Mitsubishi

Auta značky Mitsubishi:

  • ASX
  • Canter
  • Cordia
  • Cosmos
  • Diamante
  • Eclipse
  • Expo
  • Galloper
  • L300
  • L400
  • Montero
  • Santamo
  • Sapporo
  • Sigma
  • Space Gear
  • Space Runner
  • Space Wagon
  • Starion
  • Tredia

Mitsubishi Pajero - historie značky auta

Mitsubishi Pajero logo značky Mitsubishi Pajero je terénní automobil střední třídy kategorie SUV vyráběný japonskou společností Mitsubishi Motors. Výroba Mitsubishi Pajero probíhá v továrně v Sakahogi Gifu v Japonsku.
Auto získalo svůj název podle latinského jména kočkovité šelmy Leopardus pajeros, která žije na východní straně And od Patagonie až k Ekvádoru. Ve Španělsku, Indii a Americe (kromě Brazílie) se prodává pod jménem Mitsubishi Montero (což znamená horský válečník) a jako Mitsubishi Shogun ve Velké Británii.
Jména modelu byla pro velký úspěch převzata také jinými vozy, například Pajero Mini, Pajero Junior, Pajero iO/Pinin a Mitsubishi Pajero/Montero/Shogun Sport.
První prototyp Pajera byl odhalen na Tokyo Motor Show v listopadu roku 1973.
O pět let později následoval prototyp Pajero II.
Cílem automobilky bylo vytvořit spíše rekreační vůz, než jen terénní auto.
V lednu roku 1983 první Pajero debutovalo na Paris Dakar Rally, v roce 1985 získalo na třetí pokus první místo. K dnešnímu dni je Mitsubishi Pajero nejúspěšnější auto na Dakar Rally, což také částečně napomohlo k dobrým prodejům.
První generace Mitsubishi Pajero debutovala na Tokyo Motor Show v říjnu roku 1981, a do prodeje se toto auto dostala v květnu následujícího roku. »  Mitsubishi Pajero - historie značky auta (dokončení článku)  »

Mitsubishi Pajero - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 125kW 4x4 7-MÍST ČR Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 125kW 4x4 7-MÍST ČR

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Kamera parkovací, Klimatizace manu

269 999,- Kč

Mitsubishi Pajero 118 kW 4X4 7MÍST NEHAVAROVANÉ Mitsubishi Pajero 118 kW 4X4 7MÍST NEHAVAROVANÉ

ABS, AirBag 6x, Alarm, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Nezávislé topení, Palubní po

119 000,- Kč

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, NOVÁ CENA, 4X4 Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, NOVÁ CENA, 4X4

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Navigace GPS, Palu

490 000,- Kč

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, NOVÁ CENA, 4X4 Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, NOVÁ CENA, 4X4

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Navigace GPS, Palubní počítač, Pohon 4x4, Protiskluzový systé

190 000,- Kč

Mitsubishi Pajero 3,2 DI  GLX DAB ACC Luxus Mitsubishi Pajero 3,2 DI GLX DAB ACC Luxus

ABS, AirBag 12x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Ochrané rámy, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Sed

99 000,- Kč

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, NOVÁ CENA, 4X4 Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, NOVÁ CENA, 4X4

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon 4x4, Protiskluz

490 000,- Kč

Autosalony a autobazary Mitsubishi:

AutoPalace Brno s.r.o.

autorizovaný prodej a servis vozů VOLVO, MAZDA, PEUGEOT,MITSUBISHI, MG

www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22

AutoPalace Butovice s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16

AutoPalace Spořilov, s. r. o.

...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !

www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

Paukner - MITSUBISHI Č.BUDĚJOVICE

prodej a autorizovaný servis Mitsubishi po - pá: 8,00 - 12,00 13,00 - 17,00 so: 9,00 - 12,00 tel.servis: 386 350 875, 387 433 013

www.paukner.cz | České Budějovice, Rudolfovská 35

Mitsubishi Pajero - historie značky auta (dokončení článku)

Původně bylo Mitsubishi Pajero třídvéřové auto s krátkým rovorem s kovovou nebo plátěnou střechou a těmito typy motorů:

  • 2,0 l 4-válce - benzín (2000/2.0)
  • 2,6 l 4-válce - benzín (Astron 2.6)
  • 2,3 l - s atmosférickým sáním nafty (2300 D)
  • 2,5 l - diesel (2500 TD/2.5 TD)
  • 3,0 l V6 - benzín (3000/3.0)


