Peugeot 307
>> zpět na PeugeotAuta značky Peugeot:
Peugeot 307 - historie značky auta
Peugeot 307 je malé rodinné auto nižší střední třídy, vyráběný francouzskou automobilkou Peugeot.
Výroba Peugeotu 307 byla zahájena v roce 2001, kdy vůz nahradil svého předchůdce – Peugeot 306, a ukončena v září roku 2008, kdy byl naopak nahrazen novějším typem – Peugeotem 308.
V Číně a na některých trzích v Jižní Americe však prodej Peugeotu 307 pokračoval až do roku 2009.
Historie modelu Peugeot 307 začíná představením prototypu s názvem 307 Prométhée na francouzském Mondial de l'Automobile v roce 2000. Základní verze – hatchback byla na uvedena
na Evropský trh v roce 2001.
» Peugeot 307 - historie značky auta (dokončení článku) »
Peugeot 307 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Peugeot:
ARTCOM GROUP s.r.o. (Prodejce Peugeot) OLOMOUC
PRODEJ OJETÝCH VOZIDEL Po-Pá: 8:00-17:00 So: po domluvě bazar@artcomgroup.cz, tel. 724 080 113 PRODEJ NOVÝCH VOZIDEL Po-Pá: 8:00-18:00 So: 9:0
www.artcomgroup.peugeot.cz | Olomouc - Bystrovany, Bystrovany 201Auto Došek s.r.o.
nové vozy: 315 626 342 ojeté vozy: 315 626 342
www.auto-dosek.cz | Mělník, Nad Oborou 3375AUTO MARKET EURO s.r.o.
NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!
www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636Auto Schwab, s.r.o.
Jsme rodinná firma s dlouholetou tradicí v automobilovém průmyslu. Naše společnost byla založena v roce 2002 a za tu dobu jsme se specializovali na pr
www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291AUTO WOZAR s.r.o. autorizovaný prodejce Peugeot
Autorizovaný prodejce Peugeot
www.autowozar.cz | Lednice, Mikulovská 720Autocentrum BARTH a.s.
PRODEJ OJETÝCH VOZŮ Pardubice – Dubina, Hůrka 1798 tel. 800 400 466 Hradec Králové, Bratří Štefanů 985 tel. 49 77 77 205
www.autocentrum.cz | Pardubice, Hůrka 1798AutoPalace Brno s.r.o.
autorizovaný prodej a servis vozů VOLVO, MAZDA, PEUGEOT,MITSUBISHI, MG
www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22Diesel Auto Junek s.r.o
PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU
www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137FEDERAL CARS Praha s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, pojištění, leasing
www.federalcars.cz | Praha 4, Kloknerova 9Olfin Car PALACE s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů
www.olfincarpalace.cz | Hradec Králové 2, Na Rybárně 203/5Peugeot 307 - historie značky auta (dokončení článku)
Peugeot 307 se také prodával v Austrálii, na Novém Zélandu, v Asii, v Mexiku (s benzinovými motory 1.6 a 2.0) a v Brazílii (s 1.6 a 2.0 flex motory s pohony na plyn nebo ethanol).
Peugeot 307 byl dostupný v několika karosářských variantách - pětidveřový hatchback, pětidveřové combi, čtyřdveřový sedan a dvoudveřové coupé-cabrio.
Peugeot 307 je zkonstruován na přepracované platformě Peugeotu 306, kterou také sdílí s modely Citroën Xsara a Citroën ZX. Avšak Peugeot 307 je ve všech směrech větší než jeho předchůdce.
Peugeot 307 následuje styling společnosti, který nastavily modely Peugeot 206 a Peugeot 607, mezi výrazné prvy designu patří například typické protáhlé světlomety.
Díky své výšce a tvaru je někdy je Peugeot 307 považován spíše za kompaktní MPV než malé rodinné auto. Peugeot 307 získal titul evropské auto roku 2002.