Mitsubishi Pajero bylo vybaveno prvky, které nebyly nikdy předtím u japonských automobilů s pohonem na čtyři kola použity. Ve výbavě byl např. přeplňovaný dieselový motor, posilovač řízení, odpružení sedadel a další výbava, kterou předtím používaly spíše osobní auta.
V lednu roku 1983, rok po uvedení na Mitsubishi Pajero na trh vstoupil model do světa motoristického sportu.
V současné době se prodává již čtvrtá generace modelu Mitsubishi Pajero.
Pajero, nicméně nedokázalo oslovit každého, bylo znát že je to spíše užitkové auto, a protože bylo k dispozici pouze ve zkrácené formě rozvoru, pokulhávalo zejména u zákazníků s rodinami. Mitsubishi se tento nedostatek rozhodlo napravit, a proto v únoru 1983 představilo verzi s prodlouženým rozvorem - pěti-dvéřový model, který by měl sloužit k uspokojení potřeb většího cílového trhu.
Model s dlouhým rozvorem byl k dispozici s možností výběru ze dvou různých motorů:

  • 2,0-litrový přeplňovaný benzínový motor (na některých trzích označovaný jako 2,0 Turbo nebo 2000 Turbo)
  • 2,3 litrový přeplňovaný dieselový motor (2,3 TD nebo 2300 TD)


Zároveň byl k dispozici s třemi verzemi střechy: Standard, Semi-High Roof a High Roof (standartní, středně vysoká a vysoká).
Devítimístná verze auta s vysokou střechou byla běžně používaná v mírových operacích OSN.
Model s dlouhým rozvorem byl také prodáván se zvýšeným počtem míst k sezení na sedm, s dostupnou třetí řadou sedadel, která by mohla být složena do stran pro získání většího zavazadlového prostoru, nebo mohla v kombinaci s druhou řadou sedadel vytvořit postel.
Pajero byl dále upraveno v červnu roku 1984. Turbodieselový motor měl nyní vyšší výkon / točivý moment, zatímco model s dlouhým rozvorem dostal kotoučové brzdy na všechna kola a ve čtyřech směrech nastavitelné tlumiče jako standardní vybavení auta.
Nová vlajková loď automobilky pak byla znovupředstavena na začátku roku 1987, s dvou-tónovou karoserií, patnácti palcovými (38 cm) koly z lehkých slitin, vyhřívaným předním sedadlem, vlněnými potahy sedadel, opěrky hlavy z pravé kůže, tří-paprskovým volantem a audio systémem s kazetovým přehrávačem. Zároveň byla verze Pajero / Montero prodávána jako Dodge Raider.
O rok později byl do nabídky přidán motor o objemu 3,0 litrů SOHC V6 spolu s 2,5-litrovým turbo dieselovým motorem. Platforma první generace byla později v licenci Hyundai Precision Products použita u modelu Hyundai Galloper od roku 1991 do roku 2003, a vyvážena po krátký čas do Evropy. Přestože používala mechanické komponenty první generace, karoserie auta byla spíše podobná druhé generaci Hyundai Pajera.
Druhá generace byla představena 22. ledna roku 1991, a vyráběla se až do roku 1999. Během historie prodeje druhé generace Mitsubishi prodal přes 300 000 kusů modelu Pajero v letech 1989 a 1990.
Byly zachovány dva styly karoserie, ale druhá generace měla oblejší křivky, a byla vhodnější do města, než předchozí objemný model. Větší vůz s novým designem byl nyní k dispozici ve čtyřech různých verzích – s kovovou střechou, plátěnou střechou, středně vysokou střechou a a vysokou střechou.
Dostupné motory zahrnovaly 3,0 l 12 V SOHC a 2,5 l přeplňovaný dieselový motor. Zároveň byl představen systém Super Select 4WD (SS4) – na některých trzích známý jako ActivTrak 4WD a nový systém ABS, který byl poprvé použit u japonského auta s pohonem všech kol.
Další výhodou druhé generace byla možnost řidiče přepínat mezi pohonem předních kol a všech čtyř kol v rychlosti do 100 km/h. V červnu roku 1993 byly zavedeny dva nové motory – 3,5 litrový 24-valve DOHC a 2,8 litrový přeplňovaný diesel. Zároveň auto získalo lepší převodovku.
V říjnu roku 1997 byl představen model Mitsubishi Pajero Evolution, který byl vyvinut tak, aby vyhovoval novým požadavkům na Rallye Dakar. Pajero Evolution byl doplněn o 3,5 litrový 24 V DOHC V6 motor, měl nové zavěšení a další výlepšení.
V roce 1998 byly vozy určeny pro export faceliftovány. Součástí redesignu byly širší blatníky, nové světlomety, maska, nárazník, mlhovky. Do standartní výbavy se dostaly airbagy SRS řidiče a spolujezdce u modelů vybavených motorem 3,5 l DOHC V6, a zůstává volitelný u modelů GLS 3,0 l SOHC V6.
Modernizované dřevěné obložení interiéru bylo k dispozici u modelu 3,0 l GLS a 3,5 l. Byl také dostupný volant obalený v kůži, nebo kožený a dřevěný volant, spolu s modernizovaným odpružením a systémem řízení. Zároveň byl do nabídky přidán 3,0 litrový motor s 12-ventily SOHC ve 24-ventilové konfiguraci.
Modely bez širokých blatníků zůstaly jako základní modely (GLX) s 2,4 l 16-v DOHC motorem o výkonu 147 koní (110 kW). Motor o objemu 3,0 litrů s 12-ventily zůstal v nabídce modelu GLX a jako základní motor u modelu GLS.
Benzínový motor o objemu 3,0 l V6 s 24-ventily byl i nadále k dispozici o výkonu 136 kW (177 koní/185 PS), zatímco výkon 2,5 l turbodieselu se mírně zvýšil na 73 kW (98 koní/99 PS).
V roce 1993 byl vůz Mitsubishi Pajero mírně faceliftován, byly představeny výkonnější motory, 3,5 l V6 o výkonu 153 kW (215 koní/208 PS) a 2,8 l SOHC turbodiesel s výkonem 92 kW (123 koní /125 PS). Tyto verze byly představeny se systémem Mitsubishi Super Select s pohonem všech čtyř kol (známý jako Active-Trac ve Spojených státech).
Druhá generace Mitsubishi Pajero přetrvávala v produkci v Indii jako Pajero SFX, nejnovější generace se prodává jako Montero, na Filipínách jako Pajero Field Master. Příbuzným modelem tohoto auta je také Hyundai Terracan.
Výroba Mitsubishi Pajero druhé generace probíhala v továrnách v Sakahogi, Gifu v Japonsku, v Tiruvallur, Tamil Nadu v Indii a v Cainta, Rizal na Filipínách.
Třetí generace byla představena 2. srpna 1999 a měla být nahrazena na podzim roku 2006, přičemž v roce 2003 byla faceliftována. Na domácí trh v Japonsku se dostala již v roce 1999 a na další trhy v roce 2000.
Auto bylo kompletně přepracováno, mělo nižší těžiště, díky kterému získalo lepší jízdní vlastnosti a ovládání na vozovce. Zároveň byla zvýšena bezpečnost vozu a palivová nádrž byla přemístěna mezi nápravy. Systém SS4 byl také přepracován a po všech úpravách přejmenován na Super Select 4WD II (SS4-II).
Mitsubishi Pajero třetí generace také nabízí výběr ze tří převodovek, pětistupňovou manuální převodovku, čtyř-rychlostní automatickou INVECS-II a pěti-rychlostí INVECS-II Tiptronic. Také byl představen úplně nový motor o objemu 3,8 litrů SOHC 24-v V6.
Třetí generace byla v dosavadní historii modelu zatím nejluxusnější. Měla mnohem lepší výbavu a soutěžila v segmentu s modelem Land Rover Discovery a domácím rivalem Toyota Land Cruiser.
Výkon motoru o objemu 3,0 l byl navýšen na 130 kW (175 koní/177 PS) a motor o objemu 3,5 l na 162 kW (217 koní/220 PS) pro domácí trh, verze auta určená pro export měla výkon 149 kW (200 koní/203 PS). Pro rozvíjející se trhy byl dostupný také dieselový motor o objemu 3,2 l 120 kW (161 koní/163 PS).
Model s krátkým rozvorem se již nenabízel v Severní Americe, kde bylo Mitsubishi Montero jediným SUV z řady Mitsubishi se standartním pohonem čtyř kol. Kvůli nízkému prodeji bylo Montero na konci roku 2006 nakonec ze severoamerického trhu staženo.
Na Pařížském autosalonu byla 30. září 2006 představena již čtvrtá generace historie Mitsubihi Pajero.
Čtvrtá generace měla kompletně nový interiér a exteriér, spolu se zvýšenou bezpečností, novými airbagy SRS, zachováním systému Super-Select 4WD II, vylepšením systému Active Stability & Traction Control (ASTC) a elektrickým rozložením brzdné síly.
Výkon motorů auta byl navýšen, dieselový motor o objemu 3,2 l nyní disponoval výkonem 125 kW (167 koní/170 PS) a 3,8 l V6 měl výkon 184 kW (247 koní/250 PS). Oba motory splňovaly emisní normu Euro 4. Motor 3,0 l V6 byl vyhrazen pouze pro japonský a blízkovýchodní trh. Později byl výkon motoru 3,2l Turbo Diesel navýšen na 147 kW.
Mezi výhody Mitsubishi Pajero patří dobré jízdní vlastnosti auta - jak ve městě, tak v terénu, dobrá spolehlivost a pěkný design, mezi nevýhody naopak patří poměrně velká spotřeba zážehových motorů a naopak malá odolnost vznětových motorů.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 13 inzerátů vozidel značky Mitsubishi Pajero.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Mitsubishi Pajero v naší databázi je vozidlo Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, NOVÁ CENA, 4X4, r.v. 2016. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 490 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Mitsubishi Pajero z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Mitsubishi Pajero 2.5TD 62kW, r.v. 1987. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Mitsubishi Pajero, tak toto auto může být vaše za 169 900,- Kč.