- 1.4 l (1360 cc) ET3 I4, 75 PS, 55 kW, 74 koní
- 1.4 l (1360 cc) ET3 I4, 90 PS, 66 kW, 89 koní
- 1.6 l (1587 cc) TU5 I4, 110 PS, 81 kW, 108 koní (také dostupný ve verzi s názvem 1,6 BioFlex s pohonem na ethanol E85)
- 1.6 l (1560 cc) DV6 HDi diesel I4, 90–110 PS
- 2.0 l (1997 cc) EW10 16 v I4, 140 PS, 103 kW, 138 koní
- 2.0 l (1997 cc) DW10 HDi diesel I4, 136 PS, 100 kW, 134 koní
- 2.0 l HDI 90 PS, 66 kW, 89 koní
- 2.0 l (1997 cc) EW10 16 v I4, 140 PS, 103 kW, 138 koní
- 2.0 l (1997 cc) EW10 16 v I4, 177 PS, 130 kW, 175 koní
V roce 2005 byl Peugeot 307 přepracovaný, tak aby byl schopen vyrovnat se konkurenci, která se objevila na trhu od roku 2001. Přední část auta, včetně reflektorů a kapoty byla
navržena znovu. Vůz získal nový přední nárazník a přední části vozu nyní dominoval větší otvor pro nasávání vzduchu, který byl poprvé použit u Peugeotu 407.
Podle některých zdrojů Peugeot 307 trpěl podprůměrnou kvalitou a spolehlivostí. Byl umístěn na 158. místě ze 159 v Britském průzkumu Top Gear v roce 2005. Také byl umístěn
na 99. místě ze 113 při TÜV (German Technical Inspection Association) testech dvou až tříletých vozů v roce 2007, a také skončil na konci statistik Německého automobilového klubu
pro tří až pětileté malé rodinné vozy o tři roky později.
Peugeot 307 se pohyboval i na sportovním poli a to ve verzi Peugeot 307 CC WRC. Tento model nahradil stávající Peugeot 206 WRC. Měl přezdívky "Létající žába" a "Velryba".
Peugeot 307 CC WRC byl poháněn motorem o objemu 1997 cm3, který dosahoval výkonu 221 kW a točivého momentu 580 Nm s rozvodem DOHC, který byl přeplňovaný turbodmychadlem Garett.
Diferenciály byly elektronicky řízené. Rozměry auta jsou: délka - 4344 mm, šířka - 1770 mm (1800 mm v roce 2005), rozvor - 2610 mm a hmotnost - 1230 kg.
Peugeot 307 CC WRC používal pneumatiky Michelin a poprvé nastoupil v sezoně Mistrovství světa v rallye v roce 2004. Premiérový start byl na Rallye Monte Carlo 2004.
O rok později se vůz dočkal modernizace a přepracování, mimo jiné došlo k rozšíření karoserie a pneumatiky Michelin byly vyměneny na pneumatiky Pirelli. Tato verze poprvé startovala
na Rallye Monte Carlo 2005 a tým nakonec skončil na druhém místě.
Přestože vůz vyhrál finskou rally v roce 2004 a 2005 a o rok později japonskou rallye v roce 2005 (všechny vítězství Peugeot získal pod vedením závodního jezdce Marcuse Grönholma)
na konci sezony Mistrovství světa v rallye 2005 se automobilka Peugeot rozhodla odejít ze šampionátu.
Na velšské rallye s Peugeotem 307 CC WRC 18. září 2005 havaroval jezdec Markko Märtin, jeho spolujezdec Michael Park bohužel při nehodě zemřel. Byla to první smrtelná nehoda
od Mistrovství světa v rallye v roce 1993.
V lednu roku 2006 magazín What Car? oznámil že Peugeot vytvořil elektricko-dieselový hybridní motor pro Peugeot 307, který má spotřebu 3,4 l na 100 km. Vyrobením tohoto auta učinila
společnost Peugeot další krok pro ochranu životního prostředí.
Peugeot 307 si získal mnoho zákazníků zejména díky své variabilnosti, líbivému elegantnímu designu, dobrými jízdními vlastnostmi a pohodlí a komfortu pro posádku.
-
Uživatelské recenze a auto testy Peugeot 307
-
Peugeot 307 (r.v. 2003)
-
Peugeot 307 2.0i (r.v. 2004)
-
Peugeot 307 2.0 HDI 66kW (r.v. 2005)
-
Peugeot 307 1,6 16V break (r.v. 2006)
-
Peugeot 307 sw 1,6 hdi (r.v. 2007)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 39
inzerátů vozidel značky Peugeot 307.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Peugeot 307 v naší databázi je vozidlo Peugeot 307 1,6 16V KLIMA SERVISKA
, r.v. 2006.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 89 999,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Peugeot 307 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Peugeot 307 CC 1.6i 80KW NOVÁ STK
,
r.v. 2005. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Peugeot 307, tak toto auto může být vaše za 69 999,- Kč.